Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

5 posters

drömmar

mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn

Status :

Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 29

drömmar  Empty drömmar

Inlägg  mitchan tis 21 feb 2017, 17:45

inatt hade jag en lite halvknasig dröm, och igår diskuterade jag en annan dröm jag haft en gång, så jag tänkte att det vore kul med en tråd där vi berättar om vad vi har drömt!! ..när man sover alltså, inte typ aspirationer och önskedrömmar noexpression

jag drömmer oftast jättelånga detaljerade saker med flera olika delar men med at least en röd tråd genom hela "storyn", det är rätt sällan jag bara drömmer små korta händelser, men för några månader sen hade jag en dröm där jag joggade i skogen, insåg att "wtf gör jag ens, jag brukar inte motionera?", tittade ner på mina fötter och såg att jag hade väldigt fula kläder på mig, insåg att det var en dröm, och tänkte "whoa vad coolt, jag har en lucid dröm, måste berätta för nadine sen" ... och that was it..

berätta om nån dröm ni minns nu!! eller vad ni drömde inatt om ni gjorde det?! w00t
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn

Status :

drömmar  Empty Sv: drömmar

Inlägg  mitchan tis 21 feb 2017, 17:46

inatt drömde jag att jag och nordis var på en kulle vid mitt hus och skulle ta coola bilder i coola nya kläder, men med en professionell fotograf. det var dock typ en tävling med några andra om vilka som skulle få sina bilder tagna, som bland annat gick ut på typ extrem överlevnad och also scrapbooking.
    både jag och nordis lyckades iaf vinna, och det visade sig att vinnarna inte bara fick sina bilder tagna utan fick även bilderna OCH scrapbooking-kollagen vi gjorde när vi var döende i tävlingen, publicerade i en anteckningsbok på panduro.
    efter tävlingen var jag hemma i min soffa och såg att benedict cumberbatch hade gillat en bild på min instagram, bilden på scrapbookinggrejen jag gjorde i tävlingen. jag satt och såg på the emmys, och när cumberbatch var i livetv så tog han upp sin telefon och ringde mig och sa att han hade sett vad vi vann tävlingen med och var mycket imponerad och ville träffa oss. jag gick till köket och berättade för min syster att jag hade benedict cumberbatchs telefonnummer...
    sen gick jag hem till nordis och träffade både henne, nadine och sofy.
    det var also typ ett stort köpcentrum i nordis hus och at some point gick vi dit för att kolla panduro efter vår nya anteckningsbok (men en tant som jobbade på vår skola kom dit och berättade att det inte skulle publiceras förrän om några månader), och påväg tillbaka gick vi förbi en stor mataffär där vi träffade nordis syster, och både nordis och hennes syster snodde röda gelésnacks från skaldjursdisken...
    sen skulle vi gå nånstans så vi samlade ihop kakor för att kunna äta på vägen, men det regnade ute och jag var den enda som hade paraply men mitt paraply var trasigt, och alla typ bråkade om vem som skulle behöva laga det medan resten hämtade fler kakor....
    av någon anledning hängde inte nordis eller nadine med sen though, utan det var bara jag och sofy. det var mörkt ute men klockan var typ 13 och at one point skulle sofy gå in i en liten gränd men jag fastnade på andra sidan om en hunds koppel, och istället för att bara stanna och låta hundägaren passera så lyfte jag på kopplet och kröp under det..
    vi diskuterade även att jag hade glömt min mobil hos nordis och jag visste inte när min buss hem skulle gå så antagligen skulle jag behöva låna pengar för att åka hem nästa dag istället....
    anyway, sen kom vi typ till en ruin full av främlingar som åt mat, och lots of random folk kramade oss (eller i guess dom kände sofy men dom var främlingar to me och kramades ändå..), och så gick vi till sofys main squad längst in i ruinen... men nån blev arg för hon hade tagit med mig för det fanns inte nog med mat......
    jag sa att det var ok och att jag inte var hungrig ändå men typ alla andra där inne ba omfg jo klart du får äta här ta mina fiskpinnar
    och jag ba "nää jag åt just muffins"
    ....och sen tror jag jag vaknade??
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn

Status :

Inlägg  mitchan tis 21 feb 2017, 17:52

har dessutom massa gamla drömmar sparade i anteckningar och det är alltid lika kul så här är ett exempel:

drömde att jag satt på min altan/veranda/whatever (vilket coincidentally är var jag somnade) när typ massa personal från min skola kom hit + min mormor
    och dom sa att dom kunde typ betala för hela min utbildning i framtiden men dom måste söka igenom mitt hus och min trädgård först
    mamma ba oki gött
    min rektor laddade ner några appar på min mobil
    och jag typ
    fattade att nåt va skumt
    så jag sprang hem till min farmor och såg på tv och mobilade lite (och apparna rektorn hade gett mig var fett weird)
    så skrev nån skolpersonal åt mig att jag får ju inte fly när det snart är mat
    så jag gick hem igen men direkt upp på mitt rum utan att nån såg mig
    nu var det en gigantisk crowd utanför mitt hus
    typ grismännoskor och folk klädda i fluffiga rosa dräkter för 2-3 pers (asså dom typ satt fast i sidorna)
    och
    det verkade vara nån ceremoni igång
    och alla jag kände betedde sig asskumt
    jag smög ner för trappen å såg rhett mclauglin å hans fru i en sån 2pers-fluffdräkt stå vid dörren och typ kika ut och jag ba omg rhett du måste hjälpa mig nåt skumt håller på å hända
    men
    han var också skum
    och typ "var har du mobilen... alla letar efter dig"
    och det var då jag insåg att apparna rektorn hade laddat ner på min mobil var ONDA... ssså det hade vart hintar om det hela drömmen (typ hos farmor när jag inte hittade messenger-appen men en app som såg exakt likadan ut... och när jag ville ta bort nån app jag inte behövde men alla appar var omöjliga att radera)
    så jag typ fattade att det var appar som hjärntvättade folk
    also
    på min trädgård satt en manvarg/hyena-hybrisom spelade nåt weird instrument

anyway
    jag slog sönder min mobil och sprang in i vardagsrummet och gömde mig
    där var en vitorange katt + xander från Buffy + hans pappa
    xanders pappa var apphjärntvättad men det var inte xander för i Buffy fanns inga smartphones.... så vi började jobbs tsm för att lista ut vad som händer
    och
    på nåt vis så typ
    listade vi ut att en musikapp + manvarg-hyenan + en högtalare/radiogrej/cdspelare + katten där inne alla var connectade och att vi skulle behöva spela normal musik från någonstans som inte var infekterat av onda appar för att typ bryta förbannelsen
    och att vi var tvungna att skynda oss för snart skulle rhett och min rektor bli sönderslitna och grillade.....
    så vi tog den här cdspelaren och satte i en markoolio-skiva och satte på den
    samtidigt som den började spelas så typ kom markooliomusiken även från manvargen och dens instrument
    men alla onda krafter ever typ kämpade för att vi inte skulle lyckas så xander var tvungen att sitta och typ vrida på volymratten och hålla den på plats för att de onda krafterna inte skulle sänka volymen så inget hördes
    och samtidigt var jag tvungen att döda den där katten
    för det var tydligen den som styrde allt

samtidigt som jag mördade katten fick xander åter kontroll över volymratten och vi blastade Markoolio över hela området
    och
    då vaknade jag
    hann inte ens se om vi lyckades rädda världen/rhett och ola
    :--/
    Varg_Tass
    Varg_Tass
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny

Status :

Antal inlägg : 43
    Tuffingpoäng : 2
    Registreringsdatum : 17-02-17
    Ålder : 28

Inlägg  Varg_Tass tis 21 feb 2017, 19:48

Hahaha!
    Alla dina drömmar är ju skitroliga. Tror jag gillar den sista mest! lol
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn

Status :

Inlägg  mitchan tis 21 feb 2017, 20:15

Varg_Tass skrev:Hahaha!
    hahahaha åh vad bra att du gillar dom <3

hittade en till gammal dröm som jag skrivit ner. tror jag skrev det här i en facebookchatt till mina kompisar så om något är formulerat konstigt eller om det står "du" eller "ni" nånstans så är det därför.. orkar inte ändra...

drömde att vår skola var på en djurpark och att det fanns typ en inhägnad på en kulle där det för många år sen brukade vara lejon men nu hade det inte vart nåt där på ett tag
    och
    game of thrones spelades in på skolan/djurparken samtidigt och jag var tydligen med och spelade typ nån kompis till arya
    så jag hängde med maisie williams hela tiden
    och typ den här dagen så skulle dom inviga det där hägnet på kullen dit dom just hade flyttat surikater, lejon och vårtsvin, för att Erica gillar lejonkungen...
    men innan invigningen så typ smög jag och maisie in bakvägen och tittade på lejonen, via manvarg-hägnet
    men en manvarg försökte äta oss så vi sprang därifrån, och typ satte oss vid kullen nedanför hägnstaketet och väntade på invigningen..
    men då kom hästklassen på en traktor och började dansa och spela musik... inne i hägnet... dom visste inte att det var lejon and stuff där nu för det brukade ju inte vara det...
    så vi var tvungna att typ rädda dom
    och vi sprang in i hägnet
    men
    det enda vi räddade var ett par kaninungar
    ..vi sket i hästklassen
    ....jag smsade även Jennifer för att skryta om att jag är på en first name basis med maisie williams

och precis innan det så drömde jag även att jag och folk från klassen + maisie + mina kompisar nadine och Emma var på nån typ gammal gård med en sjukt skum och lite läskig familj och hjälpte dom tvätta och laga mat och sköta djuren och sånt där...
    och vid frukosten skulle nadine, jag och Emma hjälpa Red från orange is the new black med frukosten, men innan vi började så tog hon fram en chokladpaj (det var ba en kladdkaka men alla sa paj..) som egentligen var till hela klassen men hon sa att vi fick förtur
    så vi åt upp hela
    och så blev Red ledsen
    och vi typ ah men vi kan ju baka fler chokladpajer medan du gör resten av frukosten!!!
    så började vi baka
    men mitt i bakandet bestämde jag och Emma oss för att gå till Hemköp och köpa snickers???
    så vi gjorde det
    men kön var aslång och det tog typ 2000 år för mig att betala för skärmen där man skriver kortkoden var typ en tiny tiny touchskärm och jag kom åt fel knappar hela tiden
    så han i kassan sa att jag skulle lägga min mobil på en platta så aktiverar den min skrivare hemma så får jag en faktura direkt dit
    och det tog också lite tid
    (also han i kassan typ tog ett bett från min snickers???)
    och så skulle vi gå tillbaka till gården men möttes på vägen av Julia och Mattias som spelade fotboll med ett gäng mexikaner, och vi blev distraherade av det också
    sen till slut kom vi tillbaka till nadine och Red och dom satt och grät för det inte blev nån chokladpaj för vi var så sena.......
    ....och sen skulle jag slänga morotsskal och blommor i komposten men fick leta aslänge och typ klättra upp till vinden med en stege och hitta en asläskig gubbe som satt på en gungstol i mörkret och sa creepy saker...
    Varg_Tass
    Varg_Tass

Status :

Inlägg  Varg_Tass tis 21 feb 2017, 21:46

mitchan skrev:
    Varg_Tass skrev:Hahaha!
    hahahaha åh vad bra att du gillar dom <3

hittade en till gammal dröm som jag skrivit ner. tror jag skrev det här i en facebookchatt till mina kompisar så om något är formulerat konstigt eller om det står "du" eller "ni" nånstans så är det därför.. orkar inte ändra...

drömde att vår skola var på en djurpark och att det fanns typ en inhägnad på en kulle där det för många år sen brukade vara lejon men nu hade det inte vart nåt där på ett tag
    och
    game of thrones spelades in på skolan/djurparken samtidigt och jag var tydligen med och spelade typ nån kompis till arya
    så jag hängde med maisie williams hela tiden
    och typ den här dagen så skulle dom inviga det där hägnet på kullen dit dom just hade flyttat surikater, lejon och vårtsvin, för att Erica gillar lejonkungen...
    men innan invigningen så typ smög jag och maisie in bakvägen och tittade på lejonen, via manvarg-hägnet
    men en manvarg försökte äta oss så vi sprang därifrån, och typ satte oss vid kullen nedanför hägnstaketet och väntade på invigningen..
    men då kom hästklassen på en traktor och började dansa och spela musik... inne i hägnet... dom visste inte att det var lejon and stuff där nu för det brukade ju inte vara det...
    så vi var tvungna att typ rädda dom
    och vi sprang in i hägnet
    men
    det enda vi räddade var ett par kaninungar
    ..vi sket i hästklassen
    ....jag smsade även Jennifer för att skryta om att jag är på en first name basis med maisie williams

och precis innan det så drömde jag även att jag och folk från klassen + maisie + mina kompisar nadine och Emma var på nån typ gammal gård med en sjukt skum och lite läskig familj och hjälpte dom tvätta och laga mat och sköta djuren och sånt där...
    och vid frukosten skulle nadine, jag och Emma hjälpa Red från orange is the new black med frukosten, men innan vi började så tog hon fram en chokladpaj (det var ba en kladdkaka men alla sa paj..) som egentligen var till hela klassen men hon sa att vi fick förtur
    så vi åt upp hela
    och så blev Red ledsen
    och vi typ ah men vi kan ju baka fler chokladpajer medan du gör resten av frukosten!!!
    så började vi baka
    men mitt i bakandet bestämde jag och Emma oss för att gå till Hemköp och köpa snickers???
    så vi gjorde det
    men kön var aslång och det tog typ 2000 år för mig att betala för skärmen där man skriver kortkoden var typ en tiny tiny touchskärm och jag kom åt fel knappar hela tiden
    så han i kassan sa att jag skulle lägga min mobil på en platta så aktiverar den min skrivare hemma så får jag en faktura direkt dit
    och det tog också lite tid
    (also han i kassan typ tog ett bett från min snickers???)
    och så skulle vi gå tillbaka till gården men möttes på vägen av Julia och Mattias som spelade fotboll med ett gäng mexikaner, och vi blev distraherade av det också
    sen till slut kom vi tillbaka till nadine och Red och dom satt och grät för det inte blev nån chokladpaj för vi var så sena.......
    ....och sen skulle jag slänga morotsskal och blommor i komposten men fick leta aslänge och typ klättra upp till vinden med en stege och hitta en asläskig gubbe som satt på en gungstol i mörkret och sa creepy saker...

Herregud alltså vad sjuka drömmar kan vara!
    Mina brukar alltid falla in i varandra så den ena drömmen blir en annan. Dina verkar ju ändå hålla ihop så att säga.
    Kan tyvärr inte direkt komma på någon dröm jag haft, men ska nog skriva ner den när jag minns! xP
    TNT
    TNT
    regnbågspojke

Status :

Antal inlägg : 117
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 25

Inlägg  TNT ons 22 feb 2017, 11:55

det känns helt vilt att folk actually har drömmar som inte är mardrömmar
    woah
    Varg_Tass
    Varg_Tass

Status :

Inlägg  Varg_Tass ons 22 feb 2017, 18:53

TNT skrev:det känns helt vilt att folk actually har drömmar som inte är mardrömmar
    woah
    Jag har nästan aldrig mardrömmar! ;P
    Var skit länge sedan jag hade det sist. Minns inte ens när det hände.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken

Status :

Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 32

Inlägg  Smurvel ons 22 feb 2017, 19:01

TNT skrev:det känns helt vilt att folk actually har drömmar som inte är mardrömmar
    woah
    Samma här, haha :(
    Varg_Tass
    Varg_Tass

Status :

Inlägg  Varg_Tass ons 22 feb 2017, 20:13

Nu minns jag en riktigt sjuk dröm jag hade för några år sedan!
    Drömde att jag red på min vita häst i en skog. Skogen var fylld med runda stenar stora som bilar och de var alla täckta av grön mossa. Jag och min häst hoppade från sten till sten elr ja - min häst hoppade eftersom jag satt på hans rygg. När vi kommit en bra bit vände jag honom och så hoppade vi tillbaka. Efter en stund fick jag syn på min mamma som stod på en sten vid sidan. Jag stannade Frosty och sa till min mamma att jag glömt något och måste skynda mig tillbaka hem, men efter det så försvann allt och jag var helt plötsligt inne i en skola i ett tomt rum. Det stod gamla träskåp längs ena sidan av rummet. Vid skåpen stod också en tandläkarstol. Jag gick och satte mig i den. Då kom det plötsligt in en doktor som sa att han skulle operera mig. När han började så typ delade han på huvudets övre halva en liten bit ovanför ögonbrynen. Han plockade sedan ut min hjärna och sa att han skulle byta ut den mot en kohjärna som låg bakom honom på bänken vid träskåpen. Trots att operationen var i full gång så undrade jag vem han pratade med. Fick då syn på en mamma som stod vid andra änden av rummet med sin lilla bäbis i en sittvagn. De skulle observera operationen för att ungen skulle lära sig hur det gick till. Kommer också ihåg att jag i drömen undrade hur det gick för Frosty som väntade där utanför, och hoppades att han skulle kunna vänta på mig ett tag.
    Sedan vaknade jag. Inte först på morgonen när jag klev upp för att gå till skolan slog det mig hur sjuk den där drömmen faktiskt var xD
    Koltrast
    Koltrast
    björne

Status :

Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

Inlägg  Koltrast ons 22 feb 2017, 23:20

Hah åh vad roligt att läsa om era märkvärdiga drömmar! :)

Jag drömmer typ aldrig (eller minns mina drömmar, för det är väl det som det handlar om), alltså drömmer jag mer än en gång var fjärde månad är det jättekonstigt. Oftast minns jag typ 3 drömmar om året?

Men minns en gång då jag drömde att det hände massor av scary stuff på jorden för att månen höll på att dö? i slutet av den började månen snurra jättefort och jorden skakade massor sen tror jag att jag vaknade  

Och efter att jag sett avsnitten The end of time av doctor who drömde jag att en massor av planeter höll på att krocka med jorden. Minns att vi åkte skridskor på en sjö och helt plötsligt blev himlen mörk och det kom massor av planeter mot jorden och vi sprang in i skogen och gömde oss?

Sen en gång drömde jag att jag åkte färja med några lärare och några kompisar!? men sen hände något, tror något föll på färjan så den liksom halvt sjönk och la sig med botten uppåt. Sen satt vi som överlevde, tror det var typ en av mina vänner, 2 eller 3 av mina lärare och kanske några andra "utfyllningspersoner" på båtbotten och helt plötsligt började min svenskalärare från gymnasiet (för detta var när jag gick gymnasiet så det var bara gymnasielärare där) tror jag det var eller så var det någon annan av lärarna, berätta att solen höll på att dö? Så vi satt där och diskutera vad som skulle hända då och sen slocknade solen och jag vaknade.  

Sen en gång drömde jag att det gick lös en seriemördare i vår lilla stad och jag och några andra lekte detektiver för att lösa det och minns inte om vi löste det men det slutade med att jag blev knivhuggen till döds i kyrkan ialf!?!?

Wait det kanske räknas som mardröm haha men det var nog inte det? var ju liksom fokus på detektiv delen även om jag gick ett tragiskt öde till mötes. I de drömmar jag minns har jag nog dött i fler än jag inte dött i.

Sammanfattningsvis drömmer jag knappt aldrig men när jag gör det går antingen något i universum under eller så dör jag!?

Fast minns lite fragment av två andra drömmar jag hade också som var lite gladare eller vad man ska säga
    en där min skola attackerades av dinosaurier (den var jättetrevlig, men var väldigt länge sen.. säkert 10 år så minns den knappt längre)
    och en där jag bodde på en svävande ö ovanför en sjö och var kompis med ett par piloter? undrar om jag skrivit ner den någonstans för den var mysig (fast tror den hade en ganska dramatisk del också nu när jag tänker efter...)
    Varg_Tass
    Varg_Tass

Status :

Inlägg  Varg_Tass tor 23 feb 2017, 22:25

Jag tror man drömmer varje natt fast vi inte kommer ihåg det. Men alla jag säger det till blir bara sur på mig för det tror dom inte på!

Jag har också drömt att typ jordens undergång ska komma. Vet att en gång för många år sedan drömde jag att jag och en kompis var ute på våran gård och lekte. Då kollde jag plötslig upp mot himlen och såg solen som var ungefär lika stor som en golfboll på himlen. Det var ett svart hål ungefär i mitten av den och det blev helatiden större, såg ut som om bitar från solen lossnade och sögs in i den på något sätt som om den var ihålig. Jag var ju liten då och tyckte det var jätte läskigt och då hade jag också en period när jag var rädd att jorden skulle gå under för min kompis hade sagt att solen en dag kommer försvinna.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: tor 21 nov 2024, 11:07