Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+11
Baci28
Elon
TNT
Varg_Tass
J_J
Sweet_Horse
TIGR
pitchfork
mitchan
Hund
Donk
15 posters

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Elon
    Elon
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 11
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 17-05-31
    Ort : Uppsala

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Elon ons 14 jun 2017, 16:18

    TIGR skrev:näe men asså den matlösa katten tänkte jag på

    Jaha, jag missuppfattade! whoco5

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Screen14

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Screen15

    E rätt nöjd med katterna så ändrade bara teckningen.

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Screen16

    En annan hund-variant.

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Screen13

    Nått grejs som kanske går och använda till något. Ville ba slänga ut den här.

    Asså jag vet inte om det gör nån skillnad med det är något i alla fall. Mitchan får gärna komma hit och säga något också, även om hon bara dissar mina verk ; w ;
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Donk tor 15 jun 2017, 22:52

    Hej, förlåt för att jag inte har svarat.
    Jättefina pixelart-djur, men lägg inte tid på att rita en massa grejor än. Att göra själva djurgrafiken kommer vara bland det sista jag fixar, men jag vet redan nu hur det kommer att fungera. Jag antar att alla vill att bilderna på djuren skall avspegla dess gener, så för att kunna lösa det och faktiskt generera bilderna automatiskt så måste allting följa ett ganska bestämt regelverk för att det skall gå. För att förklara det simpelt så kommer det finnas en outline för varje djur(eventuellt fler men varje outline innebär dubbelt så mycket mer grafik som måste fixas) och sedan finns det grafik som passar perfekt med den outlinen vilket man sedan helt enkelt lägger på varandra i lager och genererar en bild. T.ex. du har en viss grafik för brun päls, en för vita ränder, en för spetsiga öron, en för kort svans och sedan läggs de ihop tillsammans med outlinen och skapar en bild. Jag är värdelös på att rita men säg till om någon inte förstår så kan jag försöka.
    Sen kanske man kan ha vissa specialgjorda djur osv men börja inte rita en massa grejor än helst, så att ingen slösar bort sin tid.

    Jag tittar inte in här superofta(gör någon?) så det är lite svårt att prata ihop sig här. Jag gör en discordserver som man kan hoppa in i om man är intresserad av att hjälpa till eller bara vill hänga med i vad som händer. Om ni vet med er någon som har massa idéer så be dem hoppa in också.

    https://discord.gg/yWX5Uyk

    (Om någon inte vet vad discord är så är det typ skype och teamspeak ihopslaget och inte värdelöst som skype är. Använd inte webbklienten för den är jobbig som fan, utan installera programmet och tryck på länken ovan så blir man inbjuden).
    avatar
    Baci28
    regnbågsbarn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 4
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-10-30

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty djur.nu - not only in Sweden

    Inlägg  Baci28 mån 30 okt 2017, 23:27

    Hello, im an old user of djur.nu, i used the german domain. Still cant believe that it is gone. I wonder if we cant get the code or something like that...somone could finance server costs over crowdfunding? If i just had a stabile contact to the company that ruined djur.nu...can somebody give me this? We need our site back
    TNT
    TNT
    regnbågspojke


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 117
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 25

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  TNT tor 23 nov 2017, 12:11

    Baci28; that's pretty much what we're working on in this thread! :D If you run it through google translate you should be able to get a general gist of what's being planned so far!


    Donk, länken till discorden är utgången (obviously med tanke på att jag är flera månader sen) men om erbjudandet kvarstår skulle jag gärna vilja vara med i den! :^D
    avatar
    Ludde
    regnbågsbarn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 1
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-11-29

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Ludde ons 29 nov 2017, 17:48

    Baci28 skrev:Hello, im an old user of djur.nu, i used the german domain. Still cant believe that it is gone. I wonder if we cant get the code or something like that...somone could finance server costs over crowdfunding? If i just had a stabile contact to the company that ruined djur.nu...can somebody give me this? We need our site back

    Hello Baci (och alla andra här på sidan)
    Since I was one of the last developers that was tasked with fixing bugs and improving the site, even though I wasn't at the company long enough to actually do or fix anything, I feel a bit responsible for the termination of the site even though I wasn't involved in that decision.
    Atleast I can give you the some contact channels to the company who owns/owned the site so you can perhaps buy the sourcecode and graphic content from them.

    PeoplePath on Facebook/
    Their website seems to be down
    Cyberfall (their web development division)
    Another division focusing on work through internships (if all else fails)

    But I think it will be difficult to actually find someone who has knowledge and can take the time to see that the source (and database) is complete to make a transaction, but I guess it's woth a shot.

    I wish you the best of luck.
    ---
    Edit:
    Just found out that the mother-company have filed for bankruptcy so contacting them might be difficult. :/

    You could try to contact their former lead webdeveloper: Jesper Wipemo @ <jesper@wipemo.se> and hope he still has a backup of the site...
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  mitchan ons 29 nov 2017, 19:35

    oj varför hittar folk som faktiskt jobbade med djur.nu hit haha :’( det var aldrig vår plan att någon skulle kunna hitta den här sidan fattar inte hur folk kommer hit ens hahaha <3

    ps visste inte ens att dom faktiskt hade anställt nån att fixa buggar!! trodde inte dom hade brytt sig om sidan at all sen typ ett par månader efter dom hade köpt upp den typ haha.
    men om jag hade råkat köpa djur.nu hade jag också lagt ner det till slut tbh.... var väl hur mycket fel som helst + knappt 50 aktiva användare där i slutet känns det som haha

    men nice med lite mer info för folk som fortfarande bryr sig iaf!! :D
    avatar
    Baci28
    regnbågsbarn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 4
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-10-30

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Baci28 fre 15 dec 2017, 15:14

    Ok so i have a little update. I tried to contact this so called Jesper Wipemo but the mail does not exsist. Maybe someone tell me whats wrong with jesper.wipemo.se?

    My next steps will be to contact the companies through email and facebook. If this wont work, i found out some names about former chairmans of the insolvent companies. I try to find them on facebook or something like that.

    Does anyone know, how the original designer is named? The one father who designed it for his daughter. Or is he already dead? (I know this is rude but youll never know)

    Looking for more contact. And someone who can translate this to me. Im not planning to learn swedish XD

    Email: matti.arth@gmail.com
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Donk ons 20 dec 2017, 20:51

    Obs jag har bokstavligen talat ingen tid att lägga på detta under åtminstone de kommande två åren. Tittar in här igen 2020 och kollar intresset.
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  TIGR ons 27 dec 2017, 23:12

    Donk skrev:Obs jag har bokstavligen talat ingen tid att lägga på detta under åtminstone de kommande två åren. Tittar in här igen 2020 och kollar intresset.

    lycka till med vad du nu tänker hitta på i två år, vi väntar på dig här Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 2219075029
    TheGiantWolf14
    TheGiantWolf14
    regnbågsbarn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 4
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 18-02-11
    Ålder : 21
    Ort : "Varglyan" (rip djur.nu)

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  TheGiantWolf14 sön 11 feb 2018, 17:01

    Hej hej, Var medlem på djur.nu typ till 2012 eller så. Visste inte ens att de lagt ner :'(
    avatar
    Baci28
    regnbågsbarn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 4
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-10-30

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty My plan

    Inlägg  Baci28 ons 06 jun 2018, 20:00

    Hello there!
    I am a former user of djur.nu/haustierstall.de from Austria. After they deleted they page in early 2017 I tried to make contact with the former company which was ruining our game. After i hadnt any success throughout now i have changed my plan. I will (and i have the capaticites for that) programm an app mostly similiar to djur.nu. It will start with a new name but an old concept.

    Would you be interested in something like that? Also do you know how to contact probable right owners from the concept? Do you have any fotos or screenshots from the old webside left which i can use to rebuild and reconcept the game idea?

    It would be great if we can make this TOGETHER.
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Fridas_djurhem lör 19 okt 2019, 17:38

    ni skulle ha med de gamla ritade förslagen på giraffer som kläcks ur ägg också, eller dammtussarna, jag minns dem så väl men minns inte vem som ritade dem.
    Kimono
    Kimono
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 22
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 20-08-06

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Kimono lör 27 maj 2023, 10:30

    Kom igen nu det är 2023 vad händer??? Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 1f61d

    Sponsored content


    Om djurpunktnu, flytt och framtiden - Sida 2 Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: lör 27 apr 2024, 14:13