Så ge varandra te-tips, visa bilder på era finaste (eller fulaste) te-muggar och ha allmänt gosigt te-prat!!
+2
TheHate
Smurvel
6 posters
Te-tråden
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 764
Tuffingpoäng : 91
Registreringsdatum : 16-05-29
Ålder : 32
- Inlägg 1
Te-tråden
Jag vet att det är sisådär 25-30 grader ute för närvarande och kanske inte helt optimalt väder för varma drycker, men te är så galet bäst ändå! (Dessutom verkar ju några här dricka iste, det får man också prata om här!!!)
Så ge varandra te-tips, visa bilder på era finaste (eller fulaste) te-muggar och ha allmänt gosigt te-prat!!
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 217
Tuffingpoäng : 15
Registreringsdatum : 16-05-31
Ålder : 29
- Inlägg 2
Sv: Te-tråden
Dricker väldigt sällan te, glömmer alltid bort att jag har te hemma... Och så har jag bara någon som smakar ingefära som jag dricker när jag är sjuk ibland som inte är jättegod..
Du får gärna tipsa om någon god sort!
Iste däremot brukar jag dricka när det är varmt
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 3
Åh, jag köper mest te i lösvikt i te-affärer och då kan det ju variera vad man kan få tag på, men av ganska "standard" lösviktsteer är Lady Grey nice (det kan dock variera lite mellan olika teaffärer har jag märkt, men den är värd att testa, är som Earl grey med Citron).TheHate skrev:Dricker väldigt sällan te, glömmer alltid bort att jag har te hemma... Och så har jag bara någon som smakar ingefära som jag dricker när jag är sjuk ibland som inte är jättegod..
Bland påste är blåbärsmuffinste förvånansvärt skojigt, haha. Det smakar verkligen blåbärsmuffins??? Också värt stt testa faktiskt!
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 4
Smurvel skrev:Åh, jag köper mest te i lösvikt i te-affärer och då kan det ju variera vad man kan få tag på, men av ganska "standard" lösviktsteer är Lady Grey nice (det kan dock variera lite mellan olika teaffärer har jag märkt, men den är värd att testa, är som Earl grey med Citron).TheHate skrev:Dricker väldigt sällan te, glömmer alltid bort att jag har te hemma... Och så har jag bara någon som smakar ingefära som jag dricker när jag är sjuk ibland som inte är jättegod..
Bland påste är blåbärsmuffinste förvånansvärt skojigt, haha. Det smakar verkligen blåbärsmuffins??? Också värt stt testa faktiskt!
Blåbärsmuffin har jag faktiskt inte testat, det ska jag göra! Det lät got haha Tack!
GrönaSpindeln- Tefröken
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 143
Tuffingpoäng : 13
Registreringsdatum : 16-05-30
- Inlägg 5
På tal om påste så finns det ett påste som är seriöst hur gott som helst!! (fast smurvel håller inte med)
Min nedkärning i den kan väl iofs också bero på associationer, jag smakade den första gången för herrans massa år sen när jag lärde mig om komplexa tal första gången (jag var helt lyrisk haha).
Min nedkärning i den kan väl iofs också bero på associationer, jag smakade den första gången för herrans massa år sen när jag lärde mig om komplexa tal första gången (jag var helt lyrisk haha).
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 6
Detta är det enda jag har hemma..
Något som mamma tog från sitt jobb
Något som mamma tog från sitt jobb
Dessi- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 101
Tuffingpoäng : 9
- Inlägg 7
Oooh, har en väldigt fin tesamling. Nu har jag på sistone (typ sedan jag flyttade hemifrån) tyvärr gått över mer till tepåsar. Jag älskar Pukka och Yogitea, dock är de svindyra. Drack alltid massvis av Yogi när jag jobbade som telefonförsäljare, de har alltid söta och uppmundrande citat på själva tepåsen, blev så glad då, det behövdes med det jobbet :')
Dessi- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 101
Tuffingpoäng : 9
- Inlägg 8
Favorit just nu:
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 9
Jag överväger att klättra ner från sängen och dricka morgonlycka till frukost-te.
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 10
Titta vad fin vår tehylla är!!! Bakom burkarna står det iofs abnorma mängder påsar av teer vi inte använder så ofta, men det syns ju inte :D
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 11
Smurvel skrev:Titta vad fin vår tehylla är!!! Bakom burkarna står det iofs abnorma mängder påsar av teer vi inte använder så ofta, men det syns ju inte :D
Oj, det var inte lite! Blev kontstigt sugen på att gå och köpa te i lösvikt, vilket jag aldrig gjort förr. Men har gått förbi och kikat in i en te/kaffebutik där jag bor, luktar så gudomligt gott!
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 12
Det tycker jag absolut att du borde testa! Det i regel mycket godare än påste. Jag började inte ens tycka om te förrän jag testade lösviktste :)TheHate skrev:Smurvel skrev:Titta vad fin vår tehylla är!!! Bakom burkarna står det iofs abnorma mängder påsar av teer vi inte använder så ofta, men det syns ju inte :D
Oj, det var inte lite! Blev kontstigt sugen på att gå och köpa te i lösvikt, vilket jag aldrig gjort förr. Men har gått förbi och kikat in i en te/kaffebutik där jag bor, luktar så gudomligt gott!
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 13
Smurvel skrev:Det tycker jag absolut att du borde testa! Det i regel mycket godare än påste. Jag började inte ens tycka om te förrän jag testade lösviktste :)TheHate skrev:Smurvel skrev:Titta vad fin vår tehylla är!!! Bakom burkarna står det iofs abnorma mängder påsar av teer vi inte använder så ofta, men det syns ju inte :D
Blev lite nyfiken vad LOTR är för slags te? haha
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 14
Finns Lord of the rings-te i vår teaffär, förr hade det en helt fantastisk etikett med Harry potter på (kolla! https://www.instagram.com/p/yP_3oGrPXV/?taken-by=delokaliserad ) men numera har de tagit bort första meningen. Jag kan iofs vara skyldig till det för att jag mailade dem och nämnde att harry inte var med i sagan om ringen, haha...TheHate skrev:Smurvel skrev:Det tycker jag absolut att du borde testa! Det i regel mycket godare än påste. Jag började inte ens tycka om te förrän jag testade lösviktste :)TheHate skrev:
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 15
Smurvel skrev:Finns Lord of the rings-te i vår teaffär, förr hade det en helt fantastisk etikett med Harry potter på (kolla! https://www.instagram.com/p/yP_3oGrPXV/?taken-by=delokaliserad ) men numera har de tagit bort första meningen. Jag kan iofs vara skyldig till det för att jag mailade dem och nämnde att harry inte var med i sagan om ringen, haha...TheHate skrev:Smurvel skrev:Det tycker jag absolut att du borde testa! Det i regel mycket godare än påste. Jag började inte ens tycka om te förrän jag testade lösviktste :)TheHate skrev:
Men vad tufft, den vill ju jag prova! Fart finns den affären?
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 16
Uppsala! Vid stora torget om du har vägarna förbi :)TheHate skrev:Smurvel skrev:Finns Lord of the rings-te i vår teaffär, förr hade det en helt fantastisk etikett med Harry potter på (kolla! https://www.instagram.com/p/yP_3oGrPXV/?taken-by=delokaliserad ) men numera har de tagit bort första meningen. Jag kan iofs vara skyldig till det för att jag mailade dem och nämnde att harry inte var med i sagan om ringen, haha...TheHate skrev:Smurvel skrev:Det tycker jag absolut att du borde testa! Det i regel mycket godare än påste. Jag började inte ens tycka om te förrän jag testade lösviktste :)TheHate skrev:
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 17
Smurvel skrev:Uppsala! Vid stora torget om du har vägarna förbi :)TheHate skrev:Smurvel skrev:Finns Lord of the rings-te i vår teaffär, förr hade det en helt fantastisk etikett med Harry potter på (kolla! https://www.instagram.com/p/yP_3oGrPXV/?taken-by=delokaliserad ) men numera har de tagit bort första meningen. Jag kan iofs vara skyldig till det för att jag mailade dem och nämnde att harry inte var med i sagan om ringen, haha...TheHate skrev:Smurvel skrev:Det tycker jag absolut att du borde testa! Det i regel mycket godare än påste. Jag började inte ens tycka om te förrän jag testade lösviktste :)TheHate skrev:
Åh jag bor i Stockholm, får kika om jag åker till Uppsala någon dag :D
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 18
Gör det! Kan rekommendera deras Lady Grey också! (och rätt många andra teer men Lady Grey är ett väldigt nice bas-te)TheHate skrev:Smurvel skrev:Uppsala! Vid stora torget om du har vägarna förbi :)TheHate skrev:Smurvel skrev:Finns Lord of the rings-te i vår teaffär, förr hade det en helt fantastisk etikett med Harry potter på (kolla! https://www.instagram.com/p/yP_3oGrPXV/?taken-by=delokaliserad ) men numera har de tagit bort första meningen. Jag kan iofs vara skyldig till det för att jag mailade dem och nämnde att harry inte var med i sagan om ringen, haha...TheHate skrev:Smurvel skrev:Det tycker jag absolut att du borde testa! Det i regel mycket godare än påste. Jag började inte ens tycka om te förrän jag testade lösviktste :)TheHate skrev:
Åh jag bor i Stockholm, får kika om jag åker till Uppsala någon dag :D
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 19
TITTA VILKEN JÄTTEFIN TEKOPP JAG FICK AV MIN FASTER IDAG.
lince- kebabdjur
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 73
Tuffingpoäng : 1
Registreringsdatum : 16-05-28
- Inlägg 20
Jag fick tre påsar uppsala-te av en kompis i examenspresent, vet dock inte från vilken butik men dom var riktigt bra ^^ det förvånar mig men det gröna teet var bäst, är nå sommrig bärblandning på den och de andra smakar båklint och fanta och rosé
Tänk att jag lärde mig drick te till slut, har bara nån ml honung i nu jämfört med teskedar och en skvätt mjölk
Tänk att jag lärde mig drick te till slut, har bara nån ml honung i nu jämfört med teskedar och en skvätt mjölk
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 21
Åh, ja vi har ju flera stycken. Men te är bäst! Alltså fick du ett te som smakade fanta?! Coolt??lince skrev:Jag fick tre påsar uppsala-te av en kompis i examenspresent, vet dock inte från vilken butik men dom var riktigt bra ^^ det förvånar mig men det gröna teet var bäst, är nå sommrig bärblandning på den och de andra smakar båklint och fanta och rosé
Grattis till ditt tedrickande, det handlar väldigt mycket om att hitta rätt te (och hej förresten, kul att se dig här!).
lince- kebabdjur
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 73
Tuffingpoäng : 1
Registreringsdatum : 16-05-28
- Inlägg 22
Smurvel skrev:Åh, ja vi har ju flera stycken. Men te är bäst! Alltså fick du ett te som smakade fanta?! Coolt??lince skrev:Jag fick tre påsar uppsala-te av en kompis i examenspresent, vet dock inte från vilken butik men dom var riktigt bra ^^ det förvånar mig men det gröna teet var bäst, är nå sommrig bärblandning på den och de andra smakar båklint och fanta och rosé
Grattis till ditt tedrickande, det handlar väldigt mycket om att hitta rätt te (och hej förresten, kul att se dig här!).
fanta och rosé* ;) så nä, inte så mycket enbart fanta, men somrigt ^^
Ja men fick väl kliva av det sjunkande skeppet och kliva på partylivbåten, hehe
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 23
lince skrev:Smurvel skrev:Åh, ja vi har ju flera stycken. Men te är bäst! Alltså fick du ett te som smakade fanta?! Coolt??lince skrev:Jag fick tre påsar uppsala-te av en kompis i examenspresent, vet dock inte från vilken butik men dom var riktigt bra ^^ det förvånar mig men det gröna teet var bäst, är nå sommrig bärblandning på den och de andra smakar båklint och fanta och rosé
fanta och rosé* ;) så nä, inte så mycket enbart fanta, men somrigt ^^
Ja men fick väl kliva av det sjunkande skeppet och kliva på partylivbåten, hehe
Ah! Jag tolkade det först som att det var tre olika teer. :)
Haha jo det var lite mitt resonemang också när jag började hänga här, eftersom folk inte ens kunde bli medlemmar på huvudsidan...
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 203
Tuffingpoäng : 17
Registreringsdatum : 16-10-22
- Inlägg 24
Ååh jag älskar te! Hur kan det ens komma sig att jag inte skrivit något i den här tråden alls!?
Har både löst te och påste, då vi endast brukar brygga löste på kvällarna blir det påste resten av dagen. Det är i princip bara svart te vi har, det är nästan bara jag som klarar av annat. Gillar vitt näst bäst efter svart och vissa gröna är väldigt trevliga. Rött te har jag svårare för.. Har aldrig köpt vitt te som löst te, det måste jag prova! Ska nog prova örtte också (fast det räknas väl inte som te hah) med typ frukt/blommor i, för det tror jag kan vara trevligt.
Ikväll har vi bryggt ett märkligt te med plommon och kanel, man känner knappt att det är kanel i och det smakar nästan som sådant där konstigt konstgjort körbärsgodis som inte smakar körsbär alls utan bara konstigt? haha så det är ju inte jättegott precis..
Annars är frukttéer ofta de jag gillar bäst (eller ja smaksatta téer generellt, haha är en dålig teperson för är inte så förtjust i icke-smaksatta..) Och så kryddtéer! De är mysiga! Typ chai, kardemumma, vanilj och kanel! :) När det gäller påste är det typ Masala Chai och Apple, cinnamon and raisin jag livnär mig på under hösten och vintern.
Försöker komma på vad för favorittéer jag har och!?!? för att ha druckit te typ hela livet minst en gång om dagen så har jag förvånansvärt dålig koll på vilka som varit bäst
Men av de téer mor min fick i julklapp (det var säkert 15 stycken) var nog Kalkstensdrömmar min favorit! :) (men har inte provat alla än, det finns ett kvar som jag tror passar bättre när våren kommer som jag är väldigt pepp på att prova!)
Jordgubbste, bärte, citronte, masala chai, kardemumma te, Apple cinnamon and raisin, kanelte, havtornste med skogsbär, kvitten, kalkstensdrömmar och vitt te med granatäpple är de jag kommer på som jag gillar mycket :)
Har både löst te och påste, då vi endast brukar brygga löste på kvällarna blir det påste resten av dagen. Det är i princip bara svart te vi har, det är nästan bara jag som klarar av annat. Gillar vitt näst bäst efter svart och vissa gröna är väldigt trevliga. Rött te har jag svårare för.. Har aldrig köpt vitt te som löst te, det måste jag prova! Ska nog prova örtte också (fast det räknas väl inte som te hah) med typ frukt/blommor i, för det tror jag kan vara trevligt.
Ikväll har vi bryggt ett märkligt te med plommon och kanel, man känner knappt att det är kanel i och det smakar nästan som sådant där konstigt konstgjort körbärsgodis som inte smakar körsbär alls utan bara konstigt? haha så det är ju inte jättegott precis..
Annars är frukttéer ofta de jag gillar bäst (eller ja smaksatta téer generellt, haha är en dålig teperson för är inte så förtjust i icke-smaksatta..) Och så kryddtéer! De är mysiga! Typ chai, kardemumma, vanilj och kanel! :) När det gäller påste är det typ Masala Chai och Apple, cinnamon and raisin jag livnär mig på under hösten och vintern.
Försöker komma på vad för favorittéer jag har och!?!? för att ha druckit te typ hela livet minst en gång om dagen så har jag förvånansvärt dålig koll på vilka som varit bäst
Men av de téer mor min fick i julklapp (det var säkert 15 stycken) var nog Kalkstensdrömmar min favorit! :) (men har inte provat alla än, det finns ett kvar som jag tror passar bättre när våren kommer som jag är väldigt pepp på att prova!)
Jordgubbste, bärte, citronte, masala chai, kardemumma te, Apple cinnamon and raisin, kanelte, havtornste med skogsbär, kvitten, kalkstensdrömmar och vitt te med granatäpple är de jag kommer på som jag gillar mycket :)
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 203
Tuffingpoäng : 17
Registreringsdatum : 16-10-22
- Inlägg 25
Tips på goda lösviktstéer (helst smaksatta och inte röda) mottages förresten gärna! :)
Vi har snart slut på lösviktste och vill väldigt gärna hitta något trevligt att beställa innan mor köper samma gamla vanliga på någon mataffär (varför är det ens så dåligt utbud av lösviktste i mataffärerna!? det finns ju nästan bara påste)
De måste gå att köpa online då det inte finns någon tebutik i närheten av där jag bor (vilket är oerhört tragiskt)
Vi har snart slut på lösviktste och vill väldigt gärna hitta något trevligt att beställa innan mor köper samma gamla vanliga på någon mataffär (varför är det ens så dåligt utbud av lösviktste i mataffärerna!? det finns ju nästan bara påste)
De måste gå att köpa online då det inte finns någon tebutik i närheten av där jag bor (vilket är oerhört tragiskt)