Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+29
Koltrast
JustinDrewBieber
skitunge
RadioMoon
Smurvel
lince
PonDiGaza
Puffy
Success
Woah
Matilda_Eli
Muppen_96
Fli
TheHate
KiMlOvEr
Dessi
GrönaSpindeln
DoctorOreo
korn
Hund
Feah
Batteri
Sweet_Horse
Phantomrider
TIGR
mitchan
pitchfork
Donk
TNT
33 posters

    Flumtråd

    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 25 aug 2016, 07:49

    TIGR skrev:i skolan sju-åtta varje dag och hem 12 timmar senare

    minus 2h föreläsning
    minus nån timme för lunch och korta pauser
    är ändå runt 9 timmar aktivt pluggande om dagen
    ofta lite mer för man fortsätter när man kommer hem

    det är ju inte rimligt att det ska vara så mycket eller?
    men nu har det varit så i tre dagar, och ändå ligger vi efter
    hjälp mig unsure

    nej okej jag ska inte klaga jag har hittat två ingenjörer och en annan mattelärare och vi hjälps åt så allt går jätteeffektivt, herregud tänk om man haft denna studieteknik på gymnasiet vad snabbt allt skulle gått. men jösses vad mycket det är.

    jag är trots allt glad att alla här faktiskt är intresserade av att plugga och jag gillar det redan väldigt mycket mer än gymnasiet.

    Hur ser ditt schema ut? Verkar sådär långa dagar vara permanent? För oss brukar det gå lite i vågor, i labb-veckor har jag ibland varit i skolan 8-19 nästan varje dag, men det brukar oftast följas av en vecka med 10-12/10-15 då vi bara har föreläsningar. Jag insåg att jag helt behövde ändra min studieteknik när jag började på universitetet, att jag plötsligt behövde prioritera och att det var helt okej att ligga efter, så länge man låg efter i "rätt" sak. I matte och kemikurser har det exempelvis oftast varit helt omöjligt att hinna med att göra ALLA uppgifter och i allmänhet hinner man inte läsa allt som föreläsarna hänvisar till i böckerna. Ta en sak i taget, fokusera på det som de går igenom på föreläsningarna (de frågar aldrig på tentan om sådant som bara står i boken och som ingen sagt något om). Och kom ihåg att världen inte går under av underkända tentor!! Det suger, men det är okej. De första två åren av mina studier hade jag fler underkända än avslutade kurser, det är inget jag rekommenderar men det löste sig till slut. Det kommer gå bra, ta en sak i taget och kom ihåg att du inte behöver hinna precis allt! :)
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 25 aug 2016, 07:52

    Smurvel skrev:Jag vågade just maila min handledare. Hoppas han inte typ hatar mig (okej jag mailade och frågade vilken tid jag borde komma på måndag så det borde finnas typ gränser för hur mycket han kan börja hata mig för det men man vet ju aldrig osv).

    Han har inte svarat än, han brukar aldrig dröja såhär länge. :( Jag hoppas han svarar idag eller imorgon iaf, det är ju praktiskt om jag vet vad som händer min första praktik-dag.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 25 aug 2016, 09:23

    Smurvel skrev:
    Smurvel skrev:Jag vågade just maila min handledare. Hoppas han inte typ hatar mig (okej jag mailade och frågade vilken tid jag borde komma på måndag så det borde finnas typ gränser för hur mycket han kan börja hata mig för det men man vet ju aldrig osv).

    Han har inte svarat än, han brukar aldrig dröja såhär länge. :( Jag hoppas han svarar idag eller imorgon iaf, det är ju praktiskt om jag vet vad som händer min första praktik-dag.

    Ha han svarade! (Och skrev att det skulle bli kul att ha mig på labbet så han hatar mig nog inte...än, haha)
    TNT
    TNT
    regnbågspojke


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 117
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 25

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TNT tor 25 aug 2016, 17:29

    roll4it shadowrun är över och jag känner mig toooooooom hur ska jag kunna elda på mitt shadowrun-beroende nu?? buuhuu

    jk
    men still
    det är över :'(
    och Steejo ska inte vara med längre :((((((((((((8
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR tor 25 aug 2016, 19:15

    Smurvel skrev:
    TIGR skrev:i skolan sju-åtta varje dag och hem 12 timmar senare

    minus 2h föreläsning
    minus nån timme för lunch och korta pauser
    är ändå runt 9 timmar aktivt pluggande om dagen
    ofta lite mer för man fortsätter när man kommer hem

    det är ju inte rimligt att det ska vara så mycket eller?
    men nu har det varit så i tre dagar, och ändå ligger vi efter
    hjälp mig unsure

    nej okej jag ska inte klaga jag har hittat två ingenjörer och en annan mattelärare och vi hjälps åt så allt går jätteeffektivt, herregud tänk om man haft denna studieteknik på gymnasiet vad snabbt allt skulle gått. men jösses vad mycket det är.

    jag är trots allt glad att alla här faktiskt är intresserade av att plugga och jag gillar det redan väldigt mycket mer än gymnasiet.

    Hur ser ditt schema ut? Verkar sådär långa dagar vara permanent? För oss brukar det gå lite i vågor, i labb-veckor har jag ibland varit i skolan 8-19 nästan varje dag, men det brukar oftast följas av en vecka med 10-12/10-15 då vi bara har föreläsningar. Jag insåg att jag helt behövde ändra min studieteknik när jag började på universitetet, att jag plötsligt behövde prioritera och att det var helt okej att ligga efter, så länge man låg efter i "rätt" sak. I matte och kemikurser har det exempelvis oftast varit helt omöjligt att hinna med att göra ALLA uppgifter och i allmänhet hinner man inte läsa allt som föreläsarna hänvisar till i böckerna. Ta en sak i taget, fokusera på det som de går igenom på föreläsningarna (de frågar aldrig på tentan om sådant som bara står i boken och som ingen sagt något om). Och kom ihåg att världen inte går under av underkända tentor!! Det suger, men det är okej. De första två åren av mina studier hade jag fler underkända än avslutade kurser, det är inget jag rekommenderar men det löste sig till slut. Det kommer gå bra, ta en sak i taget och kom ihåg att du inte behöver hinna precis allt! :)

    alltså det är inte "obligatorisk skola" så länge men vi stannar och pluggar och försöker få ordning på uppgifterna vi får tills nästa dag (spoiler, vi hinner aldrig med)

    jag läser bara en kurs (på 30p) den här terminen så jag hoppas jag klarar den heh
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR tor 25 aug 2016, 19:15

    smurvel vilket år går du nu förresten?
    Sweet_Horse
    Sweet_Horse
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 268
    Tuffingpoäng : 9
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sweet_Horse tor 25 aug 2016, 20:27

    Har äntligen fått en ny telefon... men måste greja lite med den först innan jag kan använda den. Liksom mitt simkort fungerar inte... den är fööör stor. :c

    Jag har deltagit i ett möte idag, väldigt intressant faktiskt. Nu vet jag vilken tid jag börjar den första skoldagen t.ex. Att jag kommer dela rum med någon som inte är från samma nation. Plus att jag inte behöver ha 3 resväskor och en ryggsäck för avresan. Ah. Känns lite bättre. :D
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tor 25 aug 2016, 20:56

    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:
    TIGR skrev:i skolan sju-åtta varje dag och hem 12 timmar senare

    minus 2h föreläsning
    minus nån timme för lunch och korta pauser
    är ändå runt 9 timmar aktivt pluggande om dagen
    ofta lite mer för man fortsätter när man kommer hem

    det är ju inte rimligt att det ska vara så mycket eller?
    men nu har det varit så i tre dagar, och ändå ligger vi efter
    hjälp mig unsure

    nej okej jag ska inte klaga jag har hittat två ingenjörer och en annan mattelärare och vi hjälps åt så allt går jätteeffektivt, herregud tänk om man haft denna studieteknik på gymnasiet vad snabbt allt skulle gått. men jösses vad mycket det är.

    jag är trots allt glad att alla här faktiskt är intresserade av att plugga och jag gillar det redan väldigt mycket mer än gymnasiet.

    Hur ser ditt schema ut? Verkar sådär långa dagar vara permanent? För oss brukar det gå lite i vågor, i labb-veckor har jag ibland varit i skolan 8-19 nästan varje dag, men det brukar oftast följas av en vecka med 10-12/10-15 då vi bara har föreläsningar. Jag insåg att jag helt behövde ändra min studieteknik när jag började på universitetet, att jag plötsligt behövde prioritera och att det var helt okej att ligga efter, så länge man låg efter i "rätt" sak. I matte och kemikurser har det exempelvis oftast varit helt omöjligt att hinna med att göra ALLA uppgifter och i allmänhet hinner man inte läsa allt som föreläsarna hänvisar till i böckerna. Ta en sak i taget, fokusera på det som de går igenom på föreläsningarna (de frågar aldrig på tentan om sådant som bara står i boken och som ingen sagt något om). Och kom ihåg att världen inte går under av underkända tentor!! Det suger, men det är okej. De första två åren av mina studier hade jag fler underkända än avslutade kurser, det är inget jag rekommenderar men det löste sig till slut. Det kommer gå bra, ta en sak i taget och kom ihåg att du inte behöver hinna precis allt! :)

    alltså det är inte "obligatorisk skola" så länge men vi stannar och pluggar och försöker få ordning på uppgifterna vi får tills nästa dag (spoiler, vi hinner aldrig med)

    jag läser bara en kurs (på 30p) den här terminen så jag hoppas jag klarar den heh

    Det brukar inte vara hela världen om man inte hinner klart med uppgifterna som man fått (...det tror jag typ aldrig ever att jag gjort, haha... kanske någon enstaka gång men i regel så prioriterar man en del och struntar i resten om det inte är något man verkligen MÅSTE som t ex förberedelse inför seminarium eller dylikt). Gör det du hinner med, du kommer förmodligen absolut klara kursen även om du inte pluggar 9 timmar per dag. :)
    Phantomrider
    Phantomrider
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 93
    Tuffingpoäng : 5
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 30

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Phantomrider lör 27 aug 2016, 11:41

    tillbaka i uppsala och studentrummet... trodde inte att korridoren skulle hinna förfalla så snabbt under de tre månader som jag skulle vara borta, men tji fick jag, kommer tillbaka och upptäcker att toapappret är slut, min hylla i kylskåpet är full av någon annans mat, någon har tagit min citronjuice, frysen är i så pass desperat behov av avfrostning att den inte längre går att stänga, och det är fullt med vatten på golvet i köket. Plus att det ser för jävla skitigt ut överallt. hilfe.
    Phantomrider
    Phantomrider
    kebabdjur


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 93
    Tuffingpoäng : 5
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 30

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Phantomrider lör 27 aug 2016, 13:00

    och nu hittade jag en tvestjärt i min säng. allt är bajs
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 27 aug 2016, 14:26

    Phantomrider skrev:tillbaka i uppsala och studentrummet... trodde inte att korridoren skulle hinna förfalla så snabbt under de tre månader som jag skulle vara borta, men tji fick jag, kommer tillbaka och upptäcker att toapappret är slut, min hylla i kylskåpet är full av någon annans mat, någon har tagit min citronjuice, frysen är i så pass desperat behov av avfrostning att den inte längre går att stänga, och det är fullt med vatten på golvet i köket. Plus att det ser för jävla skitigt ut överallt. hilfe.
    Det lät besvärligt. :( Vill du ha en tröstande kopp te och en kladdkaksmuffins?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 28 aug 2016, 12:30

    MIN PRAKTIK BÖRJAR IMORGON. DET ÄR LÄSKIGT OK.
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR sön 28 aug 2016, 15:42

    Smurvel skrev:MIN PRAKTIK BÖRJAR IMORGON. DET ÄR LÄSKIGT OK.

    vad gör du på praktiken?
    och det går säkert jättebra även om det är läskigt.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 28 aug 2016, 17:33

    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:MIN PRAKTIK BÖRJAR IMORGON. DET ÄR LÄSKIGT OK.

    vad gör du på praktiken?
    och det går säkert jättebra även om det är läskigt.
    Jag ska vara på ett labb och hänga med forskare i 10 veckor för att se om jag ska stanna i ytterligare 30 veckor och göra mitt masterexamensarbete där. Men det känns läskigt att jag kommer behöva interagera med nya människor (främst på engelska…), hitta i nya lokaler, labba HELT ENSAM osv. Liksom hjälp jag brukar bli jättenervös bara min labbpartner är sjuk på kurslabbar.... cry
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR sön 28 aug 2016, 17:52

    Smurvel skrev:
    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:MIN PRAKTIK BÖRJAR IMORGON. DET ÄR LÄSKIGT OK.

    vad gör du på praktiken?
    och det går säkert jättebra även om det är läskigt.
    Jag ska vara på ett labb och hänga med forskare i 10 veckor för att se om jag ska stanna i ytterligare 30 veckor och göra mitt masterexamensarbete där. Men det känns läskigt att jag kommer behöva interagera med nya människor (främst på engelska…), hitta i nya lokaler, labba HELT ENSAM osv. Liksom hjälp jag brukar bli jättenervös bara min labbpartner är sjuk på kurslabbar.... cry

    oj, det låter faktiskt lite läskigt men det kan nog bli jättekul också
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 28 aug 2016, 18:45

    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:
    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:MIN PRAKTIK BÖRJAR IMORGON. DET ÄR LÄSKIGT OK.

    vad gör du på praktiken?
    och det går säkert jättebra även om det är läskigt.
    Jag ska vara på ett labb och hänga med forskare i 10 veckor för att se om jag ska stanna i ytterligare 30 veckor och göra mitt masterexamensarbete där. Men det känns läskigt att jag kommer behöva interagera med nya människor (främst på engelska…), hitta i nya lokaler, labba HELT ENSAM osv. Liksom hjälp jag brukar bli jättenervös bara min labbpartner är sjuk på kurslabbar.... cry

    oj, det låter faktiskt lite läskigt men det kan nog bli jättekul också
    Jo det blir nog väldigt spännande att faktiskt få hålla på med riktig forskning istället för bara färdiga kurslabbar. Tror jag är lite lugnare efter imorgon, då ska vi gå igenom projektet och jag ska få träffa hon som ska vara min handledare på labbet (har hittills bara träffat han som kommer vara mer "övergripande" handledare, som skrivit projektplanen osv). Det enda jag vet om min handledare hittills är liksom att hon är från Kina och har varit i Sverige ett par år nu för att doktorera typ. Och sen har jag sett en bild på henne.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 28 aug 2016, 19:06

    TIGR skrev:smurvel vilket år går du nu förresten?
    Åh jag hade helt missat den här, sorry!

    Alltså, det... beror lite på hur man ser på saken. Den korta versionen är att jag läser andra året på masterprogrammet i cell- och molekylärbiologi, så jag är (förhoppningsvis) klar till sommaren 2017. Den långa versionen är att jag började i Göteborg HT 2011, hoppade av efter en termin och började i Uppsala VT 2012 med hopp om att det skulle gå bättre att plugga 50 mil hemifrån (samma program, kandidatprogrammet i biologi/molekylärbiologi). Sen eh... gick mina studier ändå inte särskilt bra för att mitt liv var allmänt krångligt osv så jag skaffade mig femtioelva omtentor (de första två åren av mina studier hade jag konstant fler oavslutade kurser än avklarade). Sen där kring slutet av 2013 - början av 2014 fick jag hjälp att få lite mer ordning på mitt liv och saker började gå bättre, jag kom ikapp allt eftersom och jag tog min kandidatexamen juni 2015 (alltså ett år senare än "planerat"). Sen började jag master HT 2015 och har klarat av mitt år av teori nu, så jag har ett år av praktik + examensarbete (15 + 45 hp) kvar av min master.

    Så sammanfattningsvis har jag hängt på universitet i 5 år hittills, men jag "går" väl tekniskt sett mitt fjärde år, eller hur man nu ska uttrycka det hela :P
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR sön 28 aug 2016, 19:59

    smurvel: det låter spännande, har du någon tanke om vad du vill göra sedan? kommer du jobba med forskning och så?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 28 aug 2016, 20:08

    TIGR skrev:smurvel: det låter spännande, har du någon tanke om vad du vill göra sedan? kommer du jobba med forskning och så?

    Jag vet inte riktigt än faktiskt, alternativen är väl att söka jobb på något labb eller se om jag kan få en doktorandtjänst och därmed gå ett steg närmare en forskar-karriär. Jag tänker mig att när jag nu hänger med forskare/doktorander/post-docs/dylikt hela dagarna så kanske jag kommer fram till om det är något för mig. Sen gäller det ju i så fall att hitta någon som har råd att ta emot mig och kan erbjuda en doktorandtjänst jag trivs med (för det suger ju lite om jag är "fast" någonstans jag inte vill vara i 4-5 års tid). Jag är lite rädd för att doktorera för att jag hört så mycket om att det är jobbigt och att man bara känner sig som om man måste hävda sig och tigga forskningsanslag hela tiden. Fast jag är också ganska rädd för att inte få jobb i största allmänhet. Jag vill ju helst stanna i Uppsala även när jag är klar. Men eh ja... vi... får se vad som händer. Jag tänkte försöka prata lite med folk under mitt sista år och se om de har några vettiga kontakter eller något.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 28 aug 2016, 20:20

    Säg mjau till livet!
    Krama en stel kamel,
    köp en begagnad zebra,
    det kan aldrig vara särskilt fel.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel mån 29 aug 2016, 18:12

    Jag överlevde min första dag på praktiken, folk var snälla och hjälpsamma. Jag fick lära mig många spännande saker, som hur man behandlar allvarliga köldskador om man typ är på expedition på Antarktis, jag fick en demonstration av utrustning som sitter på labbrocken och som larmar om man utsätts för radioaktivitet och jag gick en säkerhetsgenomgång där den mest utförliga beskrivningen handlade om hur man fick varm choklad ur kaffemaskinen. Det låter som ett bra labb!
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR mån 29 aug 2016, 20:55

    Smurvel skrev:Jag överlevde min första dag på praktiken, folk var snälla och hjälpsamma. Jag fick lära mig många spännande saker, som hur man behandlar allvarliga köldskador om man typ är på expedition på Antarktis, jag fick en demonstration av utrustning som sitter på labbrocken och som larmar om man utsätts för radioaktivitet och jag gick en säkerhetsgenomgång där den mest utförliga beskrivningen handlade om hur man fick varm choklad ur kaffemaskinen. Det låter som ett bra labb!

    låter supercoolt :D
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel mån 29 aug 2016, 21:35

    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:Jag överlevde min första dag på praktiken, folk var snälla och hjälpsamma. Jag fick lära mig många spännande saker, som hur man behandlar allvarliga köldskador om man typ är på expedition på Antarktis, jag fick en demonstration av utrustning som sitter på labbrocken och som larmar om man utsätts för radioaktivitet och jag gick en säkerhetsgenomgång där den mest utförliga beskrivningen handlade om hur man fick varm choklad ur kaffemaskinen. Det låter som ett bra labb!

    låter supercoolt :D
    Jag är helt galet slut nu dock, fick egentligen artiklar av min handledare som jag borde kika på men min hjärna är halvdöd efter dagens alla intryck så jag avvaktar med det. Men imorgon ska vi gå igenom projektet mer i detalj (vi hann inte det idag, genomgång av kaffemaskinens alla funktioner var mer prioriterad).
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 30 aug 2016, 06:57

    Aftonbladet alltså. Detta har tydligen hänt medan jag sov:
    "Älgar lever rövare i tallskogen - Försvarar uppdelad gympa - Protester i Brasilien"

    Jag hoppas att det är en och samma nyhet, det låter ganska spännande med älgar som försvarar uppdelad gympa i tallskogen och möts av brasilianska protester.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 30 aug 2016, 10:36

    Dagens första insikt: Forskarfolk är morgontrötta. Det är mer eller mindre dött på labbet före 10. Vi var 5 pers här klockan 9 imorse... Så vi fikade till klockan 10, haha.

    Sponsored content


    Flumtråd - Sida 24 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: lör 27 apr 2024, 09:29