Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

5 posters

    Ägarna är aktiva och medvetna

    avatar
    Kiwi
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 20
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-01-25

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  Kiwi ons 25 jan 2017, 21:05

    Vet inte om det har tagits upp men såg idag att recensionen på deras Facebook är borttagen gällande djur.nu. Nu har dem fem stjärnor igen och ingen kritik överhuvudtaget. Kan dem ta bort recensioner eller är personen som har skrivit den raderat själv?
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  mitchan tor 26 jan 2017, 10:18

    är rätt säker på att stjärnsystemet vore heeelt värdelöst om den som driver en sida på facebook kan gå och radera recensioner som dom inte tycker är tillräckligt agreeable, tror du någon skulle behålla dåliga recensioner då? jag tror snarare varenda företag i världen skulle ha fem stjärnor :--)
    så öh, logic tells me att det var nån som tog bort sin recension, eller more likely, sitt facebookkonto


    men tbh
    djur.nu är dött sen länge, obviously VET whoever det var som ägde skiten senast om det, det är bara ingen som bryr sig
    så let's do the same, inte bry oss. why should we liksom
    there's nothing u can do about it


    var glad att vi på djurpunktnu finns här för alla era behov av att skriva en forumpost var i månaden iaf, precis som det var på djur.nu beer thumbsup
    J_J
    J_J
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 47
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-09-15
    Ålder : 26
    Ort : SKÅNE

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  J_J fre 27 jan 2017, 08:51

    Det roliga e jag för ett tag sen skrev ett meddelande till dem genom FB, först om det med buggar när sidna inte låg nere och då svarade dem, men sen direkt när sidan lagt nere 24 timmr skrevj ag igen och har inte fått ett endast dumt svar av dem. Deras sida går att hitta men man måste gå igenm den gamla hemsidan till den nya för hitta dem :/
    avatar
    Kiwi
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 20
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-01-25

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  Kiwi fre 27 jan 2017, 18:10

    Heter inte företaget PeoplePath eller har de bytt?
    J_J
    J_J
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 47
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-09-15
    Ålder : 26
    Ort : SKÅNE

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  J_J fre 27 jan 2017, 19:06

    Jo det heter det men när man gick genom lite olika saker fock jag gå den vägen :/ deras gamlar sida var typ nerlagd och de hade en ny.
    snader_12_
    snader_12_
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 7
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-01-30
    Ålder : 29

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  snader_12_ mån 30 jan 2017, 01:10

    Hej snader_12_ här

    har länge saknat den gamla djur.nu,
    Jag funderar om jag ska skapa en egen sida som är mycket lik den gamla sidan, Jag försökte fråga ägarna om jag får köpa deras server.(koderna) men inget svar...


    åt andra sidan vill jag inte åka dit för nån copyright stöld typ, men den kommer ju inte kunna heta kanske djur.nu och jag måste spåna lite på det, är sjukskriven idag och mkt händer IRL så måste få klar vissa grejer innan jag har planer på att skapa en sida.
    :)
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  mitchan mån 30 jan 2017, 03:49

    snader_12_ skrev: Hej snader_12_ här

    har länge saknat den gamla djur.nu,
    Jag funderar om jag ska skapa en egen sida som är mycket lik den gamla sidan, Jag försökte fråga ägarna om jag får köpa deras server.(koderna) men inget svar...


    åt andra sidan vill jag inte åka dit för nån copyright stöld typ, men den kommer ju inte kunna heta kanske djur.nu och jag måste spåna lite på det, är sjukskriven idag och mkt händer IRL så måste få klar vissa grejer innan jag har planer på att skapa en sida.
    :)
    ojdå, men om du har kunskapen som krävs för att driva en sida like that så borde du väl inte varken behöva eller vilja använda dom gamla trasiga koderna (..som btw är något helt annat än en server), det var ju galet buggigt och dåligt, och tillsammans med faktumet att världen av virtuell underhållning har utvecklas väldigt mycket sen 2004 och folk med sina spel och appar och whatnot tycker grejer som djur.nu är tråkigt nu - så var ju hemsidans värdelösa och trasiga grund en av dom största anledningarna till att ingen som råkade komma i possession av hemsidan ville ha kvar den. både lättare och way bättre att bygga upp det på nytt helt enkelt? :)

    och nej du har rätt, djur.nu kan det ju förstås inte heta. det namnet är nämligen redan paxat.... ;--) haha
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  Donk mån 30 jan 2017, 10:36

    Om någon undrar så är Peoplepath avregistrerat och inlett konkurs för typ två veckor sedan.
    J_J
    J_J
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 47
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-09-15
    Ålder : 26
    Ort : SKÅNE

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  J_J mån 30 jan 2017, 13:15

    Donk skrev:Om någon undrar så är Peoplepath avregistrerat och inlett konkurs för typ två veckor sedan.
    Innebär detta då de säljer sidan eller har dem lagt ner den för gott?? :c
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  Donk tis 31 jan 2017, 00:10

    J_J skrev:
    Donk skrev:Om någon undrar så är Peoplepath avregistrerat och inlett konkurs för typ två veckor sedan.
    Innebär detta då de säljer sidan eller har dem lagt ner den för gott?? :c

    Det innebär att företaget inte finns längre. Det är ju antagligen någon som sitter på koden till hemsidan, men den är ju så totalt värdelös att jag fattar inte vem som vill köpa den, och det verkar vara totalt omöjligt att få kontakt. Det som kan vara intressant är databasen men eftersom peoplepath slutat supporta hemsidan för mer än ett år sedan och deras webbhotell(Oderland) tog bort allt från deras servrar för några månader sedan så vet vi ju inte om det finns en användbar back-up någonstans.

    Vi är dock några på forumet som har planer, men vi vill inte säga för mycket för tillfället för att inte lova någonting. whistle
    snader_12_
    snader_12_
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 7
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-01-30
    Ålder : 29

    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  snader_12_ fre 10 feb 2017, 19:19

    mitchan skrev:
    snader_12_ skrev: Hej snader_12_ här

    har länge saknat den gamla djur.nu,
    Jag funderar om jag ska skapa en egen sida som är mycket lik den gamla sidan, Jag försökte fråga ägarna om jag får köpa deras server.(koderna) men inget svar...


    åt andra sidan vill jag inte åka dit för nån copyright stöld typ, men den kommer ju inte kunna heta kanske djur.nu och jag måste spåna lite på det, är sjukskriven idag och mkt händer IRL så måste få klar vissa grejer innan jag har planer på att skapa en sida.
    :)
    ojdå, men om du har kunskapen som krävs för att driva en sida like that så borde du väl inte varken behöva eller vilja använda dom gamla trasiga koderna (..som btw är något helt annat än en server), det var ju galet buggigt och dåligt, och tillsammans med faktumet att världen av virtuell underhållning har utvecklas väldigt mycket sen 2004 och folk med sina spel och appar och whatnot tycker grejer som djur.nu är tråkigt nu - så var ju hemsidans värdelösa och trasiga grund en av dom största anledningarna till att ingen som råkade komma i possession av hemsidan ville ha kvar den. både lättare och way bättre att bygga upp det på nytt helt enkelt? :)

    och nej du har rätt, djur.nu kan det ju förstås inte heta. det namnet är nämligen redan paxat.... ;--) haha


    ah okey, Men dåså, tänkte kanske inte använda koderna men ha som mall att skapa en liknande sida. Kommer knappt ihåg vad som fanns ( det exakta på sidan) och nej jag har inte kunskapen att driva en sida men vet personer i min närhet som kan det :)) och yes programmering har ju gått framåt sedan dess och njae en djur.nu sida kommer förmodligen inte bli så poppis som den var förr, tanken är väl mer att det ska finnas för dom som var medlem där, Och vem vet, kanske unga personer kan bli intresserad av det men då måste man nog göra massor med reklam och utveckla saker. Jag va mer intresserad av att få mallar till sidan, Men jag ska höra med mina bekanta om det är möjligt utan :)

    Sponsored content


    Ägarna är aktiva och medvetna  Empty Sv: Ägarna är aktiva och medvetna

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: fre 19 apr 2024, 11:06