Här kan vi ge varandra tips på bra smink/skönhetsprodukter, visa bilder på fabulösa sminkningar, snacka om vilket schampo som är bäst, vilken parfym som doftar godast, fina frisyrer och allt som har med smink och skönhet att göra!
+2
Smurvel
TheHate
6 posters
Smink & Skönhet
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 217
Tuffingpoäng : 15
Registreringsdatum : 16-05-31
Ålder : 29
- Inlägg 1
Smink & Skönhet
Här kan vi ge varandra tips på bra smink/skönhetsprodukter, visa bilder på fabulösa sminkningar, snacka om vilket schampo som är bäst, vilken parfym som doftar godast, fina frisyrer och allt som har med smink och skönhet att göra!
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 2
Sv: Smink & Skönhet
Undrar om någon har tips på någon bra primer?
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 764
Tuffingpoäng : 91
Registreringsdatum : 16-05-29
Ålder : 32
- Inlägg 3
Jag älskar nagellack!!! Fast det är det enda smink jag gillar (använder annars bara mascara). Får man diskutera/visa bilder på nagellack här också??? :D
Matilda_Eli- komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 27
Tuffingpoäng : 4
Registreringsdatum : 16-06-01
- Inlägg 4
Omg jag är make-up junkie. Kan rekommendera red carpet primer från emerginC. Sminkar mig inte särskilt ofta, antagligen för att jag är alldeles för bekväm och lat. Ibland på vardagen kan jag ha Tikeis Mineral Foundation eller cc-cream från Lumene.
Om jag ska go all in for it: Primer från emerginC, Clarins everlasting foundation +, Clarins Everlasting Compact Foundation, rouge från H&M i peach, concealer från Tikei och så The Finish MakeUp Spray från Skindinavia.
Gillar Isadora Nude Cushion Foundation också, och MakeUpStores foundation som jag inte minns vad den heter nu.
Har ParisBerlins highlight&contour palette, tycker den är bra men det är den första jag testat så jag har inte riktigt något att jämföra med. Hört att Nyx's är bra oxå.
Är helt frälst i Paula's choices Lip & Body Treatment Balm. Använder den till allt, men främst till läpparna dårå haha. Det är typ som kokosolja för mig. Har någon kass mascara just nu så tar gärna emot tips på någon bra, har aldrig hittat någon favorit.
Har nästan alltid läppglans och aldrig läppstift pga förstör det efter typ 5 sekunder, I'm whimsy pisces.
Bifogar bild på det sminket jag har på min byrå :,)
Om jag ska go all in for it: Primer från emerginC, Clarins everlasting foundation +, Clarins Everlasting Compact Foundation, rouge från H&M i peach, concealer från Tikei och så The Finish MakeUp Spray från Skindinavia.
Gillar Isadora Nude Cushion Foundation också, och MakeUpStores foundation som jag inte minns vad den heter nu.
Har ParisBerlins highlight&contour palette, tycker den är bra men det är den första jag testat så jag har inte riktigt något att jämföra med. Hört att Nyx's är bra oxå.
Är helt frälst i Paula's choices Lip & Body Treatment Balm. Använder den till allt, men främst till läpparna dårå haha. Det är typ som kokosolja för mig. Har någon kass mascara just nu så tar gärna emot tips på någon bra, har aldrig hittat någon favorit.
Har nästan alltid läppglans och aldrig läppstift pga förstör det efter typ 5 sekunder, I'm whimsy pisces.
Matilda_Eli- komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 27
Tuffingpoäng : 4
Registreringsdatum : 16-06-01
- Inlägg 5
Jag vill ha parfymen Candy från Prada, men den är so expensive :( som typ all parfym dvs
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 6
Jaa självklart! Visa på!Smurvel skrev:Jag älskar nagellack!!! Fast det är det enda smink jag gillar (använder annars bara mascara). Får man diskutera/visa bilder på nagellack här också??? :D
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 7
Matilda_Eli skrev:Omg jag är make-up junkie. Kan rekommendera red carpet primer från emerginC. Sminkar mig inte särskilt ofta, antagligen för att jag är alldeles för bekväm och lat. Ibland på vardagen kan jag ha Tikeis Mineral Foundation eller cc-cream från Lumene.
Det är jag också!
Använder också Tikei till vardags när jag är på jobbet, asnajs och får inte en enda finne av det. Men har lite problem att sminket lossnar på näsan/under ögonen och vet ej hur jag ska få det att sitta :( Använder Urban Decay's All Nighter setting spray men den hjälper inte jättemycket..
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 8
Här är mina nuvarande naglar!
Dessi- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 101
Tuffingpoäng : 9
- Inlägg 9
Mitt favoritpuder som jag använt sedan jag började sminka mig då jag var 11-12 år har GÅTT UR SORTIMENT!!! Det var det väldigt täckande mineralpudret från IsaDora, kompakt. Kostade endast 149:-. Har någon en bra ersättare?
Dessi- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 10
Lumenes mattifying primer är superduper, väldigt prisvärd också! 135 spänn om jag inte minns helt fel!TheHate skrev:Undrar om någon har tips på någon bra primer?
Puffy- kattvalp
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 8
Tuffingpoäng : 2
Registreringsdatum : 16-06-02
- Inlägg 11
kan instämma att den är sjukt bra!! köpte den på taxfree häromdagen för typ 90kr jag grät av lyckaDessi skrev:Lumenes mattifying primer är superduper, väldigt prisvärd också! 135 spänn om jag inte minns helt fel!TheHate skrev:Undrar om någon har tips på någon bra primer?
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 12
Puffy skrev:kan instämma att den är sjukt bra!! köpte den på taxfree häromdagen för typ 90kr jag grät av lyckaDessi skrev:Lumenes mattifying primer är superduper, väldigt prisvärd också! 135 spänn om jag inte minns helt fel!TheHate skrev:Undrar om någon har tips på någon bra primer?
Okej, tack! Det var ett bra pris!
Är det denna? LÄNK
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 13
Smurvel skrev:Här är mina nuvarande naglar!
Snyggt!
Eftersom jag jobbar på lager så går mina naglar bara av och flisar sig :( Innan hade jag långa naglar men det är omöjligt att få dom långa nu...
Använder en nail hardener från Make Up Store men den funkar sisådär.
Dessi- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 14
Precis! Värt att testa och jämfört med andra primers är det verkligen inga pengar!!TheHate skrev:Puffy skrev:kan instämma att den är sjukt bra!! köpte den på taxfree häromdagen för typ 90kr jag grät av lyckaDessi skrev:Lumenes mattifying primer är superduper, väldigt prisvärd också! 135 spänn om jag inte minns helt fel!TheHate skrev:Undrar om någon har tips på någon bra primer?
Är det denna? LÄNK
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 15
Jag kan bara ha länre naglar under sommaren, annars är jag på labb där de ska vara korta och olackade (typ det sämsta med labb, haha).TheHate skrev:Smurvel skrev:Här är mina nuvarande naglar!
Snyggt!
Eftersom jag jobbar på lager så går mina naglar bara av och flisar sig :( Innan hade jag långa naglar men det är omöjligt att få dom långa nu...
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 16
Smurvel skrev:Jag kan bara ha länre naglar under sommaren, annars är jag på labb där de ska vara korta och olackade (typ det sämsta med labb, haha).TheHate skrev:Smurvel skrev:Här är mina nuvarande naglar!
Snyggt!
Åh vad trist! Det är så fint med långa, fint målade naglar! Själv suger jag på att måla naglarna, råkar alltid smeta sönder allt innan det torkat :(
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 17
Haha jo jag brukar också råka smeta sönder dem rätt ofta. Och det lyckas alltid alltid alltid bli så att direkt efter att man målat naglarna så börjar det typ klia i hårbottnen eller så behöver man gå på toa eller något annat man absolut inte kan göra med lackade naglar! :(TheHate skrev:Smurvel skrev:
Jag kan bara ha länre naglar under sommaren, annars är jag på labb där de ska vara korta och olackade (typ det sämsta med labb, haha).
Åh vad trist! Det är så fint med långa, fint målade naglar! Själv suger jag på att måla naglarna, råkar alltid smeta sönder allt innan det torkat :(
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 18
Smurvel skrev:Haha jo jag brukar också råka smeta sönder dem rätt ofta. Och det lyckas alltid alltid alltid bli så att direkt efter att man målat naglarna så börjar det typ klia i hårbottnen eller så behöver man gå på toa eller något annat man absolut inte kan göra med lackade naglar! :(TheHate skrev:Smurvel skrev:
Jag kan bara ha länre naglar under sommaren, annars är jag på labb där de ska vara korta och olackade (typ det sämsta med labb, haha).
Haha ja alltid :( Och så är jag lite dum och alltid målar naglarna när jag har bråttom..
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 19
Matilda_Eli skrev:Jag vill ha parfymen Candy från Prada, men den är so expensive :( som typ all parfym dvs
Åh luktar den lite godis/sött?
Älskar såna dofter, har inte doftat på den men måste göra det i så fall!
GrönaSpindeln- Tefröken
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 143
Tuffingpoäng : 13
Registreringsdatum : 16-05-30
- Inlägg 20
Jag målade naglarna mycket för några år sen, har kvar lite bilder från då osv! Kanske borde plocka upp det igen, det var roligt :)
Nån dag ska jag be lillasyster att lära mig sminka mig, hon är typ proffs.
Nån dag ska jag be lillasyster att lära mig sminka mig, hon är typ proffs.
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 21
Jag borde verkligen köpa ett nytt genomskinligt nagellack. Det är bara så svårt att minnas (och så tråkigt inköp???).
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 22
Dessi skrev:Precis! Värt att testa och jämfört med andra primers är det verkligen inga pengar!!TheHate skrev:Puffy skrev:kan instämma att den är sjukt bra!! köpte den på taxfree häromdagen för typ 90kr jag grät av lyckaDessi skrev:Lumenes mattifying primer är superduper, väldigt prisvärd också! 135 spänn om jag inte minns helt fel!TheHate skrev:Undrar om någon har tips på någon bra primer?
Är det denna? LÄNK
Skaffade denna i tisdags och måste säga tack för tipset! Funkar asbra
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 23
Jag har två nya nagellack! Ett ljusblått och ett... Metallaktigt.
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 24
Smurvel skrev:Jag har två nya nagellack! Ett ljusblått och ett... Metallaktigt.
Måste också köpa lite fler nagellack! Finns jättemånga fina färger på H&M, supernajs!
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 25
Åh jag har faktiskt inte kollar nagellack där på flera år. Borde kanske göra det! Har mest köpt depend på sistone, och ett par OPI.TheHate skrev:Smurvel skrev:Jag har två nya nagellack! Ett ljusblått och ett... Metallaktigt.
Måste också köpa lite fler nagellack! Finns jättemånga fina färger på H&M, supernajs!