Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+29
Koltrast
JustinDrewBieber
skitunge
RadioMoon
Smurvel
lince
PonDiGaza
Puffy
Success
Woah
Matilda_Eli
Muppen_96
Fli
TheHate
KiMlOvEr
Dessi
GrönaSpindeln
DoctorOreo
korn
Hund
Feah
Batteri
Sweet_Horse
Phantomrider
TIGR
mitchan
pitchfork
Donk
TNT
33 posters

    Flumtråd

    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan tis 02 aug 2016, 21:15

    Smurvel skrev:
    mitchan skrev:okej jag har iofs bara en halsbandsparakit som låter jobbigt
    såhär låter nicko:
    https://www.youtube.com/watch?v=VXkcon7QpSY
    https://www.youtube.com/watch?v=mEfXtu6NTUo


    ...och så har vi meg: https://www.youtube.com/watch?v=GRM6laI2VhY
    hjälp. Jag känner att jag förstår allt mer varför jag inte har fåglar (eh ja alltså förutom att jag är ganska rädd för fåglar i största allmänhet och gärna håller mig på behörigt avstånd, haha).
    ääääsch jag har faktiskt en fågel som typ aldrig låter någonting ALLS!! förutom lite visslingar och pruttljud när man pratar med henne och hon blir glad.
    .......visserligen är hon trots det min allra minst pleasant fågel och jag kan inte ens ge henne och alaska mat eller vatten utan att först sätta in henne i transportburen för annars förlorar jag några fingrar och massor av blod...........
    okej du kanske har en poäng
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 02 aug 2016, 21:18

    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:
    mitchan skrev:okej jag har iofs bara en halsbandsparakit som låter jobbigt
    såhär låter nicko:
    https://www.youtube.com/watch?v=VXkcon7QpSY
    https://www.youtube.com/watch?v=mEfXtu6NTUo


    ...och så har vi meg: https://www.youtube.com/watch?v=GRM6laI2VhY
    hjälp. Jag känner att jag förstår allt mer varför jag inte har fåglar (eh ja alltså förutom att jag är ganska rädd för fåglar i största allmänhet och gärna håller mig på behörigt avstånd, haha).
    ääääsch jag har faktiskt en fågel som typ aldrig låter någonting ALLS!! förutom lite visslingar och pruttljud när man pratar med henne och hon blir glad.
    .......visserligen är hon trots det min allra minst pleasant fågel och jag kan inte ens ge henne och alaska mat eller vatten utan att först sätta in henne i transportburen för annars förlorar jag några fingrar och massor av blod...........
    okej du kanske har en poäng
    ....alltså det där är typ värre än vår arga orm.

    PÅ TAL OM FÅGLAR SÅ SITTER DET JUST PRECIS EXAKT NU EN TORNFALK PÅ BORDET UTANFÖR VÅRT FÖNSTER ALLTSÅ HJÄLP`??!?!??!??!?! SERIÖST?????? DET ÄR EN FUCKING TORNFALK PÅ VÅRT ALTANBORD??????!??!

    (ja det förtjänade en sån reaktion)
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 02 aug 2016, 21:35

    Jag plockade söta snäckor och stenar vid stranden idag förresten.

    Flumtråd - Sida 22 5vpu68
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 02 aug 2016, 21:39

    Smurvel skrev:PÅ TAL OM FÅGLAR SÅ SITTER DET JUST PRECIS EXAKT NU EN TORNFALK PÅ BORDET UTANFÖR VÅRT FÖNSTER ALLTSÅ HJÄLP`??!?!??!??!?! SERIÖST?????? DET ÄR EN FUCKING TORNFALK PÅ VÅRT ALTANBORD??????!??!

    (ja det förtjänade en sån reaktion)

    Okej det kan tekniskt sett ha varit nästan vilken falk som helst, men den såg falkig ut iaf. Jag tror vi kan utesluta typ afrikansk lärkfalk dock. Men det var garanterat en rovfågel och den var typ cool och jag är allmänt fascinerad här.
    avatar
    RadioMoon
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 18
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-07-27

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  RadioMoon ons 03 aug 2016, 12:16

    lince skrev:
    RadioMoon skrev:^^^ TACK! Jag ska läsa dataspelsutveckling grafik c: Bor du i skövde eller studerar du bara där? Jag hoppades att det skulle vara bra, har faktiskt aldrig varit där men det ser lugnt och mysigt ut på bilderna hehe
    Vi bor här! Jobbar nu, pluggat 4 år vid högskolan, läst kliniskt basår först och sen ssk-programmet. Sambon läste dataspelsutveckling game writing och gick ut förra sommaren, driver företag med ett gäng från alla inriktningar nu länk: http://www.pocappstudios.com/. Vi är båda nöjda med skolan, riktigt trevlig atmosfär och bra lokaler! (förutom hörsal E105... den är crap). Mycket liv i studentområdena (fast vi har aldrig deltagit... hehe), fint kårhus med barkvällar i princip på campusområdet och i parken där, boulognerskogen, ligger en duglig konstgjord badsjö - allt 5 min från campus! :D Skövde city bjuder också på det mesta, samt shoppingområden lite utanför stan. Jag brukar säga att allt finns, förutom IKEA...

    Sorry att jag försvann, var borta i Göteborg några dagar! Men det låter awesome!! Jag är lite nervös över insparksfesten/nollningen för jag gillar varken fester eller nollningar så :')))) Men det ska nog gå bra ahh. Kanske kan gömma mig någonstans så de inte märker mig. Jag kommer nog spendera mycket tid i parken hoppas jag, ska försöka ta mig ut lite mer i år, kanske fånga lite pokemon hehe!

    Smurvel skrev:Eget rum är mer än vad jag har i nuläget (man kanske blir lite härdad om man levt med varandra i 2,5 år i en väldigt liten etta iofs, haha) så det klarar du nog! Om någon är otrevlig så ge dem en kopp te, så blir de säkert snälla igen. Te är bra mot allt!!! (JAG SAKNAR EN TEKOPPSMILY I MITT LIV)

    Hahah bra idé, får ta och göra det :') Min lillasyster ska baka kakor till mig när jag flyttar ut så jag kan ju alltid bjuda på dem till teet också!
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  lince tor 04 aug 2016, 18:29

    RadioMoon skrev:
    lince skrev:
    RadioMoon skrev:^^^ TACK! Jag ska läsa dataspelsutveckling grafik c: Bor du i skövde eller studerar du bara där? Jag hoppades att det skulle vara bra, har faktiskt aldrig varit där men det ser lugnt och mysigt ut på bilderna hehe
    Vi bor här! Jobbar nu, pluggat 4 år vid högskolan, läst kliniskt basår först och sen ssk-programmet. Sambon läste dataspelsutveckling game writing och gick ut förra sommaren, driver företag med ett gäng från alla inriktningar nu länk: http://www.pocappstudios.com/. Vi är båda nöjda med skolan, riktigt trevlig atmosfär och bra lokaler! (förutom hörsal E105... den är crap). Mycket liv i studentområdena (fast vi har aldrig deltagit... hehe), fint kårhus med barkvällar i princip på campusområdet och i parken där, boulognerskogen, ligger en duglig konstgjord badsjö - allt 5 min från campus! :D Skövde city bjuder också på det mesta, samt shoppingområden lite utanför stan. Jag brukar säga att allt finns, förutom IKEA...

    Sorry att jag försvann, var borta i Göteborg några dagar! Men det låter awesome!! Jag är lite nervös över insparksfesten/nollningen för jag gillar varken fester eller nollningar så :')))) Men det ska nog gå bra ahh. Kanske kan gömma mig någonstans så de inte märker mig. Jag kommer nog spendera mycket tid i parken hoppas jag, ska försöka ta mig ut lite mer i år, kanske fånga lite pokemon hehe!

    Jag har gått två program men inte deltagit i en enda nollning #nosocialhuman
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 04 aug 2016, 19:35

    lince skrev:
    RadioMoon skrev:
    lince skrev:
    RadioMoon skrev:^^^ TACK! Jag ska läsa dataspelsutveckling grafik c: Bor du i skövde eller studerar du bara där? Jag hoppades att det skulle vara bra, har faktiskt aldrig varit där men det ser lugnt och mysigt ut på bilderna hehe
    Vi bor här! Jobbar nu, pluggat 4 år vid högskolan, läst kliniskt basår först och sen ssk-programmet. Sambon läste dataspelsutveckling game writing och gick ut förra sommaren, driver företag med ett gäng från alla inriktningar nu länk: http://www.pocappstudios.com/. Vi är båda nöjda med skolan, riktigt trevlig atmosfär och bra lokaler! (förutom hörsal E105... den är crap). Mycket liv i studentområdena (fast vi har aldrig deltagit... hehe), fint kårhus med barkvällar i princip på campusområdet och i parken där, boulognerskogen, ligger en duglig konstgjord badsjö - allt 5 min från campus! :D Skövde city bjuder också på det mesta, samt shoppingområden lite utanför stan. Jag brukar säga att allt finns, förutom IKEA...

    Sorry att jag försvann, var borta i Göteborg några dagar! Men det låter awesome!! Jag är lite nervös över insparksfesten/nollningen för jag gillar varken fester eller nollningar så :')))) Men det ska nog gå bra ahh. Kanske kan gömma mig någonstans så de inte märker mig. Jag kommer nog spendera mycket tid i parken hoppas jag, ska försöka ta mig ut lite mer i år, kanske fånga lite pokemon hehe!

    Jag har gått två program men inte deltagit i en enda nollning #nosocialhuman
    Låter som mig, haha. jag har haft möjlighet att delta i TRE nollningar/välkomstgrejer/whatever (En i Göteborg och två i Uppsala) och avstått från samtliga för att folk är läskiga.
    avatar
    RadioMoon
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 18
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-07-27

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  RadioMoon fre 05 aug 2016, 00:24

    ^ Så man kan skippa om man vill?? Utan att bli utmobbad? Oh thank the lord då tänker jag också skippa, yay för introverter!!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 05 aug 2016, 06:29

    RadioMoon skrev:^ Så man kan skippa om man vill?? Utan att bli utmobbad? Oh thank the lord då tänker jag också skippa, yay för introverter!!
    Man kan också gå på bara vissa aktiviteter om man känner för det, man gör som man vill! :D Jag har ett svagt minne av att jag följde med på en poängpromenad som var någon form av välkomstaktivitet på GU, men inget annat.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 09 aug 2016, 21:11

    Varför är ingen här :(
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan tor 11 aug 2016, 10:59

    Smurvel skrev:Varför är ingen här :(
    jag medeltidsveckar i visby!!! jag bor i tält och har typ aldrig batteri i mobilen!! i shall enrich your lives with my presence nästa vecka!!
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  lince tor 11 aug 2016, 19:39

    Vi är kattvakt! Har två hårbollar hemma nu :D
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 12 aug 2016, 14:19

    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:Varför är ingen här :(
    jag medeltidsveckar i visby!!! jag bor i tält och har typ aldrig batteri i mobilen!! i shall enrich your lives with my presence nästa vecka!!
    Åh medeltidsvecka låter mys!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 12 aug 2016, 14:19

    lince skrev:Vi är kattvakt! Har två hårbollar hemma nu :D
    Jag har tre hårbollar! Helt utan att vara vakt för någon annan, haha... Fast bara två är katter.
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse fre 12 aug 2016, 22:07

    Bakar frö-knäckebröd...det var inte så lätt som jag hade trott. :I
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse fre 12 aug 2016, 22:54

    Jag måste ha gjort något fel... de ska vara inne i en timme. De har snart varit inne i två timmar vilken minut som helst och det syns inte. ;____;
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 13 aug 2016, 11:45

    Tog mig till skolan för att försöka få något gjort idag. Hittills har jag mest lyssnat på en människa som går fram och tillbaka genom hela korridoren och pratar jättehögt i telefon på indiska (eller dylikt). Jag försökte sätta mig så att jag inte satt i huvudkorridoren men det var upptaget överallt om jag ville sitta ovan jord och jag är ganska opepp på att sätta mig i källaren och stirra in i en vägg.

    Jag bara kände lite för att beklaga mig över en högljudd telefonpratare som rör sig väldigt mycket.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 13 aug 2016, 11:46

    Sweet_Horse skrev:Jag måste ha gjort något fel... de ska vara inne i en timme. De har snart varit inne i två timmar vilken minut som helst och det syns inte. ;____;
    Aww, blev de okej till slut? Är du säker på att du satte på ugnen?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 13 aug 2016, 11:58

    Smurvel skrev:Tog mig till skolan för att försöka få något gjort idag. Hittills har jag mest lyssnat på en människa som går fram och tillbaka genom hela korridoren och pratar jättehögt i telefon på indiska (eller dylikt). Jag försökte sätta mig så att jag inte satt i huvudkorridoren men det var upptaget överallt om jag ville sitta ovan jord och jag är ganska opepp på att sätta mig i källaren och stirra in i en vägg.

    Jag bara kände lite för att beklaga mig över en högljudd telefonpratare som rör sig väldigt mycket.

    Nu kom det en förälder med två skrikande barn också. Det går bra det här.
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse lör 13 aug 2016, 17:29

    Smurvel skrev:
    Sweet_Horse skrev:Jag måste ha gjort något fel... de ska vara inne i en timme. De har snart varit inne i två timmar vilken minut som helst och det syns inte. ;____;
    Aww, blev de okej till slut? Är du säker på att du satte på ugnen?
    Ugnen var på, fast jag tror det måste varit fel inställning på ugnen... så flyttade på plåtarna till den övre delen av ugnen och drog på värmen. Sen brändes knäckebrödet på ena plåten och på den andra så blev de lite degiga. :c
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  lince sön 14 aug 2016, 11:16

    Jag såg diggiloo i fredags, utan att betala inträde, och stod under tak till skillnad från de som faktiskt betalat inträde, wurf.
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan mån 15 aug 2016, 18:40

    ..........guuud vad konstigt det känns att vara tillbaka i den normala världen där allt är fullt av moderna kläder och tråkiga människor och det finns datorer och konstant tillgång till eluttag och musiken har typ INTE EN ENDA SÄCKPIPA
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel mån 15 aug 2016, 19:45

    mitchan skrev:..........guuud vad konstigt det känns att vara tillbaka i den normala världen där allt är fullt av moderna kläder och tråkiga människor och det finns datorer och konstant tillgång till eluttag och musiken har typ INTE EN ENDA SÄCKPIPA
    Jag brukar också känna en stor brist på säckpipor i min vardag.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel mån 15 aug 2016, 19:48

    Jag har typ fruktansvärt helt galet jättetråkigt. confused
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse mån 15 aug 2016, 20:16

    Smurvel skrev:Jag har typ fruktansvärt helt galet jättetråkigt. confused
    Same! unsure

    Sponsored content


    Flumtråd - Sida 22 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: tor 28 mar 2024, 21:33