Koltrast mån 28 okt 2019, 22:20
Fridas_djurhem skrev:
Nu har fyra personer skrivit i forumet på samma dag!! Jag blir så lycklig!!! Snart kommer det igång igen ska ni se. :)))
Du behöver ej be om ursäkt. Jag fattar att folk har liv och att sånt är viktigt. Enda (?) anledningen till att jag är här är för att depressionen blivit värre (tyvärr) så jag skiter lite i skolan nu och hamnade därför här hehehehe. Det blir värre på hösten, och så, men det är lugnt det är inte synd om mig.
Jag anade att du inte var så uråldrig, 23 är inte alls gammalt! Vad pluggar du till? Jag önskar att jag också kommit lika långt. Det är konstigt det där hur livet utvecklar sig. En dag kanske jag läser på uni. Eller så blir jag ba nån anställd på Plantagen som flyttar växter hela dagarna, är nog mer sannolikt. Jag minns när jag var yngre, fortfarande läste på gymnasiet (innan jag låg efter så att säga). Jag tyckte så synd om folk som inte hann klart skolan i tid och som förlorade massa år. Nu är jag en av dem själv och det var inte så hemskt som man föreställde sig, just själva förlorandet av år alltså. Nu tänker jag väl snarare som du skrev här, att det är inte bråttom.
Åh, det vore roligt! Var så mysigt den perioden då det faktiskt var rätt aktivt här!
Åh nej, vad tråkigt att höra! Får du någon hjälp med depressionen? Fattar att skolan inte är i största fokus då (med all rätt borde hälsan få gå före).
Jag läser på biologiprogrammet med hopp om att bli naturvårdsbiolog eller liknande, d.v.s. jobba med att bevara och skydda den biologiska mångfalden! :)
Jobb på Plantagen låter väl ändå rätt trevligt, eller? Jag uppfattade det som att du gillar växter mycket? :)
Och som sagt, någon dag kanske du pluggar på uni. Vet du vad du skulle vilja plugga i sådana fall?