TNT tor 25 aug 2016, 17:21
nu rollar jag för det är min tur såeh ;);););)
Den lilla butiken var om något ännu mysigare än marknaden dom nyss varit på. Roboten kunde inte hjälpa att känna en värme spridas i bröstkorgen, det var bara så hemtrevligt. Han flinade brett och började gå längs dom tätpackade hyllorna. Det fanns massvis med glasbrukar och små söta pappersförpackningar, alla fyllda med vad Merrick antog var diverse sorters te. Alice följde tätt efter, såg synligen nervöst till att den klumpiga roboten inte rörde något.
En liten klocka ljöd, och de bådas uppmärksamhet drogs till disken längst inne i butiken. Bakom den stod vad som såg ut som en medelålders kvinna, med skrattrynkor vid ögonen och ett vänligt leende. Alice hann inte göra något innan roboten var påväg till henne, med samma entusiasm som en 5åring i en godisaffär.
"God afton." kvinnans röst var lite skrovlig, men mjuk och förvånansvärt hemtrevlig. Allt med hela stället kändes så otroligt "hemma" att det nästan kändes konstigt. Roboten log brett åt kassörskan och märkte namnbrickan som satt på hennes tröja. Trollan.
"Hej, har ni något kaffe?" vid orden så stelnade "Trollan" synligt till, men verkade återfå sin hemtrevliga charm nästan direkt. Hon nickade, och mötte den nu smått nervösa Merricks blick.
"Om du följer efter mig har vi en hylla här borta. Är det något speciellt ni letar efter?"