Efter långa diskussioner om anteckningsböcker i flumtråden tyckte jag att vi borde ha en egen tråd för anteckningsböcker/dagböcker/kalendrar/skissböcker/dylikt!! Visa bilder och berätta om dina anteckningsböcker och vad du brukar ha dem till!
+2
pitchfork
Smurvel
6 posters
Anteckningsböcker och dylikt
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 764
Tuffingpoäng : 91
Registreringsdatum : 16-05-29
Ålder : 32
- Inlägg 1
Anteckningsböcker och dylikt
pitchfork- Mitchans Prins <3
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 429
Tuffingpoäng : 141
Registreringsdatum : 11-08-16
Ålder : 28
- Inlägg 2
Sv: Anteckningsböcker och dylikt
åh bästa tråden <3<3<3<3
alltid älskat skriv/ritböcker men alltid varit värdelös på att fylla dem .. tills nyligen
jag ska faktiskt gå och hämta en ny skissbok som kom på posten idag...!??? jag återkommer.
alltid älskat skriv/ritböcker men alltid varit värdelös på att fylla dem .. tills nyligen
jag ska faktiskt gå och hämta en ny skissbok som kom på posten idag...!??? jag återkommer.
Donk- Kung över DNR
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 257
Tuffingpoäng : 49
Registreringsdatum : 11-08-14
- Inlägg 3
Använder en blank skrivbok från Leuchtturm för att skriva idéer till rimverser och annat kul. Sen om jag blir klar med någonting, vilket dock inte är speciellt ofta jämfört med hur många idéer jag skriver ner, skriver jag rent det på finare papper från Smythson. Och sen gömmer jag undan det för att nästan aldrig plocka fram.
Problemet är att jag hatar att skriva på vänsterbladet så när jag skrivit klart på alla högersidor så vänder jag boken upp-och-ner och skriver på alla vänstersidor. Kan man inte göra skrivböcker med bara högersidor eller?
Får man skriva om pennor här också? För pennor är det näst bästa som finns.
Problemet är att jag hatar att skriva på vänsterbladet så när jag skrivit klart på alla högersidor så vänder jag boken upp-och-ner och skriver på alla vänstersidor. Kan man inte göra skrivböcker med bara högersidor eller?
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 4
Donk skrev:Använder en blank skrivbok från Leuchtturm för att skriva idéer till rimverser och annat kul. Sen om jag blir klar med någonting, vilket dock inte är speciellt ofta jämfört med hur många idéer jag skriver ner, skriver jag rent det på finare papper från Smythson. Och sen gömmer jag undan det för att nästan aldrig plocka fram.
Åh vilken färg har du på din Leuchtturm?????
Haha åh så gjorde jag faktiskt ibland förr, men jag har börjat vänja mig vid att skriva på högersidor också nu för tiden!
Jag tror man får skriva om pennor också! Jag har iofs övervägt en konstnärsmaterials-tråd för att diskutera mina fantastiska akvarellfärger som jag typ älskar över allt annat. Jag vet inte om pennor kanske passar bättre där, men man kan säkert diskutera dem var som helst :D
Donk- Kung över DNR
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 257
Tuffingpoäng : 49
Registreringsdatum : 11-08-14
- Inlägg 5
Smurvel skrev:Donk skrev:Använder en blank skrivbok från Leuchtturm för att skriva idéer till rimverser och annat kul. Sen om jag blir klar med någonting, vilket dock inte är speciellt ofta jämfört med hur många idéer jag skriver ner, skriver jag rent det på finare papper från Smythson. Och sen gömmer jag undan det för att nästan aldrig plocka fram.
Åh vilken färg har du på din Leuchtturm?????
Haha åh så gjorde jag faktiskt ibland förr, men jag har börjat vänja mig vid att skriva på högersidor också nu för tiden!
Jag tror man får skriva om pennor också! Jag har iofs övervägt en konstnärsmaterials-tråd för att diskutera mina fantastiska akvarellfärger som jag typ älskar över allt annat. Jag vet inte om pennor kanske passar bättre där, men man kan säkert diskutera dem var som helst :D
Den jag har nu är typ guldig(?) och skitful men jag fick tag på den gratis någonstans. De två andra som är fulla nu är en svart bullet journal och en vanlig blank marinblå skrivbok.
- Status :
Online Offline
- Inlägg 6
jag använder främst skissböcker (jag älskar anteckningsböcker också...... vet bara inte vad jag ska skriva i dem ) men jag började rita regelbundet för mindre än ett halvår sen så jag har knappt fyllt två stycken
min första var en jättebillig från tgr och min andra är en moleskine.... och jag köpte/fick just en ny identisk sådan eftersom jag bara har typ fyra sidor kvar
såhär ser de ut
uppslag ur den fula billiga med jättetunna blad:
uppslag ur moleskine:
ps jag vill också diskutera pennor och saker gör en konstnärsmaterialstråd nu på en gång annars gör jag en själv
min första var en jättebillig från tgr och min andra är en moleskine.... och jag köpte/fick just en ny identisk sådan eftersom jag bara har typ fyra sidor kvar
såhär ser de ut
uppslag ur den fula billiga med jättetunna blad:
uppslag ur moleskine:
ps jag vill också diskutera pennor och saker gör en konstnärsmaterialstråd nu på en gång annars gör jag en själv
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 7
Här är då min Leuchtturm, en linjerad sådan som fungerar som dagbok för närvarande. Den är fin. Jag tycker om den.
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 203
Tuffingpoäng : 17
Registreringsdatum : 16-10-22
- Inlägg 8
Åhh vad fin den är Smurvel! Tror jag ska köpa en sådan som min nästa journal/dagbok (men det blir ju rätt långt fram)! Tänkte det kunde vara lite tråkigt med enfärgat men den är ju verkligen jättefin :) Lila är bäst!
Här är min Holly Rose (Paperblanks), min nuvarande bullet journal/dagbok (vet inte riktigt vad jag ska kalla det, det är en vild blandning..)
Den ser olika ut i olika ljus och detaljerna och färgerna är väldigt "levande", vilket inte riktigt går att fånga på bild!
Men den är jättemysig i alla fall, gillar den massor! :)
Här är min Holly Rose (Paperblanks), min nuvarande bullet journal/dagbok (vet inte riktigt vad jag ska kalla det, det är en vild blandning..)
Den ser olika ut i olika ljus och detaljerna och färgerna är väldigt "levande", vilket inte riktigt går att fånga på bild!
Men den är jättemysig i alla fall, gillar den massor! :)
mitchan- Drottning över incestbyn
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 909
Tuffingpoäng : 278
Registreringsdatum : 11-08-15
Ålder : 29
- Inlägg 9
whooaaa den var jättefin, koltrast!
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 10
Åh vad söt Koltrast! Den påminner mig lite om min kalender som jag fick i julklapp:
mitchan- Drottning över incestbyn
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 909
Tuffingpoäng : 278
Registreringsdatum : 11-08-15
Ålder : 29
- Inlägg 11
näääää vilken underbar kalender <33
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 12
Ja visst är den söt! :) Mycket finare än vad jag trodde när jag beställde den!
Åh ja det gör den ju, är det också en Paperblanks? Den är ju hur fin som helst i alla fall!
Åh ja det gör den ju, är det också en Paperblanks? Den är ju hur fin som helst i alla fall!
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 13
Tack! Min faster är asbra på att köpa kalendrar, fick en jättefin med hjortar för ett par år sedan. Japp det är paperblanks! :)Koltrast skrev:Ja visst är den söt! :) Mycket finare än vad jag trodde när jag beställde den!
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 14
Smurvel skrev:Tack! Min faster är asbra på att köpa kalendrar, fick en jättefin med hjortar för ett par år sedan. Japp det är paperblanks! :)Koltrast skrev:Ja visst är den söt! :) Mycket finare än vad jag trodde när jag beställde den!
Vad trevligt med en faster som är bra kalenderinköpare! Jag är verkligen inte bra på det har jag märkt, i alla fall om man ser till den kalender jag köpte i år!
Vad härligt med hjortar! Har du någon bild på den? :)
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 15
Nej det verkar inte så tyvärr :( Synd, den var söt och hade förtjänat att vara med på bild.Koltrast skrev:Smurvel skrev:Tack! Min faster är asbra på att köpa kalendrar, fick en jättefin med hjortar för ett par år sedan. Japp det är paperblanks! :)Koltrast skrev:Ja visst är den söt! :) Mycket finare än vad jag trodde när jag beställde den!
Vad trevligt med en faster som är bra kalenderinköpare! Jag är verkligen inte bra på det har jag märkt, i alla fall om man ser till den kalender jag köpte i år!
Vad härligt med hjortar! Har du någon bild på den? :)
- Status :
Online Offline
- Inlägg 16
jag har universums kanske mest odekorerade antecknings/skissbok just nu men jag gjorde den själv så den är förlåten
ursäkta katten, han kände för att stå där
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 17
pitchfork skrev:jag har universums kanske mest odekorerade antecknings/skissbok just nu men jag gjorde den själv så den är förlåten
Tycker den verkar vara alldeles utmärkt dekorerad med en katt.
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 18
Här är min senaste anteckningsbok!! Den ska få agera dagbok när min nuvarande (den lila jag visade där uppe) är slut om ett par veckor. Jag har varit supernöjd med den, men jag gillar att variera lite
TNT- regnbågspojke
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 117
Tuffingpoäng : 10
Registreringsdatum : 16-05-28
Ålder : 25
- Inlägg 19
jösses vad fin !!! vart får ni tag i alla fina böcker ;n;
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 20
Akademibokhandeln, haha. Fast jag hade avsevärt mindre stram budget än vad jag brukar. Den där kostade 129 kr. Hade bestämt sedan ganska länge att när jag så småningom fick ett jobb så skulle jag köpa en fin anteckningsbok att ha som nästa dagbok. Så det gjorde jag :)TNT skrev:jösses vad fin !!! vart får ni tag i alla fina böcker ;n;