Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+29
Koltrast
JustinDrewBieber
skitunge
RadioMoon
Smurvel
lince
PonDiGaza
Puffy
Success
Woah
Matilda_Eli
Muppen_96
Fli
TheHate
KiMlOvEr
Dessi
GrönaSpindeln
DoctorOreo
korn
Hund
Feah
Batteri
Sweet_Horse
Phantomrider
TIGR
mitchan
pitchfork
Donk
TNT
33 posters

    Flumtråd

    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund tor 22 dec 2016, 19:19

    Smurvel skrev:Jag är nere i söder och har fått nya vinterskor. SÅ NU HAR JAG VINTERSKOR UTAN HÅL!!! thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup

    Tjoho! Det är mer än vad jag har!! thumbsup

    *går omkring i limegröna foppatofflor eller trasiga tennisskor*
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 23 dec 2016, 09:02

    Hund skrev:
    Smurvel skrev:Jag är nere i söder och har fått nya vinterskor. SÅ NU HAR JAG VINTERSKOR UTAN HÅL!!! thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup

    Tjoho! Det är mer än vad jag har!! thumbsup

    *går omkring i limegröna foppatofflor eller trasiga tennisskor*
    Jag hade vinterskor innan också men de hade stora hål över hälarna så varje gång jag tog av mig skorna fastnade jag med foten i hålet och det tog evigheter att ta av dem.
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund fre 23 dec 2016, 17:01

    Smurvel skrev:
    Hund skrev:
    Smurvel skrev:Jag är nere i söder och har fått nya vinterskor. SÅ NU HAR JAG VINTERSKOR UTAN HÅL!!! thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup thumbsup

    Tjoho! Det är mer än vad jag har!! thumbsup

    *går omkring i limegröna foppatofflor eller trasiga tennisskor*
    Jag hade vinterskor innan också men de hade stora hål över hälarna så varje gång jag tog av mig skorna fastnade jag med foten i hålet och det tog evigheter att ta av dem.

    Spännande lol
    Har fortfarande inte införskaffat vinterskor trots att jag sa till mig själv att jag skulle det idag då jag fått lön...gick ju sådär...
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 29 dec 2016, 19:30

    I think it's because I'm clumsy
    I try not to talk too loud
    Maybe it's because I'm crazy
    I try not to act too proud

    They only hit until you cry
    After that you don't ask why
    You just don't argue anymore


    Älskar livet osv.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 01 jan 2017, 15:00

    Hur blev det 2017. Det var 2010 ganska nyss, jag är rätt säker...
    JustinDrewBieber
    JustinDrewBieber
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 9
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-07-02

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  JustinDrewBieber mån 02 jan 2017, 16:25

    Sjukt vad fort tiden går.. Kan fortfarande inte fatta att jag gått ur gymnasiet och vart på resande fot sedan i somras. Känns som ett enda långt sommarlov som aldrig tar slut. Tyvärr har de 3 senaste månaderna i USA har varit lite upp och ner, är inte riktigt som jag tänkt mig osv. men detta är väl en bra erfarenhet. Tänkte jag skulle varit i New York under tolvslaget i lördags men höll mig utanför, orkade inte riktigt att försöka ta mig därifrån vilket redan är tillräckligt svårt 'vanliga' dagar. Vädret är inte heller jättekul, har varit piss och typ regnat konstant sedan jag kom hit. Min värdfamilj ska dock flytta till Florida till sommaren så det blir ju fettnajs! Kommer sakna New York lite men att bo utanför Miami istället kommer ju inte heller vara helt fel! Vill första gången i mitt liv faktiskt studera i USA. Ska kolla upp om det finns några stipendier jag kan tänkas vara aktuell för, annars får det helt enkelt förbli en dröm.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel mån 02 jan 2017, 20:36

    JustinDrewBieber skrev:Sjukt vad fort tiden går.. Kan fortfarande inte fatta att jag gått ur gymnasiet och vart på resande fot sedan i somras. Känns som ett enda långt sommarlov som aldrig tar slut. Tyvärr har de 3 senaste månaderna i USA har varit lite upp och ner, är inte riktigt som jag tänkt mig osv. men detta är väl en bra erfarenhet. Tänkte jag skulle varit i New York under tolvslaget i lördags men höll mig utanför, orkade inte riktigt att försöka ta mig därifrån vilket redan är tillräckligt svårt 'vanliga' dagar. Vädret är inte heller jättekul, har varit piss och typ regnat konstant sedan jag kom hit. Min värdfamilj ska dock flytta till Florida till sommaren så det blir ju fettnajs! Kommer sakna New York lite men att bo utanför Miami istället kommer ju inte heller vara helt fel! Vill första gången i mitt liv faktiskt studera i USA. Ska kolla upp om det finns några stipendier jag kan tänkas vara aktuell för, annars får det helt enkelt förbli en dröm.

    Hoppas det går bra för dig! Åh Miami är nice, inte för att jag varit där de senaste 17 åren eller sådär, men det var nice när jag var 7? :D
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 03 jan 2017, 19:34

    Jag har fått mina nya glasögon nu!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 06 jan 2017, 14:00

    JAG TYCKER ATT FOLK SKA VARA HÄR MER. SÅ DET SÅ.
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund fre 06 jan 2017, 14:50

    Jag är här varje dag men jag ser aldrig någon annan xD
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 06 jan 2017, 16:05

    Hund skrev:Jag är här varje dag men jag ser aldrig någon annan xD
    Du är här fel tid!

    PS skriv inlägg :D
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 06 jan 2017, 16:28

    Oj jag är tydligen den med flest inlägg nu. NI BORDE SKRIVA FLER INLÄGG FOLK.
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund lör 07 jan 2017, 12:18

    Jag vet inte vad jag ska skriva ju!

    Men men!
    Idag har det snöat mer vilket innebär att det är perfekt väglag att köra draghund+pulka!


    Flumtråd - Sida 32 15350531_1172544522821404_3656626386209707747_n
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 07 jan 2017, 13:51

    Försöker förbereda halvtidspresentation. Förstår inte riktigt hur jag alltid - ALLTID - kan underskatta så enormt hur långt tid det tar att göra en förbannad powerpoint. Hur svårt kan det vara liksom. (Uppenbarligen ungefär jättesvårt för att det är totalt omöjligt att hitta rimliga bilder och jag är lat och orkar inte måla själv delvis pga att jag bara har paint och ingen ritplatta... skulle kunna måla irl iofs men alltså orka).
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund lör 07 jan 2017, 14:09

    Smurvel skrev:Försöker förbereda halvtidspresentation. Förstår inte riktigt hur jag alltid - ALLTID -  kan underskatta så enormt hur långt tid det tar att göra en förbannad powerpoint. Hur svårt kan det vara liksom. (Uppenbarligen ungefär jättesvårt för att det är totalt omöjligt att hitta rimliga bilder och jag är lat och orkar inte måla själv delvis pga att jag bara har paint och ingen ritplatta... skulle kunna måla irl iofs men alltså orka).

    Vad är halvtidspresentation? Tar det bara hälften av en tid från en presentation?? O_O
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 07 jan 2017, 16:05

    Hund skrev:
    Smurvel skrev:Försöker förbereda halvtidspresentation. Förstår inte riktigt hur jag alltid - ALLTID -  kan underskatta så enormt hur långt tid det tar att göra en förbannad powerpoint. Hur svårt kan det vara liksom. (Uppenbarligen ungefär jättesvårt för att det är totalt omöjligt att hitta rimliga bilder och jag är lat och orkar inte måla själv delvis pga att jag bara har paint och ingen ritplatta... skulle kunna måla irl iofs men alltså orka).

    Vad är halvtidspresentation? Tar det bara hälften av en tid från en presentation?? O_O
    Haha nej, man presenterar hur långt man kommit med sitt examensarbete och hur man tänker fortsätta, normalt sett efter ca hälften av projektets gång (men i mitt fall efter ungefär en tredjedel av tiden för att vår koordinator är lite... spännande och inte har så mycket framförhållning). Midterm presentation på engelska :)
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund lör 07 jan 2017, 17:14

    Smurvel skrev:
    Hund skrev:
    Smurvel skrev:Försöker förbereda halvtidspresentation. Förstår inte riktigt hur jag alltid - ALLTID -  kan underskatta så enormt hur långt tid det tar att göra en förbannad powerpoint. Hur svårt kan det vara liksom. (Uppenbarligen ungefär jättesvårt för att det är totalt omöjligt att hitta rimliga bilder och jag är lat och orkar inte måla själv delvis pga att jag bara har paint och ingen ritplatta... skulle kunna måla irl iofs men alltså orka).

    Vad är halvtidspresentation? Tar det bara hälften av en tid från en presentation?? O_O
    Haha nej, man presenterar hur långt man kommit med sitt examensarbete och hur man tänker fortsätta, normalt sett efter ca hälften av projektets gång (men i mitt fall efter ungefär en tredjedel av tiden för att vår koordinator är lite... spännande och inte har så mycket framförhållning). Midterm presentation på engelska :)

    Jahaaaa xD
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 08 jan 2017, 15:37

    Skulle jobba med halvtidspresentation men det var för stökigt så jag kunde inte koncentrera mig. Så jag storstädade hela lägenheten. Nu är jag för trött för att jobba istället. Livet är hårt.
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan sön 08 jan 2017, 16:17

    Smurvel skrev:Skulle jobba med halvtidspresentation men det var för stökigt så jag kunde inte koncentrera mig. Så jag storstädade hela lägenheten. Nu är jag för trött för att jobba istället. Livet är hårt.
    hahaha har aldrig förstått mig på typen av människor som inte kan koncentrera sig när det är stökigt, det är helt ologiskt för mig :--( ... ser iofs aldrig stökighet
    har inget sinne för ordning at all hahah
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast sön 08 jan 2017, 16:27

    Alltså det är 2017 nu? Känns helt galet?
    Jag tar troligtvis förhoppningvis "examen" (vet inte om man egentligen får kalla det det när det gäller YH) i år? Känns så konstigt för har tyckt hela tiden att utbildningen varit såååå seg men nu är det snart slut och då känns det som att det gått fort? Eller ja det är ett halvår kvar så det är ju inte snart slut men vi har liksom inga kurser kvar? Bara praktik och examensarbete.

    Vilket är problematiskt med tanke på att praktik och examensarbetet skall börjas i morgon och jag har varken praktik eller examensarbete!!! :/ Vilket betyder att jag antingen kommer få sluta efter alla andra?? eller lyckas förhandla mig till att jag kan skriva ett examensarbete som ska motsvara 10 veckors arbete på mindre än 10 veckor och därför kan sluta när alla andra slutar? jag hoppas på det men man vet ju aldrig. PLUS att problemet kvarstår att jag varken har examensarbete eller praktik fixat!?!?

    Det går liksom inte så bra att både vara blyg, ha någon slags social fobi, vara rädd för allt och alla och dessutom ointresserad av sin utbildning när man ska hitta praktik och examensarbete!? Förra praktiken var hemskt tråkig och jobbig. Kändes så otryggt hela tiden. Uhggg.
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast sön 08 jan 2017, 16:32

    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:Skulle jobba med halvtidspresentation men det var för stökigt så jag kunde inte koncentrera mig. Så jag storstädade hela lägenheten. Nu är jag för trött för att jobba istället. Livet är hårt.
    hahaha har aldrig förstått mig på typen av människor som inte kan koncentrera sig när det är stökigt, det är helt ologiskt för mig :--( ... ser iofs aldrig stökighet
    har inget sinne för ordning at all hahah

    hahah nej inte jag heller, enda sättet det skulle kunna distrahera mig på är om det jag borde göra är tråkigare än att helt plötsligt börja sortera/städa, vilket det ofta brukar vara vilket ju iofs är tur för annars skulle jag väl aldrig städa...
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 08 jan 2017, 17:58

    Koltrast skrev:Alltså det är 2017 nu? Känns helt galet?
    Jag tar troligtvis förhoppningvis "examen" (vet inte om man egentligen får kalla det det när det gäller YH) i år? Känns så konstigt för har tyckt hela tiden att utbildningen varit såååå seg men nu är det snart slut och då känns det som att det gått fort? Eller ja det är ett halvår kvar så det är ju inte snart slut men vi har liksom inga kurser kvar? Bara praktik och examensarbete.

    Vilket är problematiskt med tanke på att praktik och examensarbetet skall börjas i morgon och jag har varken praktik eller examensarbete!!! :/ Vilket betyder att jag antingen kommer få sluta efter alla andra?? eller lyckas förhandla mig till att jag kan skriva ett examensarbete som ska motsvara 10 veckors arbete på mindre än 10 veckor och därför kan sluta när alla andra slutar? jag hoppas på det men man vet ju aldrig. PLUS att problemet kvarstår att jag varken har examensarbete eller praktik fixat!?!?

    Det går liksom inte så bra att både vara blyg, ha någon slags social fobi, vara rädd för allt och alla och dessutom ointresserad av sin utbildning när man ska hitta praktik och examensarbete!? Förra praktiken var hemskt tråkig och jobbig. Kändes så otryggt hela tiden. Uhggg.
    Vad är det för praktik/exjobb du behöver? Finns det möjlighet att få det hos någon av dina föreläsare? Jag gick och pratade med en föreläsare efter föreläsningen och frågade om möjlighet att göra forskningspraktik och exjobb hos honom. Kanske är lite annorlunda när du går YH dock, jag behövde ju "bara" en forskargrupp att vara hos och eftersom mina föreläsare är forskare var det inte jättesvårt att ordna.
    Prata med studievägledare annars och förklara läget? De brukar ha tips att komma med och kanske kan hitta något? Kanske kan vara så att du blir klar lite senare än planerat men det är ju inte hela världen (mvh personen som blir klar minst ett år senare än planerat från början pga allmänt trassel samt byte av universitet).
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 08 jan 2017, 18:00

    Koltrast skrev:
    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:Skulle jobba med halvtidspresentation men det var för stökigt så jag kunde inte koncentrera mig. Så jag storstädade hela lägenheten. Nu är jag för trött för att jobba istället. Livet är hårt.
    hahaha har aldrig förstått mig på typen av människor som inte kan koncentrera sig när det är stökigt, det är helt ologiskt för mig :--( ... ser iofs aldrig stökighet
    har inget sinne för ordning at all hahah

    hahah nej inte jag heller, enda sättet det skulle kunna distrahera mig på är om det jag borde göra är tråkigare än att helt plötsligt börja sortera/städa, vilket det ofta brukar vara vilket ju iofs är tur för annars skulle jag väl aldrig städa...
    I vissa fall kan det vara ok med viss stökighet, men oftast vill jag ha det ganska städat omkring mig när jag gör något som kräver min koncentration. I det här fallet var det iofs lite så att jag behövde städa lägenheten i någon utsträckning, jag hade bara tänkt att jag skulle plugga innan jag började städa och det blev kanske lite mer städning än vad jag egentligen planerat.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 08 jan 2017, 20:51

    Älskar att jag först nu förstod att min halvtidsredovisning räknas som en "delexamination" och tydligen är sjukt mycket mer seriös än vad jag förväntat mig. Känns bra osv.
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund sön 08 jan 2017, 22:41

    Smurvel skrev:Älskar att jag först nu förstod att min halvtidsredovisning räknas som en "delexamination" och tydligen är sjukt mycket mer seriös än vad jag förväntat mig. Känns bra osv.

    Ojdå...inte så bra kanske...

    Sponsored content


    Flumtråd - Sida 32 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: tor 09 maj 2024, 01:50