asså på tal om vad tråden handlar om har jag sökt att läsa skissteknik I på 25% fart på kvällarna nästa termin. utöver matten. hur tänker jag att jag ska hinna med det? ingen aning.
första tentan nästa fredag också. läskigt.
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Det kommer gå asbra!TIGR skrev:första tentan nästa fredag också. läskigt.
Online |
Offline |
Smurvel skrev:Det kommer gå asbra!TIGR skrev:första tentan nästa fredag också. läskigt.
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Kommer gå asbra, alla andra sitter säkert också och tänker precis samma sak som du gör och är nervösa. Jag håller tummarna!Hund skrev:Oh god nu börjar jag bli nervös...har bara varit på en "vanlig" intervju innan, aldrig en rekryteringssak.
Och nu ska jag va i samma rum som 30 andra personer som troligtvis ser bättre ut än jag; både på CV och utseende...
Självkänslan är på topp lixom xD
Online |
Offline |
grattis! Sa ju att det skulle gå bäst :DTIGR skrev:Smurvel skrev:Det kommer gå asbra!TIGR skrev:första tentan nästa fredag också. läskigt.
ja.
jag fick VG
herregud :')
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Smurvel skrev:Kommer gå asbra, alla andra sitter säkert också och tänker precis samma sak som du gör och är nervösa. Jag håller tummarna!Hund skrev:Oh god nu börjar jag bli nervös...har bara varit på en "vanlig" intervju innan, aldrig en rekryteringssak.
Och nu ska jag va i samma rum som 30 andra personer som troligtvis ser bättre ut än jag; både på CV och utseende...
Självkänslan är på topp lixom xD
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Låter nice! Hoppas du fortsätter trivas :)Hund skrev:Nu har jag jobbat fyra veckodagar i rad. (fre+mån,tis,ons).
Det känns bra, lite ont i fötterna bara; men annars bra.
Alla jag möter är trevliga och jag är bara glad att jag får jobba.
Idag hade jag hemtjänststäd för första gången, hade en jättetrevlig jobbkamrat som förklarade bra och hade mycket tålamod med mig.
Online |
Offline |
Ja det hoppas jag med xDSmurvel skrev:Låter nice! Hoppas du fortsätter trivas :)Hund skrev:Nu har jag jobbat fyra veckodagar i rad. (fre+mån,tis,ons).
Det känns bra, lite ont i fötterna bara; men annars bra.
Alla jag möter är trevliga och jag är bara glad att jag får jobba.
Idag hade jag hemtjänststäd för första gången, hade en jättetrevlig jobbkamrat som förklarade bra och hade mycket tålamod med mig.
Online |
Offline |
Online |
Offline |
du har fått det bakvänt, studiehjälp är 1050 i månaden-grejset, studiemedel är 2800ish kr i månaden.Hund skrev:Känslan när man börjar planera sitt liv och undrar hur mycket pengar man kommer få från CSN för det finns inga som helst svar.
Någon som vet?
Jag är fortfarande 19 år, men ska plugga komvux fr.o.m. januari 2017 t.o.m. juni 2017.
450p (Heltid)
Lämnade in en blankett och fick svar igår; blev nekad studiemedel. Fast jag sökte studiehjälp?
Helst skulle ju jag vilja ha studiehjälp (700kr i veckan) istället för studiemedel (1050kr i månaden) som man inte kan LEVA PÅ...I TRIED, klarade mig alltid barely....
Så: Vet nån om jag kan få CSN-bidrag överhuvudtaget?
Automatisk studiemedel fram till april eller ansöka om studiehjälp?
Eller är det automatisk studiehjälp?? Jag fattar nada, tänkte ringa dom på måndag om inte annat.
Online |
Offline |
mitchan skrev:du har fått det bakvänt, studiehjälp är 1050 i månaden-grejset, studiemedel är 2800ish kr i månaden.Hund skrev:Känslan när man börjar planera sitt liv och undrar hur mycket pengar man kommer få från CSN för det finns inga som helst svar.
Någon som vet?
Jag är fortfarande 19 år, men ska plugga komvux fr.o.m. januari 2017 t.o.m. juni 2017.
450p (Heltid)
Lämnade in en blankett och fick svar igår; blev nekad studiemedel. Fast jag sökte studiehjälp?
Helst skulle ju jag vilja ha studiehjälp (700kr i veckan) istället för studiemedel (1050kr i månaden) som man inte kan LEVA PÅ...I TRIED, klarade mig alltid barely....
Eller är det automatisk studiehjälp?? Jag fattar nada, tänkte ringa dom på måndag om inte annat.
verkar stå på csns hemsida att man bara har rätt till studiemedel från att man är 20, men wtf, har för mig att man får det när man går högskola/universitet som under 20 också? eller? nån som vet? (mvh tog studenten när jag var nästan 21)
så öh
har inget svar på din fråga
förutom att du fått namnen på grejerna fel haha
Online |
Offline |
TIGR skrev:mitchan skrev:du har fått det bakvänt, studiehjälp är 1050 i månaden-grejset, studiemedel är 2800ish kr i månaden.Hund skrev:Känslan när man börjar planera sitt liv och undrar hur mycket pengar man kommer få från CSN för det finns inga som helst svar.
Någon som vet?
450p (Heltid)
verkar stå på csns hemsida att man bara har rätt till studiemedel från att man är 20, men wtf, har för mig att man får det när man går högskola/universitet som under 20 också? eller? nån som vet? (mvh tog studenten när jag var nästan 21)
så öh
tigr är 19, går på universitetet, och har studiemedel från csn
Online |
Offline |
ja jag tänkte väl, wtf, blev jätteförvirrad när det stod på csns hemsida att man inte får studiemedel förrän man är 20TIGR skrev:mitchan skrev:du har fått det bakvänt, studiehjälp är 1050 i månaden-grejset, studiemedel är 2800ish kr i månaden.Hund skrev:Känslan när man börjar planera sitt liv och undrar hur mycket pengar man kommer få från CSN för det finns inga som helst svar.
Någon som vet?
450p (Heltid)
så öh
Online |
Offline |
Online |
Offline |
mitchan skrev:ja jag tänkte väl, wtf, blev jätteförvirrad när det stod på csns hemsida att man inte får studiemedel förrän man är 20TIGR skrev:mitchan skrev:du har fått det bakvänt, studiehjälp är 1050 i månaden-grejset, studiemedel är 2800ish kr i månaden.Hund skrev:Känslan när man börjar planera sitt liv och undrar hur mycket pengar man kommer få från CSN för det finns inga som helst svar.
Någon som vet?
450p (Heltid)
så öh
knasigt
men hund, tror du får studiehjälp (1050 i månaden) för du är 19 och ska gå komvux, när det är komvux eller folkhögskola tror jag det är så att man inte får studiemedel förrän man är 20
verkar som det sker automatiskt också så du behöver inte ansöka om nåt
och öh, om du bara ska plugga vårterminen så kommer du inte få studiemedel alls, rätten till studiemedel börjar höstterminen året man fyller 20
så
1050 i månaden blir det under hela den tiden
jobbigt
Online |
Offline |
Online |
Offline |
mitchan skrev:ja på universitetet har väl typ alla rätt till studiemedel så no worries där iaf!!
Online |
Offline |
Online |
Offline |
No user |