Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+29
Koltrast
JustinDrewBieber
skitunge
RadioMoon
Smurvel
lince
PonDiGaza
Puffy
Success
Woah
Matilda_Eli
Muppen_96
Fli
TheHate
KiMlOvEr
Dessi
GrönaSpindeln
DoctorOreo
korn
Hund
Feah
Batteri
Sweet_Horse
Phantomrider
TIGR
mitchan
pitchfork
Donk
TNT
33 posters

    Flumtråd

    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan ons 06 jul 2016, 21:05

    alltså buhu.... ska träffa folk från klassen imorgon, bland annat två av mina tre actual kompisar
    och vi ska skicka brev till vår tredje kompis som är i tyskland och inte har internet
    och för att spara resurser ska vi bara skriva varsitt brev och trycka ner det i ett och samma kuvert hahaha

    vi ska göra det imorgon när vi ändå hade tänkt träffas (u know, spara resurser.... :--D)
    dvs
    jag måste skriva ett tillräckligt fantastiskt brev typ nu ikväll??? wtf?? pressure :--(
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel ons 06 jul 2016, 23:10

    mitchan skrev:alltså buhu.... ska träffa folk från klassen imorgon, bland annat två av mina tre actual kompisar
    och vi ska skicka brev till vår tredje kompis som är i tyskland och inte har internet
    och för att spara resurser ska vi bara skriva varsitt brev och trycka ner det i ett och samma kuvert hahaha

    vi ska göra det imorgon när vi ändå hade tänkt träffas (u know, spara resurser.... :--D)
    dvs
    jag måste skriva ett tillräckligt fantastiskt brev typ nu ikväll??? wtf?? pressure :--(

    Jag skrev ett brev till GS en gång (innan jag flyttade till Uppsala) där jag skrev sagan om den lilla Draken och förtvålningen. Den var mycket fin.
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund tor 07 jul 2016, 09:05

    Smurvel skrev:
    mitchan skrev:alltså buhu.... ska träffa folk från klassen imorgon, bland annat två av mina tre actual kompisar
    och vi ska skicka brev till vår tredje kompis som är i tyskland och inte har internet
    och för att spara resurser ska vi bara skriva varsitt brev och trycka ner det i ett och samma kuvert hahaha

    vi ska göra det imorgon när vi ändå hade tänkt träffas (u know, spara resurser.... :--D)
    dvs
    jag måste skriva ett tillräckligt fantastiskt brev typ nu ikväll??? wtf?? pressure :--(

    Jag skrev ett brev till GS en gång (innan jag flyttade till Uppsala) där jag skrev sagan om den lilla Draken och förtvålningen. Den var mycket fin.

    Den låter mycket intressant....
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 07 jul 2016, 10:20

    Hund skrev:
    Smurvel skrev:
    mitchan skrev:alltså buhu.... ska träffa folk från klassen imorgon, bland annat två av mina tre actual kompisar
    och vi ska skicka brev till vår tredje kompis som är i tyskland och inte har internet
    och för att spara resurser ska vi bara skriva varsitt brev och trycka ner det i ett och samma kuvert hahaha

    vi ska göra det imorgon när vi ändå hade tänkt träffas (u know, spara resurser.... :--D)
    dvs
    jag måste skriva ett tillräckligt fantastiskt brev typ nu ikväll??? wtf?? pressure :--(

    Jag skrev ett brev till GS en gång (innan jag flyttade till Uppsala) där jag skrev sagan om den lilla Draken och förtvålningen. Den var mycket fin.

    Den låter mycket intressant....

    Vad kul att du tycker det!!!! Jag hittade den nämligen just bland mina gamla dokument:

    "Det var en gång en jättesöt liten drake som skulle förtvåla fett, för det tyckte han var en lämplig sysselsättning att ägna en lördag åt. Den lille draken vid namn Kurt Erik Bengt Thomas Alva Edison (hans mor var fascinerad av glödlampor) tog en promenad. På vägen hittade han ett träd och ville gärna förklara hur han tänkt göra när han skulle förtvåla! Han började med att se mycket intresserat på trädet och sedan säga:
    "God Afton herr Grankvist. Vid förtvålning av fett reagerar hydroxidjoner med en ester som spjälkas till motsvarande alkohol och karboxylsyrajon!"
    Tyvärr verkade trädet inte vara på något vidare prathumör och svarade därför inte på drakens annars mycket intressanta konstaterande. Draken fortsatte dock ändå och ropade ilsket:
    "FETTER ÄR ESTERFÖRENINGAR!!!!! SÅ DE REAGERAR OCKSÅ SÅ SOM JAG NYSS SA!!!"
    Just i detta skede kom en liten söt ko gående vägen fram. Han hade hört drakens ilskna skrik och frågade vad som stod på. Draken, som fortfarande var hemskt upprörd, svarade med att snyfta hjärtskärande:
    "Vid hydrolysen återbildas glycerolen samtidigt som man erhåller palmitinsyrans natriumsalt!"
    Kon, som till skillnad från trädet hade förmåga att tala, muade glatt:
    "Jahaaaa. Och det är natriumsaltet som kallas tvål!!!"
    "Just precis!" Utbrast draken och sken upp.
    "Och eftersom man framställer tvål genom alkalisk esterhydrolys av fett kallas reaktionen förtvålning!" romade kon upphetsat.
    "Sen kan man avskilja glycerolen och tillverka nitroglycerin!" skrek draken om möjligt ännu mer upphetsat.
    De båda gjorde just vad de sagt, och sprängde sedan det envetna och tystlåtna trädet med nitroglycerinet innan de gick hem och drack te. Sedan levde de lyckliga i alla sina dagar, tills de fick dåligt samvete över att de sprängt trädet och planterade ett nytt."
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan tor 07 jul 2016, 15:00

    buhuhuuu jag vaknade just, ska snart åka till stranden och hänga med folk??? hur ska jag hinna skriva brev och duscha och sminka mig och tvätta kläder innan dess
    ok klädtvätt är nog helt kört ahaha hoppas jag har nåt rent som inte är asvarmt eller asfult nånstans
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund tor 07 jul 2016, 17:07

    Smurvel skrev:
    Hund skrev:
    Smurvel skrev:
    mitchan skrev:alltså buhu.... ska träffa folk från klassen imorgon, bland annat två av mina tre actual kompisar
    och vi ska skicka brev till vår tredje kompis som är i tyskland och inte har internet
    och för att spara resurser ska vi bara skriva varsitt brev och trycka ner det i ett och samma kuvert hahaha

    vi ska göra det imorgon när vi ändå hade tänkt träffas (u know, spara resurser.... :--D)
    dvs
    jag måste skriva ett tillräckligt fantastiskt brev typ nu ikväll??? wtf?? pressure :--(

    Jag skrev ett brev till GS en gång (innan jag flyttade till Uppsala) där jag skrev sagan om den lilla Draken och förtvålningen. Den var mycket fin.

    Den låter mycket intressant....

    Vad kul att du tycker det!!!! Jag hittade den nämligen just bland mina gamla dokument:

    "Det var en gång en jättesöt liten drake som skulle förtvåla fett, för det tyckte han var en lämplig sysselsättning att ägna en lördag åt. Den lille draken vid namn Kurt Erik Bengt Thomas Alva Edison (hans mor var fascinerad av glödlampor) tog en promenad. På vägen hittade han ett träd och ville gärna förklara hur han tänkt göra när han skulle förtvåla! Han började med att se mycket intresserat på trädet och sedan säga:
    "God Afton herr Grankvist. Vid förtvålning av fett reagerar hydroxidjoner med en ester som spjälkas till motsvarande alkohol och karboxylsyrajon!"
    Tyvärr verkade trädet inte vara på något vidare prathumör och svarade därför inte på drakens annars mycket intressanta konstaterande. Draken fortsatte dock ändå och ropade ilsket:
    "FETTER ÄR ESTERFÖRENINGAR!!!!! SÅ DE REAGERAR OCKSÅ SÅ SOM JAG NYSS SA!!!"
    Just i detta skede kom en liten söt ko gående vägen fram. Han hade hört drakens ilskna skrik och frågade vad som stod på. Draken, som fortfarande var hemskt upprörd, svarade med att snyfta hjärtskärande:
    "Vid hydrolysen återbildas glycerolen samtidigt som man erhåller palmitinsyrans natriumsalt!"
    Kon, som till skillnad från trädet hade förmåga att tala, muade glatt:
    "Jahaaaa. Och det är natriumsaltet som kallas tvål!!!"
    "Just precis!" Utbrast draken och sken upp.
    "Och eftersom man framställer tvål genom alkalisk esterhydrolys av fett kallas reaktionen förtvålning!" romade kon upphetsat.
    "Sen kan man avskilja glycerolen och tillverka nitroglycerin!" skrek draken om möjligt ännu mer upphetsat.
    De båda gjorde just vad de sagt, och sprängde sedan det envetna och tystlåtna trädet med nitroglycerinet innan de gick hem och drack te. Sedan levde de lyckliga i alla sina dagar, tills de fick dåligt samvete över att de sprängt trädet och planterade ett nytt."

    Väldigt upplysande historia måste jag säga! Kinda blew up my brain...but still!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 07 jul 2016, 19:33

    Haha alltså jag har mer än 15 myggbett efter mitt blåbärsplockande idag, ändå överväger jag att plocka igen någon gång de kommande dagarna... Flumtråd - Sida 19 2842584866
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 08 jul 2016, 11:50

    Nu väntar jag på buss. De hade mina skor! Men affären hade tydligen inte vinterskorna framme såhär års (jag förstår inte varför, det är 25 grader, vem behöver INTE vinterskor i det läget???) så en stackare som jobbade där fick gå till lagret för att leta och efter att ha letat i 20 minuter (!) lyckades han slutligen hitta typ det enda paret de hade i min storlek. Jag var väldigt tacksam för hans ihärdiga letande. <3
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan fre 08 jul 2016, 21:53

    alltså varför gjorde jag en specifik PLUGGTRÅD här typ nån vecka innan jag skulle ta studenten
    nu vill jag ju ha nånstans att gnälla över typ jobbansökningar och stuff istället
    kunde ha gjort tråden mycket mer generell ju rant
    TheHate
    TheHate
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 217
    Tuffingpoäng : 15
    Registreringsdatum : 16-05-31
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TheHate fre 08 jul 2016, 22:48

    mitchan skrev:alltså varför gjorde jag en specifik PLUGGTRÅD här typ nån vecka innan jag skulle ta studenten
    nu vill jag ju ha nånstans att gnälla över typ jobbansökningar och stuff istället
    kunde ha gjort tråden mycket mer generell ju rant

    Gör en ny jobbgnälltråd grin
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund lör 09 jul 2016, 00:39

    TheHate skrev:
    mitchan skrev:alltså varför gjorde jag en specifik PLUGGTRÅD här typ nån vecka innan jag skulle ta studenten
    nu vill jag ju ha nånstans att gnälla över typ jobbansökningar och stuff istället
    kunde ha gjort tråden mycket mer generell ju rant

    Gör en ny jobbgnälltråd grin

    Ja gör det! Jag kan gnälla massor isåfall!
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan lör 09 jul 2016, 01:40

    Hund skrev:
    TheHate skrev:
    mitchan skrev:alltså varför gjorde jag en specifik PLUGGTRÅD här typ nån vecka innan jag skulle ta studenten
    nu vill jag ju ha nånstans att gnälla över typ jobbansökningar och stuff istället
    kunde ha gjort tråden mycket mer generell ju rant

    Gör en ny jobbgnälltråd grin

    Ja gör det! Jag kan gnälla massor isåfall!
    titta nu är pluggtråden faktiskt en plugg- och jobbtråd
    https://djurpunktnu.swedishforum.net/t45-plugg-och-jobbtraden#976
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 09 jul 2016, 12:58

    Nu har jag plockat ytterligare 700 gram blåbär. Jag planerar att plocka ännu fler. Blåbär är nice!
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan lör 09 jul 2016, 14:46

    Smurvel skrev:Nu har jag plockat ytterligare 700 gram blåbär. Jag planerar att plocka ännu fler. Blåbär är nice!
    oj bra idé!!!!!!! kan plocka hela skogen i blåbärsväg och baka massor
    och also ge till fåglarna pga allas favoritbär
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 09 jul 2016, 15:22

    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:Nu har jag plockat ytterligare 700 gram blåbär. Jag planerar att plocka ännu fler. Blåbär är nice!
    oj bra idé!!!!!!! kan plocka hela skogen i blåbärsväg och baka massor
    och also ge till fåglarna pga allas favoritbär

    Gör det!! Jag har plockat totalt 4 h och fått ihop drygt 1,2 kg de senaste dagarna. Det finns mängder just nu!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 09 jul 2016, 17:38

    Smurvel skrev:
    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:Nu har jag plockat ytterligare 700 gram blåbär. Jag planerar att plocka ännu fler. Blåbär är nice!
    oj bra idé!!!!!!! kan plocka hela skogen i blåbärsväg och baka massor
    och also ge till fåglarna pga allas favoritbär

    Gör det!! Jag har plockat totalt 4 h och fått ihop drygt 1,2 kg de senaste dagarna. Det finns mängder just nu!

    ...nu 420 gram till. Jag börjar typ bli blåbärsplockningsberoende?
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan lör 09 jul 2016, 20:59

    ok jag plockade typ 750 gram blåbär på en timme.... utan att lämna trädgården typ :D ... sen sprang jag snabbt ifrån skogen och bakade paj för det var fullt av getingar där ute sad44
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 09 jul 2016, 21:18

    mitchan skrev:ok jag plockade typ 750 gram blåbär på en timme.... utan att lämna trädgården typ :D ... sen sprang jag snabbt ifrån skogen och bakade paj för det var fullt av getingar där ute sad44
    bra jobbat! Praktiskt att ha det i trädgården. För mig tenderar 30-45 minuter av 2 h plockande att vara promenad till/från skog och "gömma mig för joggare och folk som promenerar med hundar för det vore ju fruktansvärt om någon såg att jag utnyttjar allemansrätten"-stunder.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel mån 11 jul 2016, 21:41

    VA har ingen skrivit här på två dagar, vad fruktansvärt sad44
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR mån 11 jul 2016, 23:21

    lånade lite böcker idag men har inte orkat läsa dom än
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund tis 12 jul 2016, 17:58

    Jag har så oooooooooooooooont!!
    två dagars jobb usch och fy! på lager.
    jag som inte är van vid fysiskt arbete...
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan ons 13 jul 2016, 06:38

    alltså varje natt tänker jag typ "äsch jag kan dygna idag, behöver inte gå och lägga mig alls"
    sen blir klockan typ halv sju på morgonen och jag börjar bli lite trött och... inser hur mycket jag ÄLSKAR ATT SOVA........
    ....men man kan ju inte gå och lägga sig klockan halv sju??
    så jag fortsätter vara vaken med målet att dygna en dag så jag kan gå och lägga mig i normal tid nästa kväll ...
    ....men sen blir jag astrött och går och lägger mig typ 9-10 istället
    och
    där har vi storyn om varför jag sover till 16 varje dag men ändå har sömnbrist
    TheHate
    TheHate
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 217
    Tuffingpoäng : 15
    Registreringsdatum : 16-05-31
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TheHate ons 13 jul 2016, 09:52

    Hund skrev:Jag har så oooooooooooooooont!!
    två dagars jobb usch och fy! på lager.
    jag som inte är van vid fysiskt arbete...

    Jag jobbar också på lager fast inte bara två dagar, håll ut :P
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund ons 13 jul 2016, 10:54

    TheHate skrev:
    Hund skrev:Jag har så oooooooooooooooont!!
    två dagars jobb usch och fy! på lager.
    jag som inte är van vid fysiskt arbete...

    Jag jobbar också på lager fast inte bara två dagar, håll ut :P

    Nästa gång, vad jag vet, som jag ska jobba är nästa måndag och sedan vet jag inte om det kommer fler pass nästa vecka.
    Om inte annat så börjar jag jobba på restaurang i Västervik på söndag nästa vecka (24/7).

    Är bara vid behovs anställd/timanställd på lagret xD
    lince
    lince
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 73
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ort : Västra Hälsingegötaland?

    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  lince ons 13 jul 2016, 21:37

    En vecka sedan jag läste ut Allegiant nu, sorgeprocessen har avtagit. Jag läste på kvällen, krävdes nästan av egna kroppsvätskor, drömde mardrömmar, var riktigt deppig morgonen därpå och var liksom borta, var så svårt att koncentrera sig, i princip sörjde. Sorry for spoiling om nån ser filmerna och väntar på sista, om dom ens tänker följa boken överhuvudtaget nu.

    Sponsored content


    Flumtråd - Sida 19 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: tor 02 maj 2024, 09:48