Visa bilder på era växter, namnge era växter och prata med/om era växter!!
Här är mina två basilikaplantor, jag sådde dem i mars 2015! De är ganska stora nu för tiden.
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Jag har för mig att jag hört någonstans att man ska göra ett snitt i kärnan så att det kommer in vatten? Vet inte om det stämmer dock, har aldrig odlat avokado :D Blev det en planta som dog eller hände det inget alls?Dessi skrev:Jag är jättesugen på att plantera avokadokärnor, testade men gick inte speciellt bra hehe. Har någon några tips eller erfarenhet av avokadosar? Jag satte dem i jord men funderar på om det går lite bättre om man sätter ned dem i ett vattenglas istället?
mvh dödar alla mina plantor ändå
Online |
Offline |
Jahaaaaaaaaaa, ja det kanske man ska. Det var nämligen ingenting alls som hände! Jag gick följde instruktioner på denna sida: http://www.odla.nu/fragor-svar/lyckas-med-avokadokarnaSmurvel skrev:
Jag har för mig att jag hört någonstans att man ska göra ett snitt i kärnan så att det kommer in vatten? Vet inte om det stämmer dock, har aldrig odlat avokado :D Blev det en planta som dog eller hände det inget alls?
(Pitchfork var inte du expert på avokadoodling tills dina katter åt upp plantan????)
Online |
Offline |
Du kan ju testa att göra ett snitt och se om det fungerar iaf!! :DDessi skrev:Jahaaaaaaaaaa, ja det kanske man ska. Det var nämligen ingenting alls som hände! Jag gick följde instruktioner på denna sida: http://www.odla.nu/fragor-svar/lyckas-med-avokadokarnaSmurvel skrev:
Jag har för mig att jag hört någonstans att man ska göra ett snitt i kärnan så att det kommer in vatten? Vet inte om det stämmer dock, har aldrig odlat avokado :D Blev det en planta som dog eller hände det inget alls?
(Pitchfork var inte du expert på avokadoodling tills dina katter åt upp plantan????)
Måste också passa på att kommentera ett "damnnn!" på dina basilikaplantor, har de namn?
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Åh visa bild!!!mitchan skrev:jag har typ tre små kaktusar!!! ...brukade ha fler växter men alla dog
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Åh, jag vill se dina kaktusar också!! :DDessi skrev:Har också massa kaktusar hahah, de är de enda som inte dör för att jag glömmer vattna dem i någon vecka (att jag lyckats döda några stycken är irrelevant ehehehhe )
Online |
Offline |
Vilka oerhört stiliga växter, vad synd att du glömde bort dem. :( :( :( RIP.pitchfork skrev:Jag har odlat avokados!!! En av dem klarade sig relativt bra till och med med tanke på att jag aldrig hade en aning om vad jag höll på med. Den mest långlivade klarade sig väl i nästan ett år, jag planterade den nån gång kring jul 2014 eller så. Sen glömde jag vattna den och den dog. Pinigt
Online |
Offline |
De är köpta allihopa såklart, men kan gärna fota dem ändå! Älskar mina växter även om jag är dålig på att visa det genom att glömma bort dem med jämna mellanrum <3Smurvel skrev:Åh, jag vill se dina kaktusar också!! :DDessi skrev:Har också massa kaktusar hahah, de är de enda som inte dör för att jag glömmer vattna dem i någon vecka (att jag lyckats döda några stycken är irrelevant ehehehhe )
Online |
Offline |
Alla växter är välkomna här!! Till och med plast!! (Fast de är inte riktigt lika skojiga) Jag tänkte fota lite fler växter de närmaste dagarna eller så. Vi har en mycket söt blommig snöoxalis och en isopskufea på vår balkong!Dessi skrev:De är köpta allihopa såklart, men kan gärna fota dem ändå! Älskar mina växter även om jag är dålig på att visa det genom att glömma bort dem med jämna mellanrum <3Smurvel skrev:Åh, jag vill se dina kaktusar också!! :DDessi skrev:Har också massa kaktusar hahah, de är de enda som inte dör för att jag glömmer vattna dem i någon vecka (att jag lyckats döda några stycken är irrelevant ehehehhe )
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Online |
Offline |
Online |
Offline |