Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+7
TNT
Jessie
Dessi
TIGR
Smurvel
Hund
GrönaSpindeln
11 posters

Boktråden

GrönaSpindeln
    GrönaSpindeln
    Tefröken

Status :

Antal inlägg : 143
    Tuffingpoäng : 13
    Registreringsdatum : 16-05-30

Boktråden - Sida 2 Empty Sv: Boktråden

Inlägg  GrönaSpindeln fre 03 jun 2016, 14:38

"
    - Vilken förfärlig chock det måste ha varit för henne! sa statsrådet och såg ut som om han först nu kommit att tänka på saken. Kanske ska jag nöja mig med att lämna mitt visitkort?
    Jag sa att det var en utmärkt lösning på ett ömtåligt problem och statsrådet fick fram skrivdonen.
    - Vad tusan skriver man egentligen? muttrade han och bet i pennan. "Beklagar djupt att er man påträffats strypt i mitt skåp?"
    "

Alltså Bo Balderson är bäst.
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs

Status :

Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29

Boktråden - Sida 2 Empty Sv: Boktråden

Inlägg  Hund lör 07 jan 2017, 12:47

Varför i hela friden har den här tråden försvunnit??

VINDENS NAMN; DEL 1 & 2
    EN VIS MANS FRUKTAN; DEL 1 & 2

Författare: Patrick Rothfuss

Världens bästa böcker! De är välskrivna och med mycket fantasi. Vad jag vet finns det inga böcker som är lika denna! (Säg gärna till om jag har fel!) Rothfuss' idéer är alltså original.
    Böckerna har ett djup som jag inte kan förklara. Man slukas direkt in i historien och det är svårt att slita sig från den. (Jag läste alla fyra på en vecka; varje bok på 400-500 sidor).
    Rekommenderar den starkt till er som har lätt att följa med även ifall det blir lite krångligt.

Det handlar om Kvothes liv. Han berättar den ur sitt perspektiv; när han får den nerskriven av Krönikören.
    Vi får följa unge Kvothe som är en vandrande edema ruh, men helt plötsligt vänds hela hans liv upp-och-ner.
    Kvothe måste söka sig bort från sitt barndomsliv och han börjar på Universitet, där man lär sig kalla på vinden; nämnarkunskap, kemi, matematik, konstruktion och symetri; konsten att använda sig av energi för att förflytta saker, tända ett ljus och mycket mer.
    Men livet är fortfarande inte lätt och Kvothe gör allt för att överleva.

I boken får vi även följa Kote; när han sköter sitt värdshus Vägstenen tillsammans med hans elev Bast.
    Allt är inte rätt till där heller.

Böckerna får 6 av 5 stjärnor!
    Det enda problemet är att böckerna har väldigt stora time-gaps mellan releases. Den senaste, bok 2 del 2 kom ut 2011 och bok tre del 1 har inte kommit ut än .

Jag vet att jag redan har skrivit lite om det, men jag rekommenderar den starkt nu när jag precis har läst den xD

Aktuell tid och datum: tor 21 nov 2024, 13:51