+13
Smurvel
Hgfy
lince
TIGR
Hund
TNT
Matilda_Eli
TheHate
GrönaSpindeln
Sweet_Horse
pitchfork
mitchan
Dessi
17 posters
Prat om växter
mitchan- Drottning över incestbyn
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 909
Tuffingpoäng : 278
Registreringsdatum : 11-08-15
Ålder : 29
- Inlägg 76
Sv: Prat om växter
åh min solros har typ tre knoppar
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 764
Tuffingpoäng : 91
Registreringsdatum : 16-05-29
Ålder : 32
- Inlägg 77
Jag vill också ha en solros att jämföra knoppantal med!!!
- Status :
Online Offline
- Inlägg 78
eh... jag kan ha felkalkylerat lite.... gick och räknade knopparna nu, det var nio.
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 79
Hjälp vad har du för en mutantsolros?!mitchan skrev:eh... jag kan ha felkalkylerat lite.... gick och räknade knopparna nu, det var nio.
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 80
Våra växter har fått sorgmyggor :( Men vi har införskaffat Steinernema feltiae som förhoppningsvis kan ha ihjäl dem och skona våra fina växters rötter.
TheHate- björne
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 217
Tuffingpoäng : 15
Registreringsdatum : 16-05-31
- Inlägg 81
mitchan skrev:eh... jag kan ha felkalkylerat lite.... gick och räknade knopparna nu, det var nio.
Nio??? Jag som var så stolt över mina fyra haha
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 82
Fyra är också många!!! Fortsätt känna dig stolt :DTheHate skrev:mitchan skrev:eh... jag kan ha felkalkylerat lite.... gick och räknade knopparna nu, det var nio.
- Status :
Online Offline
- Inlägg 83
jag läste på internet att folk brukar ta bort dom extra knopparna för att dom tydligen typ snor den "riktiga" blommans will to liveTheHate skrev:mitchan skrev:eh... jag kan ha felkalkylerat lite.... gick och räknade knopparna nu, det var nio.
men
http://217.70.34.228/f_s/images/solros_grenad.jpg
hittade den här bilden också så det verkar ju inte omöjligt för dom att leva lyckligt tillsammans med delad stjälk
jag ska behålla mina knoppar och se vad som händer!!
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 84
Håll oss uppdaterade!!mitchan skrev:jag läste på internet att folk brukar ta bort dom extra knopparna för att dom tydligen typ snor den "riktiga" blommans will to liveTheHate skrev:mitchan skrev:eh... jag kan ha felkalkylerat lite.... gick och räknade knopparna nu, det var nio.
men
hittade den här bilden också så det verkar ju inte omöjligt för dom att leva lyckligt tillsammans med delad stjälk
GrönaSpindeln- Tefröken
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 143
Tuffingpoäng : 13
Registreringsdatum : 16-05-30
- Inlägg 85
...solrosor verkar lite knäppa.
(ps jag trodde blomman skulle vara vänd åt det håll det kom ljus ifrån??)
(ps jag trodde blomman skulle vara vänd åt det håll det kom ljus ifrån??)
TIGR- något coolt specialgrejs
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 166
Tuffingpoäng : 29
Registreringsdatum : 16-05-28
Ålder : 27
- Inlägg 86
är asdålig på växter och sånt, och är inte superintresserad heller, men jag har två små kaktusar i alla fall
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 87
TIGR skrev:är asdålig på växter och sånt, och är inte superintresserad heller, men jag har två små kaktusar i alla fall
De var också jättesöta!!!
- Status :
Online Offline
- Inlägg 88
asså jag köpte tre små kaktusar från ikea för ca fem månader sen
har inte vattnat dom en enda gång
VARFÖR LEVER DOM FORTFARANDE?????
alltså wtf
det är inte ens logiskt
vad dränker ikea sina växter i för dödskemikalier mina kaktusar kan ju inte faktiskt vara LEVANDE dom måste ju vara typ undead zombieväxter at this point
min förra kaktus dog på typ 2 månader för att jag aldrig vattnar nåt
(jag borde börja vattna mina växter... men det är så tråkigt)
alltså wtf
det är inte ens logiskt
vad dränker ikea sina växter i för dödskemikalier mina kaktusar kan ju inte faktiskt vara LEVANDE dom måste ju vara typ undead zombieväxter at this point
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 89
mitchan skrev:asså jag köpte tre små kaktusar från ikea för ca fem månader sen
alltså wtf
det är inte ens logiskt
Eh du lever inte i ett rum med galet hög luftfuktighet eller typ dimma va? Då skulle det ju vara logiskt... Men vissa typer av kaktusar kan ju klara sig längre än andra utan vatten, så de kanske bara är några ovanligt tåliga (eller Ikea-supermutanter med asmycket torktålighetsgener).
lince- kebabdjur
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 73
Tuffingpoäng : 1
- Inlägg 90
Jag odlar chili! Riktigt spännande att se om det kommer bli något, fick ett kit från IKEA med chili, koriander och torkad jord. Koriandern avled tyvärr i första stadiet men chilin har flyttat till större kruka och verkar faktiskt trivas bra, jag har verkligen inte gröna fingrar...
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 91
Sådana där Ikea-kit är jättnice! Mina enorma basilikaplantor kommer från ett sådant!lince skrev:Jag odlar chili! Riktigt spännande att se om det kommer bli något, fick ett kit från IKEA med chili, koriander och torkad jord. Koriandern avled tyvärr i första stadiet men chilin har flyttat till större kruka och verkar faktiskt trivas bra, jag har verkligen inte gröna fingrar...
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 92
Kolla vad stor vår spenat börjar bli!!
...särskilt jämfört med 4 juni...
...särskilt jämfört med 4 juni...
lince- kebabdjur
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 73
Tuffingpoäng : 1
- Inlägg 93
Yay! Då ger jag inte upp hoppet än :PSmurvel skrev:Sådana där Ikea-kit är jättnice! Mina enorma basilikaplantor kommer från ett sådant!lince skrev:Jag odlar chili! Riktigt spännande att se om det kommer bli något, fick ett kit från IKEA med chili, koriander och torkad jord. Koriandern avled tyvärr i första stadiet men chilin har flyttat till större kruka och verkar faktiskt trivas bra, jag har verkligen inte gröna fingrar...
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 94
Blomsterlandet har 50% på alla gröna växter, så vi införskaffade zebrablad (översta bilden) och fågelbobräken (till vänster på nedersta bilden). De är jättesöta!
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 95
JAG FICK EN JÄTTESÖT LITEN STICKLING AV EN PARASOLLPILEA/ELEFANTÖRA I FÖDELSEDAGSPRESENT I HÖSTAS OCH TRODDE INTE ATT DEN SKULLE KLARA SIG PGA STORLEKEN MEN DEN HAR FÅTT ETT NYTT BLAD UNDER FÖRRA VECKAN SÅ DEN VERKAR HA ÖVERLEVT VINTERN.
Jag är så stolt över den.
PS jag ska snart uppdatera tråden med nya växtbilder, min fågelbobräken är mycket större än sådär nu!
Jag är så stolt över den.
PS jag ska snart uppdatera tråden med nya växtbilder, min fågelbobräken är mycket större än sådär nu!
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 96
Smurvel skrev:Håll oss uppdaterade!!mitchan skrev:jag läste på internet att folk brukar ta bort dom extra knopparna för att dom tydligen typ snor den "riktiga" blommans will to liveTheHate skrev:mitchan skrev:eh... jag kan ha felkalkylerat lite.... gick och räknade knopparna nu, det var nio.
men
MITCHAN. Jag vill veta vad som hände med din supermutantsolros med nio knoppar????
- Status :
Online Offline
- Inlägg 97
oj bra fråga??? minns inte, får fråga mamma sen hahahaha.Smurvel skrev:Smurvel skrev:Håll oss uppdaterade!!mitchan skrev:jag läste på internet att folk brukar ta bort dom extra knopparna för att dom tydligen typ snor den "riktiga" blommans will to liveTheHate skrev:mitchan skrev:eh... jag kan ha felkalkylerat lite.... gick och räknade knopparna nu, det var nio.
men
MITCHAN. Jag vill veta vad som hände med din supermutantsolros med nio knoppar????
- Status :
Online Offline
- Inlägg 98
update: har fortfarande aldrig vattnat kaktusarna. en är halvdöd/lite ihopsjunken. två ser exakt likadana ut som när jag köpte dom.Smurvel skrev:mitchan skrev:asså jag köpte tre små kaktusar från ikea för ca fem månader sen
alltså wtf
det är inte ens logiskt
Eh du lever inte i ett rum med galet hög luftfuktighet eller typ dimma va? Då skulle det ju vara logiskt... Men vissa typer av kaktusar kan ju klara sig längre än andra utan vatten, så de kanske bara är några ovanligt tåliga (eller Ikea-supermutanter med asmycket torktålighetsgener).
Smurvel- Tefröken
- Status :
Online Offline
- Inlägg 99
mitchan skrev:update: har fortfarande aldrig vattnat kaktusarna. en är halvdöd/lite ihopsjunken. två ser exakt likadana ut som när jag köpte dom.Smurvel skrev:mitchan skrev:asså jag köpte tre små kaktusar från ikea för ca fem månader sen
alltså wtf
det är inte ens logiskt
Hahah så de har levt snart ett år utan vatten???
Hgfy- kattvalp
- Status :
Online Offline
Antal inlägg : 11
Tuffingpoäng : 0
Registreringsdatum : 17-02-02
Ålder : 31
- Inlägg 100
Hoho! Jag har hittat hit, sorgen efter djur.nu blev för stor... Några kanske minns mig, höll till en del bland rollspelen för en sisådär 7-8 år sen xD
Planterade faktiskt lite mango, dadlar, och paprika igår! Men har inga gröna fingrar så har väldigt låga förhoppningar, eeehhhh. Tog typ en vecka innan jag lyckades komma över tanken på hur obehagligt det skulle bli att hantera jord med händerna :s Och en ska vara naturbarn, va? Sorgligt är vad det är x'D
Har iaf tre växande plantor som jag namngav nyligen: en fikus vid namn Hardy, en hjärtan på tråd vid namn Woodii, och ett litet paradisträd som jag döpte Ellen efter min kompis mellannamn (fick det av henne i julklapp!). Hardy och Woodii har jag lyckats ta hand om i ett par/tre år nu men Ellen och de nysådda är jag lite ängslig över :o Jag tog död på min inflyttningsblomma för några månader sen, den hade för tunna blad :(
Planterade faktiskt lite mango, dadlar, och paprika igår! Men har inga gröna fingrar så har väldigt låga förhoppningar, eeehhhh. Tog typ en vecka innan jag lyckades komma över tanken på hur obehagligt det skulle bli att hantera jord med händerna :s Och en ska vara naturbarn, va? Sorgligt är vad det är x'D
Har iaf tre växande plantor som jag namngav nyligen: en fikus vid namn Hardy, en hjärtan på tråd vid namn Woodii, och ett litet paradisträd som jag döpte Ellen efter min kompis mellannamn (fick det av henne i julklapp!). Hardy och Woodii har jag lyckats ta hand om i ett par/tre år nu men Ellen och de nysådda är jag lite ängslig över :o Jag tog död på min inflyttningsblomma för några månader sen, den hade för tunna blad :(