Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+3
Hund
skitunge
Sweet_Horse
7 posters

Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla)

Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne

Status :

Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 28

Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla) Empty Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla)

Inlägg  Sweet_Horse tis 16 aug 2016, 19:54

Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla) 35apuh3
    Thorn Night's.

Monster, väsen, övernaturliga... eller undernaturliga - alla är välkomna på Thorn Night's school.
    För detta är en internatskola till för alla.
    Identiteten är viktig på en plats som den här och därav mallen som lyder;

Namn:
    Ålder: (16-19)
    Utseende: (Bild eller beskrivning.)
    Identitet: (Varelse, personlighet, kön.)
    Övrigt:

Exemplar på varelser;
    Demon
    Ängel
    Spöke
    Gengångare
    Vampyr
    Varulv
    Skepnadskiftare
    Trollkarl
    Häxa
    etc,etc - Kommer du på något annat är det också okej, men inget för övermäktigt.
    Här finns även exemplar ut andra övernaturliga väsen.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:%C3%96vernaturliga_v%C3%A4sen

Även bara krafter är tillåtna, t.ex en människa med krafter eller liknande.
    OBS! endast 3 krafter (ingen av dem får vara övermäktiga.)

Tänk på att trots fantasivarelserna så ska det vara så realistiskt som möjligt.

Odetaljerad karta utöver ett litet utrymme.
    Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla) W98eqb

Reglerna är de normala.
    INGER PP ELLER GM!
    Djur.nu's vanliga regler.

Notera att vad som helst är tillåtet, dvs hat, kärlek, vänskap och blabla.

Roller:

Rumskompisar.

Pojkar:

Bobbie Samson “Samson” - TNT
    West Arce - skitunge

Lärare; -

Flickor:

Cassandra Louché - Hund
    Rona - mitchan

Lärare; -

ANSÖK!

Senast ändrad av Sweet_Horse den tor 25 aug 2016, 20:38, ändrad totalt 2 gånger
    skitunge
    skitunge
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny

Status :

Antal inlägg : 28
    Tuffingpoäng : 2
    Registreringsdatum : 16-05-28

Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla) Empty Sv: Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla)

Inlägg  skitunge ons 17 aug 2016, 18:56

yo!! både jag och TNT joinar (dock har inte min gode vän något internet förrän helgen som kommer, men han ville vara med iaf!!!) thumbsup
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne

Status :

Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla) Empty Sv: Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla)

Inlägg  Sweet_Horse ons 17 aug 2016, 22:07

skitunge skrev:yo!! både jag och TNT joinar (dock har inte min gode vän något internet förrän helgen som kommer, men han ville vara med iaf!!!) thumbsup  

Awesome! thumbsup
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs

Status :

Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29

Inlägg  Hund fre 19 aug 2016, 21:14

Låter intressant! Jag är med :D
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne

Status :

Inlägg  Sweet_Horse lör 20 aug 2016, 13:23

Hund skrev:Låter intressant! Jag är med :D
    Super! :D

Det är bara till att skriva mallen och skicka in den!
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs

Status :

Inlägg  Hund lör 20 aug 2016, 14:40

Sweet_Horse skrev:

Vad pratar vi om för skolåldrar? Bara så man vet ^^
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne

Status :

Inlägg  Sweet_Horse lör 20 aug 2016, 15:09

Hund skrev:
    Sweet_Horse skrev:

Vad pratar vi om för skolåldrar? Bara så man vet ^^
    Mellan 16-19 år. Så som ett gymnasie typ. :J
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken

Status :

Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Ålder : 32

Inlägg  Smurvel lör 20 aug 2016, 18:08

Måste man vara elev? kan man inte vara en skum gammal... människa/whatever... som är där av någon annan spännande orsak? :D
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne

Status :

Inlägg  Sweet_Horse lör 20 aug 2016, 23:28

Smurvel skrev:Måste man vara elev? kan man inte vara en skum gammal... människa/whatever... som är där av någon annan spännande orsak? :D
    Du menar.... en lärare? xD
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken

Status :

Inlägg  Smurvel sön 21 aug 2016, 08:32

Sweet_Horse skrev:
    Smurvel skrev:Måste man vara elev? kan man inte vara en skum gammal... människa/whatever... som är där av någon annan spännande orsak? :D
    Mer vaktmästare/dylikt?
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs

Status :

Inlägg  Hund sön 21 aug 2016, 09:41

Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla) Zl255d

Namn: Cassandra Louché
    Ålder: 17 år
    Utseende: Se bild
    Identitet: Skepnadsskiftare, favoritformer är katt, hund samt diverse fåglar och smådjur.
    Övrigt:
    skitunge
    skitunge
    komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny

Status :

Antal inlägg : 28
    Tuffingpoäng : 2

Inlägg  skitunge sön 21 aug 2016, 11:43

West Arce
    I Man I 18 år I Shaman I
    En halvlång, spinkig ung man med smutsblont, långt hår som sällan ses i det nytvättade skicket. Mannen klär sig i luftiga plagg, gärna med mönster i jordtoner, om en räknar Tie Dye som jordliga toner, det vill säga. West har även en töjning i höger öra. Han har en otroligt dålig hållning, delvis för att han kånkar runt på sin sengångare konstant, men till störst del beror det på att mannen tycker att det medför karaktär att se ut som en mänsklig ostbåge. Ansiktet påminner lite om det av en kossas; på något sätt lyckas West nästan alltid se extremt lugn ut. Den otroligt oberörda, fridfulla blicken hans gröna ögon erhåller gör en stor del av jobbet; även om hans otroligt långsamma sätt att föra sig på och det krokiga flinet bidrar. Förutom sengångaren som han bär med sig på ses mannen sällan utan sin gitarr (trots att West inte kan spela någonting annat än Wonderwall).

West är en otroligt stadig grabb, som vet vad han vill; men som är alltför lat för att ens försöka sig på någonting. Mannen kan verka väldigt långsam, med tanke på hans extremt låga hastigheten West talar på, och den oerhört dåliga reaktionsförmågan han erhåller. Sanningen är den att bakom det komiskt “dumma” skalet så finns en rätt så smart individ, men West fokuserar hellre på att ta sig för att göra en sak i taget, än att uttrycka vilka kunskaper han har samlat på sig. Trots detta är han en social pojk, som gillar att snacka med sina klasskamrater. Han är mycket snäll och vill alla väl; trots att han för det mesta uttrycker sig lite underligt. Alla - vare sig de är hans vänner eller ej, har vunnit titeln som hans “brorsa” redan innan dess att de har lärt känna varann, och det är sällan West använder annat än ord som bevisar deras “brödraskap” när han talar om och till folk. Mannen verkar önska att han vore den minsta gnuttan musikalisk, därav gitarren som han brukar ta med sig överallt, men egentligen är han inte alls något mer än medelmåttligt duktig på att varken sjunga eller spela.  
    West pratar väldigt mycket om folks auror och vibbar; men egentligen kan inte mannen läsa själar utan hans kraft är baserad på att hela. Han är relativt skicklig och kan numera både fixa vrickade armar och skrapsår. För att kunna förstärka sin kraft så har mannen alltid med sig sengångaren Ramone; hans trogne följeslagare och vän som inte bara gör sällskap, utan också kan se till att hans magi blir starkare. Trots att djuret inte kan tala så vill West iallafall tro att han förstår sig på djuret relativt okej. Dessutom finns alltid Ramone att skylla stanken på; så West är mycket nöjd med sin tillvaro.

(ok, följde inte mallen till punkt och pricka, men om det här inte fungerar så kan jag skriva om det... whistle
    !! also, TNT ville att jag skulle skriva att namnet på hans karaktär är Bobbie Samson så att ingen annan snor det lol)
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne

Status :

Inlägg  Sweet_Horse sön 21 aug 2016, 13:05

Smurvel skrev:
    Sweet_Horse skrev:
    Mer vaktmästare/dylikt?
    Javisst! c:
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken

Status :

Inlägg  Smurvel sön 21 aug 2016, 14:01

Sweet_Horse skrev:
    Smurvel skrev:
    Sweet_Horse skrev:
    Mer vaktmästare/dylikt?
    Javisst! c:
    Det slog mig dock just att min praktik börjar typ jättesnart och att jag redan har femtioelva saker som jag borde fixa innan dess, så jag kanske står över ändå, haha. Men jag ska fundera lite :P
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn

Status :

Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 29

Inlägg  mitchan sön 21 aug 2016, 15:23

okej alltså jag är inte en rollspelsperson egentligen så jag kanske överger det här rätt snart, men det lät kul och typ resten av forumet är med så jag testar iallafall
    beer

Namn: Rona
    Ålder: 19
    Identitet: Selkie (skotsk/irländsk/färöisk mytologi, selkies är shapeshifters och har en säl-form och en människoform. sälskinnet måste fysiskt typ kläs av för att dom ska kunna vara i människoform, och när dom vill vara sälar igen tar dom på sig skinnet. ganska gross.)
    Utseende:
    Traditionellt Rollspel. (Öppet för alla) Tumblr_oc9glx3mj51sppe1to1_540

(rona är en feminin version av namnet ronan, vilket är irländskt(!) och betyder "liten säl"(!!)... see what i did there?)
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne

Status :

Inlägg  Sweet_Horse sön 21 aug 2016, 15:59

Smurvel: Jag börjar snart också skolan osv, men gör det som du känner blir bäst. Du är ändå lika välkommen att komma in när som! :)

Mitchan:
    Hurra, ju fler desto roligare! Bra initiativ. thumbsup
    TNT
    TNT
    regnbågspojke

Status :

Antal inlägg : 117
    Ålder : 25

Inlägg  TNT ons 24 aug 2016, 18:01

Gissa vem som äntligen har en fungerande router ;);););)
    (Also min mall blev så jävla lång, så jag förkortade den i punktform. Länkar till hela mallen tho. (Hörde ngt av skitunge att mallarna inte fick vara för långa EDIT: Det var nog ett missförstånd mellan oss?? Men nu får ni detta så whatever jag blev nöjd iaf))

En lång och slank person med kort, gråbrunt hår. Har massvis med grå hårstrån i sitt hår, i den utsträckningen att det nästan ser färgat ut. Hans hy är blek och smått rosig, ansiktet skarpt och ögonen vakna. Läpparna är sällan vridna i annat än ett leende, och dom blå ögonen glittrar okynnigt. Kroppen är täckt utav diverse tatueringar, men ett övertäckande tema är djur, natur och shamaniska symboler. Han har alltid minst en utav sina tre illrar med sig, varesig på axlarna, innanför tröjan eller på huvudet. Den unge mannen klär sig modernt; med huvtröjor, lösa jeans och sneakers ser han knappt ut som det många skulle tänka sig när dom hörde ordet shaman.

Bobbie Samson “Samson”
    | Cisman | 20 år | Illershaman |

- Något av en clown, ivrig, uppmärksam och mycket social.
    - Älskar naturen och har en otroligt stark koppling till den och sitt själsdjur, Illern.
    - Är likt sitt djur en utbrytarkung och pajas av högsta nivå, med otroligt varierande energinivåer.
    - Har förr varit mycket involverad i kriminalitet, men försöker nu skaffa sig en utbildning och bli något istället.
    - Otroligt vig och är en riktig utbrytarkung.
    - Hans magi är starkt baserad kring naturen, och Samson blir rejält obekväm då han inte är nära den, ex. i städer.
    - Kan otroligt mycket magi för sin unga ålder, men kommer till fysisk skada om han överanstränger den. Mannens gråspräckliga hår är delvis en effekt av detta.
    - Har ett otroligt brokigt förflutet, rymde hemifrån som ung och levde utanför lagen tills han träffade sin adoptivbroder; West.
    -Är beroende av Zen, en halvmagisk drog som förhöjer konsumentens magiska förmåga och sätter dom i ett lugnt, nöjt humör. Vid högre doser förekommer även hallucinationer och ofrivillig magi.
    - Har tre illrar vid namn Kitin, Viverra och Lärk som han älskar med hela sitt hjärta. Att vara nära djuren förstärker Bobbies humör, då han känner sig närmare “sin del” av naturen. Dom har en stark relation, och kan kommunicera väl, trots att dom inte “talar samma språk”.
    - Längre mall för er som bryr er: https://docs.google.com/document/d/17oXzwgJIsbaMtXXPr0pa5_3gzCGvSZBLtnDkfDhLzu4/edit?usp=sharing
    Feah
    Feah
    kattvalp

Status :

Antal inlägg : 10
    Tuffingpoäng : 0

Inlägg  Feah mån 29 aug 2016, 21:11

Joinar med en mermaid! :D Kommer med bild eller utseende-beskrivning senare

Alfhild Fischer “Alfa”
    sjöjungfru, 17 år

- Förvandlas bara till en sjöjungfru när hon kliver i vatten. Är hon torr går hon tillbaks till människoform.
    - Är en lättirriterad person som alltid tror att folk vill bråka med henne. Man kan beskriva henne som “eldig”, vilket är lite lustigt med tanke på hennes art.
    - Kanske är det dock en passande beskrivning trots allt för så fort hon är i eller nära vattnet lugnar hon ner sig, blir nästan som en annan person. Då syns hennes intelligens och passion, som kanske annars försvinner bakom ilskan.
    - Avskyr när folk ser ner på henne, att förlora och tajta kläder.
    - Gillar att träna, slåss, seafood och grottor.
    - Sitt smeknamn "Alfa" är något hon hittat på själv. Hennes familj och barndomsvänner kallar henne Alfie eller bara Alfhild.
    - Har en schäfertik vid namn Apex. Joggar gärna tidigt på morgonen med den.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken

Status :

Inlägg  Smurvel mån 29 aug 2016, 21:37

Feah skrev:Joinar med en mermaid! :D Kommer med bild eller utseende-beskrivning senare

Alfhild Fischer “Alfa”
    sjöjungfru, 17 år

- Förvandlas bara till en sjöjungfru när hon kliver i vatten. Är hon torr går hon tillbaks till människoform.
    - Är en lättirriterad person som alltid tror att folk vill bråka med henne. Man kan beskriva henne som “eldig”, vilket är lite lustigt med tanke på hennes art.
    - Kanske är det dock en passande beskrivning trots allt för så fort hon är i eller nära vattnet lugnar hon ner sig, blir nästan som en annan person. Då syns hennes intelligens och passion, som kanske annars försvinner bakom ilskan.
    - Avskyr när folk ser ner på henne, att förlora och tajta kläder.
    - Gillar att träna, slåss, seafood och grottor.
    - Sitt smeknamn "Alfa" är något hon hittat på själv. Hennes familj och barndomsvänner kallar henne Alfie eller bara Alfhild.
    - Har en schäfertik vid namn Apex. Joggar gärna tidigt på morgonen med den.

(Låter asjobbigt när det regnar ute eller när man råkar spilla vatten på foten. Förlåt jag kunde bara inte låta bli)
    Feah
    Feah
    kattvalp

Status :

Antal inlägg : 10
    Tuffingpoäng : 0

Inlägg  Feah tis 30 aug 2016, 08:00

Hhahahah JA jag vet
    Men det är därför hon kommer bli så rolig att rolla (förhoppningsvis) 8D
    Har inte bestämt exakt var gränsen går men tror det är speciella kroppsdelar som mst bli blöta för att hon ska förvandlas

Hon får ha ett sånt här paraply!
    http://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2014/08/creative-umbrellas-2-3.jpg

Also glömde nämna det i mallen men konceptet att hon bara förvandlas i vatten är taget från någon disney channel serie som gick för ett par år sen, H2O hette den.
    TNT
    TNT
    regnbågspojke

Status :

Inlägg  TNT fre 09 sep 2016, 19:43

puttar denna tråden för jag är fett hype på det här rollspelet mkay

also; när ska vi börja? ;)
    TNT
    TNT
    regnbågspojke

Status :

Inlägg  TNT mån 19 sep 2016, 00:57

*puttar igen D: *

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: tor 21 nov 2024, 11:16