Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+11
Baci28
Elon
TNT
Varg_Tass
J_J
Sweet_Horse
TIGR
pitchfork
mitchan
Hund
Donk
15 posters

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Donk ons 15 feb 2017, 21:42

    Hej på er. Jag är Marc och jag startade detta forumet tillsammans med Mitchan för typ 6 år sedan för att vi ville vara taskiga mot folk utan konsekvenser. Det varade i ungefär 20 sekunder innan alla gick hem till djur.nu igen.

    Nu när djur.nu är officiellt dött och företaget som drev den ansökt om konkurs har det dykt upp folk här som hittade sidan via google(hur?!) och andra sätt. Med denna tråden ville jag bara berätta lite om vad jag och Mitchan(åtminstone i teorin) jobbar på just nu och har för planer framöver.

    Om vi ser i stora drag så håller vi på med något av en spirituell eftergångare till djur.nu. Vi försöker inte efterlikna eller kopiera någonting men vill bygga upp en community-sida/spel som påminner om djur.nu vad gäller funktionalitet, känsla och framför allt, samma människor(OBS det kanske dyker upp någon enstaka ny medlem.) Det är inget enormt åtagande men det kräver naturligtvis en del jobb innan allting känns rätt och fungerar bra.

    För att ni inte skall behöva vänta i evigheter(vi är inte supereffektiva på att spendera vår lediga tid) så har vi valt att öppna upp arbetet i flera steg. Det första och viktigaste är själva community-delen av webbsidan. Detta innebär saker som forum, klotterplank, medlemsprofiler, meddelanden och dylikt, men förstås även det mest grundläggande som hemsidans design och utformning. Arbetet med detta är vad som pågår just nu. Några exakta datum kan vi inte ge i nuläget men räkna med 4-8 veckor från nu, med reservation för att vafan jag har faktiskt annat för mig också.

    När denna delen är klar kommer vi flytta över alla konton härifrån, låta er testa runt ett tag och se så att det faktiskt går att använda innan vi låser detta forumet. Ett problem vi har här på forumotion dock är att vi inte kommer åt databasen. Vår förhoppning är att vi kan exportera alla inlägg härifrån men det finns det inga garantier för just nu, tyvärr. Jag får klura vidare på det.

    Vi ämnar även bygga upp själva spelet med katter och hundar och tävlingar och avel och sådant krafs. Detta är något som kommer att ske löpande efter att vi öppnat upp forumet och allt sådant. Det är inte lika tekniskt komplicerat som det vi gör nu, däremot kräver det mycket mer planerande, bra design och en massa grafik, och det är främst här vi gärna tar emot all hjälp, alla tips och annat ni kan bidra med.

    Dela gärna med er av era tankar och idéer så kan vi gemensamt bygga upp en jättefin sida. Ställ hur mycket frågor ni vill för det är säkert massa som jag borde ha tagit upp men inte gjort.

    Det finns dumma frågor men ställ dem ändå. smile1


    Senast ändrad av Donk den lör 18 feb 2017, 00:16, ändrad totalt 1 gång
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Hund ons 15 feb 2017, 22:13

    Jag tycker det låter jättebra! Jag har dock ingen aning om vad jag kan hjälpa till med, men om det finns nåt jag kan göra så kan ni ju hojta till!

    Heja heja, kämpa kämpa! thumbsup
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  mitchan ons 15 feb 2017, 22:17

    det jag hjälper till med är egentligen bara att typ nån gång i månaden fråga marc hur det går
    ..och när det blir aktuellt är planen att jag ska hjälpa till att designa utseendet på sidan också

    jag kan ta emot förslag och åsikter på hur ni vill att det ska se ut rent estetiskt, typ om ni vill se nåt nytt eller om det ska hålla samma färgtema osv som djur.nu?

    also en viktig punkt:
    marc vill göra forumet till någon konstig modern grej som allegedly är väldigt praktisk och antagligen rätt nice... när man orkat lära sig den....
    jag har levt på forum som ser ut som det här i typ hela mitt liv, och while det säkert är rätt outdated nu så misstänker jag spontant att många av er är likadana?
    liksom typen av person som fortfarande vill hänga på djur.nu även efter att det lagts ner efter år av ganska stark inaktivitet, känns främst som typen av person som.. också.. gärna har ett forum som funkar som djur.nus forum alltid har funkat så man slipper lära sig nåt nytt och vara förvirrad och trasig ett tag?!
    men also
    den där forumbajsgrejen marc vill ha är säkert nice när man väl lärt sig den, men allt är jätteannorlunda

    do we really want that??
    (obs: den här åsikten är rätt vinklad av att jag egentligen definitivt inte vill ha den nya grejen utan vill krossa marcs hjärta och tvinga honom använda NORMALT FORUM... så.. för bäst judgement kanske marc borde kontra med hans argument för varför vi ska byta!!!?? så får ni välja åsikt heeeeelt på egen hand sen)


    och jag lovar att stressa marc så han skyndar sig med att bli färdig snarast
    men
    han har ett jobb och påstår att han har ett liv också så in the end har jag inte så mycket att säga till om
    för i sure can't do all this shit
    hahaha
    thumbsup thumbsup
    pitchfork
    pitchfork
    Mitchans Prins <3


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 429
    Tuffingpoäng : 141
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 28

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  pitchfork ons 15 feb 2017, 22:38

    Like  thumbsup  beer
    enda jag har att tillägga är att jag undersökte forumgrejset donk har föreslagit och .... jag gillar det inte skamsen
    min åsikt är att att göra något helt nytt med 100% främmande funktioner mördar hela poängen med sidan ... för min del.. men jag är uråldrig, andra kanske är mer anpassningsbara
    Spoiler:
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 26

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  TIGR ons 15 feb 2017, 23:10

    alltså angående forumgrejen

    det är ju lite kul om det är som dn alltid har varit liksom


    ps. ni är bästast i världen som gör detta thumbsup
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Donk tor 16 feb 2017, 00:06

    Alltså jag har inga problem att ha ett klassiskt BBcode-forum, så länge som det ser bra ut. Man måste ju inte ha typ default phpBB, som dn, bara för att man har ett trädforum. Tyckte bara att discourse var praktiskt för att jag använder det typ 20 gånger om dagen.
    pitchfork
    pitchfork
    Mitchans Prins <3


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 429
    Tuffingpoäng : 141
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 28

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  pitchfork tor 16 feb 2017, 15:27

    går det att göra så man kan ha egna profiler som man kan designa som på djur.nu? det vore skoj
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Donk fre 17 feb 2017, 00:02

    pitchfork skrev:går det att göra så man kan ha egna profiler som man kan designa som på djur.nu? det vore skoj

    U know it
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Sweet_Horse fre 17 feb 2017, 16:23

    Åh, det låter fantastiskt! :D
    J_J
    J_J
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 47
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-09-15
    Ålder : 26
    Ort : SKÅNE

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  J_J fre 17 feb 2017, 18:11

    skulle även vara roligt om man kunde lägga till vänner :) och se om de e online ^^
    Varg_Tass
    Varg_Tass
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 43
    Tuffingpoäng : 2
    Registreringsdatum : 17-02-17
    Ålder : 27
    Ort : Sundsvall

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Varg_Tass lör 18 feb 2017, 23:10

    Hejsan!
    Är ny här, men gick under samma namn även på dn. Har några idéer jag gärna skulle vilja framföra:

    En ruta där man kan skriva vad man vill på sin profil.
    Skulle vara najs om man kunde skaffa vänner också.
    Ett lättare sätt att hitta medlemmarna här. Vill gärna ha en sökruta uppe i ena hörnet på sidan, för som det är nu måste man ju gå till medlemmar och sedan söka i rutan där om man inte ser dem på sidan.
    Skulle också bli glad om det var lättare att ta sig till forumet. Vad jag vet så går det bara att ta sig dit från startsidan eller längst ner i det vänstra hörnet. Vill ha som på DN där man typ drar musen över tex Sök så kommer det upp olika länkar under, och där kan man trycka på forum, osv.
    Jag vet inte vad ni andra tycker men jag tkr iaf det är ganska rörigt på sidan också, fast jag antar att ni jobbar på det?
    Färg skulle det nog också behövas lite mer av. Blått är fint men andra färger är också bra att lägga till. Kanske en bakgrund med lite mönster elr nån skön bild som inte sticker ut för mkt?
    Och en sak till! Jag vill ha klubbar, eller iaf något som liknar dem på DN. Jag tkr de var så grymma att rollspela i. Nackdelen var de korta inläggen men det borde väl gå att fixa?

    Jag tkr några av förslagen är lite dumma, eftersom jag förstår att ni fortfarande jobbar på sidan och har säkert tänkt på vissa saker, men det var ju ok att skriva sånt som var onödigt också! xP

    Det här är mitt första inlägg här. Eftersom jag inte hängde i forumet så mkt på DN så hoppas jag att allt blev rätt x3
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  mitchan lör 18 feb 2017, 23:29

    Varg_Tass skrev:Hejsan!
    Är ny här, men gick under samma namn även på dn. Har några idéer jag gärna skulle vilja framföra:

    En ruta där man kan skriva vad man vill på sin profil.
    Skulle vara najs om man kunde skaffa vänner också.
    Ett lättare sätt att hitta medlemmarna här. Vill gärna ha en sökruta uppe i ena hörnet på sidan, för som det är nu måste man ju gå till medlemmar och sedan söka i rutan där om man inte ser dem på sidan.
    Skulle också bli glad om det var lättare att ta sig till forumet. Vad jag vet så går det bara att ta sig dit från startsidan eller längst ner i det vänstra hörnet. Vill ha som på DN där man typ drar musen över tex Sök så kommer det upp olika länkar under, och där kan man trycka på forum, osv.
    Jag vet inte vad ni andra tycker men jag tkr iaf det är ganska rörigt på sidan också, fast jag antar att ni jobbar på det?
    Färg skulle det nog också behövas lite mer av. Blått är fint men andra färger är också bra att lägga till. Kanske en bakgrund med lite mönster elr nån skön bild som inte sticker ut för mkt?
    Och en sak till! Jag vill ha klubbar, eller iaf något som liknar dem på DN. Jag tkr de var så grymma att rollspela i. Nackdelen var de korta inläggen men det borde väl gå att fixa?

    Jag tkr några av förslagen är lite dumma, eftersom jag förstår att ni fortfarande jobbar på sidan och har säkert tänkt på vissa saker, men det var ju ok att skriva sånt som var onödigt också! xP

    Det här är mitt första inlägg här. Eftersom jag inte hängde i forumet så mkt på DN så hoppas jag att allt blev rätt x3
    kul med många förslag! :)
    vill bara förtydliga att vi INTE jobbar med den här sidan, utan vi gör en helt ny sida from scratch. det här är bara ett standard issue gratisforum som vi inte kan göra så jättemycket av.

    förstår dock inte hur det kan vara svårt att ta sig till forumet på.. ett.. forum lol
    "startsidan" är ju inget separat från forumet, utan det är det som ÄR forumet. för att jämföra med ditt exempel är ju "start"-knappen uppe i menyn som att hålla musen över en sökruta och klicka på forum. man kom ju aldrig direkt till tex off topic när man klickade på forum på djur.nu, utan en startsida med alla forumsdelar samlade. det är vad startsidan här är, eftersom det inte finns nåt annat än forum typ :)

    vet inte hur stort intresse det finns för klubbar, vi är ju ändå bara typ 15 pers och det kommer finnas ett rollspelsforum på nya djurpunktnu också, varför inte rollspela där sålänge? :D vi kan förstås fundera på att göra något klubbliknande i efterhand om det finns stort behov eller efterfrågan, men tror inte det kommer bli nåt som prioriteras nu i början iallafall.

    välkommen hit förresten! :) make yourself at home osv
    Varg_Tass
    Varg_Tass
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 43
    Tuffingpoäng : 2
    Registreringsdatum : 17-02-17
    Ålder : 27
    Ort : Sundsvall

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Varg_Tass lör 18 feb 2017, 23:53

    mitchan skrev:
    Varg_Tass skrev:Hejsan!
    Är ny här, men gick under samma namn även på dn. Har några idéer jag gärna skulle vilja framföra:

    En ruta där man kan skriva vad man vill på sin profil.
    Skulle vara najs om man kunde skaffa vänner också.
    Ett lättare sätt att hitta medlemmarna här. Vill gärna ha en sökruta uppe i ena hörnet på sidan, för som det är nu måste man ju gå till medlemmar och sedan söka i rutan där om man inte ser dem på sidan.
    Skulle också bli glad om det var lättare att ta sig till forumet. Vad jag vet så går det bara att ta sig dit från startsidan eller längst ner i det vänstra hörnet. Vill ha som på DN där man typ drar musen över tex Sök så kommer det upp olika länkar under, och där kan man trycka på forum, osv.
    Jag vet inte vad ni andra tycker men jag tkr iaf det är ganska rörigt på sidan också, fast jag antar att ni jobbar på det?
    Färg skulle det nog också behövas lite mer av. Blått är fint men andra färger är också bra att lägga till. Kanske en bakgrund med lite mönster elr nån skön bild som inte sticker ut för mkt?
    Och en sak till! Jag vill ha klubbar, eller iaf något som liknar dem på DN. Jag tkr de var så grymma att rollspela i. Nackdelen var de korta inläggen men det borde väl gå att fixa?

    Jag tkr några av förslagen är lite dumma, eftersom jag förstår att ni fortfarande jobbar på sidan och har säkert tänkt på vissa saker, men det var ju ok att skriva sånt som var onödigt också! xP

    Det här är mitt första inlägg här. Eftersom jag inte hängde i forumet så mkt på DN så hoppas jag att allt blev rätt x3
    kul med många förslag! :)
    vill bara förtydliga att vi INTE jobbar med den här sidan, utan vi gör en helt ny sida from scratch. det här är bara ett standard issue gratisforum som vi inte kan göra så jättemycket av.

    förstår dock inte hur det kan vara svårt att ta sig till forumet på.. ett.. forum lol
    "startsidan" är ju inget separat från forumet, utan det är det som ÄR forumet. för att jämföra med ditt exempel är ju "start"-knappen uppe i menyn som att hålla musen över en sökruta och klicka på forum. man kom ju aldrig direkt till tex off topic när man klickade på forum på djur.nu, utan en startsida med alla forumsdelar samlade. det är vad startsidan här är, eftersom det inte finns nåt annat än forum typ :)

    vet inte hur stort intresse det finns för klubbar, vi är ju ändå bara typ 15 pers och det kommer finnas ett rollspelsforum på nya djurpunktnu också, varför inte rollspela där sålänge? :D vi kan förstås fundera på att göra något klubbliknande i efterhand om det finns stort behov eller efterfrågan, men tror inte det kommer bli nåt som prioriteras nu i början iallafall.

    välkommen hit förresten! :) make yourself at home osv

    Åh men det var typ så jag uppfattade det, men var inte helt säker. Hur får vi reda på när allt är klart och hur kmr man till den sidan då?
    Vill lixom inte "försvinna" igen.

    Jah men jag är inte så forumvan och har nästan aldrig skrivit i ett forum. Ibland kan jag väl läsa nån grej någonstans men brukar inte ge mig in och skriva med andra just för att jag inte vet hur man gör riktigt.
    Jag kanske är lat också och vill ha de flesta grejer framför näsan på mig istället för att behöva skrolla ner eller göra några klick.

    Jag vet inte heller hur många som vill ha klubbar egentligen. Det är mer jag som är lite rädd för att skriva i forum då vem som helst kan läsa, och jag tror jämt att folk ska döma mig.
    Jag brukade göra mina klubbar privata där och valde istället att tipsa folk om dem. Brukade försöka leta rätt på de som jag visste var aktiva och fråga dem lite snällt om de ville gå med. Aja, det är en annan sak att prata om.
    Just något som kallas för klubb behöver det ju inte vara, och det är inget måste för mig heller, bara ett önskemål.

    Hoppas det går bra med den nya sidan. Jag väntar med nyfikenhet!!
    TNT
    TNT
    regnbågspojke


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 117
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 25

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  TNT mån 20 feb 2017, 12:35

    Asså detta är ju taggande utöver det vanliga, längtar verkligen till en dn-ig hemsida som är mer än ett forum :D Sen är det ju självklart forumet som är lite grejen med nya dn kan jag tänka mig, men det ska bli kul att se den nya sidan nonetheless!
    Erbjuder mig att hjälpa till med det grafiska om ni skulle behöva hjälp. Är inte den bästa på att teckna i världen, men tänkte att många bäckar små, så om ni behöver hjälp så säg till :)
    Tycke att något klubbliknande kunde varit kul, inte bara för att rollspela i men för att ha actual klubbar - folk som tkr om krukväxter och odling, en klubb för dom som eventuellt föder upp en viss sort djur på webbspelet osv.

    Är tanken att köpa djur.nu domänen när/om den går ut till försäljning igen, eller har ni något annat planerat?
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Donk tis 21 feb 2017, 00:11

    TNT skrev:Asså detta är ju taggande utöver det vanliga, längtar verkligen till en dn-ig hemsida som är mer än ett forum :D Sen är det ju självklart forumet som är lite grejen med nya dn kan jag tänka mig, men det ska bli kul att se den nya sidan nonetheless!
    Erbjuder mig att hjälpa till med det grafiska om ni skulle behöva hjälp. Är inte den bästa på att teckna i världen, men tänkte att många bäckar små, så om ni behöver hjälp så säg till :)
    Tycke att något klubbliknande kunde varit kul, inte bara för att rollspela i men för att ha actual klubbar - folk som tkr om krukväxter och odling, en klubb för dom som eventuellt föder upp en viss sort djur på webbspelet osv.

    Är tanken att köpa djur.nu domänen när/om den går ut till försäljning igen, eller har ni något annat planerat?

    Vad många det är som vill ha klubbar. Jag har inte riktigt någon koll på hur klubbarna på dn fungerade så ni får gärna beskriva vad någonting sådant behöver ha för funktioner. Dock hänger det ju mycket på hur aktiv sidan blir. Blir det typ vi 15 som är kvar här så känns det ganska meningslöst att lägga energi på klubbar.

    Vi räknar med att domänen går ut i augusti, om den inte förnyas. Vi kommer köpa den och helt enkelt redirecta den till det domännamnet vi har just nu, djurpunkt.nu. Vi vill inte ha djur.nu som namn på sidan men det vore ju dock väldigt praktiskt om folk hamnade hos oss när de försökte kolla om djur.nu fanns kvar.
    TNT
    TNT
    regnbågspojke


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 117
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 25

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  TNT tis 21 feb 2017, 00:57

    Donk skrev:
    TNT skrev:Asså detta är ju taggande utöver det vanliga, längtar verkligen till en dn-ig hemsida som är mer än ett forum :D Sen är det ju självklart forumet som är lite grejen med nya dn kan jag tänka mig, men det ska bli kul att se den nya sidan nonetheless!
    Erbjuder mig att hjälpa till med det grafiska om ni skulle behöva hjälp. Är inte den bästa på att teckna i världen, men tänkte att många bäckar små, så om ni behöver hjälp så säg till :)
    Tycke att något klubbliknande kunde varit kul, inte bara för att rollspela i men för att ha actual klubbar - folk som tkr om krukväxter och odling, en klubb för dom som eventuellt föder upp en viss sort djur på webbspelet osv.

    Är tanken att köpa djur.nu domänen när/om den går ut till försäljning igen, eller har ni något annat planerat?

    Vad många det är som vill ha klubbar. Jag har inte riktigt någon koll på hur klubbarna på dn fungerade så ni får gärna beskriva vad någonting sådant behöver ha för funktioner. Dock hänger det ju mycket på hur aktiv sidan blir. Blir det typ vi 15 som är kvar här så känns det ganska meningslöst att lägga energi på klubbar.

    Vi räknar med att domänen går ut i augusti, om den inte förnyas. Vi kommer köpa den och helt enkelt redirecta den till det domännamnet vi har just nu, djurpunkt.nu. Vi vill inte ha djur.nu som namn på sidan men det vore ju dock väldigt praktiskt om folk hamnade hos oss när de försökte kolla om djur.nu fanns kvar.
    Det förstår jag självklart :) Ett substitut skulle ju kunna vara att ha en forumdel specifikt för intressetrådar, och att en skulle kunna ha någon liten logga/namnet på en """klubb""" under sin avatar(inte för att en kunde göra detta på dn, men det hade varit coolt ändå :D).

    Logiken bakom domänen låter sund, tycker det låter som en bra ide att djur.nu redirectar så att en får trafiken därifrån också, ifall om tanken skulle vara att få sidan populär igen (och även för att gamla medlemmar ska hitta hit, självklart!). :)
    Elon
    Elon
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 11
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 17-05-31
    Ort : Uppsala

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Elon tor 01 jun 2017, 09:38

    Ååh det låter så bra! (hurra, hurra!) Vill gärna hjälpa till men har ingen aning om med vad. Hur ser situationen ut nu? c:
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Donk tor 01 jun 2017, 23:17

    Elon skrev:Ååh det låter så bra! (hurra, hurra!) Vill gärna hjälpa till men har ingen aning om med vad. Hur ser situationen ut nu? c:

    Alltså det ligger lite på is nu. Gjorde en del för några månader sedan men har varit lite upptagen. Sen behövs det ett hästjobb med massa grejor som jag är kass på, typ grafik och illustrationer och liknande. Om jag nu gör klart detta någon gång så är det ju en ganska överhängande risk att det blir lika dött och kortlivat som här. Jag vill inte göra ett halvdant jobb och det är egentligen inte speciellt tekniskt komplicerat, men det är mycket kod som skall skrivas men för att just speldelen skall bli någonting bra så krävs det förarbete om hur spelet och allt skall fungera, samt förstås grafik och illustrationer. Försökte sträcka ut några armar men det verkade inte gå så bra då, och det är inte ett projekt jag vill jobba med helt själv. Att programmera och bygga databaser och allt sådant kan jag; jag jobbar med det, men det är tråkigt och känns meningslöst utan andrs personer som pushar på, hjälper till praktiskt, kommer med mer eller mindre utvecklade idéer, eller bara ett bollplank att diskutera idéer och funktioner med. Alla som är intresserade att hjälpa till får gärna skriva här i tråden så kan vi organisera ihop något, men tänk på att pay-offen sannolikt kommer vara riktigt dålig om inte någon(läs mitchan) lyckas dra hit en massa gamla dnare och andra. Lite snurrigt inlägg kanske och jag är på telefonen och inte hemma och har inte varit inne här på typ tre månader men basically så orkar jag inte komma på allting själv, även om jag kan bygga ihop så att det fungerar själv.
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Donk tor 01 jun 2017, 23:24

    Vill bara förtydliga att jag uppskattar förslagen och hejaropen i den här tråden, men jag behöver några som vill vara med och detaljstyra, göra grafik(dvs typ rita djur och sådant), hur layouten borde se ut osv. Orkar inte med att komma på allt själv, vill mest bara styra upp sllting med några och sedan bara nöta kod för ja det är det jag kan bäst och jag har andra saker jag jobbar på och det är typ astrist att hålla på med ett sådant här hobbyprojekt själv
    Elon
    Elon
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 11
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 17-05-31
    Ort : Uppsala

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Elon fre 02 jun 2017, 12:23

    Donk skrev:Vill bara förtydliga att jag uppskattar förslagen och hejaropen i den här tråden, men jag behöver några som vill vara med och detaljstyra, göra grafik(dvs typ rita djur och sådant), hur layouten borde se ut osv. Orkar inte med att komma på allt själv, vill mest bara styra upp sllting med några och sedan bara nöta kod för ja det är det jag kan bäst och jag har andra saker jag jobbar på och det är typ astrist att hålla på med ett sådant här hobbyprojekt själv

    Alright! (läste båda inläggen btw) Kan bara inflika att jag kan bidra med designtips och sånt, eller åtminstone bollplank för nya idéer. Har en del fritid eftersom jag fortfarande studerar, så tid borde inte vara något problem.

    Har en fråga bara, om man har en design för te.x ett djur och man skickar det som en bild via ett mezz eller postar det här, funkar det? Även om det är handgjort alltså - eller bör man använda sig av ett program såsom Photoshop för att skapa det?
    TNT
    TNT
    regnbågspojke


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 117
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 25

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  TNT lör 03 jun 2017, 00:17

    Jag hjälper gärna till med djurdesign osv, i den mån vi kan! :D
    (feah verkade också sugen winkwinkwonk)
    Elon
    Elon
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 11
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 17-05-31
    Ort : Uppsala

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Elon tor 08 jun 2017, 10:17

    Tog lite eget initiativ och gjorde lite pixelart på dotpict (mobilapp). Asså jag vettefan hur bra de blev men det är något iaf unsure

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Webp_n17

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Webp_n16

    [Minns hur katterna på djur.nu hade svansen nere när man glömt/ignorerat att mata dem. Ville få en mer realistisk reaktion, haha XD]

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Webp_n15
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 26

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  TIGR tor 08 jun 2017, 15:32

    ^
    älskar katt nr 2
    (men alla var fina)
    Elon
    Elon
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 11
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 17-05-31
    Ort : Uppsala

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Elon fre 09 jun 2017, 10:27

    TIGR skrev:^
    älskar katt nr 2
    (men alla var fina)

    Åå, tackar! grin
    Fast, just den ska föreställa en hund (den bruna å vita alltså) inte en katt XD

    Har fler designs på G så skriv gärna vad som tycks om dem också, det vore väldigt uppskattat! c:
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 26

    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  TIGR tis 13 jun 2017, 15:42

    Elon skrev:
    TIGR skrev:^
    älskar katt nr 2
    (men alla var fina)

    Åå, tackar! grin
    Fast, just den ska föreställa en hund (den bruna å vita alltså) inte en katt XD

    Har fler designs på G så skriv gärna vad som tycks om dem också, det vore väldigt uppskattat! c:

    näe men asså den matlösa katten tänkte jag på

    Sponsored content


    Om djurpunktnu, flytt och framtiden Empty Sv: Om djurpunktnu, flytt och framtiden

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: tor 28 mar 2024, 16:40