Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+5
Smurvel
mitchan
GrönaSpindeln
TheHate
Dessi
9 posters

Träning/Fitness

Dessi
    Dessi
    björne

Status :

Antal inlägg : 101
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 16-05-31
    Ålder : 29

Träning/Fitness Empty Träning/Fitness

Inlägg  Dessi tor 02 jun 2016, 12:59

Snacka om allt tränings/fitnessrelaterat här!
    Vad brukar du träna? Går du i någon sport eller håller du på med styrketräning eller någon form utav fitness? Har du något träningstips att ge, tips på träningsbloggar eller liknande? Berätta om ditt träningsprogram, dina mål eller bara peppa eller be varandra om råd!
    TheHate
    TheHate
    björne

Status :

Antal inlägg : 217
    Tuffingpoäng : 15

Träning/Fitness Empty Sv: Träning/Fitness

Inlägg  TheHate tor 02 jun 2016, 13:01

Tänkte i morse, stirrandes på min mage, att jag måste börja träna, men några timmar senare plockade jag fram en glassbytta ur frysen med massa nougatsås på och åt upp hela.
    Är inte så bra på detta med träning hahah, vart ska jag börja?
    GrönaSpindeln
    GrönaSpindeln
    Tefröken

Status :

Antal inlägg : 143
    Tuffingpoäng : 13
    Registreringsdatum : 16-05-30

Inlägg  GrönaSpindeln tor 02 jun 2016, 13:14

Haha, jag måste verkligen träna, på allvar och av hälsoskäl osv. Jag tänkte cykla i sommar, då kan jag skriva här :)
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn

Status :

Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15

Inlägg  mitchan tor 02 jun 2016, 13:15

ibland går det inga bussar så jag går till tågstationen istället (10 minuter extra) :) :) :)
    då och då letar jag efter döda djur i skogen ...
    en gång sprang jag till en dörr som höll på å stängas
    det har hänt att jag har funderat på att köpa typ risifrutti istället för vaniljmunkar
    men oftast blir det vaniljmunkar ändå

so fit
    TheHate
    TheHate
    björne

Status :

Inlägg  TheHate tor 02 jun 2016, 13:20

Inte för att jag är överviktig eller så, men skulle behöva träna för att bli starkare i rygg och ben/armar då jag jobbar på ett lager och lyfter mycket tungt... Min rygg kommer inte klara det så länge :(
    Gym vägrar jag gå till då jag inte vill träna bland folk men finns Det något kul man kan göra hemma/ute?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken

Status :

Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 32

Inlägg  Smurvel tor 02 jun 2016, 13:21

Det händer att jag springer till bussen om den är på väg att åka???

Annars är väl min främsta "träning" att jag promenerar till och från skolan, så det blir väl ca 5 km per dag iaf. Alltid något. Tycker egentligen väldigt mycket om att simma (tävlade i simning för sisådär 10-12 år sen, var rätt dålig dock, haha). Sen skaffade jag mig en massa onödiga tankar om min kropp och slutade våga visa mig i badkläder. Ska göra något åt det där så småningom, är galet onödigt egentligen.
    Dessi
    Dessi
    björne

Status :

Inlägg  Dessi tor 02 jun 2016, 16:13

TheHate skrev:Inte för att jag är överviktig eller så, men skulle behöva träna för att bli starkare i rygg och ben/armar då jag jobbar på ett lager och lyfter mycket tungt... Min rygg kommer inte klara det så länge :(
    Gym vägrar jag gå till då jag inte vill träna bland folk men finns Det något kul man kan göra hemma/ute?
    Jag gillar att träna på gym som har öppet dygnet runt, då är det alltid lite folk (typ tomt) på kvällarna och bara söta pensionärer. Dessutom så finns tjejgym på fitness 24, vilket jag tycker är jätteskönt! Men tips på ryggövningar hemma utan material alls är ryggups, supermans och reverse planks! Vill du träna övre ryggen kan du göra chins om du orkar, annars kan du använda dig utav negativa repetitioner (du hoppar upp och sänker ner dig så långsamt du kan, istället för att dra upp dig själv) När det gäller ben så gör benböj, utfallssteg och glute bridges. När det gäller armar så funkar dips för triceps, gör det mot en stol eller annan lämplig yta. Armhävningar tar bröst och lite triceps. Chins tar även lite biceps.
    Dessi
    Dessi
    björne

Status :

Inlägg  Dessi tor 02 jun 2016, 16:17

TheHate skrev:
    Börja med att hitta något du gillar och tycker är kul! Cykla, promenera, jogga, sprinta, intervallträning, gym, dans, rullskridskor, vad du vill!
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne

Status :

Antal inlägg : 268
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 28

Inlägg  Sweet_Horse tor 02 jun 2016, 16:25

Skulle förmodligen också behöva träna upp musklerna i rygg och axlar... har dålig hållning och det beror (uppenbarligen) på att musklerna är för svaga för att orka hålla upp allting. Dock tar axlarna plats från lungorna så har svårt att andas när jag rör på mig. Sån ond cirkel. :c

Så får jag ska orka jobba så har jag en sele som ska dra tillbaka axlarna och samtidigt avlasta ryggen annars klarar jag inte av jobbet särskilt länge. Ryggen gör sååå ont annars.

Den enda dagliga motionen är att rasta hundarna, det blir några kilometer om dagen. :D
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne

Status :

Antal inlägg : 268
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 28

Inlägg  Sweet_Horse tor 02 jun 2016, 16:25

Dessi skrev:
    TheHate skrev:
    Börja med att hitta något du gillar och tycker är kul! Cykla, promenera, jogga, sprinta, intervallträning, gym, dans, rullskridskor, vad du vill!
    Hoppa hopprep? Studsmatta om du har någon? :D
    Matilda_Eli
    Matilda_Eli
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny

Status :

Antal inlägg : 27
    Tuffingpoäng : 4
    Registreringsdatum : 16-06-01

Inlägg  Matilda_Eli tor 02 jun 2016, 17:53

Promenerar, cyklar. Allt annat triggar igång ätstörnings-tankar för mig. Kan typ inte träna så jag får upp pulsen utan att hjärnan börjar konstra sig. Ändras förhoppningsvis en dag men ye. Håller mig borta från det.
    TheHate
    TheHate
    björne

Status :

Inlägg  TheHate sön 05 jun 2016, 14:48

Dessi skrev:Jag gillar att träna på gym som har öppet dygnet runt, då är det alltid lite folk (typ tomt) på kvällarna och bara söta pensionärer. Dessutom så finns tjejgym på fitness 24, vilket jag tycker är jätteskönt! Men tips på ryggövningar hemma utan material alls är ryggups, supermans och reverse planks! Vill du träna övre ryggen kan du göra chins om du orkar, annars kan du använda dig utav negativa repetitioner (du hoppar upp och sänker ner dig så långsamt du kan, istället för att dra upp dig själv) När det gäller ben så gör benböj, utfallssteg och glute bridges. När det gäller armar så funkar dips för triceps, gör det mot en stol eller annan lämplig yta. Armhävningar tar bröst och lite triceps. Chins tar även lite biceps.

Åh tack så mycket för tipsen! Ska googla det du skrev och se så jag gör allt rätt haha :) Har du något tips på bra träning för rumpa som går att göra utan massa redskap?

Dessi skrev:Börja med att hitta något du gillar och tycker är kul! Cykla, promenera, jogga, sprinta, intervallträning, gym, dans, rullskridskor, vad du vill!

Fick tre cyklar av mamma sist hon hälsade på, så nu kan jag ut och cykla lite iallafall! Sen ska jag tvinga med sambon ut och jogga när båda blivit kvitt förkylningen :)
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs

Status :

Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10

Inlägg  Hund mån 06 jun 2016, 11:36

Jag tränar agility, lydnad och rallylydnad. Men ibland kör vi spår, sök eller rapport också...
    Oavsett vilken sport man gör så rör man ju på sig, även om det faktiskt är hunden som rör sig mest (sök, rapport främst).
    Men annars så rör man sig ju med hunden (spår, agility, lydnad, rallylydnad).

Jag är dock inte mycket för att gå. jag tycker det är tråkigt att gå faktiskt. det enda som livar upp är att jag har Lily xD

Gym är uteslutet...visste ni att det finns folk där??? Typ mardröm. Träna OCH träffa folk usch. Och visste ni att man inte får ha med sig hund?! Vansinne!
    GrönaSpindeln
    GrönaSpindeln
    Tefröken

Status :

Antal inlägg : 143
    Tuffingpoäng : 13
    Registreringsdatum : 16-05-30

Inlägg  GrönaSpindeln mån 06 jun 2016, 13:51

Jag cyklade två mil igår; det var jobbigt men rätt gosigt. Jag gillar att cykla, man kommer så långt och kan se så mycket.

Mina lungor kändes dock som uttjänta pipleksaker sen.
    Jessie
    regnbågsbarn

Status :

Antal inlägg : 4
    Tuffingpoäng : 0
    Ålder : 27

Inlägg  Jessie mån 06 jun 2016, 14:37

Jag simmar. Enda träningsformen jag tycker är okej. Jag blir så extremt varm när jag tränar annars, så det går inte utan att jag mår dåligt. Sen hatar jag att träna där folk kan se mig, haha. Så gym och liknande skulle aldrig fungera. I vattnet håller man sig både sval och "gömd", så det går bra :)

Sen blir det bara vintertid eftersom badhuset har stängt sommartid (och att simma långt utan att hamna på obehagligt djupt vatten går inte så bra i sjöar). Blir typ 1-2 km 1-4 gånger i veckan, beroende på vad jag hinner och orkar.

För mig är det även väldigt avstressande att simma, såvida det inte är massa folk.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken

Status :

Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Ålder : 32

Inlägg  Smurvel mån 06 jun 2016, 17:45

Jag promenerade 3 km kring lunchtid och sen fick jag huvudvärk för att jag varit i solen under typ hela promenaden... Yay?
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs

Status :

Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10

Inlägg  Hund mån 06 jun 2016, 21:28

Idag spelade jag boll med min 3åriga lillasyster, samt att jag bolltestade Lily...eller helt enkelt såg till att hon inte tog Sallys boll xD

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: lör 23 nov 2024, 09:24