Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+29
Koltrast
JustinDrewBieber
skitunge
RadioMoon
Smurvel
lince
PonDiGaza
Puffy
Success
Woah
Matilda_Eli
Muppen_96
Fli
TheHate
KiMlOvEr
Dessi
GrönaSpindeln
DoctorOreo
korn
Hund
Feah
Batteri
Sweet_Horse
Phantomrider
TIGR
mitchan
pitchfork
Donk
TNT
33 posters

    Flumtråd

    korn
    korn
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 13
    Tuffingpoäng : 2
    Registreringsdatum : 16-05-29

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  korn lör 02 jul 2016, 01:11

    Smurvel skrev:Alltså det var lite awkward idag för jag träffade en snubbe vid botaniska som frågade mig något och jag hörde inte riktigt vad han sa, så jag sa spontant "sorry?" varpå han såklart trodde att jag var engelsktalande. Så då började han fråga efter beskrivning på var slottet låg på engelska istället, och då vågade jag inte säga att jag egentligen kunde svenska (är 99,5% säker på att det han först sa var på svenska, jag hörde bara inte riktigt orden) så hela vår följande konversation blev på engelska. Haha.... skamsen
    hahahaha asså detta är superkul?? har du svenskdialekt på engelskan<3
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 02 jul 2016, 08:25

    korn skrev:
    Smurvel skrev:Alltså det var lite awkward idag för jag träffade en snubbe vid botaniska som frågade mig något och jag hörde inte riktigt vad han sa, så jag sa spontant "sorry?" varpå han såklart trodde att jag var engelsktalande. Så då började han fråga efter beskrivning på var slottet låg på engelska istället, och då vågade jag inte säga att jag egentligen kunde svenska (är 99,5% säker på att det han först sa var på svenska, jag hörde bara inte riktigt orden) så hela vår följande konversation blev på engelska. Haha.... skamsen
    hahahaha asså detta är superkul?? har du svenskdialekt på engelskan<3
    Haha ja förmodligen, jag sa inte så jättemycket dock (typ två meningar? Så vet inte hur mycket han hann fundera på om jag verkligen behövde prata engelska). Men hela situationen kändes ganska fail, haha....
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 02 jul 2016, 08:29

    TheHate skrev:Alltså min jävla skitgranne stjäl cyklar, och idag hade någon klippt av låset till min cykel och stulit den. Blir så jävla less. Är säker på att det var han, jag gick ner i cykelförrådet för han brukar ställa stulna cyklar där men det var någon där nere så jag vågade inte gå dit. Det var säkert han :@
    Men va vad jobbigt :( När vi bodde i studentområde innan (där vi bor nu är det mest barnfamiljer och pensionärer) lyckades jag få min cykel stulen och GS sitt bakhjul stulet (!?) under samma månad. Det var väldigt frustrerande.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 02 jul 2016, 08:32

    Hund skrev:
    Smurvel skrev:Vilken väldigt seg dag det här blev.
    Men jag har iaf bakat muffins.
    Jag vill också ha...min dag blev jättebra! Mamma pappa och lillasyster åkte bort och jag blev ensam hemma heeeela dagen :D
    Vad trevligt det låter! Min faster och farmor åkte hem till västkusten igår så nu har jag typ tre veckor helt ledigt utan besök :D
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 02 jul 2016, 08:35

    Har ni märkt att sidan faktiskt fortfarande lever såhär efter en månad? Inte lika mycket som de första dagarna såklart, men den är ju fortfarande avsevärt mer aktiv än djur.nu. Det är lite coolt.
    TheHate
    TheHate
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 217
    Tuffingpoäng : 15
    Registreringsdatum : 16-05-31
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TheHate lör 02 jul 2016, 08:58

    Smurvel skrev:
    TheHate skrev:Alltså min jävla skitgranne stjäl cyklar, och idag hade någon klippt av låset till min cykel och stulit den. Blir så jävla less. Är säker på att det var han, jag gick ner i cykelförrådet för han brukar ställa stulna cyklar där men det var någon där nere så jag vågade inte gå dit. Det var säkert han :@
    Men va vad jobbigt :( När vi bodde i studentområde innan (där vi bor nu är det mest barnfamiljer och pensionärer) lyckades jag få min cykel stulen och GS sitt bakhjul stulet (!?) under samma månad. Det var väldigt frustrerande.

    Det är väldigt lugnt pensionärs/barnområde här med men den där grannen förstör allting. Tur att jag ska flytta snart, kanske lite bättre där!
    TheHate
    TheHate
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 217
    Tuffingpoäng : 15
    Registreringsdatum : 16-05-31
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TheHate lör 02 jul 2016, 09:18

    Smurvel skrev:Har ni märkt att sidan faktiskt fortfarande lever såhär efter en månad? Inte lika mycket som de första dagarna såklart, men den är ju fortfarande avsevärt mer aktiv än djur.nu. Det är lite coolt.
    Jaa! Vart tog Dessi vägen? :(
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 02 jul 2016, 09:59

    TheHate skrev:
    Smurvel skrev:Har ni märkt att sidan faktiskt fortfarande lever såhär efter en månad? Inte lika mycket som de första dagarna såklart, men den är ju fortfarande avsevärt mer aktiv än djur.nu. Det är lite coolt.
    Jaa! Vart tog Dessi vägen?  :(
    Jag vet inte men hon borde komma hit igen. Alla borde komma hit igen!! :(
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 02 jul 2016, 10:00

    TheHate skrev:
    Smurvel skrev:
    TheHate skrev:Alltså min jävla skitgranne stjäl cyklar, och idag hade någon klippt av låset till min cykel och stulit den. Blir så jävla less. Är säker på att det var han, jag gick ner i cykelförrådet för han brukar ställa stulna cyklar där men det var någon där nere så jag vågade inte gå dit. Det var säkert han :@
    Men va vad jobbigt :( När vi bodde i studentområde innan (där vi bor nu är det mest barnfamiljer och pensionärer) lyckades jag få min cykel stulen och GS sitt bakhjul stulet (!?) under samma månad. Det var väldigt frustrerande.

    Det är väldigt lugnt pensionärs/barnområde här med men den där grannen förstör allting. Tur att jag ska flytta snart, kanske lite bättre där!
    Drygt med grannen :( Våra grannar har inte gjort så mycket dumheter, mest satt upp en galet arg lapp om att folk vattnade sina blommor för dramatiskt.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 03 jul 2016, 09:39

    OJ jag har 31 tuffingpoäng??!??!?! Hur fick jag så många. Säkert för att jag är så tuff! (Varför finns det ingen grej så att man kan se vilka inlägg folk gett en tuffingpoäng för?)

    PS älskar att min telefon nu tycker att tuffingpoäng är ett ord att autokorrekta till.
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan sön 03 jul 2016, 19:19

    jag åker till gotland om typ en månad men jag har typ ca inga pengar (jag trodde jag skulle ha pengar men jag hade glömt att min kompis betalade vår Gotlandresa till mig innan jag betalade Gotlandresan till resebolaget.. så jag råkade betala min tatuering med min kompis gotlandspengar HAHAHAHA....)

    så fick just mina födelsedagspengar i förskott och betalade mobilräkning + gotlandsresa
    och
    har bara typ en tusenlapp kvar nu, lite mer

    så min plan är att inte röra en enda krona förrän i augusti och typ leva på gräs och matrester när jag väl är på gotland .. så jag har råd att köpa coola saker där
    :--)
    önska mig lycka till


    technically har jag gett bort en iPhone till min kompis som hon fortfarande inte har betalat för att jag aldrig typ .. kommit fram till vad jag vill ha för den HAHA... så kan få henne att köpa coola saker till mig på Gotland istället
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  lince sön 03 jul 2016, 20:30

    Smurvel skrev:
    TheHate skrev:
    Smurvel skrev:
    TheHate skrev:Alltså min jävla skitgranne stjäl cyklar, och idag hade någon klippt av låset till min cykel och stulit den. Blir så jävla less. Är säker på att det var han, jag gick ner i cykelförrådet för han brukar ställa stulna cyklar där men det var någon där nere så jag vågade inte gå dit. Det var säkert han :@
    Men va vad jobbigt :( När vi bodde i studentområde innan (där vi bor nu är det mest barnfamiljer och pensionärer) lyckades jag få min cykel stulen och GS sitt bakhjul stulet (!?) under samma månad. Det var väldigt frustrerande.

    Det är väldigt lugnt pensionärs/barnområde här med men den där grannen förstör allting. Tur att jag ska flytta snart, kanske lite bättre där!
    Drygt med grannen :( Våra grannar har inte gjort så mycket dumheter, mest satt upp en galet arg lapp om att folk vattnade sina blommor för dramatiskt.
    Nån snodde vårat altanbord för någon helg sedan, medan vi satt alldeles innanför i soffan men märkte inget för vakthunden har semester hos mamma ;_;
    Och för flera år sedan under första veckan efter inflytt tog någon en av stolarna som vi hade på altan då... Folk kan inte skilja på mitt och ditt.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 05 jul 2016, 06:20

    Men va var det INGEN som skrev här igår?!!? Vad hemskt. :(
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 05 jul 2016, 10:01

    Jag var ute på en morgonpromenad imorse och såg två steglitser (heter de ens så i flertal? Två fåglar av arten steglits iaf!!). De var söta!!
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  lince tis 05 jul 2016, 10:15

    Jag har 30k i månadslön, ägnar den här dagen till att skriva packlista för mallorca! Välförtjänta pengar.
    TheHate
    TheHate
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 217
    Tuffingpoäng : 15
    Registreringsdatum : 16-05-31
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TheHate tis 05 jul 2016, 12:58

    Gott med kall smoothie när det är sommar! Gjorde precis en med fryst mango, frysta blandade bär, fryst banan, jordgubbskvarg och mjölk. Mumma!
    TheHate
    TheHate
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 217
    Tuffingpoäng : 15
    Registreringsdatum : 16-05-31
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TheHate tis 05 jul 2016, 22:42

    Ingen har skrivit i forumet på hela dagen :(
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan ons 06 jul 2016, 00:35

    haha alltså pga att jag skolkade så mkt från praktiken så får jag bara 120kr i lunchersättning, hade kunnat få typ 800 sad44 rant
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund ons 06 jul 2016, 09:59

    Jag jobbade för första gången igår, 12-19 (80kr/h)
    Igår fick jag även ett nytt jobb, på ett lager i Söderköping som hanterar hundmat...typ dröm kanske? Jobba med hund, ena änden istället för andra (Annars är det ju plocka avföring...)

    Det nya jobbet börjar eventuellt nästa vecka. Dock är jag timanställd fortfarande på första jobbet?
    Sen har jag ett tredje jobb som vill hyra in mig i Augusti ett tag.
    Där får jag 99kr/h (då jag är 19) + 21kr obekväm arbetstid (oftast blir det så xD)
    Så 120kr/h och jag jobbar kanske 10-12h /dag isåfall...lättförtjänta pengar mjoorå!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel ons 06 jul 2016, 11:07

    Hund skrev:Jag jobbade för första gången igår, 12-19 (80kr/h)
    Igår fick jag även ett nytt jobb, på ett lager i Söderköping som hanterar hundmat...typ dröm kanske? Jobba med hund, ena änden istället för andra (Annars är det ju plocka avföring...)

    Det nya jobbet börjar eventuellt nästa vecka. Dock är jag timanställd fortfarande på första jobbet?
    Sen har jag ett tredje jobb som vill hyra in mig i Augusti ett tag.
    Där får jag 99kr/h (då jag är 19) + 21kr obekväm arbetstid (oftast blir det så xD)
    Så 120kr/h och jag jobbar kanske 10-12h /dag isåfall...lättförtjänta pengar mjoorå!

    Haha alltså du verkar ha väldigt mycket hundjobb på G :P
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel ons 06 jul 2016, 14:52

    mitchan skrev:haha alltså pga att jag skolkade så mkt från praktiken så får jag bara 120kr i lunchersättning, hade kunnat få typ 800 sad44 rant
    Vad jobbigt :C
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel ons 06 jul 2016, 14:54

    Jag borde typ skaffa en keps eller något, min hårbotten är inte kompis med solen. Men det är så svårt att hitta någon jag gillar (och så blir håret så jobbigt platt efteråt).
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel ons 06 jul 2016, 18:41

    Jag har tråkigt och borde gå till tvättstugan om en kvart. Tänkte att ni säkert ville veta det.

    VARFÖR ÄR INGEN HÄR? :(
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan ons 06 jul 2016, 19:12

    Smurvel skrev:
    mitchan skrev:haha alltså pga att jag skolkade så mkt från praktiken så får jag bara 120kr i lunchersättning, hade kunnat få typ 800 sad44 rant
    Vad jobbigt :C
    technically kanske man skulle kunna ta i och vrida lite på det för att hävda att jag får skylla mig själv som skolkade
    men
    det är ju såklart ganska långsökt :---)

    det är universums fel att jag bara fick 120 kronor beer
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel ons 06 jul 2016, 19:58

    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:
    mitchan skrev:haha alltså pga att jag skolkade så mkt från praktiken så får jag bara 120kr i lunchersättning, hade kunnat få typ 800 sad44 rant
    Vad jobbigt :C
    technically kanske man skulle kunna ta i och vrida lite på det för att hävda att jag får skylla mig själv som skolkade
    men
    det är ju såklart ganska långsökt :---)

    det är universums fel att jag bara fick 120 kronor beer
    Ja lätt!

    Sponsored content


    Flumtråd - Sida 18 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: fre 17 maj 2024, 07:28