Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+14
Puffy
pitchfork
GrönaSpindeln
Dessi
soffana
Woah
DoctorOreo
Hund
Smurvel
Fli
Sweet_Horse
TNT
Phantomrider
mitchan
18 posters

    Plugg- och jobbtråden

    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Hund tis 12 jul 2016, 17:57

    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:
    TIGR skrev:imorgon får vi antagningsbeskeden och jag har typ dött av nervositet i fem dagar nu
    Håller tummarna!! (Vad har du sökt?)

    kom in på mitt förstahandsval

    ska tydligen till karlstad och bli gymnasielärare (i matematik) nu thumbsup

    Grattis beer
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  lince ons 13 jul 2016, 21:24

    Grattis alla som kommit in på sina utbildningar :)
    Jag blev antagen till kursen "medicinsk genetik", så nu får vi bo kvar i studentlägenheten ett halvår till, heh. Det är trångt men billigt och vi får inte tag på en ny lägenhet om jag inte tar ett lån på en mille då ;__; men jag får behålla alla studentrabatter :3
    Annars så går väl jobbet bra, kommunsjuksköterska under sommaren är ganska chill, en patient avled under första veckan dock... Nån gång skulle ju bli den första. Till hösten börjar jag på ortopedavdelningen vilket kommer bli så bra! :D
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Smurvel ons 13 jul 2016, 21:38

    lince skrev:Grattis alla som kommit in på sina utbildningar :)
    Jag blev antagen till kursen "medicinsk genetik", så nu får vi bo kvar i studentlägenheten ett halvår till, heh. Det är trångt men billigt och vi får inte tag på en ny lägenhet om jag inte tar ett lån på en mille då ;__; men jag får behålla alla studentrabatter :3
    Annars så går väl jobbet bra, kommunsjuksköterska under sommaren är ganska chill, en patient avled under första veckan dock... Nån gång skulle ju bli den första. Till hösten börjar jag på ortopedavdelningen vilket kommer bli så bra! :D
    Medicinsk genetik låter nice! (Genetik i allmänhet är väldigt nice, även om det jag är mest intresserad av inom molekylärbiologi är processer som reglerar vilka gener som uttrycks).

    Jag börjar bli lite lätt nervös inför hösten. Har aldrig varit utanför ett kurslabb och ska nu plötsligt in på ett riktigt labb med riktig forskning och grejer. Hjälp.
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  lince lör 16 jul 2016, 21:16

    Smurvel skrev:
    lince skrev:Grattis alla som kommit in på sina utbildningar :)
    Jag blev antagen till kursen "medicinsk genetik", så nu får vi bo kvar i studentlägenheten ett halvår till, heh. Det är trångt men billigt och vi får inte tag på en ny lägenhet om jag inte tar ett lån på en mille då ;__; men jag får behålla alla studentrabatter :3
    Annars så går väl jobbet bra, kommunsjuksköterska under sommaren är ganska chill, en patient avled under första veckan dock... Nån gång skulle ju bli den första. Till hösten börjar jag på ortopedavdelningen vilket kommer bli så bra! :D
    Medicinsk genetik låter nice! (Genetik i allmänhet är väldigt nice, även om det jag är mest intresserad av inom molekylärbiologi är processer som reglerar vilka gener som uttrycks).

    Jag börjar bli lite lätt nervös inför hösten. Har aldrig varit utanför ett kurslabb och ska nu plötsligt in på ett riktigt labb med riktig forskning och grejer. Hjälp.

    Jag tycker inte heller den låter så farlig, genetik är rätt så najs och lätt värt för att behålla bostaden iallafall x)
    Verkliga livet är läskigt...

    Jag satte min första kateter på egen hand nu i veckan, och tog prover ur en port a cath. Knappt så det känns najs efteråt för jag tänker mest: snälla inga komplikationer, snälla dö inte av en infektion, snälla låt det vara rätt utfört... Så mycket armhålesvett.
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 26

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  TIGR mån 18 jul 2016, 14:24

    ni universitetsfolk, hur är det med studentlitteratur? måste jag köpa den nu innan terminen börjar?

    den här listan är sinnessjukt lång ju, jag kan inte läsa så här många grejer under en termin sad44


    edit: det är olika rubriker där det står "böcker", "rapporter", "kompendier" och "referenslitteratur", men det enda av detta jag verkar kunna hitta är böckerna? hur får jag tag i det andra?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Smurvel mån 18 jul 2016, 18:43

    TIGR skrev:ni universitetsfolk, hur är det med studentlitteratur? måste jag köpa den nu innan terminen börjar?

    den här listan är sinnessjukt lång ju, jag kan inte läsa så här många grejer under en termin sad44


    edit: det är olika rubriker där det står "böcker", "rapporter", "kompendier" och "referenslitteratur", men det enda av detta jag verkar kunna hitta är böckerna? hur får jag tag i det andra?
    Vänta till terminsstart om inget annat anges; det går ofta ganska fort att få hem böcker och ibland är det inte nödvändigt att köpa alla.
    De övriga är förmodligen sådant som antingen delas ut till er eller som ni får anvisning om hur ni ska få tag på. Ibland kan de ta ut kompendieavgift (vi brukar exempelvis få betala 100-200 kr för våra labbhandledningar) så kan vara värt att ta med lite kontanter första dagen också!
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 26

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  TIGR mån 18 jul 2016, 20:26

    tack smurvel Plugg- och jobbtråden - Sida 3 2219075029
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  lince fre 22 jul 2016, 21:05

    Usch vilken avslutningsvecka på det här området... En patient som jag hoppades skulle få se för sista gången i måndags hade slagit upp nya sår jag fick åka dit hela veckan. En annan patient ramlar och har demenssjukdom i bakgrunden så skitsvårt att bedöma hennes skador. Lilla gumman med ångest och oro blir värre så jag får ordna en tid till vårdcentralen och till sist blir stackars gumman som äntligen kommit hem från sjukhus och korttidsboende jättedålig så jag måste ringa ambulans och skicka in henne. Första gången jag får en akut situation och snabbt måste tänka tillbaka på utbildning och "vad fan gör jag nu!?!" Ja men nu är det över, på måndag kommer ordinarie sjuksköterska tillbaka och jag tar över efter en annan.
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  lince ons 27 jul 2016, 21:04

    Pay day! It´ll taste so sweet... Pay day! Good enough to eat..

    Fick 30063 kr netto. När man får mer än förväntat och inte fattar vad som står på beskedet så bara oroar sig för att ha fått för mycket och behöva betala tillbaka senare. Wurf.
    PonDiGaza
    PonDiGaza
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 110
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 28

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  PonDiGaza mån 01 aug 2016, 21:46

    Någon som testat att plugga 45hp samtidigt? Typ hur svårt är det?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Smurvel tis 02 aug 2016, 10:11

    PonDiGaza skrev:Någon som testat att plugga 45hp samtidigt? Typ hur svårt är det?
    Frågan är väl mest vilken studietakt du har? Pluggar du 45 hp på 1,5 terminer är det ju normalt. Sen varierar det nog ganska mycket beroende på VAD du studerar. Jag skulle inte kunna läsa mer än 100%, eftersom jag oftast har väldigt mycket att göra och långa labbdagar (under mina mest intensiva labbveckor har jag varit schemalagd mellan kl 8-19 flera dagar per vecka). Men jag vet andra som läst inte-naturvetenskapliga program som varit ok med ca 150-200% studietakt. Så det är nog ganska individuellt och svårt att besvara, men baserat på mina erfarenheter skulle jag avråda att plugga mer än 100% om du inte verkligen måste.

    (Jag har väl tekniskt sett läst mer än 100% under kortare perioder då jag pluggat till omtenta samtidigt som jag läst mina vanliga kurser, och jag har ju i de fallen klarat båda tentorna, men med ganska halvdant resultat. Men om jag inte varit tvungen för att jag måste bli godkänd på omtentorna hade jag definitivt undvikit att studera mer än heltid.)
    PonDiGaza
    PonDiGaza
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 110
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 28

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  PonDiGaza tis 02 aug 2016, 12:31

    Smurvel skrev:
    PonDiGaza skrev:Någon som testat att plugga 45hp samtidigt? Typ hur svårt är det?
    Frågan är väl mest vilken studietakt du har? Pluggar du 45 hp på 1,5 terminer är det ju normalt. Sen varierar det nog ganska mycket beroende på VAD du studerar. Jag skulle inte kunna läsa mer än 100%, eftersom jag oftast har väldigt mycket att göra och långa labbdagar (under mina mest intensiva labbveckor har jag varit schemalagd mellan kl 8-19 flera dagar per vecka). Men jag vet andra som läst inte-naturvetenskapliga program som varit ok med ca 150-200% studietakt. Så det är nog ganska individuellt och svårt att besvara, men baserat på mina erfarenheter skulle jag avråda att plugga mer än 100% om du inte verkligen måste.

    (Jag har väl tekniskt sett läst mer än 100% under kortare perioder då jag pluggat till omtenta samtidigt som jag läst mina vanliga kurser, och jag har ju i de fallen klarat båda tentorna, men med ganska halvdant resultat. Men om jag inte varit tvungen för att jag måste bli godkänd på omtentorna hade jag definitivt undvikit att studera mer än heltid.)


    Åh varför ska dom alltid göra det så jobbigt för er som läser naturvetenskapliga ämnen? </3
    Ska läsa internationella relationer och journalistik så dom är ju inga naturvetenskapliga ämnen, men det verkar innebära rätt så mycket skrivande i båda kurserna. Så jag får fundera lite över hur jag ska göra. Vill ju inte att allt ska krascha pga att jag läser för mycket samtidigt :O
    Tack för ditt svar!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Smurvel tis 02 aug 2016, 13:14

    PonDiGaza skrev:
    Smurvel skrev:
    PonDiGaza skrev:Någon som testat att plugga 45hp samtidigt? Typ hur svårt är det?
    Frågan är väl mest vilken studietakt du har? Pluggar du 45 hp på 1,5 terminer är det ju normalt. Sen varierar det nog ganska mycket beroende på VAD du studerar. Jag skulle inte kunna läsa mer än 100%, eftersom jag oftast har väldigt mycket att göra och långa labbdagar (under mina mest intensiva labbveckor har jag varit schemalagd mellan kl 8-19 flera dagar per vecka). Men jag vet andra som läst inte-naturvetenskapliga program som varit ok med ca 150-200% studietakt. Så det är nog ganska individuellt och svårt att besvara, men baserat på mina erfarenheter skulle jag avråda att plugga mer än 100% om du inte verkligen måste.

    (Jag har väl tekniskt sett läst mer än 100% under kortare perioder då jag pluggat till omtenta samtidigt som jag läst mina vanliga kurser, och jag har ju i de fallen klarat båda tentorna, men med ganska halvdant resultat. Men om jag inte varit tvungen för att jag måste bli godkänd på omtentorna hade jag definitivt undvikit att studera mer än heltid.)


    Åh varför ska dom alltid göra det så jobbigt för er som läser naturvetenskapliga ämnen? </3
    Ska läsa internationella relationer och journalistik så dom är ju inga naturvetenskapliga ämnen, men det verkar innebära rätt så mycket skrivande i båda kurserna. Så jag får fundera lite över hur jag ska göra. Vill ju inte att allt ska krascha pga att jag läser för mycket samtidigt :O
    Tack för ditt svar!
    Du kan ju prata med en studievägledare som är ansvarig för någon av kurserna du läser och höra om det finns möjlighet att läsa en av dem senare under året? Studievägledaren lär ju också veta ungefär hur mycket arbete som krävs. :)
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Hund tis 06 sep 2016, 22:07

    Jag har en fråga till alla kära vänner och ovänner eller vad ni nu vill kalla er....

    Om ni kunde rekommendera Universitet, vilka skulle ni säga då?
    Linjer/studier: Lärarutbildningen

    Håller på att kolla runt då jag förhoppningsvis ska börja på ett Hösten 2017.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Smurvel ons 07 sep 2016, 07:15

    Hund skrev:Jag har en fråga till alla kära vänner och ovänner eller vad ni nu vill kalla er....

    Om ni kunde rekommendera Universitet, vilka skulle ni säga då?
    Linjer/studier: Lärarutbildningen

    Håller på att kolla runt då jag förhoppningsvis ska börja på ett Hösten 2017.
    Jag har dessvärre inga som helst erfarenheter av lärarutbildningar, så jag kan nog inte ge några råd. Jag bytte ju från GU till UU för att jag vantrivdes på kand. i molekylärbiologi, men det säger ju inget om lärarutbildningen. Stockholm och Göteborg är ju inte direkt några "studentstäder" så som t ex Uppsala och Lund är, men om du inte är superintresserad av nationer och dylikt har det ju ingen jättestor betydelse. Jag skulle nog råda dig till att fundera över vilka städer du kan tänka dig att bo i och sen se om du kan besöka universitetet och eventuellt prata med studievägledare för programmet du är intresserad av.
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Hund ons 07 sep 2016, 09:14

    Smurvel skrev:
    Hund skrev:Jag har en fråga till alla kära vänner och ovänner eller vad ni nu vill kalla er....

    Om ni kunde rekommendera Universitet, vilka skulle ni säga då?
    Linjer/studier: Lärarutbildningen

    Håller på att kolla runt då jag förhoppningsvis ska börja på ett Hösten 2017.
    Jag har dessvärre inga som helst erfarenheter av lärarutbildningar, så jag kan nog inte ge några råd. Jag bytte ju från GU till UU för att jag vantrivdes på kand. i molekylärbiologi, men det säger ju inget om lärarutbildningen. Stockholm och Göteborg är ju inte direkt några "studentstäder" så som t ex Uppsala och Lund är, men om du inte är superintresserad av nationer och dylikt har det ju ingen jättestor betydelse. Jag skulle nog råda dig till att fundera över vilka städer du kan tänka dig att bo i och sen se om du kan besöka universitetet och eventuellt prata med studievägledare för programmet du är intresserad av.

    jag tänkte ju mest på själva universiteten, inte linjerna. varför jag dock skrev vilken linje var för att då kunde ni eventuelt tänka: men här har vi inte lärarutbildningen, men jag har hört att den skolan är bra o den har den utbildningen
    typ yes
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  lince fre 09 sep 2016, 20:35

    Min andra placering för kliniska basåret är färdigt, det löner sig verkligen att fråga för det första och sedan kämpa för det man vill, i slutet på januari börjar jag på röntgen! :D

    Kunde verkligen bli bättre! Har tillbringat sommaren i hemsjukvården med lagom arbetsbelastning och går ut på ortopeden nu som var MITT val, allt går till precis som jag vill ^^ Fast jag vet inte riktigt vad jag vill, ena halvan av mig, den större halvan vill bli skolsköterska och den andra röntgensjuksköterska, fast om röntgen senare erbjuder mig vidareutbildning (vilket jag förstog av basårschefen var möjligt) så tar jag den direkt.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Smurvel lör 10 sep 2016, 08:15

    lince skrev:Min andra placering för kliniska basåret är färdigt, det löner sig verkligen att fråga för det första och sedan kämpa för det man vill, i slutet på januari börjar jag på röntgen! :D

    Kunde verkligen bli bättre! Har tillbringat sommaren i hemsjukvården med lagom arbetsbelastning och går ut på ortopeden nu som var MITT val, allt går till precis som jag vill ^^ Fast jag vet inte riktigt vad jag vill, ena halvan av mig, den större halvan vill bli skolsköterska och den andra röntgensjuksköterska, fast om röntgen senare erbjuder mig vidareutbildning (vilket jag förstog av basårschefen var möjligt) så tar jag den direkt.
    Åh, vad nice att det går bra för dig! Själv känner jag mest att jag ägnar min praktik åt att gå runt och känna mig korkad eller vara på väg att få ångest av diverse olika skäl. Men jag hoppas att det reder sig snart.
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  lince mån 12 sep 2016, 11:07

    Smurvel skrev:
    lince skrev:Min andra placering för kliniska basåret är färdigt, det löner sig verkligen att fråga för det första och sedan kämpa för det man vill, i slutet på januari börjar jag på röntgen! :D

    Kunde verkligen bli bättre! Har tillbringat sommaren i hemsjukvården med lagom arbetsbelastning och går ut på ortopeden nu som var MITT val, allt går till precis som jag vill ^^ Fast jag vet inte riktigt vad jag vill, ena halvan av mig, den större halvan vill bli skolsköterska och den andra röntgensjuksköterska, fast om röntgen senare erbjuder mig vidareutbildning (vilket jag förstog av basårschefen var möjligt) så tar jag den direkt.
    Åh, vad nice att det går bra för dig! Själv känner jag mest att jag ägnar min praktik åt att gå runt och känna mig korkad eller vara på väg att få ångest av diverse olika skäl. Men jag hoppas att det reder sig snart.

    Går första dagen på ortopeden i eftermiddag ^^
    Så känner jag alltid i början på en ny plats eller nya uppgifter, och "början" kan vara minst en månad ibland :s Men som du hoppas så brukar man landa senare :)

    Har också småbörjat lite på medicinsk genetik-kursen, det slog mig att den är på engelska... Heliga makaroner hur ska jag kunna omformulera meningar på engelska när jag knappt förstår innehållet på svenska?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Smurvel tis 13 sep 2016, 17:24

    lince skrev:
    Smurvel skrev:
    lince skrev:Min andra placering för kliniska basåret är färdigt, det löner sig verkligen att fråga för det första och sedan kämpa för det man vill, i slutet på januari börjar jag på röntgen! :D

    Kunde verkligen bli bättre! Har tillbringat sommaren i hemsjukvården med lagom arbetsbelastning och går ut på ortopeden nu som var MITT val, allt går till precis som jag vill ^^ Fast jag vet inte riktigt vad jag vill, ena halvan av mig, den större halvan vill bli skolsköterska och den andra röntgensjuksköterska, fast om röntgen senare erbjuder mig vidareutbildning (vilket jag förstog av basårschefen var möjligt) så tar jag den direkt.
    Åh, vad nice att det går bra för dig! Själv känner jag mest att jag ägnar min praktik åt att gå runt och känna mig korkad eller vara på väg att få ångest av diverse olika skäl. Men jag hoppas att det reder sig snart.

    Går första dagen på ortopeden i eftermiddag ^^
    Så känner jag alltid i början på en ny plats eller nya uppgifter, och "början" kan vara minst en månad ibland :s Men som du hoppas så brukar man landa senare :)

    Har också småbörjat lite på medicinsk genetik-kursen, det slog mig att den är på engelska... Heliga makaroner hur ska jag kunna omformulera meningar på engelska när jag knappt förstår innehållet på svenska?
    Haha alltså min spontana reaktion var typ "va, kan man ha kurser på svenska??". Sen insåg jag att vi faktiskt hade ett par sådana under kandidaten, men har inte haft en föreläsning på svenska sedan 2013, så mitt minne svek mig lite. :P Men man brukar komma in i det ganska fort, så det går nog bra ska du se!
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  mitchan fre 16 sep 2016, 02:16

    hur konstig upplevs man vara om man skickar jobbansökan klockan 02:15
    J_J
    J_J
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 47
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-09-15
    Ålder : 26
    Ort : SKÅNE

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  J_J fre 16 sep 2016, 14:36

    mitchan skrev:hur konstig upplevs man vara om man skickar jobbansökan klockan 02:15
    Antingen uppfattas man sm lagt VÄLDIGT lång tid på din ansökan eller börjat sent på kvällen ;)
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Hund tis 27 sep 2016, 18:04

    Nu är allt planerat. Det enda som saknas nu är ett jobb.
    Planen är:
    Plugga upp Sv, Ma & Sam under våren.
    Söka till Universitetets lärarlinje (Linköpings) till höstterminen.
    Sommarjobba (förhoppningsvis i Västervik)
    Plugga lärarlinjen i höst.

    MYES! Nu behöver jag bara extra jobb för att spara pengar till en lägenhet och hundvakt.
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 26

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  TIGR fre 30 sep 2016, 01:14

    Hund skrev:Nu är allt planerat. Det enda som saknas nu är ett jobb.
    Planen är:
    Plugga upp Sv, Ma & Sam under våren.
    Söka till Universitetets lärarlinje (Linköpings) till höstterminen.
    Sommarjobba (förhoppningsvis i Västervik)
    Plugga lärarlinjen i höst.

    MYES! Nu behöver jag bara extra jobb för att spara pengar till en lägenhet och hundvakt.


    lärare i vad? vilken årskurs?
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Hund fre 30 sep 2016, 19:42

    TIGR skrev:
    Hund skrev:Nu är allt planerat. Det enda som saknas nu är ett jobb.
    Planen är:
    Plugga upp Sv, Ma & Sam under våren.
    Söka till Universitetets lärarlinje (Linköpings) till höstterminen.
    Sommarjobba (förhoppningsvis i Västervik)
    Plugga lärarlinjen i höst.

    MYES! Nu behöver jag bara extra jobb för att spara pengar till en lägenhet och hundvakt.


    lärare i vad? vilken årskurs?

    Årskurs 4-6

    Sponsored content


    Plugg- och jobbtråden - Sida 3 Empty Sv: Plugg- och jobbtråden

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: fre 29 mar 2024, 00:06