Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

5 posters

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Omröstning

    Tycker du att min lista förtjänar en egen tråd?

    [ 4 ]
    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Vote_lcap100%Min lista förtjänar kanske en egen tråd Vote_rcap [100%] 
    [ 0 ]
    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Vote_lcap0%Min lista förtjänar kanske en egen tråd Vote_rcap [0%] 
    [ 0 ]
    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Vote_lcap0%Min lista förtjänar kanske en egen tråd Vote_rcap [0%] 

    Totalt antal röster: 4
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem sön 20 okt 2019, 20:51

    Hej!!!

    Detta hade kunnat platsa i gamla medlemmar-tråden, men jag tyckte att det förtjänade sin egen tråd.

    Jag har skrivit en lista på diverse gamlingar från djur.nu och lagt upp i ett Google-dokument som vem som helst med länk kan redigera. Min fenomenala idé är att alla som vill (är ju sådant tryck på detta forum, jag vet) kan gå in och lägga in fler gamlingar eller komplettera med annan kul kuriosa typ skostorlek och annan inte så känslig information eller minnen eller vad man nu vill. Alltså egentligen var det väl endast tänkt som en lista för mig själv och för att skriva alla tankar jag hade för stunden men jag tyckte när jag började med den att det behövdes något slags samlat dokument där alla våra ihågkomna forumare kunde rymmas. Dock kanske det inte är så lämpligt att skriva massa mer än själva namnen där i och för sig, det kanske är dumt. Låter iaf det lilla jag skrev om de jag minns saker om stå kvar tills vidare.

    Hjälp gärna till att sammanslå användarnamnen för de personer som hade flera alias då jag själv inte har koll på vem som varit vem riktigt. Ursäkta också om jag glömt någon för DN's historia central person.

    Här är länken förresten:
    https://docs.google.com/document/d/1VFWn1R91Ke-oxjAqOsUdS7U_5wFkDU8Ij4EN_DVAsQg/edit?usp=sharing
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Koltrast mån 21 okt 2019, 00:01

    Alltså hur i fridens namn kommer du ihåg allt det där? mvh har uppenbarligen inget minne värt namnet

    imponerande lista!
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem mån 21 okt 2019, 00:23

    Koltrast skrev:Alltså hur i fridens namn kommer du ihåg allt det där? mvh har uppenbarligen inget minne värt namnet

    imponerande lista!

    Jag minns inte alla själv, men jag gjorde efterforskningar i archive.org och de som typ lät bekanta tog jag med, plus några som var väldigt återkommande så jag antog att de var rätt aktiva. Men nej, jag minns inte alla de där. Många bara till namnet.
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem mån 21 okt 2019, 00:26

    Fridas_djurhem skrev:
    Koltrast skrev:Alltså hur i fridens namn kommer du ihåg allt det där? mvh har uppenbarligen inget minne värt namnet

    imponerande lista!

    Jag minns inte alla själv, men jag gjorde efterforskningar i archive.org och de som typ lät bekanta tog jag med, plus några som var väldigt återkommande så jag antog att de var rätt aktiva. Men nej, jag minns inte alla de där. Många bara till namnet.

    Tror även att jag kan ha förväxlat några namn och tagit med en och annan totalt okänd medlem p.g.a. det men det gör inget.
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem mån 21 okt 2019, 01:01

    Koltrast skrev:Alltså hur i fridens namn kommer du ihåg allt det där? mvh har uppenbarligen inget minne värt namnet

    imponerande lista!

    Det kan också ha varit så att djur.nu inte för dig var lika med livet eller att du befann dig på forumet under en mindre formbar/viktig/minnesskapande tid i livet (du var kanske äldre). Men hade jag gjort listan ur endast minnet hade det nog bara blivit typ 10-15 personer absolut max i listan.
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem sön 27 okt 2019, 12:22

    Saker jag minns om Mitchan

    Förutom hur hon hela tiden blev avstängd och uppståndelsen kring polisen för att hon ringde hem till tompa_lompa (?) så har jag massa fler minnen av denna varelse!! Till att börja med ska jag nämna att jag av oklar anledning minns hennes mest komplicerade användarnamn bäst: COAXMEWITHCANDYALICE. Varför jag gör det vettefan. Kanske placerade jag nån stolthet i att jag kom ihåg ett så AVANCERAT namn att det stannade kvar i mig med den stoltheten. Nåja.

    Jag minns att jag hade mitchy på MSN och jag var såå rädd för att skriva till henne. Jag tror jag satt och skakade varje gång vi hade en konversation och var livrädd för att skriva fel. I mina ögon var hon helt oberäknelig och därmed otäck för alla människor man inte förstår sig på blir otäcka. Jag minns en konversation när vi skrev sent på natten och där vid fyra nån gång sa hon eller jag att solen började gå upp (det var på sommarlovet). Jag blev alldeles fylld av konstiga tonårskänslor för för mig var det typ första gången jag satt uppe så sent. Att hon dessutom valde att skriva med lilla mig som var typ tolv år kändes helt otroligt (jag hade en föreställning om att mitchy var mycket mycket äldre), ja jag var väl starstruck. Konstiga perspektiv på den tiden.

    Jag tror att hon brukade starta såna där gruppchatter med typ alla medlemmar från forumet så det var typ 50 st i chatten och jag var en av dem, men jag kände mig alltid så malplacerad. Återigen jag satt och typ skakade för världen var liten och den som var coolast i min värld av alla på jorden var mitch, dock var detta inget jag nånsin skulle erkänt för mig själv vid tidpunkten. Jag var ju duktig och obrydd och jag brydde mig inte om dumma rebeller som henne!

    Lol alla dessa minnen gör att jag blir skakis nu när jag skriver. =)

    Jag hade så mycket tankar om människorna på forumet, jag följde det så noga. Har nog glömt det mesta nu. Men jag hade nog en ganska bra koll på vilka som var coolingar och vilka som inte var det och jag var bland de sistnämnda eftersom jag förutom att heta djurhem så skulle jag alltid vara så korrekt och jag var en besserwisser. Jag startade en tråd om astrologi vid tillfälle och skrev hur mycket text som helst i den, sen försökte jag förgäves att få samtliga forumare att tro på astrologi som jag. I slutändan gick det inte så bra och jag kom till insikt med att astrologi nog snarast kan liknas vid religion och därefter började jag sakta men säkert komma till mina sinnes fulla bruk och så småningom överge astrologin. Detta är en viktig del av mitt liv för jag ägnade hela dagarna åt att läsa om astrologi, dock har väl detta inget att göra med mitch men jag kom att tänka på det.

    Jag var moraltant och skulle sätta mig emot de där dummisarna däribland mitchan, så jag gick dem på nerverna och de verkade typ hata mig. Minns inte exakt saker som folk skrev. Detta hände nog under en ganska komprimerad tidsperiod i alla fall, då jag var ganska aktiv och fick mycket skitsvar på mina inlägg. Mina inlägg var säkert sjukt jobbiga i och för sig, sedd ur dagens perspektiv är det väl inte så konstigt att folk störde sig på mig.

    Det som hände sedan var att jag blev rädd för att skriva i forumet, kanske för att jag hade chattat med mitch privat och det gjorde att jag kände mig något sånär bekant med henne och brydde mig mer om vad hon tyckte om mig? Mer sannolikt att jag bara var en som brydde mig om vad folk i allmänhet tyckte och jag insåg att normen på forumet knappast var att vara trevlig och artig mot varandra. eftersom jag inte var beredd att typ ändra på mitt sätt att skriva (principsak, jag ville inte ändras bara för att passa in), så lät jag bli att skriva i forum alltmer. jag hängde kvar länge men skrev mest i flumtråden och att typ starta nya trådar var helt uteslutet.

    det roliga i historien är att jag trots allt anammade en del av mitch & cos avslappnade (?) sätt senare, efter att jag lagt djur.nu tiden bakom mig. jag tror att jag kunde erkänna just då för mig själv att det fanns en viss poäng med att inte vara så allvarlig hela tiden, och att öh, jag vet inte, nånting. det känns i alla fall som att jag EFTER djur.nu gick och blev betydligt mindre duktig och korrekt jämfört med under tiden, och att det dröjde tills efteråt tror jag själv beror på att jag vägrade visa att jag påverkades av min omgivning för ah, det gick emot min identitet yada yada.

    nu blev det här väl snarare en analys av mig själv än nåt om mitchan.

    jo, en sak till, och detta är viktigt även om det inte specifikt är kopplat till mitchan utan fortfarande forumstämningen i allmänhet. jag darrar!!! aja. here we go. detta är så kopplat till min skolgång. Jo, jag minns ett kort inlägg där mitchi skrev nånting om klädstilar i hennes skola. hon nämnde i slutet där nåt om "och så finns de dem som inte verkar se vad de tar på sig på morgonen", okej hon formulerade något helt annorlunda men det var i alla fall nåt sånt. överlag upplevde jag att det var mycket fokus på utseende i forumet med massa bilder på sig själva yada yada och jag kände mig så träffad av det där inlägget haha. jag skämdes oerhört och vågade aldrig visa nåt av mig själv irl och det sitter kvar idag jag har social fobi och pluggar på distans och hehehe massa problem med skam och varje gång nån skriver mitt namn så känns det jättefel för mitt namn är förknippat med alldeles för mycket skam.

    så här var det, det här hade jag aldrig erkänt då. det var alldeles för känsligt. jag var en nörd som höll mig utanför allt normalt i skolan och jag var PASSIV så jag tog aldrig ställning och detsamma gäller kläder så eftersom man måste klä på sig på morgonen så valde jag bara kläder hux flux för att jag inte ville försöka passa in någonstans vilket gjorde att jag gick omkring och var skitful. jag vågade aldrig tycka nånting typ. det är nog inte bara för att jag hade nån anti identitet grej inom mig utan det var ren vana, jag var rätt depp och utfryst i skolan och jag var inte villig att lära mig något nytt, jag har också insett på senare tid att jag inte kan estetik överhuvudtaget vilket gör mig okvinnlig och öh, jag skäms över detta så hårt.

    det jag vill komma till är att mitch & co fick mig att inse att såna som jag var var högst ocoola och därför vågade jag aldrig visa vem jag var irl eller vara öppen med någon om det. jag höll mig bakom internetalias osv. tills typ nu, ja alltså jag gör det fortfarande, och är väldigt restriktiv till att berätta om mig själv i verkligheten för att den där skammen kommer så fort jag bara hör mitt namn. jävligt långsökt att härleda detta till något internetforum och det är klart det har fler anledningar men jag vet att jag många gånger tänkt tillbaka och kommit fram till att det var under den perioden, den på djur.nu, som jag allvarligt började hata mig själv irl och beslutade typ att dölja det till varje pris och jag kände alltid att jag lurade folk som jag kände på nätet för att de hade hatat mig om de visste vem jag var irl.

    mitchy jag vet ej hur dömande du är idag, alla folk är ju dömande såklart, men se detta som min bekännelse om att jag kände mig träffad av saker du skrev om folk och det bidrog till mitt livs misär senare. :D skoja mitt liv har inte varit misär.

    jag kan fortfarande inte klä mig snyggt och har svårt för estetiska grejer (finns fan inga regler där, omöjligt att förstå sig på och jag har inga vänner som kan lära mig), vilket jag skyller på att jag är autistisk, vilket jag inte ens tror på men det är ett nice svepskäl. jag tror att sanningen är att jag bara varit utanför större delen av livet, ofrivilligt fast ändå på grund av mig själv, och är man utanför måste man nog anstränga sig mer fr att hänga med i grejer.

    sorry var inte meningen att ranta på om sitt eget liv men djur.nu-tiden är så nära sammankopplad med viktiga saker i mitt eget liv att det liksom flyter ihop, minnena hör liksom ihop.

    en till grej jag minns var den om chellasweet. vänta jag skriver det i ett nytt inlägg.
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem sön 27 okt 2019, 12:33

    Chellasweet alltså Nina, jag mötte henne på omegle en gång i tiden. Hade ingen aning om att hon varit djur.nuare, det kom fram under tiden vi snackade. Sen blev det då tydligt att hon varit jättepoppis på djur.nu, men att hon lämnat det, och när vi skrev så ville hon tillbaka till forumet. Vi blev kompisar och så men sen så skrev nina igen på djur.nu och verkade bonda med alla gamlingar där, så jag blev avundsjuk och rädd att förlora henne vilket gjorde att jag blev klängig som fan. hon insåg nog att jag var liten, omogen och jobbig, så hon bröt vår vänskap och mitt liv var förstört. :(((((

    Sen fortsatte hon vara kompis med alla coolingar på djur.nu och det smärtade i mig att se hennes inlägg i forumet så jag tror att det bidrog till att jag drog mig undan en del. Alltså trots allt kände jag mig som en del av det forumet under en lång tid, jag såg det som min familj även om jag typ var rädd för alla. :))

    Jag minns när mitchan skaffade sin första fågel och hur coolt det var. vem var det som hade marsvin, var det mitchan också? eller en kanin? mitchan la en gång upp en bild på sina nakna ben med ett lurvigt djur på och skämtade om att det kanske var otillåtet pga nakenheten. EDIT: Eller var det Iza? I mitt minne var det inte det men hon känns som den enda som hade kanin men jag vet att det var någon som hade marsvin också. jag tror det.

    en annan grej jag minns var de här forumträffarna, jag tror faktiskt att nån skrev att den ville ha med mig men det var ju uteslutet i min värld. jag såg bilder efteråt från träffen/träffarna och mådde dåligt för att jag var utanför. att jag aldrig skulle funka med sånt där. det sociala.

    mitchan hade också en nakenhund som gillade att sitta och titta i fönstret som en katt. vi hade nån gång en diskussion om huruvida katter eller hundar var smartast och mitchan stod på sig och hävdade att hundar var smartare medan jag ville tycka att katter var smartare. jag minns det, det var nog i en privat chatt.

    eh jag kommer inte på något mer för tillfället


    Senast ändrad av Fridas_djurhem den sön 27 okt 2019, 12:35, ändrad totalt 1 gång
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  mitchan sön 27 okt 2019, 12:34

    hahahahha åh, fantastisk tråd, fantastisk lista!!!
    vill inte förstöra dokumentet genom att skriva i det själv, så jag skriver mina kommentarer här istället....

    first off:

    Mitchan under alla användarnamn - skitläbbig och brutal människa som bidrog till att jag slutade skriva i forumet och bara gömde mig i spamtråden! alla folk blev läskiga och jag var rädd, och allt var mitchans fel!!! samtidigt så beundrade jag henne i smyg men det kunde jag inte medge för mig själv. /Frida
    hahaha :(((( mycket förståeligt, valid åsikt faktiskt. jag VAR läskig och brutal och typ GALET elak?? inte ok.
    MEN!!! minns ju typ att vi var kompisar??? :( ...eller minns att vi brukade prata på msn och jag gillade dig iaf haha
    eller
    det här är vad jag minns:
    först gillade jag dig INTE, för du var inte en av dom "coola", och jag tror also du var yngre än mig vilket av någon anledning gjorde så att jag automatiskt ogillade folk haha?? MEN minns att vi satt uppe och pratade på msn en natt nån gång, och jag insåg att du inte var så fjantig som jag trodde, och efter det ansåg jag att vi var kompisar hahah? sen natt på msn är en deep bonding experience eller nåt i guess hahaha... 

    vidare till andra medlemmar:

    Achatina - minns henne SÅ VÄL fastän hon inte var särskilt aktiv i forumet haha, men hon hade coola afrikanska jättesnäckor, och hon hängde also på stallet.se (in fact, hon länkade till djur.nu från sin stallet.se-sida i typ slutet av 2004 eller början av 2005, och det var så jag hittade till djur.nu för första gången!!)





    AmmiAmmi - rollade? 
    Amoz - Av någon anledning tänker jag att detta var samma person som jissa, men det var det nog inte…? Jag vet inte. Hon kunde saker om hundar. /Frida
    andola - Skriv här någon som kände denna människa. Vem var det? andra användarnamn?
    vet inte om ammiammi rollade, men hon skrev iallafall fanfics och ritade massor av fanart! galet bra på att rita! cool mangabrud. 
    ...rätt säker på att amoz var jissa!
    andola var andrea; skånsk, eminemfan, lite fjortis at the time... JAG tyckte först att HON var läskig och cool och intimidating :O 


    cluedo - minns henne jätteväl men tror aldrig jag pratade med henne haha. ogillade henne först men gillade henne senare. hon gjorde sånadär typ kändis-edits som zarau
    ellenhund - minns att jag tyckte att hon var den coolaste av dom som inte var officiellt coola hahaha, men pratade inte så mycket med henne. har jättetydliga minnen av bilder på henne från back in the days dock?? (och på senare tid har jag träffat henne på konsert hehe)
    EvilDuck - hur mysig som helst!! galet wholesome och snäll fastän hon hängde med mig ett tag haha.. hade ett grönt och ett blått öga! hon brukade hänga med typ cocacolaanna back in 2008?? sen hängde hon mer med soffana? hon och soffana var typ mina #1 idoler rent estetiskt ett tag hahah. :')
    Funky - hade sååååå galet svårt för henne hahaha.... vet inte ens varför? hon var ju jättesnäll och söt?? asså minns att även när jag var elak mot henne så var hon barely elak tillbaka hahah =( 


    GGROEN - hej är detta samma som waterproof osv? hjälp tack.
    ja! ggroen är samma som waterproof och paraply! aka alina. ascool! superhäftig! jätterolig! precis som andrea also lite fjortis at the time men who can blame them! saknar alina.... <33 






    hanum - det ringer en klocka men jag minns inte. Hette hon Hanna och messade mig när jag försvann från djur.nu? Vi kanske chattade på MSN. /Frida
    *harinisa 
    HÄHÄ(XXL) - nån supermegagamling, vilka andra medlemmar var personen???
    hanum hette indeed hanna! hon gillade Jedward när det var en grej... hon var lite konstig (hej hanna vet att du är medlem här men det är sant <33) och det jag minns allra mest av henne (förutom att hon skickade ett anonymt handskrivet fan-brev hem till mig hahah...) är att hon använde bilder på nån random modell och försökte påstå att det var hon... people called her out on that, och till slut började hon lägga upp bilder på sig själv istället. det gjorde mig GALET FÖRVIRRAD för hennes riktiga fejs var WAAY sötare än modellen hon hade postat bilder på förut??? :O 
    harinisa var cool <3 var rädd för henne år 2007, under XXL-tiden, hon var typ the mitchan av 2007. läskig, cool, skapade kaos, bildade gäng.... sen blev hon typ världens snällaste och mest wholesome gulle-nörd? <33 saknar sara!!! brukade hänga med henne konstant! vi träffades irl jättemånga gånger! hennes good influence är typ anledningen till att jag själv lugnade ner mig och slutade vara så dryg efter ett tag hahah? 
    HÄHÄ hade vad jag vet inga andra medlemmar, hon var galet inaktiv efter 2007 aka XXL-perioden. 


    MarRiNice - nån cooling som jag inte minns mycket av utom att den var tuff och lite otäck.

    tuffing - jag var rädd för personen, kanske för den hette tuffing. vem var detta?
    det här var samma person!! maria var cool. tror vi ogillade varandra i perioder, och andra perioder var vi buddies haha.... djur.nu i ett nötskal



    Mitsy_ägaren - tror jag är den enda som typ aldrig pratat med henne hahaha, hon var aktiv under det året jag INTE var aktiv..... men alla gillade henne iaf! hon var mysig! 
    MoonMantis - SUPERCOOL och typ en av anledningarna till att jag fick upp ögonen för att samla på skelett och grejer hahah... 
    ostbågehjärta - var det här bella? om det var bella så gillade jag henne iaf.... hahaha 




    ....okej orkar inte skriva mer nu, fortsätter på listan senare hahaha.. <33
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem sön 27 okt 2019, 12:38

    mitchan skrev:hahahahha åh, fantastisk tråd, fantastisk lista!!!
    vill inte förstöra dokumentet genom att skriva i det själv, så jag skriver mina kommentarer här istället....

    first off:

    Mitchan under alla användarnamn - skitläbbig och brutal människa som bidrog till att jag slutade skriva i forumet och bara gömde mig i spamtråden! alla folk blev läskiga och jag var rädd, och allt var mitchans fel!!! samtidigt så beundrade jag henne i smyg men det kunde jag inte medge för mig själv. /Frida
    hahaha :(((( mycket förståeligt, valid åsikt faktiskt. jag VAR läskig och brutal och typ GALET elak?? inte ok.
    MEN!!! minns ju typ att vi var kompisar??? :( ...eller minns att vi brukade prata på msn och jag gillade dig iaf haha
    eller
    det här är vad jag minns:
    först gillade jag dig INTE, för du var inte en av dom "coola", och jag tror also du var yngre än mig vilket av någon anledning gjorde så att jag automatiskt ogillade folk haha?? MEN minns att vi satt uppe och pratade på msn en natt nån gång, och jag insåg att du inte var så fjantig som jag trodde, och efter det ansåg jag att vi var kompisar hahah? sen natt på msn är en deep bonding experience eller nåt i guess hahaha... 

    MINNS DU OCKSÅ DEN SENA NATTEN? jag trodde inte det var på riktigt, alltså att du gillade att skriva med mig då. jag tänkte att du hade absolut inget annat för dig och att du var extremt uttråkad och bara skrev med mig kanske vid sidan om något annat viktigare och att du sedan bara glömde bort det hela, men det gjorde du alltså inte???? var det samma natt vi pratade om katter vs hundar????
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem sön 27 okt 2019, 13:04

    mitchan skrev:massa text

    Åh, Marinice hette Maria tack nu minns jag! Hon var hemsk! Brutal! Hon var som en dig fast utan det skämtsamma utan mer rakt på sak brutal tror jag. tolkade jag det som då. hade andola eminem som bild?? jag minns detta i så fall!! hon var cool men inte så farlig men jag tror inte jag såg mycket av henne under min forumtid. hon kändes vuxen.

    Achatina var alltså den med snäckor, jag tänkte faktiskt tidigare på detta med snäckorna, att det var någon eller flera (?) som hade det. hade inte grönaspindeln också snäckor? Jag minns grejen med snäckor eftersom jag själv inte kunde förstå hur nån orkade ha snäckor, det måste varit jättejobbigt att hålla efter terrariet och sånt tänkte jag, jag tyckte det var ett weird intresse och ungefär lika intressant som prydnader som jag också tyckte var ointressant. men jag minns att folk tyckte snäckorna var coola.

    Var det alina som skrev om politik och knark???? Det var nån som skrev vid ett tillfälle att den förr hade varit vänster men gått över och blivit höger och jätteliberal och yada yada och det känns som att det var alina som skrev det. jag minns att jag läste denne persons resonemang med fascination.

    Jag tyckte Funky var skitcool under min första forumtid (hon var typ den första jag kom i kontakt med på forum genom rollspel som annonserades på klotterplanket och det var så jag hamnade på forumet). Sen så fjortisstämplade jag henne och började ogilla henne ganska starkt bara därför. men hon var ju jättesnäll mot allt och alla och typ tolerant och bra. jag minns hennes öl smakar kladdkaka låt på hennes medlemssida.
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem sön 27 okt 2019, 13:28

    Fridas_djurhem skrev:Var det alina som skrev om politik och knark???? Det var nån som skrev vid ett tillfälle att den förr hade varit vänster men gått över och blivit höger och jätteliberal och yada yada och det känns som att det var alina som skrev det. jag minns att jag läste denne persons resonemang med fascination.

    Eller det kan lika gärna varit pitchfork, i mitt minne är pitchfork och waterproof typ samma.
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  mitchan sön 27 okt 2019, 13:43

    hahaha oj hjälp :-((( 



    Förutom hur hon hela tiden blev avstängd och uppståndelsen kring polisen för att hon ringde hem till tompa_lompa (?) 
    har faktiskt för mig att the one time det blev polis-uppståndelse så hade jag ingenting med det att göra!!!  beer 
    eller asså det beror kanske lite på hur man ser det hehe..... liza kallade tompa pedofil, TROR det eventuellt kan ha vart så att hon ringde hem till honom and did it? eller.... hon kanske bara erkände, i samband med att hon kallade honom pedofil i forumet, att hon also hade busringt honom tidigare? känns mer likely... EITHER WAY, tompa berättade för conny, conny blev jättearg och hotade liza med polisanmälan om hon inte gav honom sin mammas nummer så han kunde ringa och prata med henne. 

    conny pratade med hennes mamma och hon blev typ bannad för alltid, och vågade inte heller komma tillbaka med nytt konto. rip.
    MEN man SKULLE ju faktiskt kunna se det som att det ändå var mitt fel och att det var mitt kaotiska influence som fick henne att do that för att på grund av mig var det typ the cool thing to do at the time?? :-// 

    .....sen hotade ju iofs conny mig med att ringa polisen angående annat OCKSÅ men det inser jag i efterhand att det var nog mest för han var concerned över my wellbeing.... 




    Jag minns att jag hade mitchy på MSN och jag var såå rädd för att skriva till henne. Jag tror jag satt och skakade varje gång vi hade en konversation och var livrädd för att skriva fel. I mina ögon var hon helt oberäknelig och därmed otäck för alla människor man inte förstår sig på blir otäcka. Jag minns en konversation när vi skrev sent på natten och där vid fyra nån gång sa hon eller jag att solen började gå upp (det var på sommarlovet). Jag blev alldeles fylld av konstiga tonårskänslor för för mig var det typ första gången jag satt uppe så sent. Att hon dessutom valde att skriva med lilla mig som var typ tolv år kändes helt otroligt (jag hade en föreställning om att mitchy var mycket mycket äldre), ja jag var väl starstruck. Konstiga perspektiv på den tiden.

    Jag tror att hon brukade starta såna där gruppchatter med typ alla medlemmar från forumet så det var typ 50 st i chatten och jag var en av dem, men jag kände mig alltid så malplacerad. Återigen jag satt och typ skakade för världen var liten och den som var coolast i min värld av alla på jorden var mitch, dock var detta inget jag nånsin skulle erkänt för mig själv vid tidpunkten. Jag var ju duktig och obrydd och jag brydde mig inte om dumma rebeller som henne!
    meeeeeeen hallå!!!! :'( vad sorgligt att du tyckte att jag var så läskig även efter vi hade börjat prata :(( i mean, fortfarande helt och hållet förståeligt, men ändå. helt galet illa att jag var så dryg och elak att fastän mitt perspektiv var att du var rolig och jag gillade att prata med dig, så var du fortfarande lite smårädd för mig :-(
    och jaaaa, jag startade alltid massa gruppchatter på msn när jag var uttråkad och ville ha nån att prata med haha..... har i efterhand insett att det kanske var ett dåligt sätt att kommunicera med folk hahahah :-// 


    MINNS DU OCKSÅ DEN SENA NATTEN? jag trodde inte det var på riktigt, alltså att du gillade att skriva med mig då. jag tänkte att du hade absolut inget annat för dig och att du var extremt uttråkad och bara skrev med mig kanske vid sidan om något annat viktigare och att du sedan bara glömde bort det hela, men det gjorde du alltså inte???? var det samma natt vi pratade om katter vs hundar????
    jaaaaa det gör jag!! alltså helt ärligt så tror jag att jag började skriva med dig den kvällen för att jag hade tråkigt och du var den enda som var inne på msn, MEN när vi väl pratade så insåg jag att jag gillade dig och att we totally could be friends. hade ju inte pratat med dig i flera timmar annars <33 det är btw exakt det sättet jag blev kompis med ganska många från djur.nu haha.. tyckte inte om varandra först > nån tråkig natt var dom den enda inne på msn > pratar hela natten > blir asbra kompisar.
    typ iza/matilda som jag var typ superbästis med ett tag, vi skrev brev till varandra och satt uppe måånga nätter och pratade röstsamtal i skype och grejer, och har träffat henne irl flera gånger. vi hatade varandra först, men sen satt vi och pratade på msn till solen gick upp en natt, och sen blev vi bästisar :') 
    såna nätter var typ mina favoritnätter haha.
    asså tyckte också det var roligt att berätta det för mina "coola", redan established, djur.nu-kompisar dagen därpå. typ "inatt blev jag kompis med fridas_djurhem, hon är cool nu, get with the times"

    minns däremot också att efter den natten så blev vi inte lika close friends som typ jag och matilda blev efter vår msn-natt, men tänkte att det var för du var typ för mogen för mig hahaha, du verkade ganska obrydd och i just figured that makes sense.




    Det som hände sedan var att jag blev rädd för att skriva i forumet, kanske för att jag hade chattat med mitch privat och det gjorde att jag kände mig något sånär bekant med henne och brydde mig mer om vad hon tyckte om mig? Mer sannolikt att jag bara var en som brydde mig om vad folk i allmänhet tyckte och jag insåg att normen på forumet knappast var att vara trevlig och artig mot varandra. eftersom jag inte var beredd att typ ändra på mitt sätt att skriva (principsak, jag ville inte ändras bara för att passa in), så lät jag bli att skriva i forum alltmer. 
    :(((((( rip!!!! det här är också jättesorgligt!! ber om ursäkt för jag var en intimidating TÖNT men for what its worth såhär tusen år i efterskott så gillade jag dig efter vi började prata på msn iaf hahaha... 




    detta är så kopplat till min skolgång. Jo, jag minns ett kort inlägg där mitchi skrev nånting om klädstilar i hennes skola. hon nämnde i slutet där nåt om "och så finns de dem som inte verkar se vad de tar på sig på morgonen", okej hon formulerade något helt annorlunda men det var i alla fall nåt sånt. överlag upplevde jag att det var mycket fokus på utseende i forumet med massa bilder på sig själva yada yada och jag kände mig så träffad av det där inlägget haha. jag skämdes oerhört och vågade aldrig visa nåt av mig själv irl och det sitter kvar idag jag har social fobi 
    asså bara för att ge en bild av mig under den perioden som jag probably skrev det inlägget: 
    -rätt säker på att jag skrev det där under perioden då jag själv försökte gå från typ emo-ish till typ pop-ish för att passa in med mina nya coola djur.nu-kompisar, MEN eftersom jag aldrig någonsin köpte kläder själv utan behövde förlita mig på whatever crap min mamma gav mig, så lyckades jag inte med NÅGON av dom "stilarna"..... det slutade i katastrof-outfits som typ... hade en ful rosett i håret, iklädd en kort rutig kjol, och en.... tshirt med nån cartoon-gris på den? lovar 100% att whatever du hade på dig var waaay bättre än vad jag hade på mig hahah..
    -hade literally noll irl-kompisar och istället för att gå i skolan så gick jag och satte mig i skogen och hängde på djur.nu med min gamla knappmobil där internet kostade typ 1kr i minuten 
    beer



    Jag minns när mitchan skaffade sin första fågel och hur coolt det var. vem var det som hade marsvin, var det mitchan också? eller en kanin? mitchan la en gång upp en bild på sina nakna ben med ett lurvigt djur på och skämtade om att det kanske var otillåtet pga nakenheten. EDIT: Eller var det Iza? I mitt minne var det inte det men hon känns som den enda som hade kanin men jag vet att det var någon som hade marsvin också. jag tror det.
    hahahahah! vet inte vem som hade marsvin (förutom typ.. funky?) MEN.... den ifrågasättbara kanin-selfien var indeed jag hahaha. 
    jag hade faktiskt ingen kanin!! förutom i typ en vecka en gång! kaninen jag hade i knät på bilden var egentligen en klasskompis kanin. hon hade massor av kaniner och hon ville inte att han skulle para sig med honorna men hon hade ingenstans att ha honom så hon gav honom till mig...?? jag skulle HELT KLART inte fått tillåtelse att ha en kanin för mina föräldrar, så jag... smugglade in honom i mitt rum i hemlighet..... och hade honom där i typ 1-2 veckor.....
    whistle



    mitchan hade också en nakenhund som gillade att sitta och titta i fönstret som en katt. vi hade nån gång en diskussion om huruvida katter eller hundar var smartast och mitchan stod på sig och hävdade att hundar var smartare medan jag ville tycka att katter var smartare. jag minns det, det var nog i en privat chatt.
    HAHAHA...... låter helt klart som nåt jag skulle göra...
    brukade tro att jag var en hundperson och att jag inte gillade katter at all 
    ..........har nu två katter och föredrar helt klart dom framför hundar hehe 




    Åh, Marinice hette Maria tack nu minns jag! Hon var hemsk! Brutal! Hon var som en dig fast utan det skämtsamma utan mer rakt på sak brutal tror jag. tolkade jag det som då. hade andola eminem som bild?? jag minns detta i så fall!! hon var cool men inte så farlig men jag tror inte jag såg mycket av henne under min forumtid. hon kändes vuxen.
    hahahaa asså..... japp... "som mig fast utan det skämtsamma", sounds like marrinice alright. hade alltid jättesvårt att läsa henne och om hon var sarkastisk eller inte och det var säkert därför vi hatade varandra i perioder hehe. ändå rätt bra att vi inte alltid kom överens, imagine the chaotic force vi två hade kunnat ha tillsammans. inte ok 
    andola hade eminem som bild ja!! i typ en gul outfit eller nåt hahah... och jaa hon var ganska inaktiv, hon gjorde några comebacks men var aldrig där särskilt länge. jag pratade mycket med henne men det var främst över msn och facebook haha... 




    Achatina var alltså den med snäckor, jag tänkte faktiskt tidigare på detta med snäckorna, att det var någon eller flera (?) som hade det. hade inte grönaspindeln också snäckor? Jag minns grejen med snäckor eftersom jag själv inte kunde förstå hur nån orkade ha snäckor, det måste varit jättejobbigt att hålla efter terrariet och sånt tänkte jag, jag tyckte det var ett weird intresse och ungefär lika intressant som prydnader som jag också tyckte var ointressant. men jag minns att folk tyckte snäckorna var coola.
    hahaha achatina hade typ proper uppfödning av afrikanska snäckor! smurvel, spindel, pitchfork, och company hade typ massor av små trädgårdssnäckor for fun.... good times :') det var ju ändå ganska nyligen, typ 2012? 



    Var det alina som skrev om politik och knark???? Det var nån som skrev vid ett tillfälle att den förr hade varit vänster men gått över och blivit höger och jätteliberal och yada yada och det känns som att det var alina som skrev det. jag minns att jag läste denne persons resonemang med fascination.
    hahaha jaa det var alina! minns ej den kommentaren eller om det var alina eller ej, men hon känns typ mer som en person som snarare gått från höger till vänster...
    fast det kanske är mer nyligen, efter djur.nu, iofs
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  TIGR lör 28 dec 2019, 14:33

    alltså vilken fantastisk lista

    var jättemysigt att läsa den haha
    avatar
    Fridas_djurhem
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 63
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 19-10-19

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Fridas_djurhem sön 29 dec 2019, 12:02

    TIGR skrev:alltså vilken fantastisk lista

    var jättemysigt att läsa den haha

    Känner igen dig?
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  TIGR fre 03 jan 2020, 13:42

    Fridas_djurhem skrev:
    TIGR skrev:alltså vilken fantastisk lista

    var jättemysigt att läsa den haha

    Känner igen dig?

    Jag var GulaTigern och senare TIGR.

    Haft diverse användare innan det sedan 2008 men insåg hela tiden hur cringe jag själv var så skapade nya hela tiden och började om med livet typ
    Kimono
    Kimono
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 22
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 20-08-06

    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Kimono lör 27 maj 2023, 09:51

    Yaaaay någon minns mig <3<3<3

    Hängde faktiskt i rollspelsforumet en del också!! På senare tid hade jag också användaren epic-fairytale eller vad den nu hette för att jag tyckte att min användare care var cringeyy och ville typ börja om.

    Eller så kanske jag glömde lösen. Minns faktiskt inte.

    Sponsored content


    Min lista förtjänar kanske en egen tråd Empty Sv: Min lista förtjänar kanske en egen tråd

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: ons 08 maj 2024, 18:00