Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+26
Aayla
Curryburry
Fridas_djurhem
Celine
Wolfy
iza
Wolfloverloverlover
TessyTheWolf
JustinDrewBieber
Tititina
Elon
J_J
Varg_Tass
skitunge
lince
TNT
Koltrast
Phantomrider
IntoFoxyFoxes
Sweet_Horse
TIGR
Donk
mitchan
pitchfork
Hund
Smurvel
30 posters

    Flumtråd

    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan mån 11 sep 2017, 19:17

    Donk skrev:haha mitchan vi kommer inte kunna köpa djur.nu-URLen. Den ligger som någon automatisk betalning verkar det som.

    created: 2004-08-17
    modified: 2017-09-06
    expires: 2018-08-17
    what varför är dom så dryga, onödigaste jag hört rant
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 14 sep 2017, 19:15

    Koltrast skrev:Vi har inte fått ett enda litet äpple på något av våra äppelträd i år!? hur ska jag kunna genomleva hösten nu när jag inte kan äta äppelpannkakor, kanelstekta äpplen eller äppelscones typ jämt  
    Mina föräldrar fick 8 äpplen på sitt träd och var missnöjda. Du borde berätta för dem att de faktiskt fick fler än vad ni fick. KÖP ÄPPLEN!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 14 sep 2017, 19:17

    Gå inte på en intervju efter att ha sovit 4 h på två dygn och gråtit i ca 20 timmar dagen innan. Det var asjobbigt och jag fick inte jobbet (..undra varför osv).

    Eller ja, utsätt er inte för situationer som får er att sova i 4 h på två dygn och gråta i 20 timmar kanske snarare. Allmänt livsråd.
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 26

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR tor 14 sep 2017, 21:04

    Smurvel skrev:Gå inte på en intervju efter att ha sovit 4 h på två dygn och gråtit i ca 20 timmar dagen innan. Det var asjobbigt och jag fick inte jobbet (..undra varför osv).

    Eller ja, utsätt er inte för situationer som får er att sova i 4 h på två dygn och gråta i 20 timmar kanske snarare. Allmänt livsråd.

    men oj, behöver du hundra kramar? en kopp te? nya penslar? sad
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 14 sep 2017, 22:09

    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:Gå inte på en intervju efter att ha sovit 4 h på två dygn och gråtit i ca 20 timmar dagen innan. Det var asjobbigt och jag fick inte jobbet (..undra varför osv).

    Eller ja, utsätt er inte för situationer som får er att sova i 4 h på två dygn och gråta i 20 timmar kanske snarare. Allmänt livsråd.

    men oj, behöver du hundra kramar? en kopp te? nya penslar? sad

    Haha aww tack, vad snäll du är <3 Jag mår helt okej nu dock, hade intervjun i torsdags och fick veta igår att jag inte fått jobbet. Och de senaste nätterna har jag fått ca 6 h sömn så det är ingen större fara just nu. Men förra veckan var typ hemsk.
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 26

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR tor 14 sep 2017, 23:29

    Smurvel skrev:
    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:Gå inte på en intervju efter att ha sovit 4 h på två dygn och gråtit i ca 20 timmar dagen innan. Det var asjobbigt och jag fick inte jobbet (..undra varför osv).

    Eller ja, utsätt er inte för situationer som får er att sova i 4 h på två dygn och gråta i 20 timmar kanske snarare. Allmänt livsråd.

    men oj, behöver du hundra kramar? en kopp te? nya penslar? sad

    Haha aww tack, vad snäll du är <3 Jag mår helt okej nu dock, hade intervjun i torsdags och fick veta igår att jag inte fått jobbet. Och de senaste nätterna har jag fått ca 6 h sömn så det är ingen större fara just nu. Men förra veckan var typ hemsk.

    bra att livet är mindre dåligt nu <3
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 15 sep 2017, 22:32

    Så. Trött. Blä.

    Förlåt för att jag är gnälligast ever för närvarande. Det här med att vara arbetslös är nog inte riktigt min grej osv.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 22 sep 2017, 08:27

    Alltså ni andra som är under 25 och varit inskrivna på arbetsförmedlingen, mailar de er också stup i kvarten? Jag skrev in mig i mitten/slutet av juli, och har ingen a-kassa eller annan typ av pengarelaterad grej. Men min handläggare har mailat mig vid tre tillfällen sedan jag skrev in mig och typ "Hej jag ser att du varit på två intervjuer, bra! Hur gick det?" eller nu som igår "hur går der för dig, ser i din aktivitetsrapport att du inte var så aktiv i ditt arbetssökande under augusti, hur kommer det sig? Behöver du stöd?". Alltså det är ju trevligt att hon engagerar sig osv, jag är bara lite fascinerad över alla dessa mail.
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan fre 22 sep 2017, 12:49

    Smurvel skrev:Alltså ni andra som är under 25 och varit inskrivna på arbetsförmedlingen, mailar de er också stup i kvarten? Jag skrev in mig i mitten/slutet av juli, och har ingen a-kassa eller annan typ av pengarelaterad grej. Men min handläggare har mailat mig vid tre tillfällen sedan jag skrev in mig och typ "Hej jag ser att du varit på två intervjuer, bra! Hur gick det?" eller nu som igår "hur går der för dig, ser i din aktivitetsrapport att du inte var så aktiv i ditt arbetssökande under augusti, hur kommer det sig? Behöver du stöd?". Alltså det är ju trevligt att hon engagerar sig osv, jag är bara lite fascinerad över alla dessa mail.
    hahah oj så var det inte at all för mig, dom lämnade mig ifred i några månader tills det var dags för mig att skaffa jobbcoach osv för att jag skulle få pengar av dom eller whatever
    och då var dom enda mejlen jag fick ändå typ kallelser till obligatoriska möten osv HAHA
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 22 sep 2017, 15:50

    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:Alltså ni andra som är under 25 och varit inskrivna på arbetsförmedlingen, mailar de er också stup i kvarten? Jag skrev in mig i mitten/slutet av juli, och har ingen a-kassa eller annan typ av pengarelaterad grej. Men min handläggare har mailat mig vid tre tillfällen sedan jag skrev in mig och typ "Hej jag ser att du varit på två intervjuer, bra! Hur gick det?" eller nu som igår "hur går der för dig, ser i din aktivitetsrapport att du inte var så aktiv i ditt arbetssökande under augusti, hur kommer det sig? Behöver du stöd?". Alltså det är ju trevligt att hon engagerar sig osv, jag är bara lite fascinerad över alla dessa mail.
    hahah oj så var det inte at all för mig, dom lämnade mig ifred i några månader tills det var dags för mig att skaffa jobbcoach osv för att jag skulle få pengar av dom eller whatever
    och då var dom enda mejlen jag fick ändå typ kallelser till obligatoriska möten osv HAHA
    Haha ja men det var ganska mycket det intryck jag fått av dem??? Alltså första gången hon mailade var det faktiskt avtalat, för vi skulle ha en uppföljningsgrej. Men andra och tredje gången blev jag jätteförvånad.. haha, särskilt eftersom GS inte hörde något ifrån dem överhuvudtaget under tiden som hon var inskriven. Antog att de kanske hade mer kontakt innan man blev överlämnad till den där "över 25"-avdelningen. Men eh tydligen inte. De kanske bara är lite ovanligt förtjusta i att maila mig typ???? Haha....
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan fre 22 sep 2017, 18:01

    Smurvel skrev:
    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:Alltså ni andra som är under 25 och varit inskrivna på arbetsförmedlingen, mailar de er också stup i kvarten? Jag skrev in mig i mitten/slutet av juli, och har ingen a-kassa eller annan typ av pengarelaterad grej. Men min handläggare har mailat mig vid tre tillfällen sedan jag skrev in mig och typ "Hej jag ser att du varit på två intervjuer, bra! Hur gick det?" eller nu som igår "hur går der för dig, ser i din aktivitetsrapport att du inte var så aktiv i ditt arbetssökande under augusti, hur kommer det sig? Behöver du stöd?". Alltså det är ju trevligt att hon engagerar sig osv, jag är bara lite fascinerad över alla dessa mail.
    hahah oj så var det inte at all för mig, dom lämnade mig ifred i några månader tills det var dags för mig att skaffa jobbcoach osv för att jag skulle få pengar av dom eller whatever
    och då var dom enda mejlen jag fick ändå typ kallelser till obligatoriska möten osv HAHA
    Haha ja men det var ganska mycket det intryck jag fått av dem??? Alltså första gången hon mailade var det faktiskt avtalat, för vi skulle ha en uppföljningsgrej. Men andra och tredje gången blev jag jätteförvånad.. haha, särskilt eftersom GS inte hörde något ifrån dem överhuvudtaget under tiden som hon var inskriven. Antog att de kanske hade mer kontakt innan man blev överlämnad till den där "över 25"-avdelningen. Men eh tydligen inte. De kanske bara är lite ovanligt förtjusta i att maila mig typ???? Haha....
    din arbetsförmedlare kanske är ny och glad och taggad på livet och på jobbet och gillar att kommunicera med folk och vill göra ett bra jobb med att... arbetsförmedla.... hahaha
    det släpper nog om några år isåfall
    stackaren kommer bli bitter snabbt om hon får hantera kids som bara vill dit för pengarna .. typ jag häromåret
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 01 okt 2017, 22:01

    4 månader sen jag försvarade min masteruppsats. Varför är jag fortfarande arbetslös sad44 sad44 sad44
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 10 okt 2017, 14:39

    Smurvel skrev:4 månader sen jag försvarade min masteruppsats. Varför är jag fortfarande arbetslös sad44 sad44 sad44

    En bra början kan ju vara att skicka med rätt personligt brev till rätt ansökan. Heja mig osv. Suck.

    Jag behövde gnälla för att jag insåg att jag bifogat fel personliga brev till min jobbansökan igår. Nåja. Jag hade förmodligen inte fått jobbet ändå. Lite frustrerande oavsett dock.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel ons 11 okt 2017, 17:54

    Det är höst.
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 26

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR ons 11 okt 2017, 22:42

    Smurvel skrev:Det är höst.

    Höst är bra, för te är liksom bättre på hösten än på sommaren.
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tor 12 okt 2017, 00:47

    Hösten är en bra tid för kanel och kardemumma också :)
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tor 12 okt 2017, 20:41

    Har hostat så mycket de senaste dagarna att jag nu fått typ träningsvärk vid revbenen!? himla störande
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse mån 16 okt 2017, 22:53

    JustinDrewBieber skrev:
    Sweet_Horse skrev:Någon som har någon erfarenhet som en Au Pair? Jag funderar verkligen på att bli en... :/

    Är au pair i USA just nu och jobbet suger mer än något annat man någonsin gjort. Bortskämda barn och hemska föräldrar. Alla säger vi likadant till varandra, men sen sitter vi på sociala medier och leker att det har klart är värt det. Vilket det inte är. Ex när jag är ledig så förväntas jag fortfarande att jobba. Är jag iväg på en resa kan jag få ett argt samtal att det spelar ingen roll att jag är ledig jag har sysslor att göra VARJE dag! Finns inget skyddsnät what so ever.

    Bröt exempelvis båda mina handleder här om dagen när jag var ledig (Klumpigt jag vet, ont som fan också). När doktorn kom in och sa att båda behövde gipsas tänkte jag halleluja nu blir jag äntligen utkastad. Nope de tyckte inte att det hindra mig från att göra vad jag alltid gjort. Testa själv att bära 7 matkassar i varje hand med gips, kärring. Har varit här i 10månader nu och sitter och grinar var och varannan dag för att de behandlar en så hemskt. Skall exempelvis jobba max 45h/vecka men jag jobbar runt 60-70 och får inte mer betalt för det. Jobbar även 6 utav 7 dagar i veckan så den lediga dagen spelar inte så stor roll har ju saker att göra då med. Försöker undvika att ens vara hemma min lediga dag men bor mitt ute i ingenstans utan kollektivtrafik så finns inte riktigt någonstans att ta vägen.

    Tappa förresten en tallrik i golvet här om dagen när jag plocka ur diskmaskinen, blev tillsagd att jag måste vara mer försiktig... Jo mer försiktig, BÅDA MINA HÄNDER ÄR GIPSADE KVINNA. För övrigt så är jag egentligen sjukskriven av doktorn i två veckor så mina händer skulle få vila, fick intyg till och med. Var bara att börja jobba på innan gipset ens hade torkat. Skall också tillägga att jag har en (liten) spricka i svanskotan men smärtan är typ olidlig, förväntas ändå jobba 12h om dagen fast lagligt kan jag bara jobba 10h/dag och jag ska rast på det.

    Så vad ni ska lära er av mig: 1. Åk inte som au pair, verkligen inte till USA. På FB/Snapchat/Instagram ser det jättenajs ut men är inte så najs i verkligheten. Inte kul att jobba och bo på samma ställe.
    2. Åk inte rullskridskor och tro att du är kung för du kommer komma hem med 5 frakturer på 3 olika ställen.
    3. Sjukvård är dyrt i usa även med försäkring, gå aldrig till läkaren, ever.

    p.s alla har ju inte en skräckupplevelse som mig, men tro mig, du kommer bli UTNYTTJAD. Finns många andra sätt att uppleva världen.

    Mamma mia!
    Det låter verkligen inte som något roligt jobb längre. Fast dock tänkte jag åka till någonstans i asien eller Italien. confused
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse mån 16 okt 2017, 22:54

    I feel... broken.
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse mån 16 okt 2017, 23:10

    Efter att jag kom hem ifrån Italien så har jag fått efterfrågningar av alla möjliga människor som vill att jag ska hälsa på... det är väl roligt att höra att man ändå inte är helt sjukt värdelös och att det faktiskt finns folk som tycker om en. Bara det att jag har verkligen ingen som helst lust att hälsa på någon... jag vill bara kunna packa mina väskor och dra iväg någonstans där ingen känner mig. Få börja om.

    Det finns massa andra saker som måste tas itu med men har bara blivit stående... jag orkar inte med det. Jag orkar bara inte.
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse tor 19 okt 2017, 10:32

    Det är ganska dött här. :o
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tor 19 okt 2017, 19:21

    Sweet_Horse skrev:Det är ganska dött här. :o
    jaa aktiviteten här verkar sannerligen gå i vågor, ibland är det rätt livligt ändå
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse fre 20 okt 2017, 21:47

    Ah, tja, det vet jag förstås inte. Varje gång jag kommer är det dött här. Heh.
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse fre 20 okt 2017, 21:48

    Jag saknar mina 21000 inlägg som jag hade på djur.nu.... :c
    Jag och PonDiGaza försökte alltid ha flera inlägg än varandra... it was fun. Ugh.
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse sön 22 okt 2017, 19:21

    Mjölkfri choklad är rätt så likt vanlig choklad... tror jag. Kommer inte ihåg hur den vanliga smakar. Svårt att jämföra. :s

    Sponsored content


    Flumtråd - Sida 21 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: tor 28 mar 2024, 18:27