Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+26
Aayla
Curryburry
Fridas_djurhem
Celine
Wolfy
iza
Wolfloverloverlover
TessyTheWolf
JustinDrewBieber
Tititina
Elon
J_J
Varg_Tass
skitunge
lince
TNT
Koltrast
Phantomrider
IntoFoxyFoxes
Sweet_Horse
TIGR
Donk
mitchan
pitchfork
Hund
Smurvel
30 posters

    Flumtråd

    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan mån 13 mar 2017, 08:39

    hahahaha varför är det så svårt att formulera en ansökning till att utbilda sig till zoologisk konservator........ kan ju inte ba "jag gillar att gräva i döda djur vore kul å lära sig mer =)"
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund mån 13 mar 2017, 13:20

    mitchan skrev:hahahaha varför är det så svårt att formulera en ansökning till att utbilda sig till zoologisk konservator........ kan ju inte ba "jag gillar att gräva i döda djur vore kul å lära sig mer =)"

    Vad gör en konservator? Är det en sån som stoppar upp djur?
    Det låter...spännande iallafall...
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan mån 13 mar 2017, 13:50

    Hund skrev:
    mitchan skrev:hahahaha varför är det så svårt att formulera en ansökning till att utbilda sig till zoologisk konservator........ kan ju inte ba "jag gillar att gräva i döda djur vore kul å lära sig mer =)"

    Vad gör en konservator? Är det en sån som stoppar upp djur?
    Det låter...spännande iallafall...
    ja precis thumbsup
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse mån 13 mar 2017, 20:15

    Jag tror min värdfamiljspappa har märkt att jag inte varit på humör på ett tag nu...
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse mån 13 mar 2017, 20:17

    Undrar var folket har tagit hän?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 14 mar 2017, 10:36

    Sweet_Horse skrev:Undrar var folket har tagit hän?
    Jag lever men är superstressad över livet och hinner inte med något alls. Hur överlever folk att labba och skriva exjobb och försöka lösa sin framtid och reda ut sitt liv på samma gång. cry
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast fre 17 mar 2017, 14:09

    ^ Åh hoppas det lugnar ner sig snart, inte trevligt att vara superstressad, speciellt inte en längre period :/

    Jag ska pausa mitt exjobb och börja en litteraturstudie för praktiken istället, vilket känns bra för jag fastnade lite i exjobbet och kom inte vidare och så kändes det bara omöjligt alltihop så jag slutade skriva på det men fick panik för att veckorna bara försvann :(
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 18 mar 2017, 19:33

    Koltrast skrev:^ Åh hoppas det lugnar ner sig snart, inte trevligt att vara superstressad, speciellt inte en längre period :/

    Jag ska pausa mitt exjobb och börja en litteraturstudie för praktiken istället, vilket känns bra för jag fastnade lite i exjobbet och kom inte vidare och så kändes det bara omöjligt alltihop så jag slutade skriva på det men fick panik för att veckorna bara försvann :(
    Aw, tack! Jag hoppas jag känner mig mindre superstressad snart. Det vore så mycket skönare om jag visste vad jag skulle göra om två och en halv månad. Det är väl det som stressar mig mest; att jag verkligen inte vet vad som händer då eller när jag ens har en inkomst igen efter slutet av maj.

    Drygt att det gick så trögt med ditt exjobb, det suger verkligen när man känner att tiden bara rinner iväg för det blir så oerhört lätt en ond cirkel där man inte klarar av att göra det man borde för att man har sådan panik över allt man borde göra. Jag håller tummarna för att litteraturprojektet känns bättre! Det brukar vara skönt att åtminstone känna att man kan "börja på nytt" lite efter att man kört fast med något.
    Phantomrider
    Phantomrider
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 93
    Tuffingpoäng : 5
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 30

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Phantomrider lör 18 mar 2017, 20:57

    Fest i hela trapphuset med öppna korridorer och olika musikgenreer på hög volym på varje våning. Låter typ som världens sämsta idé i mina öron och inte trodde väl jag att någon skulle nappa på det, särskilt med tanke på att det aldrig har varit någon fest i min korridor under de 1,5 åren som jag bott där. Tänk så fel jag hade. En av mina nyare grannar nappade tydligen...
    Så det var en väldigt irriterande natt med hög musik, folk som sjöng högt och falskt, smällde ballonger, ringde på min dörrklocka (av misstag, antar jag), stötte till min dörr, tog i dörrhandtaget, osv osv.

    Smög ut i korridoren vid klockan tre på natten för att se om det gick att dämpa musiken lite, men då dök kompisen till en av mina grannar upp och började ragga på mig, föreslog att jag skulle hänga med in på rummet/att vi skulle gå in på mitt rum. Blä. Jag nekade och låste in mig på mitt rum igen. Musiken tystnade och folk gick hem först vid halv fem på morgonen (och höll på med min dörr fram tills dess) och det var inte förrän efter det som jag kunde slappna av tillräckligt för att kunna sova.

    Nästa gång kommer jag ta in på hotell. unsure

    oooch, sen i morse när jag gick för att fixa frukost upptäckte jag att min nyinköpta juice var borta och att det saknades en bit av min ost, även den nyinköpt.
    Nästa gång kommer jag OCH min mat ta in på hotell yes whoco5

    .. och för att inte tala om hur grisig en korridor kan bli efter en fest. geez
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 19 mar 2017, 10:05

    Älskar att facebook påminner mig om viktiga minnen i mitt liv. Som att jag skrev en uppdatering om att det regnade för sju år sedan.

    Flumtråd - Sida 14 Img_1049_58ce49ab9606ee7cc511b24f
    Phantomrider
    Phantomrider
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 93
    Tuffingpoäng : 5
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 30

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Phantomrider sön 19 mar 2017, 22:10

    Hittade min juiceflaska idag... tömd och brutalt lämnad att dö i trapphuset.. rip.
    Phantomrider
    Phantomrider
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 93
    Tuffingpoäng : 5
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 30

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Phantomrider sön 19 mar 2017, 22:16

    btw mitchan varför är du drottning över incestbyn?
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan sön 19 mar 2017, 23:04

    Phantomrider skrev:btw mitchan varför är du drottning över incestbyn?
    hahahahhahaha...
    det är en long story
    men
    jag var "drottning över dnr" (dnr = djur.nu reloaded = vad djurpunktnu kallades när vi skapade forumet 2011) förut, men sen ändrade jag färgerna på sidan för några veckor sen 4 fun och marc blev sur och tog bort mina admin-powers och ändrade min titel till typ drottning i exil och lite caps och sånt eller nåt hahahah vet inte
    (fick tillbaka mina adminpowers rätt snabbt men gillade titeln så behöll den ett tag)
    sen fick jag min irl-bästis att bli medlem här och hon beskrev djurpunktnu som en "liten incestby"
    och
    i liked it .. pga accurate .. .
    och marc ändrade min titel till drottning över incestbyn
    <33333
    Phantomrider
    Phantomrider
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 93
    Tuffingpoäng : 5
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 30

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Phantomrider sön 19 mar 2017, 23:56

    mitchan skrev:
    Phantomrider skrev:btw mitchan varför är du drottning över incestbyn?
    hahahahhahaha...
    det är en long story
    men
    jag var "drottning över dnr" (dnr = djur.nu reloaded = vad djurpunktnu kallades när vi skapade forumet 2011) förut, men sen ändrade jag färgerna på sidan för några veckor sen 4 fun och marc blev sur och tog bort mina admin-powers och ändrade min titel till typ drottning i exil och lite caps och sånt eller nåt hahahah vet inte
    (fick tillbaka mina adminpowers rätt snabbt men gillade titeln så behöll den ett tag)
    sen fick jag min irl-bästis att bli medlem här och hon beskrev djurpunktnu som en "liten incestby"
    och
    i liked it .. pga accurate .. .
    och marc ändrade min titel till drottning över incestbyn
    <33333
    HAHAHAH, well, ehm.. ja, incestby är faktiskt ganska passande xD
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse tis 21 mar 2017, 16:23

    Kan jag inte också få en sån special-titel?

    Typ, Chipsråtta... för jag är född i råttans år och käkar fett mycket chips varje dag. (Hur lyckas jag fortfarande vara undervikt???)
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse tis 21 mar 2017, 16:30

    Smurvel skrev:
    Sweet_Horse skrev:Undrar var folket har tagit hän?
    Jag lever men är superstressad över livet och hinner inte med något alls. Hur överlever folk att labba och skriva exjobb och försöka lösa sin framtid och reda ut sitt liv på samma gång. cry
    Yeay, Smurvel! :D
    Det är en bra fråga? Hur hinner folk med allting egentligen? Besitter de en tidsmaskin så har jag inget emot att låna den lite grann...
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tis 21 mar 2017, 19:28

    Sweet_Horse skrev:Kan jag inte också få en sån special-titel?

    Typ, Chipsråtta... för jag är född i råttans år och käkar fett mycket chips varje dag. (Hur lyckas jag fortfarande vara undervikt???)

    hahha åhh Chipsråtta <3
    bästa jag hört

    Kan jag också få ha en specialtitel? typ Mumindjur? :)
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tis 21 mar 2017, 21:05

    Smurvel skrev:
    Koltrast skrev:^ Åh hoppas det lugnar ner sig snart, inte trevligt att vara superstressad, speciellt inte en längre period :/

    Jag ska pausa mitt exjobb och börja en litteraturstudie för praktiken istället, vilket känns bra för jag fastnade lite i exjobbet och kom inte vidare och så kändes det bara omöjligt alltihop så jag slutade skriva på det men fick panik för att veckorna bara försvann :(
    Aw, tack! Jag hoppas jag känner mig mindre superstressad snart. Det vore så mycket skönare om jag visste vad jag skulle göra om två och en halv månad. Det är väl det som stressar mig mest; att jag verkligen inte vet vad som händer då eller när jag ens har en inkomst igen efter slutet av maj.

    Drygt att det gick så trögt med ditt exjobb, det suger verkligen när man känner att tiden bara rinner iväg för det blir så oerhört lätt en ond cirkel där man inte klarar av att göra det man borde för att man har sådan panik över allt man borde göra. Jag håller tummarna för att litteraturprojektet känns bättre! Det brukar vara skönt att åtminstone känna att man kan "börja på nytt" lite efter att man kört fast med något.
    Håller verkligen med om det! Även om jag tycker det är trevligt att jag snart pluggat klart p.g.a. är inte jätteintresserad av utbildningen (var mer nischad på mindre intressanta saker än vad jag tolkade det som när jag läste om programmet) så är det jätteläskigt att det snart är slut för vet absolut inte vad jag ska ta mig till då!? är ju en sån trygghet att veta vad man har framför sig! Hoppas det ordnar sig för dig snart i alla fall!

    Ja, fastnade verkligen av att jag hade panik över allt som inte var gjort och som skulle varit gjort! Tack så mycket, hoppas också det känns bättre! Tror det kan vara trevligt att bryta av med något annat och ta nya tag senare. Fast har inte börjat än, håller på att reda ut kaoset jag skapat i exjobbs dokumentet. Men känns som det börjar bli mer hanterbart! Ska satsa på att börja på litteraturstudien på fredag :)
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan ons 22 mar 2017, 01:28

    oj jag har vart arbetslös i snart 10 månader hahahahhaa noexpression noexpression noexpression det kan hända att jag inte har försökt skaffa jobb särskilt hårt IOFS whistle men ändå

    vad ska jag göra om jag inte kommer in på hantverkslärling-utbildningen hahaha =( =( =(
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast ons 22 mar 2017, 11:44

    mitchan skrev:oj jag har vart arbetslös i snart 10 månader hahahahhaa noexpression noexpression noexpression det kan hända att jag inte har försökt skaffa jobb särskilt hårt IOFS whistle men ändå

    vad ska jag göra om jag inte kommer in på hantverkslärling-utbildningen hahaha =( =( =(

    Det kanske finns några intressanta kurser du kan söka till som backup? :)
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan ons 22 mar 2017, 11:48

    Koltrast skrev:
    mitchan skrev:oj jag har vart arbetslös i snart 10 månader hahahahhaa noexpression noexpression noexpression det kan hända att jag inte har försökt skaffa jobb särskilt hårt IOFS whistle men ändå

    vad ska jag göra om jag inte kommer in på hantverkslärling-utbildningen hahaha =( =( =(

    Det kanske finns några intressanta kurser du kan söka till som backup? :)
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan ons 22 mar 2017, 12:35

    mitchan skrev:
    Koltrast skrev:
    mitchan skrev:oj jag har vart arbetslös i snart 10 månader hahahahhaa noexpression noexpression noexpression det kan hända att jag inte har försökt skaffa jobb särskilt hårt IOFS whistle men ändå

    vad ska jag göra om jag inte kommer in på hantverkslärling-utbildningen hahaha =( =( =(

    Det kanske finns några intressanta kurser du kan söka till som backup? :)
    okej borde kanske utveckla mitt nä:
    vill egentligen inte plugga, mitt liv har gått ut på att läsa så få och så lätta gymnasiekurser som möjligt pga visste att jag inte skulle behöva poängen pga har aldrig ever planerat att plugga vidare efter gymnasiet pga är SÅ DÅLIG på att plugga traditionally (..alltså mitt liv går visserligen ut på att "plugga" saker jag är tillfälligt intresserad av, på egen hand, samla all information ever och vara jättededikerad i nån vecka... men det måste ju ske naturligt, har aldrig kunnat plugga by tvång.. anledningen till att mina betyg suger i allt annat än typ katt och sällskapsdjur och sånt är ju för det är det enda jag faktiskt var tillräckligt intresserad av för att inte prokrastinera ihjäl hahaha)

    men
    hittade den här utbildningen och är superduperdödstaggad och vill verkligen vara taxidermilärling och är typ 100% säker på att det är den enda utbildningen i världen som faktiskt skulle passa min själ så pass bra att jag inte skulle dö mentalt och börja skolka konstant hahahaha :---/


    öh
    om jag inte kommer in har jag 0 planer pga vill egentligen inte jobba heller HAHAHA ....... heja mig
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast ons 22 mar 2017, 14:00

    mitchan skrev:
    mitchan skrev:
    Koltrast skrev:
    mitchan skrev:oj jag har vart arbetslös i snart 10 månader hahahahhaa noexpression noexpression noexpression det kan hända att jag inte har försökt skaffa jobb särskilt hårt IOFS whistle men ändå

    vad ska jag göra om jag inte kommer in på hantverkslärling-utbildningen hahaha =( =( =(

    Det kanske finns några intressanta kurser du kan söka till som backup? :)
    okej borde kanske utveckla mitt nä:
    vill egentligen inte plugga, mitt liv har gått ut på att läsa så få och så lätta gymnasiekurser som möjligt pga visste att jag inte skulle behöva poängen pga har aldrig ever planerat att plugga vidare efter gymnasiet pga är SÅ DÅLIG på att plugga traditionally (..alltså mitt liv går visserligen ut på att "plugga" saker jag är tillfälligt intresserad av, på egen hand, samla all information ever och vara jättededikerad i nån vecka... men det måste ju ske naturligt, har aldrig kunnat plugga by tvång.. anledningen till att mina betyg suger i allt annat än typ katt och sällskapsdjur och sånt är ju för det är det enda jag faktiskt var tillräckligt intresserad av för att inte prokrastinera ihjäl hahaha)

    men
    hittade den här utbildningen och är superduperdödstaggad och vill verkligen vara taxidermilärling och är typ 100% säker på att det är den enda utbildningen i världen som faktiskt skulle passa min själ så pass bra att jag inte skulle dö mentalt och börja skolka konstant hahahaha :---/


    öh
    om jag inte kommer in har jag 0 planer pga vill egentligen inte jobba heller HAHAHA ....... heja mig
    Aha okej, då förstår jag! Är ingen riktig studieperson heller, den enda anledningen till att jag klarar mig är att jag får sån olidlig ångest och panik av att inte göra det jag måste.. hade jag inte fått det hade jag förmodligen inte lyckas göra något, för har typ ingen naturlig vilja eller intresse för att plugga.. enda anledningen till att jag sökte till min utbildning var för att jag inte ville jobba och stod inte ut med att alla frågade vad jag skulle göra!? så jag sökte olika kurser/program på distans som lät någorlunda okej bara för att ha något att göra.. Men ah, förstår att du inte vill plugga! Att tvingas plugga har ju en tendens att utrota det lilla intresse som finns också..

    Men trevligt att det ialf finns något som kan funka, jag hoppas du kommer in! När ska du få besked om det?
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan tor 23 mar 2017, 13:25

    igår krävde jag massa pengar av ett amerikanskt företag som har använt en bild på mig och min fågel för att promota och sälja sina bebisfåglar i at least flera månader, verkar som över ett år
    dom har inte svarat på mitt mejl men dom har definitivt läst det, då dom har tagit bort min bild från sidan jag länkade i mejlet hahaha... (den finns visst på fler ställen också, och även miniatyrbilden dom använde på sidan jag länkade är fortfarande hostad på deras hemsida och jag har bildlänken osv)

    ska jag ge dom typ en dag att svara innan jag kontaktar dom igen or????

    obs jag har rätt till ersättning enligt lag så jag ska hota med att stämma dom tills dom ger mig pengar
    vill inte ha mitt fejs och mina bilder associated med AMERIKANSKA DJURAFFÄRER det är ju höjden av ondska wtf would never
    förtjänar extra mkt pengar för skadan dom gjort på min själ
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 23 mar 2017, 20:38

    mitchan skrev:igår krävde jag massa pengar av ett amerikanskt företag som har använt en bild på mig och min fågel för att promota och sälja sina bebisfåglar i at least flera månader, verkar som över ett år
    dom har inte svarat på mitt mejl men dom har definitivt läst det, då dom har tagit bort min bild från sidan jag länkade i mejlet hahaha... (den finns visst på fler ställen också, och även miniatyrbilden dom använde på sidan jag länkade är fortfarande hostad på deras hemsida och jag har bildlänken osv)

    ska jag ge dom typ en dag att svara innan jag kontaktar dom igen or????

    obs jag har rätt till ersättning enligt lag så jag ska hota med att stämma dom tills dom ger mig pengar
    vill inte ha mitt fejs och mina bilder associated med AMERIKANSKA DJURAFFÄRER det är ju höjden av ondska wtf would never
    förtjänar extra mkt pengar för skadan dom gjort på min själ

    ...Åh sådant där suger! I mitt fall var det inte alls lika dramatiskt men jag bråkade med ett företag för ett par år sedan som snott en bild på en skalbagge som jag fotat. Företaget i sig var ganska litet och gosigt, de svarade väldigt trevligt på mina mail och beklagade det inträffade. De hade dock ingen som helst kunskap om webdesign, utan hade anlitat Winternet för att skapa deras hemsida. Jag slängde därför också iväg ett mail till Winternet och frågade hur det kunde komma sig att de skapat en hemsida med min bild på. De svarade väldigt drygt och otrevligt att de absolut inte använde sig av copyright-skyddat material och inte hade något som helst ansvar för vad som fanns på sidan efter att de väl levererat produkten (och tja, det förstår jag väl iofs men de var otrevliga så jag blev sur ändå). Efter lite mailande med det lilla söta företaget lyckades de iaf ta bort min skalbaggsbild, för jag var inte jätteintresserad av att ha den där för att sälja några skumma hälsokostgrejer eller vad det nu var de gjorde.

    Sponsored content


    Flumtråd - Sida 14 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: sön 19 maj 2024, 16:40