Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+4
Hund
mitchan
TheHate
Smurvel
8 posters

    Bakning

    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Bakning  - Sida 2 Empty Sv: Bakning

    Inlägg  Smurvel tor 23 nov 2017, 20:37

    Koltrast skrev:Jag har börjat baka bröd! Förstår inte varför jag inte gjort det tidigare, är ju jättemysigt med nybakat bröd!?

    De här gjorde jag igår:

    Bakning  - Sida 2 2jTb3cM

    De två översta är äppellimpor, de blev dock väldigt kompakta p.g.a. följde receptet.. (har ej smakat än så de kan nog vara trevliga ändå)

    de två understa är baserade på samma recept men då ändrade jag lite på mjölmängden och hällde i olja, så de blev mycket fluffiga och fina! Trotts att det är mer vetekli och vetegroddar i... tror det var oljan som räddade!? känns nästan som de glömt skriva i olja i receptet.. Sen smaksatte jag de med russin och mandlar också, för älskar bröd med russin :)

    Vad gott det verkar!!! Önskar jag hade ork att baka bröd någon gång!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Bakning  - Sida 2 Empty Sv: Bakning

    Inlägg  Smurvel lör 25 nov 2017, 22:11

    Chokladkolakladdkakssmet

    Bakning  - Sida 2 Snet_5a19dc669606ee0aa4d7f76a

      Aktuell tid och datum: fre 19 apr 2024, 10:41