Nu när djur.nu är officiellt dött och företaget som drev den ansökt om konkurs har det dykt upp folk här som hittade sidan via google(hur?!) och andra sätt. Med denna tråden ville jag bara berätta lite om vad jag och Mitchan(åtminstone i teorin) jobbar på just nu och har för planer framöver.
Om vi ser i stora drag så håller vi på med något av en spirituell eftergångare till djur.nu. Vi försöker inte efterlikna eller kopiera någonting men vill bygga upp en community-sida/spel som påminner om djur.nu vad gäller funktionalitet, känsla och framför allt, samma människor(OBS det kanske dyker upp någon enstaka ny medlem.) Det är inget enormt åtagande men det kräver naturligtvis en del jobb innan allting känns rätt och fungerar bra.
För att ni inte skall behöva vänta i evigheter(vi är inte supereffektiva på att spendera vår lediga tid) så har vi valt att öppna upp arbetet i flera steg. Det första och viktigaste är själva community-delen av webbsidan. Detta innebär saker som forum, klotterplank, medlemsprofiler, meddelanden och dylikt, men förstås även det mest grundläggande som hemsidans design och utformning. Arbetet med detta är vad som pågår just nu. Några exakta datum kan vi inte ge i nuläget men räkna med 4-8 veckor från nu, med reservation för att vafan jag har faktiskt annat för mig också.
När denna delen är klar kommer vi flytta över alla konton härifrån, låta er testa runt ett tag och se så att det faktiskt går att använda innan vi låser detta forumet. Ett problem vi har här på forumotion dock är att vi inte kommer åt databasen. Vår förhoppning är att vi kan exportera alla inlägg härifrån men det finns det inga garantier för just nu, tyvärr. Jag får klura vidare på det.
Vi ämnar även bygga upp själva spelet med katter och hundar och tävlingar och avel och sådant krafs. Detta är något som kommer att ske löpande efter att vi öppnat upp forumet och allt sådant. Det är inte lika tekniskt komplicerat som det vi gör nu, däremot kräver det mycket mer planerande, bra design och en massa grafik, och det är främst här vi gärna tar emot all hjälp, alla tips och annat ni kan bidra med.
Dela gärna med er av era tankar och idéer så kan vi gemensamt bygga upp en jättefin sida. Ställ hur mycket frågor ni vill för det är säkert massa som jag borde ha tagit upp men inte gjort.
Det finns dumma frågor men ställ dem ändå.
Senast ändrad av Donk den lör 18 feb 2017, 00:16, ändrad totalt 1 gång