mitchan tis 29 okt 2019, 01:07
hhahahaha alltså det är ärligt talat helt galet hur mycket djur.nu har påverkat mitt liv?? in every way??
typ ALL musik jag någonsin har lyssnat på.... innan jag började hänga på djur.nu hade jag gått hela mitt liv utan att vara intresserad av musik..... sure, lyssnade på lite wrock (musik om harry potter hehe) innan dess men det var bara för att i liked the fandom aspect av genren, gillade fanart och fanfiction och musik är ju liksom en blandning mellan the two.... MEN så började jag hänga med ~det coola popgänget~ på djur.nu och blev influenced till att lyssna på, först och främst håkan hellström, och sen also typ... folkrock/indiepop som bright eyes och belle & sebastian...... och i'm sure most people kan recall hur GALET into belle & sebastian jag var ett tag hahahaha...
så typ alla konserter och festivaler jag var på back then? 1) hade aldrig gillat den musiken utan djur.nu, och 2) gick på konserterna och festivalerna MED djur.nuare
MEN ALSO musiken jag lyssnar på än idag??
om det inte vore för djur.nu så hade jag aldrig blivit kompis med nadine och om det inte vore för nadine så hade jag aldrig reagerat på george watskys existens under vidcon-livestreamen 2011 (när han var live så hade jag min attention elsewhere men hennes kommentar var typ "whoooaaa" och jag ba vaaaa nu måste ju jag look him up!!) ....TURNS OUT att jag nu har lyssnat på watsky typ varje dag i snart 9 år, har lots of watsky-merch, har lots of kompisar jag lärt känna pga watsky, och har sett honom live (tillsammans med nadine såklart) flera gånger.
inget djur.nu? ingen watsky
och det var dessutom watskys influence som fick mig att lyssna på typ EXAKT allt annat jag lyssnar på idag as well
also majoriteten av mina roligaste ~äventyr~ irl har gjorts tillsammans med folk jag lärde känna via djur.nu!
-aforementioned festivaler och konserter? literally varenda festival och konsert jag någonsin har varit på har gjorts med djur.nuare
-honorable mention: that time jag såg belle & sebastian live och fick komma upp och dansa med dom på scen.. tillsammans med djur.nuare.... och ett halvår senare såg vi dom live igen och fick komma backstage på soundcheck och sedan also komma upp och dansa med dom på scen igen... tillsammans med vem? djur.nuare!!!
-galenskaper hemma hos complete strangers i vetlanda för typ 9 år sen? med djur.nuare!
-en vecka i en random stuga djupt inne i skogen låångt från civilisationen? djur.nuare!
-träffade billy boyd och osric chau? djur.nu
-spenderade tusentals kronor på att åka 40 mil för att se twilightmaraton på bio endast för att skratta åt hur dåligt det var? djur.nu såklart
-var i uppsala och hade askul väldigt regelbundet 2011-2012? djuuur.nu
-....fick, år 2009, tag i portkoden till innergården utanför håkan hellströms lägenhet, och gick dit för att vara obehagliga och supercreepy? tillsammans med 1,5 djur.nuare
liksom
även så sent som iår så fann jag mig i hilarious konstig situation pga djur.nu: ???? spenderade nyår i donks lägenhet tillsammans med donk och hanum........ så konstig kombination, så roligt koncept
MEN ALSO NOT TO MENTION mer indirekta grejer
som typ
faktumet att utan djur.nu hade jag aldrig tyckt att DJUR var särskilt spännande, så jag hade aldrig övertalat min mamma att ta emot en papegoja från hennes kompis back in 2011, vilket ledde mig till.... min entire identitet idag? jag är the #1 fågelnörd och det är liksom HELA min personlighet....
utan mitt plötsliga papegojintresse hade jag also inte gått djurvård på gymnasiet och om jag inte hade gjort det så hade jag ju såklart heller inte haft världens roligaste jobb nu iår!!
OCH faktumet att jag brukade hänga med mina djur.nukompisar på lite animekonvent back in the day, vilket har både lett till att jag lärt känna ännu fler kompisar, MEN ALSO
när jag började gymnasiet andra gången (andra av tre hehe) så verkade alla i min klass galet tråkiga och inte at all min typ av personer, FÖRUTOM the fact att jag kände igen en tjej eftersom jag hade sett henne på konvent..... så i told her about that och vi blev kompisar
och det var på grund av henne och hennes dåvarande bästis (both of whom also blev mina bästisar at the time) som jag lyckades get over min social anxiety, och actually började lära mig hur man är en fungerande människa irl. kunde faktiskt KOMMUNICERA med FRÄMLINGAR i VERKLIGHETEN efter ett tag av att hänga med dom!!!! who woulda thunk :0
och bara typ sånt som att sara aka harinisa spenderade många år på att prata om buffy the vampire slayer och subtilt försöka få mig att se på det och sen typ 8 år senare så hade jag inget att göra och bläddrade netflix och där var buffy och jag ba "well... kanske är dags nu då...."
och
det är min favoritserie i världen och jag har en buffytatuering hahahahha
OCH moonmantis brukade posta bilder på typ djurskallar och grejer och jag tyckte alltid det var creepy men intriguing
sen några år senare så startades youtubekanalen brain scoop (med hjälp av hank green of whom i was a fan of, så jag följde det redan från början hehe) där emilys main trait typ var att hon var SUPEREXCITED över dead stuff för att det är coolt och spännande och intressant på en typ biologinivå
och det fick mig att inse att.. JA det är det ju hallå!!!
och med all that excitement över döda grejer så kunde jag inte sluta tänka på moonmantis och hennes ACTUAL SAMLING av skelett!!!
så när jag väl hittade skelett i skogen själv... så tog jag hem dom...
hade ALDRIG NÅGONSIN tänkt på att det var en grej man kunde syssla med själv hemma om det inte vore för moonmantis och djur.nu hahaha <3
och nu........... är hela mitt rum fullt av skelett och uppstoppade djur och grejer.... och jag har till och med faktiskt pluggat taxidermi och är pretty good på att stoppa upp djur.......
tack vare djur.nu från början!!!
och also att eftersom jag essentially började plugga djurvård pga djur.nu så är det also indirekt tack vare djur.nu som jag lärde känna mina två bästa kompisar, som jag OCKSÅ haft tusentals asroliga äventyr med och som det typ inte gått en dag utan att jag pratat med sen jag lärde känna dom för 6 år sen OCH OM VI SKA TA INDIREKTHETEN ÄNNU LÄNGRE så är det även pga dom som jag hänger på vikingamarknader och medeltidsveckan osv..
så liksom!!!!
hela min personlighet, everything i am, består liksom av:
*papegojor
*djurnördighet
*skelett och taxidermi
*medeltidsveckan
*watsky och annan alternativ hiphop
........utan djur.nu???? hade INGET av det där hänt.... jag hade vart en ENTIRELY annan person med en HELT OCH HÅLLET annan vänskapskrets och COMPLETELY andra intressen....
och såklart allra most importantly:
en del av mina allra closest friends är fortfarande to this day folk jag lärde känna på djur.nu <333
.....och typ hälften av mina instagramföljare HAHAHA