Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Join the forum, it's quick and easy

Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

+26
Aayla
Curryburry
Fridas_djurhem
Celine
Wolfy
iza
Wolfloverloverlover
TessyTheWolf
JustinDrewBieber
Tititina
Elon
J_J
Varg_Tass
skitunge
lince
TNT
Koltrast
Phantomrider
IntoFoxyFoxes
Sweet_Horse
TIGR
Donk
mitchan
pitchfork
Hund
Smurvel
30 posters

    Flumtråd

    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 13 aug 2017, 20:51

    pitchfork skrev:läget nördar cool
    HEJ VAD TREVLIGT ATT SE DIG HÄR! beer beer beer beer beer
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR mån 14 aug 2017, 12:40

    ^

    när jag gick i gymnasiet gjorde jag "veckans bevis", vilket var att jag en gång i veckan skrev upp ett matematiskt bevis på en whiteboard som stod så alla kunde se den. när jag berättade detta för min mamma sa hon "åh nej, mitt barn är en nörd!"
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast mån 14 aug 2017, 13:13

    Alltså hur kan det snart vara september och höst!?!? blev det inte juni nyss? är inte redo för långa mörka dagar
    pitchfork
    pitchfork
    Mitchans Prins <3


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 429
    Tuffingpoäng : 141
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  pitchfork mån 14 aug 2017, 21:20

    Smurvel skrev:
    pitchfork skrev:läget nördar cool
    HEJ VAD TREVLIGT ATT SE DIG HÄR! beer beer beer beer beer
    heeeeeeej detsamma


    TIGR skrev:när jag gick i gymnasiet gjorde jag "veckans bevis", vilket var att jag en gång i veckan skrev upp ett matematiskt bevis på en whiteboard som stod så alla kunde se den. när jag berättade detta för min mamma sa hon "åh nej, mitt barn är en nörd!"
    hahahahahhahaa <3 stackars din mamma... cool
    pitchfork
    pitchfork
    Mitchans Prins <3


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 429
    Tuffingpoäng : 141
    Registreringsdatum : 11-08-16
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  pitchfork mån 14 aug 2017, 21:21

    Koltrast skrev:Alltså hur kan det snart vara september och höst!?!? blev det inte juni nyss? är inte redo för långa mörka dagar
    håller med fullständigt tiden går på tok för fort men jag är faktiskt ganska redo för mörker.... är trött på att det blir ljust redan vid 4 vem sover så tidigt confused
    avatar
    Tititina
    regnbågsbarn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 4
    Tuffingpoäng : 0
    Registreringsdatum : 17-08-15

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Tititina tis 15 aug 2017, 18:41

    hej! gud vad roligt att se att ni jobbar på det här! har haft som rutin att checka om d.n är tillbaka även fast jag vet att den nog aldrig kommer tillbaka, och råkade först idag hitta det här haha
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR ons 16 aug 2017, 18:52

    Tititina skrev:hej! gud vad roligt att se att ni jobbar på det här! har haft som rutin att checka om d.n är tillbaka även fast jag vet att den nog aldrig kommer tillbaka, och råkade först idag hitta det här haha


    hej!!!! välkommen hit! vi är inte så aktiva, men kul att du är här thumbsup
    JustinDrewBieber
    JustinDrewBieber
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 9
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-07-02

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  JustinDrewBieber fre 18 aug 2017, 16:39

    Sweet_Horse skrev:Någon som har någon erfarenhet som en Au Pair? Jag funderar verkligen på att bli en... :/

    Är au pair i USA just nu och jobbet suger mer än något annat man någonsin gjort. Bortskämda barn och hemska föräldrar. Alla säger vi likadant till varandra, men sen sitter vi på sociala medier och leker att det har klart är värt det. Vilket det inte är. Ex när jag är ledig så förväntas jag fortfarande att jobba. Är jag iväg på en resa kan jag få ett argt samtal att det spelar ingen roll att jag är ledig jag har sysslor att göra VARJE dag! Finns inget skyddsnät what so ever.

    Bröt exempelvis båda mina handleder här om dagen när jag var ledig (Klumpigt jag vet, ont som fan också). När doktorn kom in och sa att båda behövde gipsas tänkte jag halleluja nu blir jag äntligen utkastad. Nope de tyckte inte att det hindra mig från att göra vad jag alltid gjort. Testa själv att bära 7 matkassar i varje hand med gips, kärring. Har varit här i 10månader nu och sitter och grinar var och varannan dag för att de behandlar en så hemskt. Skall exempelvis jobba max 45h/vecka men jag jobbar runt 60-70 och får inte mer betalt för det. Jobbar även 6 utav 7 dagar i veckan så den lediga dagen spelar inte så stor roll har ju saker att göra då med. Försöker undvika att ens vara hemma min lediga dag men bor mitt ute i ingenstans utan kollektivtrafik så finns inte riktigt någonstans att ta vägen.

    Tappa förresten en tallrik i golvet här om dagen när jag plocka ur diskmaskinen, blev tillsagd att jag måste vara mer försiktig... Jo mer försiktig, BÅDA MINA HÄNDER ÄR GIPSADE KVINNA. För övrigt så är jag egentligen sjukskriven av doktorn i två veckor så mina händer skulle få vila, fick intyg till och med. Var bara att börja jobba på innan gipset ens hade torkat. Skall också tillägga att jag har en (liten) spricka i svanskotan men smärtan är typ olidlig, förväntas ändå jobba 12h om dagen fast lagligt kan jag bara jobba 10h/dag och jag ska rast på det.

    Så vad ni ska lära er av mig: 1. Åk inte som au pair, verkligen inte till USA. På FB/Snapchat/Instagram ser det jättenajs ut men är inte så najs i verkligheten. Inte kul att jobba och bo på samma ställe.
    2. Åk inte rullskridskor och tro att du är kung för du kommer komma hem med 5 frakturer på 3 olika ställen.
    3. Sjukvård är dyrt i usa även med försäkring, gå aldrig till läkaren, ever.

    p.s alla har ju inte en skräckupplevelse som mig, men tro mig, du kommer bli UTNYTTJAD. Finns många andra sätt att uppleva världen.
    JustinDrewBieber
    JustinDrewBieber
    kattvalp


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 9
    Tuffingpoäng : 1
    Registreringsdatum : 16-07-02

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  JustinDrewBieber fre 18 aug 2017, 17:09

    Och för att förtydliga varför jag inte bara sticker är för det är lite mer komplicerat än så. Jag har paket som ska komma till denna adress (ahaha jaja) och har resor bokade i slutet av mitt år om två månader. Ej återbetalningsbara. Sen känns på något sätt att jag skrev faktiskt på för ett år, vill bevisa för mig själv att jag klarar det, samtidigt har man ju typ börjat få ett liv här. Jag har kompisar, jag går på college och andra aktiviteter som jag skulle behöva ge upp om jag bestämde mig för att bara lägga av. Men det har tagit jättemycket på mitt psyke över att jobba 24/7 och aldrig vara ledig. Inte veta vad de får utbrott över nästa gång och inte vara bekväm hemma, har liksom inget safe space någonstans. Var speciellt jobbigt i början att sitta och ha nedräkning och veta 12månader kvar nu känns det ändå överkomligt med bara 2. Dock efter att jag bröt handlederna känns det ju som en smärre evighet till oktober.

    Bestämde mig även för att sluta ljuga om hur bra och fantastiskt jag har det här borta för det är för jävligt (att jag skada mig kan ha varit en bidragande faktor till att jag hatar livet atm). MEN jag har lärt mig så mycket under detta året. Jag har lärt känna mig själv på ett helt annat sätt. Mött så mycket människor och haft såå kul med dem. En timma med rätt personer kan lyckas få en att glömma bort även de värsta stunderna. Så ja, jag ångrar verkligen att jag åkte men det har inte varit helt bortkastat heller. Så vill inte skrämma dig för mycket, men tänkt ett par extra gånger innan du skriver på något.. ett år går inte så snabbt som alla säger :/
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 18 aug 2017, 20:08

    Koltrast skrev:Alltså hur kan det snart vara september och höst!?!? blev det inte juni nyss? är inte redo för långa mörka dagar

    Men eller hur :( Och jag har fortfarande inget jobb. Buhu.
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 18 aug 2017, 20:09

    JustinDrewBieber skrev:
    Sweet_Horse skrev:Någon som har någon erfarenhet som en Au Pair? Jag funderar verkligen på att bli en... :/

    Är au pair i USA just nu och jobbet suger mer än något annat man någonsin gjort. Bortskämda barn och hemska föräldrar. Alla säger vi likadant till varandra, men sen sitter vi på sociala medier och leker att det har klart är värt det. Vilket det inte är. Ex när jag är ledig så förväntas jag fortfarande att jobba. Är jag iväg på en resa kan jag få ett argt samtal att det spelar ingen roll att jag är ledig jag har sysslor att göra VARJE dag! Finns inget skyddsnät what so ever.

    Bröt exempelvis båda mina handleder här om dagen när jag var ledig (Klumpigt jag vet, ont som fan också). När doktorn kom in och sa att båda behövde gipsas tänkte jag halleluja nu blir jag äntligen utkastad. Nope de tyckte inte att det hindra mig från att göra vad jag alltid gjort. Testa själv att bära 7 matkassar i varje hand med gips, kärring. Har varit här i 10månader nu och sitter och grinar var och varannan dag för att de behandlar en så hemskt. Skall exempelvis jobba max 45h/vecka men jag jobbar runt 60-70 och får inte mer betalt för det. Jobbar även 6 utav 7 dagar i veckan så den lediga dagen spelar inte så stor roll har ju saker att göra då med. Försöker undvika att ens vara hemma min lediga dag men bor mitt ute i ingenstans utan kollektivtrafik så finns inte riktigt någonstans att ta vägen.

    Tappa förresten en tallrik i golvet här om dagen när jag plocka ur diskmaskinen, blev tillsagd att jag måste vara mer försiktig... Jo mer försiktig, BÅDA MINA HÄNDER ÄR GIPSADE KVINNA. För övrigt så är jag egentligen sjukskriven av doktorn i två veckor så mina händer skulle få vila, fick intyg till och med. Var bara att börja jobba på innan gipset ens hade torkat. Skall också tillägga att jag har en (liten) spricka i svanskotan men smärtan är typ olidlig, förväntas ändå jobba 12h om dagen fast lagligt kan jag bara jobba 10h/dag och jag ska rast på det.

    Så vad ni ska lära er av mig: 1. Åk inte som au pair, verkligen inte till USA. På FB/Snapchat/Instagram ser det jättenajs ut men är inte så najs i verkligheten. Inte kul att jobba och bo på samma ställe.
    2. Åk inte rullskridskor och tro att du är kung för du kommer komma hem med 5 frakturer på 3 olika ställen.
    3. Sjukvård är dyrt i usa även med försäkring, gå aldrig till läkaren, ever.

    p.s alla har ju inte en skräckupplevelse som mig, men tro mig, du kommer bli UTNYTTJAD. Finns många andra sätt att uppleva världen.

    Det låter typ asjobbigt, hur länge ska du vara kvar?
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel fre 18 aug 2017, 21:12

    Kommer snart behöva ett nytt akvarellblock. Varför tar 50 sidor slut så fort?? sad
    mitchan
    mitchan
    Drottning över incestbyn


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 909
    Tuffingpoäng : 278
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 28

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  mitchan lör 19 aug 2017, 01:28

    Smurvel skrev:Kommer snart behöva ett nytt akvarellblock. Varför tar 50 sidor slut så fort?? sad
    åh jag köpte just en sketchbook-ish med visserligen liite för tunna blad, men still rätt tjocka och med coating som känns appropriate för akvarell, med 100 blad <333 plus snyggaste boken ever...
    måste testa akvarella i den snart, den är bäst så vore synd om det inte funkade bra hahaha

    Flumtråd - Sida 20 Tumblr_oup1bzi1hV1sppe1to4_540
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel lör 19 aug 2017, 06:38

    mitchan skrev:
    Smurvel skrev:Kommer snart behöva ett nytt akvarellblock. Varför tar 50 sidor slut så fort?? sad
    åh jag köpte just en sketchbook-ish med visserligen liite för tunna blad, men still rätt tjocka och med coating som känns appropriate för akvarell, med 100 blad <333 plus snyggaste boken ever...
    måste testa akvarella i den snart, den är bäst så vore synd om det inte funkade bra hahaha

    Flumtråd - Sida 20 Tumblr_oup1bzi1hV1sppe1to4_540

    Vad snygg den var!! (Gillar katten också!) Jag målar ju oftast i A4-format (på aquafibe jumbo). Min vanliga konstnärsaffär som jag brukar besöka när jag är hos mina föräldrar har dock slutat både medan mitt block och med white nights akvarellfärger?!!?!? Hur kan de liksom. Så nu måste jag beställa på internet. :(
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast sön 20 aug 2017, 17:53

    Men åh vilken mysig bok mitchan! Alltså älskar träd!?!? Hoppas den funkar till dina akvareller :)
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR mån 21 aug 2017, 21:53

    TIGR skrev:kul att man vill byta program men inte har behörighet sad44

    LIFE UPDATE:

    jag har mailat fram och tillbaka hela sommaren med personen som är programledare för matematikprogrammet. det jag saknar för behörighet är fysik 2, något både jag och han tycker är lite bs. så han har pratat med människorna på antagning.se och dom har ÄNDRAT ANTAGNINGSKRAVEN FÖR PROGRAMMET för min skull. what the actual fuck. det är typ det finaste och coolaste någon gjort för mig i hela mitt liv. tänk att dom gjorde det bara för lilla mig.

    JAG SKA BLI MATEMATIKER (och sen läsa upp pedagogik och bli lärare också men jaja)

    Flumtråd - Sida 20 386251828
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast mån 21 aug 2017, 22:44

    TIGR skrev:
    TIGR skrev:kul att man vill byta program men inte har behörighet sad44

    LIFE UPDATE:

    jag har mailat fram och tillbaka hela sommaren med personen som är programledare för matematikprogrammet. det jag saknar för behörighet är fysik 2, något både jag och han tycker är lite bs. så han har pratat med människorna på antagning.se och dom har ÄNDRAT ANTAGNINGSKRAVEN FÖR PROGRAMMET för min skull. what the actual fuck. det är typ det finaste och coolaste någon gjort för mig i hela mitt liv. tänk att dom gjorde det bara för lilla mig.

    JAG SKA BLI MATEMATIKER (och sen läsa upp pedagogik och bli lärare också men jaja)

    Flumtråd - Sida 20 386251828

    hahah alltså vilken grej!? Bästa historien jag hört på länge! Sån himla cool grej liksom. Är ju säkert flera andra som påverkas positivt av att slippa läsa till fysik 2 nu (nästan så de borde skicka lite te till dig som tack). Grattis i varje fall! :)

    Och vad spännande! Du får göra en till update sen med hur det är att läsa matematikerprogrammet! Vore roligt att höra :)
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel tis 29 aug 2017, 19:12

    Jag har tråkigt. evilmad
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast tis 29 aug 2017, 20:44

    vem på youtube tyckte det var en bra idé att ändra till en ljusare nyans av röd!?!? tycker inte om den
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel ons 30 aug 2017, 22:13

    TIGR skrev:
    TIGR skrev:kul att man vill byta program men inte har behörighet sad44

    LIFE UPDATE:

    jag har mailat fram och tillbaka hela sommaren med personen som är programledare för matematikprogrammet. det jag saknar för behörighet är fysik 2, något både jag och han tycker är lite bs. så han har pratat med människorna på antagning.se och dom har ÄNDRAT ANTAGNINGSKRAVEN FÖR PROGRAMMET för min skull. what the actual fuck. det är typ det finaste och coolaste någon gjort för mig i hela mitt liv. tänk att dom gjorde det bara för lilla mig.

    JAG SKA BLI MATEMATIKER (och sen läsa upp pedagogik och bli lärare också men jaja)

    Flumtråd - Sida 20 386251828

    Woho! Heja dig!!! thumbsup thumbsup thumbsup beer
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel ons 30 aug 2017, 22:14

    Alltså hjälp min handledare för exjobb frågade mig idag om jag är intresserad av att söka doktorandtjänst som han kommer utlysa nästa vecka typ. Liksom JA JAG VILL INGET HELLRE I MITT LIV men samtidigt typ hjälp och herregud osv osv osv.

    (inte helt samma projekt som jag höll på med under mitt exjobb dock, så jag är inte nödvändigtvis garanterat bästa kandidaten oavsett. Men förmodligen en fördel att jag ändå arbetat med det de gör i typ 9 månader)
    Smurvel
    Smurvel
    Tefröken


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 764
    Tuffingpoäng : 91
    Registreringsdatum : 16-05-29
    Ålder : 31

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Smurvel sön 03 sep 2017, 09:45

    Har träningsvärk efter att ha plockat snäckor igår. Känns illa.
    TIGR
    TIGR
    något coolt specialgrejs


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 166
    Tuffingpoäng : 29
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 27

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  TIGR sön 03 sep 2017, 15:42

    Smurvel skrev:Har träningsvärk efter att ha plockat snäckor igår. Känns illa.


    har inte haft träningsvärk på flera år. för jag tränar inte. känns också rätt illa.
    Koltrast
    Koltrast
    björne


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 203
    Tuffingpoäng : 17
    Registreringsdatum : 16-10-22

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Koltrast sön 10 sep 2017, 13:00

    Vi har inte fått ett enda litet äpple på något av våra äppelträd i år!? hur ska jag kunna genomleva hösten nu när jag inte kan äta äppelpannkakor, kanelstekta äpplen eller äppelscones typ jämt
    Donk
    Donk
    Kung över DNR


    Status :
    Online
    Offline

    Antal inlägg : 257
    Tuffingpoäng : 49
    Registreringsdatum : 11-08-14

    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Donk mån 11 sep 2017, 14:03

    haha mitchan vi kommer inte kunna köpa djur.nu-URLen. Den ligger som någon automatisk betalning verkar det som.

    created: 2004-08-17
    modified: 2017-09-06
    expires: 2018-08-17

    Sponsored content


    Flumtråd - Sida 20 Empty Sv: Flumtråd

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: mån 20 maj 2024, 17:01