Dela med dig av dina bästa recept, läska andra med bilder på dina goda bakverk eller berätta om din ascoola prickiga elvisp. Allt bakningsrelaterat är välkommet :D
+4
Hund
mitchan
TheHate
Smurvel
8 posters
Bakning
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 764
Tuffingpoäng : 91
Registreringsdatum : 16-05-29
Ålder : 32
- Inlägg 1
Bakning
Jag överväger att baka något idag, men jag vet inte vad. Så jag startar en bakningstråd i hopp om att få tips.
Dela med dig av dina bästa recept, läska andra med bilder på dina goda bakverk eller berätta om din ascoola prickiga elvisp. Allt bakningsrelaterat är välkommet :D
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 217
Tuffingpoäng : 15
Registreringsdatum : 16-05-31
Ålder : 29
- Inlägg 2
Sv: Bakning
Denna måste jag baka någon dag! Det ser såååå gott ut och jag älskar Snickers.
http://www.allers.se/supersmarriga-snickersrutor/
http://www.allers.se/supersmarriga-snickersrutor/
mitchan- Drottning över incestbyn
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 909
Tuffingpoäng : 278
Registreringsdatum : 11-08-15
Ålder : 29
- Inlägg 3
jag bakar jordnötskaka just nu!!! lite som kladdkaka i konsistens och stuff men ingen kakao och så toppas det med jordnötter
(fast jag hade nöt/bär-mix på ena sidan pga godare än bara jordnötter, och flingsalt på andra sidan pga nötallergisk syster)
(fast jag hade nöt/bär-mix på ena sidan pga godare än bara jordnötter, och flingsalt på andra sidan pga nötallergisk syster)
Hund- Ladordedurr of Dogs
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 254
Tuffingpoäng : 10
- Inlägg 4
Kolakakor är jag bra på. Min bror är värdelös på att göra kolakakor, det är alltid han som vill ha xD
Annars brukar det bli kladdkaka, morotsmuffins (nyttigt + onyttigt = perfekt). Jag har även provat göra schackrutor...
Annars brukar det bli kladdkaka, morotsmuffins (nyttigt + onyttigt = perfekt). Jag har även provat göra schackrutor...
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 5
Åh jag borde verkligen göra morotskaka snart igen! Var på tok för länge sedan nu!Hund skrev:Kolakakor är jag bra på. Min bror är värdelös på att göra kolakakor, det är alltid han som vill ha xD
- Status :
Online Offline
- Inlägg 6
Smurvel skrev:Åh jag borde verkligen göra morotskaka snart igen! Var på tok för länge sedan nu!Hund skrev:Kolakakor är jag bra på. Min bror är värdelös på att göra kolakakor, det är alltid han som vill ha xD
Är kakor formade som nyttiga saker nyttiga?
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 7
Hund skrev:Smurvel skrev:Åh jag borde verkligen göra morotskaka snart igen! Var på tok för länge sedan nu!Hund skrev:Kolakakor är jag bra på. Min bror är värdelös på att göra kolakakor, det är alltid han som vill ha xD
Såklart! Formen är det viktiga!
- Status :
Online Offline
- Inlägg 8
Smurvel skrev:Hund skrev:Smurvel skrev:Åh jag borde verkligen göra morotskaka snart igen! Var på tok för länge sedan nu!Hund skrev:Kolakakor är jag bra på. Min bror är värdelös på att göra kolakakor, det är alltid han som vill ha xD
Såklart! Formen är det viktiga!
Åhhhh...då kanske det är därför mina morotsmuffins inte smakar morot???
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 9
Jag plockade drygt ett halvt kilo blåbär idag, så nu bakar jag blåbärspaj!!
- Status :
Online Offline
- Inlägg 10
Jag gjorde chokladbollar idag! Dock glömde jag ta kort xD
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 11
Jag får medge att jag inte tog kort på min blåbärspaj heller, jag bara började äta av den. Men jag tog iaf kort på blåbären!Hund skrev:Jag gjorde chokladbollar idag! Dock glömde jag ta kort xD
https://www.instagram.com/p/BHkCdSqBLGU/?taken-by=delokaliserad
lince- kebabdjur
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 73
Tuffingpoäng : 1
Registreringsdatum : 16-05-28
- Inlägg 12
Bakade marknadsnougat i veckan och bjuder på jobbet, tar aldrig slut ändå x__x
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 13
kom hit med den! Jag lovar att den tar slut jätteeffektivt!!!lince skrev:Bakade marknadsnougat i veckan och bjuder på jobbet, tar aldrig slut ändå x__x
- Status :
Online Offline
- Inlägg 14
Smurvel skrev:kom hit med den! Jag lovar att den tar slut jätteeffektivt!!!lince skrev:Bakade marknadsnougat i veckan och bjuder på jobbet, tar aldrig slut ändå x__x
Jag vill också vara med!
lince- kebabdjur
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 73
Registreringsdatum : 16-05-28
- Inlägg 15
ooops familjen åt upp allt i helgen...
Följde detta men tog en halv dl mindre vatten
http://www.skapligtenkelt.se/2011/02/marknadsnougat.html
Tyckte dom blev helt perfekta :O
Följde detta men tog en halv dl mindre vatten
http://www.skapligtenkelt.se/2011/02/marknadsnougat.html
Tyckte dom blev helt perfekta :O
- Status :
Online Offline
- Inlägg 16
Jag skulle vilja ha lite förslag på vad jag kan baka till Lillasysters 3årskalas?
Tradition här hemma är kanelbullar och sockermunkar, men jag känner för att baka något annat.
(Ärligt talat är jag inte så bra på att baka bullar...)
Tänkte mig något i stil med muffins eller så?
Får gärna gå att frysa in någorlunda?
Så mina kära proffs, hjälp mig
Tradition här hemma är kanelbullar och sockermunkar, men jag känner för att baka något annat.
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 17
Gör lite olika sorters muffins? Typ choklad, bär, morotsmuffins och sådär? :) Eller kladdkaka?Hund skrev:Jag skulle vilja ha lite förslag på vad jag kan baka till Lillasysters 3årskalas?
Sweet_Horse- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 268
Tuffingpoäng : 9
Registreringsdatum : 11-08-16
Ålder : 28
- Inlägg 18
Attans!
Jag hade gjort en (Raw) jordgubbstårta med bär bland annat som topping. Så bjöd jag min kompis på den, som undrade om jag inte skulle ta en bild... men jag bah: Nej varför det? Det är tänkt att man ska äta tårtan och inte ta en massa bilder på den. Daaah.
Jag måste ha missat denna tråden annars hade jag kunnat visa upp den söta rosa lilla tårtan... men i med att den var så god så får jag göra den en gång till snart. (Tycker jag i alla fall)
Jag hade gjort en (Raw) jordgubbstårta med bär bland annat som topping. Så bjöd jag min kompis på den, som undrade om jag inte skulle ta en bild... men jag bah: Nej varför det? Det är tänkt att man ska äta tårtan och inte ta en massa bilder på den. Daaah.
Jag måste ha missat denna tråden annars hade jag kunnat visa upp den söta rosa lilla tårtan... men i med att den var så god så får jag göra den en gång till snart. (Tycker jag i alla fall)
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 19
Jaa gör en ny omgående och fota den tycker jag!!!Sweet_Horse skrev:Attans!
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 20
Mina kanelbullar blev bäst!
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 203
Tuffingpoäng : 17
Registreringsdatum : 16-10-22
- Inlägg 21
Ååh vad fina bullar! ^
Beundrar alla om kan göra bullar på annat sätt än att rulla ihop och skära.
Jag bakade bullar igår, provade ett nytt recept till degen och det var riktigt trevligt! Var inte omöjligt att lyckas med utan bakmaskin och degen blev så himla fin, lätt och luftig att till och med jag lyckades kavla ut den utan att slita allt för mycket!
Vi hade fyllning till vanilj- och kanelbullar kvar sen förra gången vi bakade så det fick bli vanilj- och kanelbullar, men provade också att göra äpple, kanel och russinbullar genom att tillsätta äppelmos i vaniljfyllningen och hälla på russin och kanel. Blev ganska bra men hade behövt mer äppelmos (vågade inte ta så mycket) alternativt ett rivet äpple för de fick ingen äppelsmak riktigt. Men blev gott ändå!
I måndags (tror jag, alltså mitt minne..) gjorde jag bananpaj.. hahah! Var sugen på att göra knäckig äppelpaj men vi hade så få äpplen men massor av gamla bananer så jag googlade på bananpaj och det var tydligen en grej? Så provade och det var faktiskt helt okej, förvånansvärt gott. Hade passat fint med vaniljglass (vi hade bara grädde hemma). Ett spännande alternativ till banankaka och bananmuffins ialf :) Ska prova att ha på choklad nästa gång :)
Beundrar alla om kan göra bullar på annat sätt än att rulla ihop och skära.
Jag bakade bullar igår, provade ett nytt recept till degen och det var riktigt trevligt! Var inte omöjligt att lyckas med utan bakmaskin och degen blev så himla fin, lätt och luftig att till och med jag lyckades kavla ut den utan att slita allt för mycket!
Vi hade fyllning till vanilj- och kanelbullar kvar sen förra gången vi bakade så det fick bli vanilj- och kanelbullar, men provade också att göra äpple, kanel och russinbullar genom att tillsätta äppelmos i vaniljfyllningen och hälla på russin och kanel. Blev ganska bra men hade behövt mer äppelmos (vågade inte ta så mycket) alternativt ett rivet äpple för de fick ingen äppelsmak riktigt. Men blev gott ändå!
I måndags (tror jag, alltså mitt minne..) gjorde jag bananpaj.. hahah! Var sugen på att göra knäckig äppelpaj men vi hade så få äpplen men massor av gamla bananer så jag googlade på bananpaj och det var tydligen en grej? Så provade och det var faktiskt helt okej, förvånansvärt gott. Hade passat fint med vaniljglass (vi hade bara grädde hemma). Ett spännande alternativ till banankaka och bananmuffins ialf :) Ska prova att ha på choklad nästa gång :)
- Status :
Online Offline
- Inlägg 22
Jag gjorde en sockerkaksbotten till tårta...det blev en succé på pappas fest, så otroligt god.
Den gör jag nog om...när jag fyller år...ska prova göra en sån där youtubetårta ni vet med massa krångel och krimskrams på.
Har även bakat rimbobullar med mamma (aka enkla wienerbröd).
Den gör jag nog om...när jag fyller år...ska prova göra en sån där youtubetårta ni vet med massa krångel och krimskrams på.
Har även bakat rimbobullar med mamma (aka enkla wienerbröd).
J_J- komododdovren vafan det nu är jävla hittepå conny
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 47
Registreringsdatum : 16-09-15
Ålder : 26
- Inlägg 23
Alltså jag älskar att baka allt som e Chokelad XD
gjorde kladdmuffins nyligen och blev SUVERÄNA
Kladdkaka blir även bäst men jag ändrar nog lite på tiden till 21 min e inte helt säker.
Även dessa vegan kakorna e sjukt goda! man har tpy ALLT hemma till dem
Denna hemsidan är sjukt bra till recept
https://www.recepten.se/
Och denna blogg har super goda Vegan kakor (Går även använda vanligt smör i dessa kakor, men dåblir det ej vegan)
http://moamurderess.se/2016/april/snabbt-enkelt-veganska-chokladkakor.html
gjorde kladdmuffins nyligen och blev SUVERÄNA
Kladdkaka blir även bäst men jag ändrar nog lite på tiden till 21 min e inte helt säker.
Även dessa vegan kakorna e sjukt goda! man har tpy ALLT hemma till dem
Denna hemsidan är sjukt bra till recept
https://www.recepten.se/
Och denna blogg har super goda Vegan kakor (Går även använda vanligt smör i dessa kakor, men dåblir det ej vegan)
http://moamurderess.se/2016/april/snabbt-enkelt-veganska-chokladkakor.html
- Status :
Online Offline
- Inlägg 24
Jag bakade: Veganska kornflakes-kakor, veganska Reese's (egengjorda) från vår nyårsfest.
Jag gjorde även världens godast veganska oreocheesecake yum.
Stor hit hos veganen (och alla oss köttisar också!)
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 203
Tuffingpoäng : 17
Registreringsdatum : 16-10-22
- Inlägg 25
Jag har börjat baka bröd! Förstår inte varför jag inte gjort det tidigare, är ju jättemysigt med nybakat bröd!?
De här gjorde jag igår:
De två översta är äppellimpor, de blev dock väldigt kompakta p.g.a. följde receptet.. (har ej smakat än så de kan nog vara trevliga ändå)
de två understa är baserade på samma recept men då ändrade jag lite på mjölmängden och hällde i olja, så de blev mycket fluffiga och fina! Trotts att det är mer vetekli och vetegroddar i... tror det var oljan som räddade!? känns nästan som de glömt skriva i olja i receptet.. Sen smaksatte jag de med russin och mandlar också, för älskar bröd med russin :)
De här gjorde jag igår:
De två översta är äppellimpor, de blev dock väldigt kompakta p.g.a. följde receptet.. (har ej smakat än så de kan nog vara trevliga ändå)
de två understa är baserade på samma recept men då ändrade jag lite på mjölmängden och hällde i olja, så de blev mycket fluffiga och fina! Trotts att det är mer vetekli och vetegroddar i... tror det var oljan som räddade!? känns nästan som de glömt skriva i olja i receptet.. Sen smaksatte jag de med russin och mandlar också, för älskar bröd med russin :)