Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+29
Koltrast
JustinDrewBieber
skitunge
RadioMoon
Smurvel
lince
PonDiGaza
Puffy
Success
Woah
Matilda_Eli
Muppen_96
Fli
TheHate
KiMlOvEr
Dessi
GrönaSpindeln
DoctorOreo
korn
Hund
Feah
Batteri
Sweet_Horse
Phantomrider
TIGR
mitchan
pitchfork
Donk
TNT
33 posters

    Flumtråd

    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 28 jan 2017, 20:04

    Jag förstår inte att det ska vara så svååårt att hitta en snygg anteckningsbok till rimligt pris. Jag behöver en ny dagbok snart igen och det är ett evigt problem att lyckas hitta en som jag vill ha. Det finns ju massor av snygga anteckningsböcker i världen såklart, men jag är snål och vill helst inte betala mer än max typ 60-70 kr eller så.

    Mina krav på anteckningsboken:  

    - Hårda pärmar och bunden, inget spiralblock.
    - Någon form av motiv på framsidan.
    - Inte superdupertunn. Den ska helst hålla i några månader iaf?
    - Möjlig att få tag på. (Dvs helst inte typ "den här anteckningsboken finns att köpa i den här lilla skumma affären i södra Mongoliet med blå renhorn på ytterdörren")

    FÖRSLAG PÅ SNYGGA ANTECKNINGSBÖCKER MOTTAGES TACKSAMT.

    PS. Jag kan bjuda på te om ni hittar något bra!!! Om ni inte vill/kan/orkar komma hit och dricka te kan jag skicka lite av något gott te i ett kaffefilter om jag får din adress.

    PPS. Du får gärna tipsa mig även om du inte vill ha te. Te är helt frivilligt! Så ingen behöver känna sig tvingad till tedrickande!!!

    PPPS. Te är dock väldigt trevligt så jag kan starkt rekommendera tedrickande. Det gäller bara att hitta ett te man tycker om! (och jag har väldigt goda teer!!)
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR lör 28 jan 2017, 20:36

    ^

    har inget tips, men på tal om anteckningsböcker:

    varför är alla fina anteckningsböcker linjerade (alternativt blanka)? förstår dom inte att mattefolk också vill ha fina skrivböcker i sitt liv?!?! ska jag orka att sitta och designa om varenda block själv, bara för att det är mission impossible att få tag på en fin bok med rutat papper i? gah. (Helt seriöst, har _aldrig_ sett något sådant och det är ändå något jag brukar försöka hålla lite utkik efter.)

    PS. och de blanka böckerna, som det är helt uppenbart att man vill rita i (just för att de är blanka), är ofta inte gjorda av skisspapper eller annat ritpapper??!?!?!? alltså jag förstår mig inte på världen. suck.


    anyways, lycka till med att hitta en anteckningsbok smurvel, jag säger till om jag ser något bra nånstans
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 28 jan 2017, 20:44

    TIGR skrev:^

    har inget tips, men på tal om anteckningsböcker:

    varför är alla fina anteckningsböcker linjerade (alternativt blanka)? förstår dom inte att mattefolk också vill ha fina skrivböcker i sitt liv?!?! ska jag orka att sitta och designa om varenda block själv, bara för att det är mission impossible att få tag på en fin bok med rutat papper i? gah. (Helt seriöst, har _aldrig_ sett något sådant och det är ändå något jag brukar försöka hålla lite utkik efter.)

    PS. och de blanka böckerna, som det är helt uppenbart att man vill rita i (just för att de är blanka), är ofta inte gjorda av skisspapper eller annat ritpapper??!?!?!? alltså jag förstår mig inte på världen. suck.


    anyways, lycka till med att hitta en anteckningsbok smurvel, jag säger till om jag ser något bra nånstans

    Om du vill ha tunna rutade anteckningsböcker i A5 storlek har jag ett gäng som jag köpte för ca 3-5 kr/st från Søstrene Grene i Danmark som du skulle kunna få av mig (de är av storleken som man hade i grundskolan i matten). Jag använder dem inte eftersom de är rutade, haha.
    avatar
    Kiwi
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 20
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-01-25

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Kiwi lör 28 jan 2017, 21:08

    TIGR, håller med det! Som tur var hittade jag ett rätt fint rutigt block på Willys från märket Pepperpot. Just märket Pepperpot tycker jag har väldigt fina block!
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan sön 29 jan 2017, 00:04

    jag har den allra allra sötaste skissboken!!!! eller i guess det är en anteckningsbok pga har som tigr säger inget actual skisspapper, men den är olinjerad iaf... och jag ritar i den så...

    har dessutom fyllt på med akvarellpapper i den haha, den är påfyllningsbar!!

    vilket also innebär att om man vill kan man fylla den med rutade eller linjerade papper också ;---)


    fast den är rätt liten, min är typ 14x10 cm men finns en som är typ 18x12 också, dvs lite mindre än ett a5

    anyway, den är snyggast, alla borde köpa!!!

    https://www.wish.com/c/53eb31509020ee3a715a7d3d
    den finns här (jag rekommenderar att köpa nån av dom bruna, den gröna såg INTE ut om på bilden irl, waaay plastigare, superblank och ful. dom bruna vet vi är nice iaf. jag tror min är i light brown, men den är inte lika orange irl som på bilderna)

    https://www.wish.com/c/563206ad41076517b36d3516
    verkar även finnas här fast supposedly med redan linjerat papper?? fast vem vet när det inte finns några bilder på det..


    https://68.media.tumblr.com/e93a37a1f6a3734e9f2852b0866738fe/tumblr_okiilp7QFm1sppe1to2_1280.jpg
    https://68.media.tumblr.com/142b3514bc3b0b7e29d48f826db1bda3/tumblr_okiilp7QFm1sppe1to1_1280.jpg
    se vad mysig
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR sön 29 jan 2017, 00:15

    Smurvel skrev:
    TIGR skrev:^

    har inget tips, men på tal om anteckningsböcker:

    varför är alla fina anteckningsböcker linjerade (alternativt blanka)? förstår dom inte att mattefolk också vill ha fina skrivböcker i sitt liv?!?! ska jag orka att sitta och designa om varenda block själv, bara för att det är mission impossible att få tag på en fin bok med rutat papper i? gah. (Helt seriöst, har _aldrig_ sett något sådant och det är ändå något jag brukar försöka hålla lite utkik efter.)

    PS. och de blanka böckerna, som det är helt uppenbart att man vill rita i (just för att de är blanka), är ofta inte gjorda av skisspapper eller annat ritpapper??!?!?!? alltså jag förstår mig inte på världen. suck.


    anyways, lycka till med att hitta en anteckningsbok smurvel, jag säger till om jag ser något bra nånstans

    Om du vill ha tunna rutade anteckningsböcker i A5 storlek har jag ett gäng som jag köpte för ca 3-5 kr/st från Søstrene Grene i Danmark som du skulle kunna få av mig (de är av storleken som man hade i grundskolan i matten). Jag använder dem inte eftersom de är rutade, haha.

    Åh, vad snällt av dig <3 jag hade gillat att få dom, om det är okej smile1

    --------

    Asså jag älskar hur alla började skriva massa saker nu <3 yay
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan sön 29 jan 2017, 00:27

    TIGR skrev:Asså jag älskar hur alla började skriva massa saker nu <3 yay
    jaaaa hur hände det så plötsligt ens hahaha? :')
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 29 jan 2017, 09:14

    TIGR skrev:
    Smurvel skrev:
    TIGR skrev:^

    har inget tips, men på tal om anteckningsböcker:

    varför är alla fina anteckningsböcker linjerade (alternativt blanka)? förstår dom inte att mattefolk också vill ha fina skrivböcker i sitt liv?!?! ska jag orka att sitta och designa om varenda block själv, bara för att det är mission impossible att få tag på en fin bok med rutat papper i? gah. (Helt seriöst, har _aldrig_ sett något sådant och det är ändå något jag brukar försöka hålla lite utkik efter.)

    PS. och de blanka böckerna, som det är helt uppenbart att man vill rita i (just för att de är blanka), är ofta inte gjorda av skisspapper eller annat ritpapper??!?!?!? alltså jag förstår mig inte på världen. suck.


    anyways, lycka till med att hitta en anteckningsbok smurvel, jag säger till om jag ser något bra nånstans

    Om du vill ha tunna rutade anteckningsböcker i A5 storlek har jag ett gäng som jag köpte för ca 3-5 kr/st från Søstrene Grene i Danmark som du skulle kunna få av mig (de är av storleken som man hade i grundskolan i matten). Jag använder dem inte eftersom de är rutade, haha.

    Åh, vad snällt av dig <3 jag hade gillat att få dom, om det är okej  smile1

    --------

    Asså jag älskar hur alla började skriva massa saker nu <3 yay

    Sure! Skicka ett privat meddelade med din adress så kan jag typ posta ett par. Jag ska bara leta reda på dem i mitt skåp, så jag kan typ skicka dem jag hittar, haha. :)
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 29 jan 2017, 09:21

    mitchan skrev:jag har den allra allra sötaste skissboken!!!! eller i guess det är en anteckningsbok pga har som tigr säger inget actual skisspapper, men den är olinjerad iaf... och jag ritar i den så...

    har dessutom fyllt på med akvarellpapper i den haha, den är påfyllningsbar!!

    vilket also innebär att om man vill kan man fylla den med rutade eller linjerade papper också ;---)


    fast den är rätt liten, min är typ 14x10 cm men finns en som är typ 18x12 också, dvs lite mindre än ett a5

    anyway, den är snyggast, alla borde köpa!!!

    https://www.wish.com/c/53eb31509020ee3a715a7d3d
    den finns här (jag rekommenderar att köpa nån av dom bruna, den gröna såg INTE ut om på bilden irl, waaay plastigare, superblank och ful. dom bruna vet vi är nice iaf. jag tror min är i light brown, men den är inte lika orange irl som på bilderna)

    https://www.wish.com/c/563206ad41076517b36d3516
    verkar även finnas här fast supposedly med redan linjerat papper?? fast vem vet när det inte finns några bilder på det..


    https://68.media.tumblr.com/e93a37a1f6a3734e9f2852b0866738fe/tumblr_okiilp7QFm1sppe1to2_1280.jpg
    https://68.media.tumblr.com/142b3514bc3b0b7e29d48f826db1bda3/tumblr_okiilp7QFm1sppe1to1_1280.jpg
    se vad mysig

    Åh vänta det var den du visade på instagram för ett tag sedan va? Den kändes väldigt mycket som en anteckningsbok/skissbok av mitchantyp. :D
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 29 jan 2017, 11:07

    Kände för att visa en bild på mina dagböcker genom åren. Första är från 2002 och sen fortsätter det fram till nutid (dessvärre med uppehåll ca 2009 - 2013). Gillar skillnaden mellan första raden (9 - 13årig Smurvel) vs sista raden (21 - 24årig Smurvel).

    Flumtråd - Sida 34 Fullsizerender_2_588dbe1b2a6b222070b34d12
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR sön 29 jan 2017, 16:07

    åh, det hade varit jättekul att ha massa gamla dagböcker att titta i

    varje gång jag försöker börja skriva dagbok håller det i typ 2-3 dagar, sen ger jag upp :/
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan sön 29 jan 2017, 19:53

    Smurvel skrev:Åh vänta det var den du visade på instagram för ett tag sedan va? Den kändes väldigt mycket som en anteckningsbok/skissbok av mitchantyp. :D
    hahaha jaaa det var den!! och ja eller hur, visst är den underbar? (underbar är en synonym till "mitchantyp")
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 29 jan 2017, 20:16

    TIGR skrev:åh, det hade varit jättekul att ha massa gamla dagböcker att titta i

    varje gång jag försöker börja skriva dagbok håller det i typ 2-3 dagar, sen ger jag upp :/
    Jag blir hemskt nog rätt ledsen av att läsa i mina, haha... :( De från mellanstadiet är iofs stundtals rätt söta, men de från högstadiet är mest bara hemska.

    Jag är inte helt hundra på varför jag skriver dagbok egentligen, men jag tycker om det. Det är rätt gosigt att sammanfatta dagen. Jag brukar ha "Dagens positiva" längst ner varje dag och det gör mig alltid lite småglad att fundera ut något som faktiskt varit BRA med dagen (med risk för att låta carpe diem-aktig). Började med det när jag insåg att mina dagböcker mest bara gick ut på att jag gnällde över saker och att det sällan stod något positivt. Och den där "Dagens positiva" är faktiskt rätt mysig att gå tillbaka och läsa. :)
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR sön 29 jan 2017, 21:14

    Smurvel skrev:
    TIGR skrev:åh, det hade varit jättekul att ha massa gamla dagböcker att titta i

    varje gång jag försöker börja skriva dagbok håller det i typ 2-3 dagar, sen ger jag upp :/
    Jag blir hemskt nog rätt ledsen av att läsa i mina, haha... :( De från mellanstadiet är iofs stundtals rätt söta, men de från högstadiet är mest bara hemska.

    Jag är inte helt hundra på varför jag skriver dagbok egentligen, men jag tycker om det. Det är rätt gosigt att sammanfatta dagen. Jag brukar ha "Dagens positiva" längst ner varje dag och det gör mig alltid lite småglad att fundera ut något som faktiskt varit BRA med dagen (med risk för att låta carpe diem-aktig). Började med det när jag insåg att mina dagböcker mest bara gick ut på att jag gnällde över saker och att det sällan stod något positivt. Och den där "Dagens positiva" är faktiskt rätt mysig att gå tillbaka och läsa. :)

    När jag hade distansförhållande hade jag och min pojkvän en grön bok vi skrev i varje dag vi träffades, om vad vi hade gjort och så. Men då var det liksom inte något som var jättejobbigt att göra, för vi träffades inte ens en gång i månaden. Nu ligger den boken och möglar i något hörn för ingen orkar skriva i den längre (vi bor typ nästan tillsammans nu). Det är dock jättemys att läsa i den (okej vissa sidor är lite ledsna, men för det mesta är det jättefint). Jag önskar att vi hade orkat skriva däri i alla fall någon gång ibland nuförtiden men det blir liksom inte så.
    avatar
    Kiwi
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 20
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-01-25

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Kiwi sön 29 jan 2017, 23:43

    Kollade precis in företaget som var ansvarig för djur.nu och de har inlett en konkurs nu i januari.
    Man undrar om man kan köpa hemsidan på något sätt.
    snader_12_
    snader_12_
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 7
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-01-30
    Ålder : 29

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  snader_12_ mån 30 jan 2017, 01:14

    Kiwi skrev:Kollade precis in företaget som var ansvarig för djur.nu och de har inlett en konkurs nu i januari.
    Man undrar om man kan köpa hemsidan på något sätt.

    jag skrev till dom och frågade om man får köpa servern/koderna men nah :( inget svar. Tänkte fråga er om ni har kvar några skärmdumpar från djur.nu? hade velat kanske göra en egen liknande sida.
    Hund
    Hund
    Ladordedurr of Dogs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 254
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ort : Finspång

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Hund tis 31 jan 2017, 09:09

    Jag hänger inte med längre :O
    Massa nytt folk; HEJ, ROLIGT ATT SE ER! Det var länge sen ^_^
    Något om gamla d.n som nu inte funkar, ingen kontakt. Synd.

    Dagböcker och anteckningsböcker, jag har massa små böcker för idéer. Men jag tappar bort dom och så köper jag nya och hittar de gamla...går aldrig bra för mig.
    Jag har dock börjat planera mitt liv med en dagboks-kalender. Det är bra!
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 31 jan 2017, 20:37

    Jag. Är. Så. Trött. Jag var på labbet i 10 h idag. Och jag hade det jättestressigt mest hela tiden. Och nu är det ju nästan snart läggdags!?
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tis 31 jan 2017, 20:44

    Smurvel skrev:Jag förstår inte att det ska vara så svååårt att hitta en snygg anteckningsbok till rimligt pris. Jag behöver en ny dagbok snart igen och det är ett evigt problem att lyckas hitta en som jag vill ha. Det finns ju massor av snygga anteckningsböcker i världen såklart, men jag är snål och vill helst inte betala mer än max typ 60-70 kr eller så.

    Mina krav på anteckningsboken:  

    - Hårda pärmar och bunden, inget spiralblock.
    - Någon form av motiv på framsidan.
    - Inte superdupertunn. Den ska helst hålla i några månader iaf?
    - Möjlig att få tag på. (Dvs helst inte typ "den här anteckningsboken finns att köpa i den här lilla skumma affären i södra Mongoliet med blå renhorn på ytterdörren")

    FÖRSLAG PÅ SNYGGA ANTECKNINGSBÖCKER MOTTAGES TACKSAMT.

    PS. Jag kan bjuda på te om ni hittar något bra!!! Om ni inte vill/kan/orkar komma hit och dricka te kan jag skicka lite av något gott te i ett kaffefilter om jag får din adress.

    PPS. Du får gärna tipsa mig även om du inte vill ha te. Te är helt frivilligt! Så ingen behöver känna sig tvingad till tedrickande!!!

    PPPS. Te är dock väldigt trevligt så jag kan starkt rekommendera tedrickande. Det gäller bara att hitta ett te man tycker om! (och jag har väldigt goda teer!!)

    Alltså har kollat omkring lite och det är ju verkligen jättesvårt att hitta något bra? Verkar som att nästan alla med hård pärm är spiralbundna och är de inte det så är de enfärgade, jättedyra eller jättetunna!?

    Typ de enda jag hitta som var mönstrade med hård pärm för ett rimligt pris och 100+ sidor är dessa:
    http://www.bokus.com/bok/9789178434718/kiji-skrivbok-a5-beigemonstrad-linjerad/
    http://www.bokus.com/bok/9789178434701/kiji-skrivbok-a5-gramonstrad-linjerad/

    (frakt ligger på 10 kr så det blir ju inte så dyrt i så fall)

    Annars kanske det skulle funka att köpa en enfärgad i en fin färg och sedan mönstra själv med decoupage? (det förutsätter ju iofs att du gillar decoupage eller åtminstone att du har lim/lack och sådant...) Eller det kanske går att måla något fint på?

    T.ex. denna: http://www.bokus.com/bok/9789178434657/kiji-skrivbok-a5-bla-linjerad/ är ju klädd i mörkblå väv står det ju, så man kanske kan måla på den?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 31 jan 2017, 20:50

    Koltrast skrev:
    Smurvel skrev:Jag förstår inte att det ska vara så svååårt att hitta en snygg anteckningsbok till rimligt pris. Jag behöver en ny dagbok snart igen och det är ett evigt problem att lyckas hitta en som jag vill ha. Det finns ju massor av snygga anteckningsböcker i världen såklart, men jag är snål och vill helst inte betala mer än max typ 60-70 kr eller så.

    Mina krav på anteckningsboken:  

    - Hårda pärmar och bunden, inget spiralblock.
    - Någon form av motiv på framsidan.
    - Inte superdupertunn. Den ska helst hålla i några månader iaf?
    - Möjlig att få tag på. (Dvs helst inte typ "den här anteckningsboken finns att köpa i den här lilla skumma affären i södra Mongoliet med blå renhorn på ytterdörren")

    FÖRSLAG PÅ SNYGGA ANTECKNINGSBÖCKER MOTTAGES TACKSAMT.

    PS. Jag kan bjuda på te om ni hittar något bra!!! Om ni inte vill/kan/orkar komma hit och dricka te kan jag skicka lite av något gott te i ett kaffefilter om jag får din adress.

    PPS. Du får gärna tipsa mig även om du inte vill ha te. Te är helt frivilligt! Så ingen behöver känna sig tvingad till tedrickande!!!

    PPPS. Te är dock väldigt trevligt så jag kan starkt rekommendera tedrickande. Det gäller bara att hitta ett te man tycker om! (och jag har väldigt goda teer!!)

    Alltså har kollat omkring lite och det är ju verkligen jättesvårt att hitta något bra? Verkar som att nästan alla med hård pärm är spiralbundna och är de inte det så är de enfärgade, jättedyra eller jättetunna!?

    Typ de enda jag hitta som var mönstrade med hård pärm för ett rimligt pris och 100+ sidor är dessa:
    http://www.bokus.com/bok/9789178434718/kiji-skrivbok-a5-beigemonstrad-linjerad/
    http://www.bokus.com/bok/9789178434701/kiji-skrivbok-a5-gramonstrad-linjerad/

    (frakt ligger på 10 kr så det blir ju inte så dyrt i så fall)

    Annars kanske det skulle funka att köpa en enfärgad i en fin färg och sedan mönstra själv med decoupage? (det förutsätter ju iofs att du gillar decoupage eller åtminstone att du har lim/lack och sådant...) Eller det kanske går att måla något fint på?

    T.ex. denna: http://www.bokus.com/bok/9789178434657/kiji-skrivbok-a5-bla-linjerad/ är ju klädd i mörkblå väv står det ju, så man kanske kan måla på den?
    Oj vad snällt och ambitiöst av dig att kolla runt lite. Tack!! Jag gillade faktiskt dina förslag. Den enfärgade såg också helt okej ut för att vara enfärgad måste jag säga! Men ja visst är det jättejättesvårt att hitta något?!? Jag tycke att det var lite drygt!

    (PS Du förtjänar te om du vill ha te, men i så fall får du skicka din adress i privat meddelande. Jag lovar att inte typ bryta mig in hos dig och färga dina kuddar rosa eller något).
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 31 jan 2017, 20:59

    (Alltså vad hände ens, det är bara tisdag och NIO PERSONER har redan skrivit i forumet den här veckan???)
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tis 31 jan 2017, 23:40

    Åh vad bra att du gilla dem! Ja men verkligen, tycker liksom det finns så himla mycket olika anteckningsböcker men sen hittar man verkligen knappt någonting! Alltså känns ju konstigt att få något för det där, men te är ju så mysigt så det vore ju o andra sidan dumt att säga nej :)

    Angående att det är svårt att hitta något när man har lite krav så var det som för några veckor sedan när jag skulle köpa en ny sådan där liten kalender man kan anteckna saker i, för upptäckte att den jag hade bara räckte till 2016 och jag gick till tre olika bokhandlar i två olika städer utan att hitta en som passade!? Liksom antingen var det fel storlek, fel utseende, fel sorts pärm eller fel sorts upplägg inuti! Tillslut fick jag kompromissa och välja en som egentligen var alldeles för knallröd för mitt tycke men som åtminstone hade rätt pärm, storlek och innehåll.
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tis 31 jan 2017, 23:49

    När jag leta runt efter anteckningsblock hitta jag det här fina: http://www.ahlens.se/Inredning/kontor-papper/block-anteckningsbocker-92918/ahlens-skrivbok-vaxter-56-blad-a5-gron-89092295/ och jag känner att jag måste införskaffa det..

    Egentligen har jag alldeles för många anteckningsblock (men vem har inte det) men jag är svag för motiv med växter, träd och blommor. Och just sådana anteckningsblock har jag typ inga av? Och även om jag inte skulle kunna skriva dagbok i den så skulle jag ju kunna skriva mina dagliga att göra listor i den istället för massa lösa papper som nu. Och om jag sen skulle kunna få in dagens positiva i alla fall vore det ju härligt, för det lät som en väldigt bra idé!
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tis 31 jan 2017, 23:51

    Smurvel skrev:(Alltså vad hände ens, det är bara tisdag och NIO PERSONER har redan skrivit i forumet den här veckan???)

    Ja vad var det som hände egentligen!? Jag har varit väldigt dålig med att kolla in här på senaste tiden och blev så förvånad nu när jag kikade in och det hänt massor? Men kul ialf! :)
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Donk ons 01 feb 2017, 00:04

    Smurvel skrev:
    Koltrast skrev:
    Smurvel skrev:
    Oj vad snällt och ambitiöst av dig att kolla runt lite. Tack!! Jag gillade faktiskt dina förslag. Den enfärgade såg också helt okej ut för att vara enfärgad måste jag säga! Men ja visst är det jättejättesvårt att hitta något?!? Jag tycke att det var lite drygt!

    (PS Du förtjänar te om du vill ha te, men i så fall får du skicka din adress i privat meddelande. Jag lovar att inte typ bryta mig in hos dig och färga dina kuddar rosa eller något).

    Jag har blivit en sucker för papper och pennor(hur började jag ens med det?) så nu ligger här en massa skrivböcker med olika papperssorter och fiberpennor och ballografer och allt möjligt. I alla fall, om du vill lägga lite mer så är Leuchtturm 1917s anteckningsböcker rätt ok. Kostar inte svinmycket(typ 150 för ett A5-block på 250(?) sidor) och papperet är helt ok(inte fabriano liksom men det är ju knappast kollegieblock.) Tänkte kanske roligare att spara än det billigaste man hittar.

    Sponsored content


    Flumtråd - Sida 34 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: mån 20 maj 2024, 14:36