Smurvel lör 04 jun 2016, 09:41
Okej nu kommer ett aslångt inlägg med (nästan) alla mina fina växter.
Vi börjar på balkongen. Där bor en kruka med snöoxalis (triangelformade blad med väldigt ljust lila blommor), vitklöver med röda/lila blad (ser ut som klöver fast typ rödlila) och isopskufea (grön grej med små vita blommor) samt en tupp som lyser i mörket. Det var seriöst jättesvårt att få en fin bild på hela krukan, den är mycket snyggare irl!!!!!
Dessutom har vi en murgröna i en hängkruka, den heter Hedda och är mycket stilig!!
Sen kommer vi in, här inne har vi mest egenodlade växter, men vi har också en ampellilja i en hängkruka, en svärmorstunga (som jag glömde fota) och två små bladdracenor i spännande färger. Här kommer bilder på ampelliljan och bladdracenorna.
Och så alla växter som ursprungligen kom från små små små små frön!! Överst har vi citronbasilika, följt av lila basilika och därefter spenat. Sen är det oregano till vänster och mynta till höger (myntan tar sig väldigt dåligt tyvärr
).
Utöver detta finns såklart också mina stora basilikaplantor som är på bild i första inlägget, en väldigt tunn gräslök som jag glömde fota samt en ganska gles timjanplanta som jag också glömde fota. Sen har vi lite halvdött kattgräs också men det var inte tillräckligt estetiskt tilltalande för att få vara med på bild, haha...
Tidigare har jag haft ruccola och ärtskott också, men de är kastade nu för tiden.
Senast ändrad av Smurvel den lör 04 jun 2016, 13:42, ändrad totalt 1 gång