Donk tor 15 jun 2017, 22:52
Hej, förlåt för att jag inte har svarat.
Jättefina pixelart-djur, men lägg inte tid på att rita en massa grejor än. Att göra själva djurgrafiken kommer vara bland det sista jag fixar, men jag vet redan nu hur det kommer att fungera. Jag antar att alla vill att bilderna på djuren skall avspegla dess gener, så för att kunna lösa det och faktiskt generera bilderna automatiskt så måste allting följa ett ganska bestämt regelverk för att det skall gå. För att förklara det simpelt så kommer det finnas en outline för varje djur(eventuellt fler men varje outline innebär dubbelt så mycket mer grafik som måste fixas) och sedan finns det grafik som passar perfekt med den outlinen vilket man sedan helt enkelt lägger på varandra i lager och genererar en bild. T.ex. du har en viss grafik för brun päls, en för vita ränder, en för spetsiga öron, en för kort svans och sedan läggs de ihop tillsammans med outlinen och skapar en bild. Jag är värdelös på att rita men säg till om någon inte förstår så kan jag försöka.
Sen kanske man kan ha vissa specialgjorda djur osv men börja inte rita en massa grejor än helst, så att ingen slösar bort sin tid.
Jag tittar inte in här superofta(gör någon?) så det är lite svårt att prata ihop sig här. Jag gör en discordserver som man kan hoppa in i om man är intresserad av att hjälpa till eller bara vill hänga med i vad som händer. Om ni vet med er någon som har massa idéer så be dem hoppa in också.
https://discord.gg/yWX5Uyk(Om någon inte vet vad discord är så är det typ skype och teamspeak ihopslaget och inte värdelöst som skype är. Använd inte webbklienten för den är jobbig som fan, utan installera programmet och tryck på länken ovan så blir man inbjuden).