hahaha oj hjälp :-(((
Förutom hur hon hela tiden blev avstängd och uppståndelsen kring polisen för att hon ringde hem till tompa_lompa (?)
har faktiskt för mig att the one time det blev polis-uppståndelse så hade jag ingenting med det att göra!!!
eller asså det beror kanske lite på hur man ser det hehe..... liza kallade tompa pedofil, TROR det eventuellt kan ha vart så att hon ringde hem till honom and did it? eller.... hon kanske bara erkände, i samband med att hon kallade honom pedofil i forumet, att hon also hade busringt honom tidigare? känns mer likely... EITHER WAY, tompa berättade för conny, conny blev jättearg och hotade liza med polisanmälan om hon inte gav honom sin mammas nummer så han kunde ringa och prata med henne.
conny pratade med hennes mamma och hon blev typ bannad för alltid, och vågade inte heller komma tillbaka med nytt konto. rip.
MEN man SKULLE ju faktiskt kunna se det som att det ändå var mitt fel och att det var mitt kaotiska influence som fick henne att do that för att på grund av mig var det typ the cool thing to do at the time?? :-//
.....sen hotade ju iofs conny mig med att ringa polisen angående annat OCKSÅ men det inser jag i efterhand att det var nog mest för han var concerned över my wellbeing....
Jag minns att jag hade mitchy på MSN och jag var såå rädd för att skriva till henne. Jag tror jag satt och skakade varje gång vi hade en konversation och var livrädd för att skriva fel. I mina ögon var hon helt oberäknelig och därmed otäck för alla människor man inte förstår sig på blir otäcka. Jag minns en konversation när vi skrev sent på natten och där vid fyra nån gång sa hon eller jag att solen började gå upp (det var på sommarlovet). Jag blev alldeles fylld av konstiga tonårskänslor för för mig var det typ första gången jag satt uppe så sent. Att hon dessutom valde att skriva med lilla mig som var typ tolv år kändes helt otroligt (jag hade en föreställning om att mitchy var mycket mycket äldre), ja jag var väl starstruck. Konstiga perspektiv på den tiden.
Jag tror att hon brukade starta såna där gruppchatter med typ alla medlemmar från forumet så det var typ 50 st i chatten och jag var en av dem, men jag kände mig alltid så malplacerad. Återigen jag satt och typ skakade för världen var liten och den som var coolast i min värld av alla på jorden var mitch, dock var detta inget jag nånsin skulle erkänt för mig själv vid tidpunkten. Jag var ju duktig och obrydd och jag brydde mig inte om dumma rebeller som henne!
meeeeeeen hallå!!!! :'( vad sorgligt att du tyckte att jag var så läskig även efter vi hade börjat prata :(( i mean, fortfarande helt och hållet förståeligt, men ändå. helt galet illa att jag var så dryg och elak att fastän mitt perspektiv var att du var rolig och jag gillade att prata med dig, så var du fortfarande lite smårädd för mig :-(
och jaaaa, jag startade alltid massa gruppchatter på msn när jag var uttråkad och ville ha nån att prata med haha..... har i efterhand insett att det kanske var ett dåligt sätt att kommunicera med folk hahahah :-//
MINNS DU OCKSÅ DEN SENA NATTEN? jag trodde inte det var på riktigt, alltså att du gillade att skriva med mig då. jag tänkte att du hade absolut inget annat för dig och att du var extremt uttråkad och bara skrev med mig kanske vid sidan om något annat viktigare och att du sedan bara glömde bort det hela, men det gjorde du alltså inte???? var det samma natt vi pratade om katter vs hundar????
jaaaaa det gör jag!! alltså helt ärligt så tror jag att jag började skriva med dig den kvällen för att jag hade tråkigt och du var den enda som var inne på msn, MEN när vi väl pratade så insåg jag att jag gillade dig och att we totally could be friends. hade ju inte pratat med dig i flera timmar annars <33 det är btw exakt det sättet jag blev kompis med ganska många från djur.nu haha.. tyckte inte om varandra först > nån tråkig natt var dom den enda inne på msn > pratar hela natten > blir asbra kompisar.
typ iza/matilda som jag var typ superbästis med ett tag, vi skrev brev till varandra och satt uppe måånga nätter och pratade röstsamtal i skype och grejer, och har träffat henne irl flera gånger. vi hatade varandra först, men sen satt vi och pratade på msn till solen gick upp en natt, och sen blev vi bästisar :')
såna nätter var typ mina favoritnätter haha.
asså tyckte också det var roligt att berätta det för mina "coola", redan established, djur.nu-kompisar dagen därpå. typ "inatt blev jag kompis med fridas_djurhem, hon är cool nu, get with the times"
minns däremot också att efter den natten så blev vi inte lika close friends som typ jag och matilda blev efter vår msn-natt, men tänkte att det var för du var typ för mogen för mig hahaha, du verkade ganska obrydd och i just figured that makes sense.
Det som hände sedan var att jag blev rädd för att skriva i forumet, kanske för att jag hade chattat med mitch privat och det gjorde att jag kände mig något sånär bekant med henne och brydde mig mer om vad hon tyckte om mig? Mer sannolikt att jag bara var en som brydde mig om vad folk i allmänhet tyckte och jag insåg att normen på forumet knappast var att vara trevlig och artig mot varandra. eftersom jag inte var beredd att typ ändra på mitt sätt att skriva (principsak, jag ville inte ändras bara för att passa in), så lät jag bli att skriva i forum alltmer.
:(((((( rip!!!! det här är också jättesorgligt!! ber om ursäkt för jag var en intimidating TÖNT men for what its worth såhär tusen år i efterskott så gillade jag dig efter vi började prata på msn iaf hahaha...
detta är så kopplat till min skolgång. Jo, jag minns ett kort inlägg där mitchi skrev nånting om klädstilar i hennes skola. hon nämnde i slutet där nåt om "och så finns de dem som inte verkar se vad de tar på sig på morgonen", okej hon formulerade något helt annorlunda men det var i alla fall nåt sånt. överlag upplevde jag att det var mycket fokus på utseende i forumet med massa bilder på sig själva yada yada och jag kände mig så träffad av det där inlägget haha. jag skämdes oerhört och vågade aldrig visa nåt av mig själv irl och det sitter kvar idag jag har social fobi
asså bara för att ge en bild av mig under den perioden som jag probably skrev det inlägget:
-rätt säker på att jag skrev det där under perioden då jag själv försökte gå från typ emo-ish till typ pop-ish för att passa in med mina nya coola djur.nu-kompisar, MEN eftersom jag aldrig någonsin köpte kläder själv utan behövde förlita mig på whatever crap min mamma gav mig, så lyckades jag inte med NÅGON av dom "stilarna"..... det slutade i katastrof-outfits som typ... hade en ful rosett i håret, iklädd en kort rutig kjol, och en.... tshirt med nån cartoon-gris på den? lovar 100% att whatever du hade på dig var waaay bättre än vad jag hade på mig hahah..
-hade literally noll irl-kompisar och istället för att gå i skolan så gick jag och satte mig i skogen och hängde på djur.nu med min gamla knappmobil där internet kostade typ 1kr i minuten
Jag minns när mitchan skaffade sin första fågel och hur coolt det var. vem var det som hade marsvin, var det mitchan också? eller en kanin? mitchan la en gång upp en bild på sina nakna ben med ett lurvigt djur på och skämtade om att det kanske var otillåtet pga nakenheten. EDIT: Eller var det Iza? I mitt minne var det inte det men hon känns som den enda som hade kanin men jag vet att det var någon som hade marsvin också. jag tror det.
hahahahah! vet inte vem som hade marsvin (förutom typ.. funky?) MEN.... den ifrågasättbara kanin-selfien var indeed jag hahaha.
jag hade faktiskt ingen kanin!! förutom i typ en vecka en gång! kaninen jag hade i knät på bilden var egentligen en klasskompis kanin. hon hade massor av kaniner och hon ville inte att han skulle para sig med honorna men hon hade ingenstans att ha honom så hon gav honom till mig...?? jag skulle HELT KLART inte fått tillåtelse att ha en kanin för mina föräldrar, så jag... smugglade in honom i mitt rum i hemlighet..... och hade honom där i typ 1-2 veckor.....
mitchan hade också en nakenhund som gillade att sitta och titta i fönstret som en katt. vi hade nån gång en diskussion om huruvida katter eller hundar var smartast och mitchan stod på sig och hävdade att hundar var smartare medan jag ville tycka att katter var smartare. jag minns det, det var nog i en privat chatt.
HAHAHA...... låter helt klart som nåt jag skulle göra...
brukade tro att jag var en hundperson och att jag inte gillade katter at all
..........har nu två katter och föredrar helt klart dom framför hundar hehe
Åh, Marinice hette Maria tack nu minns jag! Hon var hemsk! Brutal! Hon var som en dig fast utan det skämtsamma utan mer rakt på sak brutal tror jag. tolkade jag det som då. hade andola eminem som bild?? jag minns detta i så fall!! hon var cool men inte så farlig men jag tror inte jag såg mycket av henne under min forumtid. hon kändes vuxen.
hahahaa asså..... japp... "som mig fast utan det skämtsamma", sounds like marrinice alright. hade alltid jättesvårt att läsa henne och om hon var sarkastisk eller inte och det var säkert därför vi hatade varandra i perioder hehe. ändå rätt bra att vi inte alltid kom överens, imagine the chaotic force vi två hade kunnat ha tillsammans. inte ok
andola hade eminem som bild ja!! i typ en gul outfit eller nåt hahah... och jaa hon var ganska inaktiv, hon gjorde några comebacks men var aldrig där särskilt länge. jag pratade mycket med henne men det var främst över msn och facebook haha...
Achatina var alltså den med snäckor, jag tänkte faktiskt tidigare på detta med snäckorna, att det var någon eller flera (?) som hade det. hade inte grönaspindeln också snäckor? Jag minns grejen med snäckor eftersom jag själv inte kunde förstå hur nån orkade ha snäckor, det måste varit jättejobbigt att hålla efter terrariet och sånt tänkte jag, jag tyckte det var ett weird intresse och ungefär lika intressant som prydnader som jag också tyckte var ointressant. men jag minns att folk tyckte snäckorna var coola.
hahaha achatina hade typ proper uppfödning av afrikanska snäckor! smurvel, spindel, pitchfork, och company hade typ massor av små trädgårdssnäckor for fun.... good times :') det var ju ändå ganska nyligen, typ 2012?
Var det alina som skrev om politik och knark???? Det var nån som skrev vid ett tillfälle att den förr hade varit vänster men gått över och blivit höger och jätteliberal och yada yada och det känns som att det var alina som skrev det. jag minns att jag läste denne persons resonemang med fascination.
hahaha jaa det var alina! minns ej den kommentaren eller om det var alina eller ej, men hon känns typ mer som en person som snarare gått från höger till vänster...
fast det kanske är mer nyligen, efter djur.nu, iofs