HEJ VAD TREVLIGT ATT SE DIG HÄR!pitchfork skrev:läget nördar
+26
Aayla
Curryburry
Fridas_djurhem
Celine
Wolfy
iza
Wolfloverloverlover
TessyTheWolf
JustinDrewBieber
Tititina
Elon
J_J
Varg_Tass
skitunge
lince
TNT
Koltrast
Phantomrider
IntoFoxyFoxes
Sweet_Horse
TIGR
Donk
mitchan
pitchfork
Hund
Smurvel
30 posters
Flumtråd
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 764
Tuffingpoäng : 91
Registreringsdatum : 16-05-29
Ålder : 32
- Inlägg 476
Sv: Flumtråd
TIGR- något coolt specialgrejs
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 166
Tuffingpoäng : 29
Registreringsdatum : 16-05-28
Ålder : 27
- Inlägg 477
^
när jag gick i gymnasiet gjorde jag "veckans bevis", vilket var att jag en gång i veckan skrev upp ett matematiskt bevis på en whiteboard som stod så alla kunde se den. när jag berättade detta för min mamma sa hon "åh nej, mitt barn är en nörd!"
när jag gick i gymnasiet gjorde jag "veckans bevis", vilket var att jag en gång i veckan skrev upp ett matematiskt bevis på en whiteboard som stod så alla kunde se den. när jag berättade detta för min mamma sa hon "åh nej, mitt barn är en nörd!"
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 203
Tuffingpoäng : 17
Registreringsdatum : 16-10-22
- Inlägg 478
Alltså hur kan det snart vara september och höst!?!? blev det inte juni nyss? är inte redo för långa mörka dagar
pitchfork- Mitchans Prins <3
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 429
Tuffingpoäng : 141
Registreringsdatum : 11-08-16
Ålder : 28
- Inlägg 479
heeeeeeej detsammaSmurvel skrev:HEJ VAD TREVLIGT ATT SE DIG HÄR!pitchfork skrev:läget nördar
hahahahahhahaa <3 stackars din mamma...TIGR skrev:när jag gick i gymnasiet gjorde jag "veckans bevis", vilket var att jag en gång i veckan skrev upp ett matematiskt bevis på en whiteboard som stod så alla kunde se den. när jag berättade detta för min mamma sa hon "åh nej, mitt barn är en nörd!"
pitchfork- Mitchans Prins <3
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 429
Tuffingpoäng : 141
Registreringsdatum : 11-08-16
Ålder : 28
- Inlägg 480
håller med fullständigt tiden går på tok för fort men jag är faktiskt ganska redo för mörker.... är trött på att det blir ljust redan vid 4 vem sover så tidigtKoltrast skrev:Alltså hur kan det snart vara september och höst!?!? blev det inte juni nyss? är inte redo för långa mörka dagar
Tititina- regnbågsbarn
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 4
Tuffingpoäng : 0
Registreringsdatum : 17-08-15
- Inlägg 481
hej! gud vad roligt att se att ni jobbar på det här! har haft som rutin att checka om d.n är tillbaka även fast jag vet att den nog aldrig kommer tillbaka, och råkade först idag hitta det här haha
- Status :
Online Offline
- Inlägg 482
Tititina skrev:hej! gud vad roligt att se att ni jobbar på det här! har haft som rutin att checka om d.n är tillbaka även fast jag vet att den nog aldrig kommer tillbaka, och råkade först idag hitta det här haha
hej!!!! välkommen hit! vi är inte så aktiva, men kul att du är här
JustinDrewBieber- kattvalp
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 9
Tuffingpoäng : 1
Registreringsdatum : 16-07-02
- Inlägg 483
Sweet_Horse skrev:Någon som har någon erfarenhet som en Au Pair? Jag funderar verkligen på att bli en... :/
Är au pair i USA just nu och jobbet suger mer än något annat man någonsin gjort. Bortskämda barn och hemska föräldrar. Alla säger vi likadant till varandra, men sen sitter vi på sociala medier och leker att det har klart är värt det. Vilket det inte är. Ex när jag är ledig så förväntas jag fortfarande att jobba. Är jag iväg på en resa kan jag få ett argt samtal att det spelar ingen roll att jag är ledig jag har sysslor att göra VARJE dag! Finns inget skyddsnät what so ever.
Bröt exempelvis båda mina handleder här om dagen när jag var ledig (Klumpigt jag vet, ont som fan också). När doktorn kom in och sa att båda behövde gipsas tänkte jag halleluja nu blir jag äntligen utkastad. Nope de tyckte inte att det hindra mig från att göra vad jag alltid gjort. Testa själv att bära 7 matkassar i varje hand med gips, kärring. Har varit här i 10månader nu och sitter och grinar var och varannan dag för att de behandlar en så hemskt. Skall exempelvis jobba max 45h/vecka men jag jobbar runt 60-70 och får inte mer betalt för det. Jobbar även 6 utav 7 dagar i veckan så den lediga dagen spelar inte så stor roll har ju saker att göra då med. Försöker undvika att ens vara hemma min lediga dag men bor mitt ute i ingenstans utan kollektivtrafik så finns inte riktigt någonstans att ta vägen.
Tappa förresten en tallrik i golvet här om dagen när jag plocka ur diskmaskinen, blev tillsagd att jag måste vara mer försiktig... Jo mer försiktig, BÅDA MINA HÄNDER ÄR GIPSADE KVINNA. För övrigt så är jag egentligen sjukskriven av doktorn i två veckor så mina händer skulle få vila, fick intyg till och med. Var bara att börja jobba på innan gipset ens hade torkat. Skall också tillägga att jag har en (liten) spricka i svanskotan men smärtan är typ olidlig, förväntas ändå jobba 12h om dagen fast lagligt kan jag bara jobba 10h/dag och jag ska rast på det.
Så vad ni ska lära er av mig: 1. Åk inte som au pair, verkligen inte till USA. På FB/Snapchat/Instagram ser det jättenajs ut men är inte så najs i verkligheten. Inte kul att jobba och bo på samma ställe.
2. Åk inte rullskridskor och tro att du är kung för du kommer komma hem med 5 frakturer på 3 olika ställen.
3. Sjukvård är dyrt i usa även med försäkring, gå aldrig till läkaren, ever.
p.s alla har ju inte en skräckupplevelse som mig, men tro mig, du kommer bli UTNYTTJAD. Finns många andra sätt att uppleva världen.
JustinDrewBieber- kattvalp
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 9
Tuffingpoäng : 1
Registreringsdatum : 16-07-02
- Inlägg 484
Och för att förtydliga varför jag inte bara sticker är för det är lite mer komplicerat än så. Jag har paket som ska komma till denna adress (ahaha jaja) och har resor bokade i slutet av mitt år om två månader. Ej återbetalningsbara. Sen känns på något sätt att jag skrev faktiskt på för ett år, vill bevisa för mig själv att jag klarar det, samtidigt har man ju typ börjat få ett liv här. Jag har kompisar, jag går på college och andra aktiviteter som jag skulle behöva ge upp om jag bestämde mig för att bara lägga av. Men det har tagit jättemycket på mitt psyke över att jobba 24/7 och aldrig vara ledig. Inte veta vad de får utbrott över nästa gång och inte vara bekväm hemma, har liksom inget safe space någonstans. Var speciellt jobbigt i början att sitta och ha nedräkning och veta 12månader kvar nu känns det ändå överkomligt med bara 2. Dock efter att jag bröt handlederna känns det ju som en smärre evighet till oktober.
Bestämde mig även för att sluta ljuga om hur bra och fantastiskt jag har det här borta för det är för jävligt (att jag skada mig kan ha varit en bidragande faktor till att jag hatar livet atm). MEN jag har lärt mig så mycket under detta året. Jag har lärt känna mig själv på ett helt annat sätt. Mött så mycket människor och haft såå kul med dem. En timma med rätt personer kan lyckas få en att glömma bort även de värsta stunderna. Så ja, jag ångrar verkligen att jag åkte men det har inte varit helt bortkastat heller. Så vill inte skrämma dig för mycket, men tänkt ett par extra gånger innan du skriver på något.. ett år går inte så snabbt som alla säger :/
Bestämde mig även för att sluta ljuga om hur bra och fantastiskt jag har det här borta för det är för jävligt (att jag skada mig kan ha varit en bidragande faktor till att jag hatar livet atm). MEN jag har lärt mig så mycket under detta året. Jag har lärt känna mig själv på ett helt annat sätt. Mött så mycket människor och haft såå kul med dem. En timma med rätt personer kan lyckas få en att glömma bort även de värsta stunderna. Så ja, jag ångrar verkligen att jag åkte men det har inte varit helt bortkastat heller. Så vill inte skrämma dig för mycket, men tänkt ett par extra gånger innan du skriver på något.. ett år går inte så snabbt som alla säger :/
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 485
Koltrast skrev:Alltså hur kan det snart vara september och höst!?!? blev det inte juni nyss? är inte redo för långa mörka dagar
Men eller hur :( Och jag har fortfarande inget jobb. Buhu.
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 486
JustinDrewBieber skrev:Sweet_Horse skrev:Någon som har någon erfarenhet som en Au Pair? Jag funderar verkligen på att bli en... :/
Är au pair i USA just nu och jobbet suger mer än något annat man någonsin gjort. Bortskämda barn och hemska föräldrar. Alla säger vi likadant till varandra, men sen sitter vi på sociala medier och leker att det har klart är värt det. Vilket det inte är. Ex när jag är ledig så förväntas jag fortfarande att jobba. Är jag iväg på en resa kan jag få ett argt samtal att det spelar ingen roll att jag är ledig jag har sysslor att göra VARJE dag! Finns inget skyddsnät what so ever.
Bröt exempelvis båda mina handleder här om dagen när jag var ledig (Klumpigt jag vet, ont som fan också). När doktorn kom in och sa att båda behövde gipsas tänkte jag halleluja nu blir jag äntligen utkastad. Nope de tyckte inte att det hindra mig från att göra vad jag alltid gjort. Testa själv att bära 7 matkassar i varje hand med gips, kärring. Har varit här i 10månader nu och sitter och grinar var och varannan dag för att de behandlar en så hemskt. Skall exempelvis jobba max 45h/vecka men jag jobbar runt 60-70 och får inte mer betalt för det. Jobbar även 6 utav 7 dagar i veckan så den lediga dagen spelar inte så stor roll har ju saker att göra då med. Försöker undvika att ens vara hemma min lediga dag men bor mitt ute i ingenstans utan kollektivtrafik så finns inte riktigt någonstans att ta vägen.
Tappa förresten en tallrik i golvet här om dagen när jag plocka ur diskmaskinen, blev tillsagd att jag måste vara mer försiktig... Jo mer försiktig, BÅDA MINA HÄNDER ÄR GIPSADE KVINNA. För övrigt så är jag egentligen sjukskriven av doktorn i två veckor så mina händer skulle få vila, fick intyg till och med. Var bara att börja jobba på innan gipset ens hade torkat. Skall också tillägga att jag har en (liten) spricka i svanskotan men smärtan är typ olidlig, förväntas ändå jobba 12h om dagen fast lagligt kan jag bara jobba 10h/dag och jag ska rast på det.
Så vad ni ska lära er av mig: 1. Åk inte som au pair, verkligen inte till USA. På FB/Snapchat/Instagram ser det jättenajs ut men är inte så najs i verkligheten. Inte kul att jobba och bo på samma ställe.
2. Åk inte rullskridskor och tro att du är kung för du kommer komma hem med 5 frakturer på 3 olika ställen.
3. Sjukvård är dyrt i usa även med försäkring, gå aldrig till läkaren, ever.
p.s alla har ju inte en skräckupplevelse som mig, men tro mig, du kommer bli UTNYTTJAD. Finns många andra sätt att uppleva världen.
Det låter typ asjobbigt, hur länge ska du vara kvar?
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 487
Kommer snart behöva ett nytt akvarellblock. Varför tar 50 sidor slut så fort??
mitchan- Drottning över incestbyn
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 909
Tuffingpoäng : 278
Registreringsdatum : 11-08-15
Ålder : 29
- Inlägg 488
åh jag köpte just en sketchbook-ish med visserligen liite för tunna blad, men still rätt tjocka och med coating som känns appropriate för akvarell, med 100 blad <333 plus snyggaste boken ever...Smurvel skrev:Kommer snart behöva ett nytt akvarellblock. Varför tar 50 sidor slut så fort??
måste testa akvarella i den snart, den är bäst så vore synd om det inte funkade bra hahaha
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 489
mitchan skrev:åh jag köpte just en sketchbook-ish med visserligen liite för tunna blad, men still rätt tjocka och med coating som känns appropriate för akvarell, med 100 blad <333 plus snyggaste boken ever...Smurvel skrev:Kommer snart behöva ett nytt akvarellblock. Varför tar 50 sidor slut så fort??
måste testa akvarella i den snart, den är bäst så vore synd om det inte funkade bra hahaha
Vad snygg den var!! (Gillar katten också!) Jag målar ju oftast i A4-format (på aquafibe jumbo). Min vanliga konstnärsaffär som jag brukar besöka när jag är hos mina föräldrar har dock slutat både medan mitt block och med white nights akvarellfärger?!!?!? Hur kan de liksom. Så nu måste jag beställa på internet. :(
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 490
Men åh vilken mysig bok mitchan! Alltså älskar träd!?!? Hoppas den funkar till dina akvareller :)
- Status :
Online Offline
- Inlägg 491
TIGR skrev:kul att man vill byta program men inte har behörighet
LIFE UPDATE:
jag har mailat fram och tillbaka hela sommaren med personen som är programledare för matematikprogrammet. det jag saknar för behörighet är fysik 2, något både jag och han tycker är lite bs. så han har pratat med människorna på antagning.se och dom har ÄNDRAT ANTAGNINGSKRAVEN FÖR PROGRAMMET för min skull. what the actual fuck. det är typ det finaste och coolaste någon gjort för mig i hela mitt liv. tänk att dom gjorde det bara för lilla mig.
JAG SKA BLI MATEMATIKER (och sen läsa upp pedagogik och bli lärare också men jaja)
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 492
TIGR skrev:TIGR skrev:kul att man vill byta program men inte har behörighet
LIFE UPDATE:
jag har mailat fram och tillbaka hela sommaren med personen som är programledare för matematikprogrammet. det jag saknar för behörighet är fysik 2, något både jag och han tycker är lite bs. så han har pratat med människorna på antagning.se och dom har ÄNDRAT ANTAGNINGSKRAVEN FÖR PROGRAMMET för min skull. what the actual fuck. det är typ det finaste och coolaste någon gjort för mig i hela mitt liv. tänk att dom gjorde det bara för lilla mig.
JAG SKA BLI MATEMATIKER (och sen läsa upp pedagogik och bli lärare också men jaja)
hahah alltså vilken grej!? Bästa historien jag hört på länge! Sån himla cool grej liksom. Är ju säkert flera andra som påverkas positivt av att slippa läsa till fysik 2 nu (nästan så de borde skicka lite te till dig som tack). Grattis i varje fall! :)
Och vad spännande! Du får göra en till update sen med hur det är att läsa matematikerprogrammet! Vore roligt att höra :)
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 493
Jag har tråkigt.
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 494
vem på youtube tyckte det var en bra idé att ändra till en ljusare nyans av röd!?!? tycker inte om den
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 495
TIGR skrev:TIGR skrev:kul att man vill byta program men inte har behörighet
LIFE UPDATE:
Woho! Heja dig!!!
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 496
Alltså hjälp min handledare för exjobb frågade mig idag om jag är intresserad av att söka doktorandtjänst som han kommer utlysa nästa vecka typ. Liksom JA JAG VILL INGET HELLRE I MITT LIV men samtidigt typ hjälp och herregud osv osv osv.
(inte helt samma projekt som jag höll på med under mitt exjobb dock, så jag är inte nödvändigtvis garanterat bästa kandidaten oavsett. Men förmodligen en fördel att jag ändå arbetat med det de gör i typ 9 månader)
(inte helt samma projekt som jag höll på med under mitt exjobb dock, så jag är inte nödvändigtvis garanterat bästa kandidaten oavsett. Men förmodligen en fördel att jag ändå arbetat med det de gör i typ 9 månader)
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 497
Har träningsvärk efter att ha plockat snäckor igår. Känns illa.
- Status :
Online Offline
- Inlägg 498
Smurvel skrev:Har träningsvärk efter att ha plockat snäckor igår. Känns illa.
har inte haft träningsvärk på flera år. för jag tränar inte. känns också rätt illa.
Koltrast- björne
- Status :
Online Offline
- Inlägg 499
Vi har inte fått ett enda litet äpple på något av våra äppelträd i år!? hur ska jag kunna genomleva hösten nu när jag inte kan äta äppelpannkakor, kanelstekta äpplen eller äppelscones typ jämt
Donk- Kung över DNR
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 257
Tuffingpoäng : 49
Registreringsdatum : 11-08-14
- Inlägg 500
haha mitchan vi kommer inte kunna köpa djur.nu-URLen. Den ligger som någon automatisk betalning verkar det som.
created: 2004-08-17
modified: 2017-09-06
expires: 2018-08-17
created: 2004-08-17
modified: 2017-09-06
expires: 2018-08-17
» Flumtråd